رنگساژ چیست و چگونه انجام میشود؟

وقتی که موهای خود را در آرایشگاه مش یا رنگ می‌کنید همه چیز بسیار عالی است. موهایی با رنگ بسیار جذاب و شفاف که دلتان می‌خواهد هر چند دقیقه یکبار آن‌ها را در آینه تماشا نمایید. این جذابیت مو حاصل ساعت‌ها زحمت متخصص رنگ و مش در سالن زیبایی می‌باشد. با گذر زمان و چند مرتبه شستشوی موها، با توجه به رنگ مویی که انتخاب کرده بودید، به طور معمول مشکلاتی به وجود می‌آید. به همین علت بسیاری رنگساژ را پیشنهاد می‌کنند.

رنگساژ چیست و چگونه انجام میشود؟

از اصلی‌ترین مشکلات رنگ گذاشتن، کدر شدن و یا زردی موهاست. از طرفی دیگر، ممکن است با گذشت چند روز و یا براساس بازخوردی که از اطرافیان می‌گیرید، نظر شما نسبت به رنگ مویی که انتخاب کرده‌اید تغییر نماید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آیا می‌دانید رنگساژ چیست و چگونه انجام می‌شود؟ رنگساژ کردن مو یکی از تکنیک‌های رایج و مهم در آرایش مو بوده که با استفاده از آن می‌توانید زردی موها را از بین ببرید و همچنین مجددا ظاهر شفاف و براق اولیه رنگ موی خود را بازگردانید. در حقیقت این روش، راهکاری آسان و فوری جهت رفع کدری و زردی موها بعد از هایلایت یا مش کردن موها است.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با رنگساژ کردن موها با شما صحبت کنیم و نحوه انجام این روش را توضیح دهیم؛ پس همراه ما باشید.

رنگساژ مو چیست؟

رنگساژ مو چیست؟

در پاسخ به این سوال که رنگساژ چیست باید بگوییم که رنگساژ یک مدل رنگ موی ضعیف شده بوده که با آب ترکیب شده و روی موهای دکلره شده قرار می‌گیرد. با این کار می‌توانید موها را همچون روز اول براق و زیبا نمایید؛ البته به شرطی که موهای شما دارای پایه رنگی روشن باشد.

در حقیقت رنگساژ همان ترمیم دوباره رنگ مو است، با این تفاوت که فرمول ضعیفی داشته و استفاده از آن صدمات کمتری در مقایسه با رنگ مو خواهد داشت. همچنین می‌توانید با استفاده از رنگساژ، هر از گاهی در رنگ موهای خود تنوع ایجاد نمایید.

انواع رنگساژ مو

انواع رنگساژ مو

رنگساژها به سه دسته موقت، نیمه دائم و دائمی تقسیم‌بندی می‌شوند. رنگساژهای موقت به شکل اسپری، ژل، موس و شامپو رنگساژ بوده که جهت استفاده از آن‌ها کافیست پس از شستشوی موها، مقداری از این مواد را روی موهای مرطوب قرار بدهید.

همچنین باید به خوبی در تمامی قسمت‌های مو پخش نمایید. به طور معمول ماندگاری این محصولات یک هفته است. رنگساژهای نیمه دائم هم از ترکیب واریاسیون با اکسیدان تهیه می‌شوند. این نوع رنگساژ را باید روی موهای دکلره شده و مرطوب قرار داده و بعد از 5 دقیقه بشویید. ماندگاری این روش با توجه به پایه مو، نوع رنگساژ و جنس موهای شما، تقریبا یک الی دو ماه است.

انواع رنگساژ مو

رنگساژ دائم هم در حقیقت همان رنگ مویی بوده که پس از مرحله دکلره کردن موها، توسط آرایشگر روی موهای شما اعمال می‌شود. رنگساژها در حقیقت همان رنگ موی تضعیف شده با مقدار مناسبی آب و اکسیدان هستند که بر روی موهای مش شده یا دکلره شده قرارمی‌گیرند. با توجه به فرمول ضعیف‌تری که در مقایسه با ترکیب رنگ مو و اکسیدان دارند، صدمه کمتری به موها وارد می‌کنند.

البته باید بدانید که رنگساژ موی دکلره شده یا معمولی به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزینی برای رنگ مو باشد و بیشتر برای موهایی که به کمک هایلایت یا مش روشن شده، استفاده می‌شود. با استفاده از رنگساژ می‌توانید هر از گاهی یک تنوع زیبا در رنگ موی خود ایجاد کرده و یا شفافیت و براق بودن رنگ موی فعلی خود را افزایش بدهید.

فرق رنگساژ با رنگ مو

فرق رنگساژ با رنگ مو

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد رنگساژ، تمدید و احیای موهای آمبره، هایلایت، سامبره و بالیاژ شده است؛ چراکه در این مدل‌ها به ترمیم رنگ ریشه نیازی نیست. در این بخش مهم‌ترین موارد تفاوت رنگساژ با رنگ مو را بیان خواهیم کرد:

  • رنگساژ با ترکیب آب و اکسیدان درست شده، در حالی که رنگ مو تنها با اکسیدان ترکیب می‌شود.
  • جهت رنگساژ کردن باید موهای شما مرطوب باشند؛ در صورتی که رنگ مو بر روی موهای خشک اعمال می‌شود.
  • رنگساژ به علت ضعیف بودن، تنها برای موهای روشن قابل استفاده است.
  • ماندگاری رنگساژ از رنگ مو کم‌تر است.
  • مدت زمانی که باید رنگساژ روی موهای شما بماند به طور معمول 10 تا 20 دقیقه است؛ در صورتی که رنگ مو حداقل به 40 تا 80 دقیقه زمان نیاز دارد.

قیمت انواع رنگ مو و ملزومات باکیفیت

 

اهمیت استفاده از رنگساژ مو

اهمیت استفاده از رنگساژ مو

شاید این سوال برای شما مطرح شود که اهمیت استفاده از رنگساژ چیست؟ در پاسخ به این سوال شما را می‌توانیم به یاد اولین روزهایی که موهای خود را رنگ کرده‌اید، بیندازیم. آن روزها درخشندگی موها بسیار جذاب و خیره کننده است.

اما پس از گذشت چند روز رنگ مقداری کدر و مرده شده و درخشندگی قبل را ندارد. از جهتی رشد ریشه مو، شستشوی مداوم مو، آلودگی محیط، کلر آب استخر و آب شور دریا چند علت برای کاهش درخشندگی و زیبایی اولیه مو به شمار می‌آیند. در این صورت استفاده از رنگساژ مو جهت حفظ زیبایی و درخشندگی مو تصمیم درستی خواهد بود.

نحوه رنگساژ مو در خانه

نحوه رنگساژ مو در خانه

اولین و مهم‌ترین کار در نحوه رنگساژ مو در خانه، درست کردن ترکیبات رنگساژ است. جهت انجام این کار باید با توجه به حجم و رنگ موهایتان، از ترکیب رنگ مو یا واریاسیون، اکسیدان و آب استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که باید غلظت این محلول از رنگ موهای دائمی رقیق‌تر باشد.

ساخت رنگساژ با رنگ مو

اگر از خودتان می‌پرسید که با استفاده از رنگ مو چگونه رنگساژ انجام دهیم؟ پیشنهاد می‌کنیم بر اساس روش زیر عمل نمایید:

  • ¼ از تیوپ رنگ را با 75 سی‌سی اکسیدان در یک ظرف مناسب ترکیب نمایید.
  • به همان اندازه که اکسیدان ریخته‌اید، آب را به این ترکیب اضافه نمایید.
  • در صورتی که حس کردید ترکیب به دست آمده غلیظ است، چند قطره دیگر آب اضافه کنید.

ساخت رنگساژ با واریاسیون

ساخت رنگساژ با واریاسیون

واریاسیون ماندگاری کمتری در مقایسه رنگ مو دارد؛ ولی قادر است تا تناژ سبز، قرمز و نارنجی موها را از بین برده و رنگ اصلی آن را تقویت نماید. همچنین واریاسیون‌ها رنگ‌های متنوع و گوناگونی داشته که می‌توانید برای انجام رنگساژ فانتزی هم از آن‌ها استفاده نمایید. جهت ساخت رنگساژ با واریاسیون کافی است، با توجه به حجم و بلندی موهای خود، یک الی ده سانتی‌متر واریاسیون را با مقداری شامپو ترکیب نمایید.

روش رنگساژ مو

روش رنگساژ مو به این گونه است که مواد فوق را با کمک یک برس مناسب، روی تمامی قسمت‌های موی مرطوب ماساژ می‌دهید، شانه می‌کشید و بعد از گذشت مدت زمان لازم، موها را آبکشی می‌کنید. دقت داشته باشید که این زمان با توجه به اینکه موهای شما دکلره، مش یا هایلایت شده باشد، متفاوت خواهد بود؛ ولی چنانچه بیشتر از 15 تا 20 دقیقه به طول بینجامد، موجب تیره شدن موها خواهد شد.

شستشوی موها بعد از انجام روش رنگساژ مو، باید با استفاده از آب ولرم و شامپو مو مخصوص موهای رنگ شده انجام گیرد.

مطالب کاربردی:  از بین بردن زردی مو با ترفندهای آسان و کاربردی در خانه

 

نکات مهم در مورد نحوه رنگساژ کردن مو

نکات مهم در مورد نحوه رنگساژ کردن مو

اکنون که می‌دانید رنگساژ چیست و چگونه انجام می‌شود ، اگر تمایل دارید خودتان این کار را در خانه انجام دهید توصیه می‌کنیم حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • بهترین زمان جهت رنگساژ مو، یک ماه بعد از رنگ کردن موهاست.
  • چنانچه برای از بین بردن زردی موها رنگساژ می‌کنید، می‌توانید از رنگ‌های دودی یا نقره‌ای در کنار رنگساژ مرواریدی استفاده نمایید و در صورتی که موهای شما بیش از اندازه زرد هستند؛ می‌توانید از رنگ بنفش هم استفاده نمایید.
  • جهت از بین بردن قرمزی مو، با استفاده از واریاسیون خاکستری، آبی و سبز رنگساژ را تهیه نمایید.
  • پس از رنگساژ کردن مو، از یک ماسک مو مخصوص جهت تقویت موها استفاده نمایید.
  • تا سه روز پس از رنگساژ به هیچ عنوان از شامپو جهت شستشوی موها استفاده نکنید تا دوام آن بیشتر شود.
  • جهت شستشوی موها از شامپوهای فاقد سولفات و مخصوص موهای رنگ شده استفاده نمایید.

مطالب پربازدید:  بهترین روش‌های ساخت رنگ مو طبیعی و گیاهی برای انواع موها

 

رنگساژ مو، روش برای جذابیت بیشتر موها

در این مقاله به شما گفتیم که رنگساژ چیست و چگونه انجام می‌شود. رنگساژ کردن یکی از تکنیک‌های آرایشگری برای زیبایی هرچه بیشتر رنگ موها است. رنگساژ عمر کوتاهی داشته و باید آن را پس از گذشت دو الی سه هفته تمدید نمایید.

جهت انتخاب رنگ موی مناسب برای درست کردن رنگساژ بهتر است با یک آرایشگر یا اشخاصی که تجربه دارند مشورت نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم تا نکات مربوط به رنگساژ را برای شما به طور کامل توضیح دهیم. همچنین شما می‌توانید برای تهیه تمامی مواد موردنیاز خود به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : healthcentral

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *