کرم ضدآفتاب با آرایش

استفاده از لوازم آرایشی و آرایش صورت بخش غیرقابل اجتناب زندگی بسیاری از ایرانیان شده است. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که با آرایش تکلیف کرم ضدآفتاب چه می‌شود؟ واقعا کرم ضدآفتاب با آرایش شدنی است؟

همه ما می‌دانیم که ضدآفتاب‌ها چه نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می‌کنند. اگر به فکر جوانی و سلامت این عضو از بدن خود هستید، تحت هر شرایطی و حتی با آرایش لایت هم باید از این کرم‌ها استفاده کنید. ما در این مقاله به شما شیوه صحیح استفاده از کرم ضدآفتاب با مواد آرایشی را توضیح می‌دهیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چرا باید کرم ضدآفتاب با آرایش بزنیم؟

کرم‌‌های ضدآفتاب بهترین وسیله حفاظت پوست در برابر آفتاب هستند.

در جواب این سوال باید بگوییم که حتی اگر از بهترین کرم پودر و لوازم آرایشی نیز استفاده کنید، باز هم پوست شما از اشعه مضر آفتاب در امان نیست. به همین دلیل است که باید حتما از ضدآفتاب همراه با آرایش خود استفاده کنید.

بعضی از کرم‌پودرها در خود مقداری SPF دارند، اما میزان آن‌ها اصلا به اندازه‌ای نیست که بتوانید روی آن برای مراقبت از پوست حساب باز کنید.

توصیه ما به شما این است که با هر نوع میکاپ صورت حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. بسیاری نمی‌دانند که چطور این کار را انجام دهند، مخصوصا به این دلیل که ضدآفتاب بعد از دو یا سه ساعت باید تمدید شود. ما در این مقاله مراحل استفاده از کرم ضدآفتاب با آرایش را به شما توضیح می‌دهیم.

پوست خود را آماده کنید

منظور از آماده کردن پوست این است که آبرسان مناسبی را به پوست بزنید، برای مثال مرطوب‌کننده‌ها. البته می‌توانید قبل از آن پوست را با میسلارواتر خوب تمیز کنید. در مرحله آخر باید ضدآفتاب موردنظر خود را بمالید.

میزان اس پی اف

اس پی اف

میزان مراقبت از پوست شما توسط ضدآفتاب از طریق عددی که روی آن نوشته شده است، مشخص می‌شود. این میزان بسته به عواملی دارد که در افراد متفاوت متغیر خواهد بود. با مشورت با متخصص پوست خود میزانی را انتخاب کنید که برای شما به شکل موثر عمل خواهد کرد. بعد از آماده کردن پوست خود باید ضدآفتاب مناسب خود را اعمال کنید.

ضدآفتاب را یکنواخت به پوست بزنید

ضدآفتاب را یکنواخت به پوست بزنید

بسیاری از افراد از فواید ضدآفتاب بهره‌مند نمی‌شوند، چون از آن به درستی استفاده نمی‌کنند. شیوه صحیح استفاده از کرم ضدآفتاب با آرایش این است که به صورت یکنواخت آن را روی پوست صورت خود پخش کنید. همینطور نباید در مالیدن آن روی پوست خود خساست به خرج دهید و میزان مناسب را به پوست بزنید.

ضدآفتاب برای زیر چشم

زیر چشم پوست بسیار حساسی دارد. پس از اعمال کرم ضدآفتاب روی پوست صورت این قسمت از پوست را نباید از یاد ببرید. ضدآفتاب‌های زیادی هستند که مخصوص زیر چشم ساخته شده‌اند. اما ضدآفتاب‌های معمولی نیز در صورتی که برای زیر چشم حساسیت‌زا نباشند، قابل استفاده برای این قسمت هستند. بهتر است برای اطمینان از آن با متخصص پوست خود مشورت بگیرید و از او بخواهید که ضدآفتابی مناسب برای پوست زیر چشم شما معرفی کند.

ضدآفتاب برای لب‌

لب‌‌ها هم از اعضای صورت هستند که آرایش می‌شوند و باید از آن‌ها در برابر آفتاب مراقبت کرد. برای این کار مرطوب‌‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که داخل خود اس پی اف دارند. این محصول می تواند نقش مهمی در کرم ضدآفتاب با آرایش داشته باشد.

همچنین بخوانید: چگونه ضدآفتاب مناسبی انتخاب کنیم؟

مواد آرایشی را به پوست بزنید

مواد آرایشی را بعد از ضدآفتاب اعمال کنید.

در این مرحله باید مهم‌ترین قسمت آرایشی مربوط به کرم ضدآفتاب با آرایش را انجام دهید؛ فونداسیون یا همان کرم‌پودر را روی پوست اعمال کنید. توصیه ما به شما این است که برای مراقبت از پوست محصولات با کیفیت بالا را انتخاب کنید و از مواد تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید.

بعضی از فونداسیون‌ها در ترکیبات خود ضدآفتاب دارند. برای مراقبت بهتر از پوستتان و محافظت بیشتر از آن پیشنهاد می‌کنیم از این کرم‌پودرها استفاده کنید.

کانسیلر و پنکیک را اعمال کنید

کانسیلر و کرم پودر

لیست قیمت ضدآفتاب مارک

یکی از بخش‌های دیگر آرایش اعمال کانسیلر است. کانسیلر را معمولا به زیر چشم اعمال می‌کنند. در مرحله بعدی باید پنکیک را روی فونداسیون قرار دهید. ترتیب این موارد برای استفاده اصولی کرم ضدآفتاب با آرایش بسیار مهم است.

چگونه ضدآفتاب را روی آرایش خود تمدید کنیم؟

برای تمدید کرم ضدآفتاب می‌توانید از انواع اسپری هم استفاده کنید.

چالش اصلی برای بسیاری از مردم همین موضوع است که بعد از چند ساعت چطور ضدآفتاب را روی آرایش تمدید کنیم. بسیاری تصور می‌کنند که باید آرایش خود را پاک کنند و دوباره کرم ضدآفتاب بزنند. برای این کار دو راهکار برای شما داریم.

1- می‌توانید کمی از کرم ضدآفتاب را بردارید و روی آرایش خود با انگشت دست به صورت دایره‌ای اعمال کنید. این کار را با دقت انجام دهید که آرایش شما خراب نشود. می‌توانید از ضدآفتاب‌های رنگی استفاده کنید که تقریبا هم‌رنگ فونداسیون شما هستند.

2- راهکار دوم این است که به جای استفاده از کرم ضدآفتاب از اسپری ضدآفتاب استفاده کنید. بسیاری نمی‌دانند که ضدآفتاب‌ها در قالب اسپری نیز تولید می‌شوند.

با استفاده از انواع اسپری می‌توانید به راحتی و بدون از بین رفتن آرایش خود ضدآفتاب را روی صورت خود تمدید کنید. به یاد داشته باشید که چشمان خود را ببندید و بعد اسپری کنید. اگر از ضدآفتاب‌های کرمی استفاده می‌کنید، هر دو ساعت و اگر از ضدآفتاب‌های اسپری استفاده می‌کنید، باید هر ۱ ساعت آن را تمدید کنید.

بهترین برند کرم ضدآفتاب با آرایش را بشناسید

پوست یکی از ارگان‌های بدن ما است که همه به زیبایی آن اهمیت می‌دهند، اما بسیاری برای سلامتی آن به اندازه زیبایی ارزش قائل نیستند. این ارگان در معرض آسیب‌های جدی از طرف اشعه خورشید قرار دارد. بهترین و موثرترین اقدامی که ما می‌توانیم برای مقابله با آن انجام دهیم، استفاده مرتب از کرم ضدآفتاب است.

بسیاری از خانم‌ها زمانی که آرایش می‌کنند، از کرم ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند که بسیار خطرناک است. ما در این مقاله به شما توضیح دادیم که چطور از این کرم‌ها همراه با آرایش خود استفاده کرده و آن را تمدید کنید.

مطالب کاربردی : لک پوستی با ضد آفتاب، آیا ضد آفتاب رنگی باعث لک می‌شود؟

 

توصیه ما به شما این است که با هر نوع میکاپی، از میکاپ لایت گرفته تا سنگین قبل از آرایش صورت و کانتور صورت ضدآفتاب خود را اعمال کنید. لوازم آرایشی دخترانه توانایی مراقبت از پوست شما را ندارند، به همین دلیل نیاز است که در کنار آن‌ها ضدآفتاب نیز استفاده شود.

اگر هنوز سردرگم هستید و نمی‌دانید که کدام نوع کرم ضدآفتاب با آرایش در بازار برای شما بهتر است، حتما به فروشگاه مدیسه مراجعه کنید، انواع برندهای ضدآفتاب را با SPF های مناسب در آنجا ببینید و تصمیم مناسبی بگیرید.

منبع : healthshots

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *