۱۱ راهکار برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند

برای بعضی از افراد، هرقدر پاشنه‌ کفش بلندتر باشد، بهتر است. برای دیگر افراد، یک جفت کفش تخت مشکی نسبت به کفش پاشنه بلند جذابیت بیشتری دارد. چه طرفدار کفش پاشنه‌دار باشید چه نباشید، در هر حال، پیش می‌آید که در برخی از مواقع خاص آن‌ها را بپوشید؛ درنتیجه ضرری ندارد که چند نکته درمورد اینکه چگونه هنگام پوشیدن آن‌ها درد کمتری را احساس کنید، بدانید.

چنانچه کفش شما بیش از اندازه گشاد یا تنگ باشد، می‌تواند موجب ایجاد درد در نواحی کمر، زانو، مچ و ساق پا شود و همچنین فشار بیشتری به پاهای شما وارد شده و احتمال آسیب‌دیدگی و درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند افزایش می‌یابد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اینکه به‌ خاطر مد و فشن خودتان را به سختی بیندازید، اصلا کار درست نیست؛ ولی اگر تمایل دارید با کفش‌های پاشنه‌دار گاهی قد کشیده‌تر و ظاهر رسمی‌تری داشته باشید، روش‌هایی وجود دارد که شب با پاهای زخمی و خونی به خانه باز نگردید! جهت آشنا شدن با چند نکته برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، در ادامه‌ این مقاله با مجله‌ مدیسه همراه باشید.

سایز درست کفش را بخرید تا از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند جلوگیری کنید

سایز درست کفش را بخرید

کفش پاشنه بلند بی شک یک انتخاب مناسب جهت داشتن استایل زیبا و رسمی‌تر بوده و از زمانی که پای خود را در عرصه مد و فشن وارد کرد، طرفداران فراوانی را به سمت خود کشانده است. ولی به نظر می‌رسد با ورود انواع کفش‌های راحتی و تخت، پوشیدن کفش پاشنه بلند برای بانوان سخت‌تر شده و به شکل یک چالش جدی در آمده است.

هنگامی که می‌خواهید یک کفش پاشنه بلند بخرید، باید حتما به استایل و مدل آن دقت نمایید؛ ولی این نباید تنها معیار شما برای انتخاب یک کفش باشد. دکتر ربکا پروتی گفته است: «هرقدر هم ساده به نظر برسد، کفشی که تهیه می‌کنید، باید مناسب پای شما باشد.» شما باید حتما مطمئن شوید که فاصله‌ای میان بلندترین انگشت پا و نوک کفش وجود دارد تا موجب درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند نشود.

تلاش کنید شب یا در زمان غروب برای خرید کفش بروید؛ یعنی هنگامی که پاهای شما در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارند. همچنین جهت خرید کفش باید به عرض پاهای خود توجه کرده و کفشی را بخرید که چندان باریک نباشد و پاهای شما در آن جمع نشود. پوشیدن یک کفش نامناسب موجب ایجاد تغییرات در استخوان‌های پا و درد و حتی برخی از بیماری‌ها نیز می‌شود.

ابتدا در خانه آن را امتحان نمایید

ابتدا در خانه آن را امتحان نمایید

پیش از آنکه کفش‌های پاشنه بلند جدید خود را در خیابان بپوشید، ابتدا آن‌ها را در خانه امتحان نمایید. شما می‌توانید به همراه کفش خود یک جفت جوراب نیز بپوشید و قدم بزنید. این کار به شما کمک می‌نماید تا راحت‌تر قدم بزنید و همچنین قالب کفش با فرم پای شما سازگار شده و مقداری باز می‌شود.

به جنس کفش توجه نمایید

به جنس کفش توجه نمایید

هنگامی که به خرید کفش‌های پاشنه بلند می‌روید، یکی از نکات اساسی که باید حتما به آن توجه نمایید، این است که جنس کفش چیست و از چه موادی تهیه شده است. چرم، بهترین جنس برای کفش‌های پاشنه بلند می‌باشد. چرم طبیعی در مقایسه با جنس‌های مصنوعی، انعطاف‌پذیرتر و راحت‌تر بوده و قابلیت تنفس نیز دارد.

از کفی کفش استفاده کنید تا درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند را تجربه نکنید

از کفی کفش استفاده کنید

کفی کفش یکی از اصلی‌ترین عضوهای هر کفشی بوده که به سلامت پای شما کمک می‌نمایند. با وجود یک کفی مناسب، راه رفتن و حتی دویدن با یک کفش پاشنه بلند برای شما به صورت چشم‌گیری آسان‌تر و راحت‌تر خواهد شد. امروزه جنس‌های فراوانی از کفی کفش وجود دارد که به طور معمول بهترین جنس آن تهیه شده از یک فوم بادوام است. کفی‌های کفش را می‌توانید به سادگی از کفش فروشی‌ها، فروشگاه لوازم جانبی کفش یا از فروشگاه آنلاین تهیه نمایید.

نحوه‌ درست راه رفتن با کفش پاشنه بلند را یاد بگیرید

نحوه‌ درست راه رفتن با کفش پاشنه بلند را یاد بگیرید

طرز راه رفتن با کفش پاشنه‌دار نباید با نحوه راه رفتن با یک جفت کتانی یکسان باشد. راه رفتن به شیوه درست می‌تواند روی کاهش درد کفش پاشنه بلند، مفاصل و ماهیچه‌ها تأثیر بسیاری داشته باشد. جهت درست راه رفتن با یک کفش پاشنه بلند، ابتدا باید صاف بایستید. زمان راه رفتن از ماهیچه‌های اصلی خود استفاده نمایید و هر بار که گام برمی‌دارید، قسمت بیرونی پاشنه پای را بر زمین بگذارید.

قیمت انواع کفش پاشنه بلند لاکچری و ترند

 

برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، از دئودرانت استفاده کنید

برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، از دئودرانت استفاده کنید

با مالیدن مقداری دئودورانت به پشت و کناره پای خود، می‌توانید برای همیشه با زخم و تاول‌ها خداحافظی کنید! دئودورانت به عنوان یک مانع عمل کرده و از ایجاد اصطکاک میان پا و کفش جلوگیری می‌نماید. همچنین دئودرانت از بوی بد و عرق کردن پاها هم جلوگیری می‌نماید.

از بالشتک‌های مخصوص (Moleskin) استفاده نمایید

از بالشتک‌های مخصوصMoleskin)) استفاده نمایید

برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند یا ایجاد تاول و زخم روی انگشت‌ یا سطح پا، می‌توانید از بالشتک‌های به‌خصوصی استفاده کنید. این بالشتک‌ها را می‌توانید به میزان دلخواه برش دهید و در نواحی که در معرض آسیب هستند و یا آسیب دیده‌اند بگذارید.

این بالشتک‌ها دارای یک پد ضخیم و نخی بوده که فشار را از روی زخم و تاول برمی‌دارند. چنانچه به این بالشتک‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید از چسب زخم جهت جلوگیری از زخم شدن نواحی که در معرض آسیب هستند هم استفاده نمایید.

به پاهای خود استراحت دهید

به پاهای خود استراحت دهید

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند برای مدت زمان کوتاه یا با فاصله‌های طولانی، آسیب چندانی به پاها نمی‌رسانند؛ ولی اگر به طور روزانه از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده می‌کنید، احتمالا باید مقداری به پاهای خود استراحت دهید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک جفت کفش راحت نیز با خود به همراه داشته باشید تا برخی از زمان‌های روز آن را بپوشید و به پاها استراحت بدهید. همچنین در زمان استراحت کفش‌های خود را در بیاورید تا هوا و اکسیژن کافی به پاها برسد.

به انگشتان خود چسب بزنید

به انگشتان خود چسب بزنید

بر اساس گزارش وب‌سایت The Guardian، چسب زدن انگشت‌های سوم و چهارم پا، تا حدودی فشار را از روی پاها برداشته و به کاهش درد کمک می‌نماید. جهت جلوگیری از گرفتگی و بی‌حسی هنگام کفش پاشنه بلند و درد پا، با نگه داشتن این دو انگشت کنار یکدیگر، از چسب طبی جهت چسباندن آن‌ها استفاده نمایید.

به ارتفاع پاشنه‌ کفش توجه نمایید

به ارتفاع پاشنه‌ کفش توجه نمایید

کفش‌هایی که دارای پاشنه‌ پنج سانتی هستند، به اندازه کفش‌هایی که دارای پاشنه‌های‌ هفت یا ده سانتی هستند، زیبا و جذاب بوده و قادرند تا تفاوت بسیار زیادی در دردی که تجربه می‌کنید، ایجاد کرده و سلامت پاهای شما را به همراه داشته باشند. بر همین اساس در زمان انتخاب یک کفش پاشنه بلند، حتما به ارتفاع پاشنه‌ آن و تاثیراتی که ممکن است بر روی پاهای شما بگذارد توجه نمایید.

از کفش‌هایی که پاشنه‌ کلفت‌تری دارند استفاده نمایید

از کفش‌هایی که پاشنه‌ کلفت‌تری دارند استفاده نمایید

چنانچه از کفش‌های پاشنه‌دار خیلی استفاده می‌کنید، حتما تا به کنون متوجه شده‌اید که کفش‌هایی که دارای پاشنه‌های‌ ضخیم‌تری هستند، از کفش‌هایی که پاشنه‌ نازکی دارند، راحت‌تر می‌باشند. این نوع پاشنه‌ها، فشار را در تمامی قسمت‌های کفش پخش کرده؛ در نتیجه افزون بر اینکه درد را کاهش می‌دهند، سبب می‌شوند تا با راحتی بیشتری قدم بردارید.

خبر خوب این است که این نوع از کفش‌ها با پاشنه‌ ضخیم و کلفت امروزه جزو ترندهای مد و فشن هستند و شما به سادگی می‌توانید مدل‌های متنوع و گوناگونی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

مطالب پربازدید:  دوام بیشتر کانسیلر با ۵ راهکار حرفه‌ای اما ساده

 

آشنایی با راهکارهای درمان پا درد کفش پاشنه بلند

امروزه با وجود تنوع زیاد و فراوانی که در کفش‌های پاشنه بلند وجود دارد، اصلا نیاز نیست که جهت مراقبت از پاهای خود آن‌ها را کنار بگذارید. با رعایت کردن چندین نکته‌ بسیار ساده و انتخاب یک کفش مناسب و استاندارد، با خیال راحت می‌توانید کفش‌های پاشنه بلند خود را پوشیده و از استایل خود بیشترین لذت ببرید.

 

منبع : gwapodiatry

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *