تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

بانوان خوش‌سلیقه‌ و نکته‌ سنج به ‌خوبی می‌دانند که هیچ آرایشی بدون مواد زیرسازی که شامل کرم پودر،‌ کانسیلر و پرایمر می‌شود، کامل نیست. البته بعضی از افراد هستند که دقیقا نمی‌دانند کانسیلر چیست یا از تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر آگاهی ندارند.

آرایش، بدون داشتن یک پوست بی عیب و نقص، کامل نمی‌شود. محصولات آرایشی پوست از جمله کرم پودر، کانسیلر و پرایمر تاثیر گذارترین لوازم آرایشی هستند که تا به حال تولید شده‌اند، اما پرایمر و کانسیلر و کرم پودر چه تفاوت‌هایی دارند؟ به صورت خلاصه باید بگوییم که پرایمر پوست صورت را برای آرایش آماده می‌‌سازد، کرم پودر پوست را کاور کرده و در نهایت کانسیلر تمام کننده آرایش صورت خواهد بود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

حتی عده‌ای از بانوان در زمان خرید بهترین کرم پودر دچار تردید می‌شوند؛ چرا که به طور کامل با کاربرد صحیح آن آشنا نیستند. حتی شاید برای آن‌ها سوالاتی از این قبیل که اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟ یا کانسیلر بهتر است یا کرم پودر پیش بیاید. در این مقاله قصد داریم به شباهت و تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر اشاره نماییم و همچنین سوالات شما رفع کنیم.

کاربرد کرم پودر چیست؟

کرم پودر

چنانچه بخواهیم تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر را بهتر بدانیم، نیاز است ابتدا با کارایی هر یک از این محصولات به‌ صورت جداگانه آشنا شویم تا درک شباهت‌ها و تفاوت‌ها  برای ما آسان‌تر شود. به عبارتی ساده‌ می‌توان گفت با کرم پودر سطح پوست را صاف و یکدست می‌کنیم و مشکلات سطحی آن را پوشش می‌دهیم.

این روزها کرم پودرها در رنگ‌های متنوع و گوناگونی در بازار لوازم آرایشی بهداشتی عرضه می‌شوند؛ در نتیجه تمامی افراد به ‌راحتی می‌توانند بهترین کرم پودر مدنظر خود را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب نمایند. از جهتی دیگر تنوع رنگ کرم پودر این امکان را فراهم می‌نماید تا طیف رنگ پوست خود را از پیشانی تا چانه و گردن تغییر داده و آرایشی جذاب و متفاوت ایجاد کنند.

کاربرد کرم پودر چیست؟

محبوبیت استفاده از کرم پودر موجب شده تا این مواد در انواع گوناگون برای پوست‌های مختلف ارائه شوند. مقدار پوششی که کرم پودرها روی پوست ایجاد می‌نمایند هم با توجه به توقع اشخاص از آرایش، ممکن است متفاوت باشد. در حالت کلی این مواد در چهار پوشش گوناگون کاربرد دارند:

بسیار نازک: در این حالت، کرم پودر یک لایه‌ بسیار نازک از سطح پوست را پوشش داده و بافت زیر پوست به‌ سادگی دیده می‌شود.

نازک: مقداری بیشتر از حالت پیشین است؛ ولی هنوز هم احتمال مشاهده‌ جوش‌ها و عارضه‌های پوستی وجود دارد.

ملایم: پوست به حدی زیرسازی شده که جوش‌ها و دیگر عارضه‌های پوستی مشاهده نمی‌شوند.

متراکم: کرم پودر به حدی روی پوست زده می‌شود تا اثراتی مثل زخم، خال و لکه‌‌های مادرزادی صورت هم دیده نشوند.

کرم پودر را با استفاده از ابر، انگشت و برس آرایشی می‌توان به صورت زد. گاهی اوقات سالن‌های آرایش حرفه‌ای از ایربراش جهت اسپری کرم پودر به پوست کمک می‌گیرند.

قیمت انواع لوازم آرایش صورت لوکس و اورجینال

 

کاربرد کانسیلر چیست؟

کاربرد کانسیلر چیست؟

به طور معمول از کانسیلر جهت پوش‌دهی به لکه‌های سیاه زیر چشم، قرمزی پوست و جای جوش و سایر عارضه‌هایی که جلوه‌ صورت را نازیبا می‌کنند، استفاده می‌کنند. برای آن دسته از اشخاصی که آشنایی زیادی با کانسیلر ندارند و نمی‌دانند که کانسیلر چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد، باید بگوییم کانسیلر از لحاظ کاربرد، شباهت‌های بسیار زیادی با کرم پودر دارد؛

اما در استفاده از استفاده از کانسیلر به جای کرم پودر باید بگوییم که در بیشتر مواقع بعد از زدن کرم پودر، از کانسیلر برای نواحی استفاده می‌کنیم که به‌ خوبی پوشش داده نشده است.

تفاوت کرم پودر با کانسیلر در تراکم آن است. از نظر ساختار هم می‌توان گفت کانسیلر رنگدانه‌های متراکم‌تری در مقایسه با کرم پودر داشته و لایه‌ای متراکم و صاف روی سطح پوست ایجاد می‌نماید. کانسیلرها از نظر رنگ‌ هم در طیف وسیعی ارائه می‌شوند. با توجه به عارضه‌ای که می‌خواهید پوشش بدهید، باید رنگ مناسب کانسیلر را استفاده نمایید.

مطالب کاربردی:  پرایمر چیست و نحوه استفاده از آن

 

کاربرد کانسیلر چیست؟

شباهت میان کاربرد کانسیلر و کرم پودر به حدی است که گاهی اوقات برخی از افراد کاربرد این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند؛ ولی همان‌ گونه که توضیح دادیم تفاوت کرم پودر با کانسیلر در این است که کانسیلر تنها جهت پوشش عارضه‌هایی استفاده می‌شود که نمی‌توان با دیگر مواد زیرسازی پوشش داد.

کاربرد پرایمر چیست؟

کاربرد پرایمر چیست؟

پرایمرهای متنوع و گوناگونی در بازار موجود بوده که از میان آن‌ها می‌توان به پرایمر لب و انواع دیگر پرایمرها اشاره نمود.‌ ولی از آنجایی که بحث ما به مواد زیرسازی آرایش صورت مرتبط است، تنها به ویژگی‌های پرایمر زیرسازی صورت اشاره می‌نماییم. درصورتی که دستی در آرایش داشته باشید، حتما در جریان هستید که پرایمر را اغلب جهت کنترل چربی صورت یا بستن منافذ باز استفاده می‌نمایند.

این پرایمر، رطوبت پوست را حفظ کرده و با توجه به محصولی که تهیه کرده‌اید، احتمالا دارای مواد مغذی مثل ویتامین A,C و E هم است. گاهی اوقات در پرایمرهای زیرسازی باکیفیت عصاره چای سبز و انگور هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی این ترکیبات، خاصیت نرم‌ کنندگی و آبرسانی داشته و سطح پوست را صاف و لطیف می‌کنند.

به این ترتیب می‌توان گفت از پرایمر استفاده می‌کنیم تا علاوه بر حفظ شادابی پوست، بستری مناسب جهت آرایش فراهم شود. در برخی از پرایمرها ممکن است ترکیبات معدنی را نیز مشاهده کنیم.

تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر

تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر

چنانچه بخواهیم به تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر بپردازیم، نیاز است ترتیب مصرف آن‌ها را بیان کنیم. با توجه به ترتیبی که حرفه‌ای‌ها جهت آرایش استفاده می‌کنند، باید بگوییم که آرایش ابتدا با پرایمر آغاز می‌شود.

پس از آن نوبت به زدن کرم پودر فرا می‌رسد. جهت انجام این کار پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مواد باکیفیت بروید و بهترین کرم پودر را انتخاب نمایید. در آخر نیز بخش‌هایی از پوست را که به هر دلیلی به پوشش بیشتری نیاز دارند، با کانسیلر پوشش بدهید.

آموزش زدن کرم پودر و کانسیلر

آموزش زدن کرم پودر و کانسیلر

در صورتی که ترتیب استفاده از لوازم آرایشی را بلد نباشید نمی‌دانید که اول کانسیلر یا فوندیشن را باید استفاده نمایید یا اینکه اولویت با چیز دیگری است. همچنین بهتر است که تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر را به خوبی یاد گرفته باشید. در صورتی که سوال شما این است که اول باید از کدام محصول زیرسازی آرایش صورت استفاده کرد، نیازی نیست خجالت نکشید، چرا که خیلی از خانم‌ها این مشکل را دارند.

به طور معمول بیشتر خانم‎ها در شروع میکاپ از کانسیلر و کرم پودر استفاده می‌کنند، چرا که هر دو به عنوان بخش‌هایی از فونداسیون آرایش به شمار می‌روند. ممکن است از چند آرایشگر یا شخص حرفه‌ای در میکاپ صورت بپرسید: اول کانسیلر یا کرم پودر؟ و هر یک جواب متفاوتی به شما بدهند.

مطالب پربازدید:  دوام بیشتر کانسیلر با ۵ راهکار حرفه‌ای اما ساده

 

اشخاص برحسب نوع آرایشی که می‌نمایند و مصرفی که از لوازم آرایشی دارند، یکی از این دو محصول را روی پوست خود اعمال خواهند کرد. اغلب میکاپ آرتیست‌های حرفه‌‌ای این ترتیب را صحیح می‌دانند. در صورتی که در جریان نباشید که ترتیب درست اول کانسیلر یا فوندیشن است، آرایش شما اشتباه خواهد بود و در آخر آرایش جالبی نخواهید داشت.

بهترین و صحیح‌ترین روش مصرف کانسیلر و کرم پودر این است، که نخست کرم پودر یا فونداسیون را به خوبی روی پوست بِلند نمایید و پس از آن به سراغ کانسیلر بروید. بعد از اینکه از کرم پودر روی تمامی نواحی پوست صورت خود استفاده کردید، نگاه کنید کدام یک از نواحی پوست برجسته‌تر بوده و به اصلاح نیاز دارد. از کانسیلر فلقط در این نقاط استفاده کنید.

 

منبع : adorebeauty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *