۱۴ راز زیبایی کُره‌‌ای‌ها که باید بدانید

چنانچه از علاقه‌مندان به موسیقی یا سریال‌های کره‌ای هستید، حتما از دیدن پوستی صاف و بدون ‌نقص آن‌ها تعجب کرده‌اید. شاید برای شما نیز سوال شده باشد که چرا کره‌ای‌ها پوستی زیبا و‌ سالم دارند و موهای آن‌ها لخت و بدون موخوره می‌باشد. در ادامه با مدیسه همراه باشید تا چند راز زیبایی کره‌ای ها را برملا کنیم.

راز زیبایی کره ای ها چیست و چرا کره‌ای‌ها پوست و موی سالم و بی‌نقصی دارند؟

راز زیبایی کره ای ها چیست و چرا کره‌ای‌ها پوست و موی سالم و بی‌نقصی دارند؟

راز زیبایی موهای کره ای ها چیست؟ بخش فراوانی از ویژگی‌های ظاهری انسان‌ها، برای مثال نوع مو به نژاد اشخاص بستگی دارد. ولی انجام برخی از مراقبت‌ها و استفاده از بعضی مواد طبیعی، کمک می‌کند تا پوست و مویی سالم و زیبا داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کره‌ای‌ها نیز دستورالعمل‌های قدیمی بسیاری جهت حفظ زیبایی و سلامت پوست دارند. شما نیز می‌توانید این مراقبت‌ها و نکات زیبایی را در روتین مراقبت پوست خود قرار دهید و تاثیر بی‌نظیر آن را روی سلامت و زیبایی پوست و مو مشاهده نمایید.

سبک زندگی مردم کره برای پوست خوب

راز داشتن پوست صاف کره‌ای و سلامتی عمومی به عوامل مختلفی مثل ژنتیک و تکنیک‌های مراقبت از پوست مخصوص آن‌ها بستگی دارد. مردان و زنان کره‌ای به منظور داشتن پوستی شاداب و زیبا افزون بر رعایت رژیم غذایی سالم از محصولات مراقبت از پوست، لایه بردار، آبرسان و ماسک به خوبی استفاده می‌کنند.

رازهای سلامت پوست کره‌ای‌ها را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

  • رعایت روتین پوستی روزانه
  • استفاده از دوش بخار
  • ماساژ
  • انجام سبکتمرینات ورزشی صبحگاهی
  • استفاده از دمنوش‌های گیاهی مفید
  • مصرف آب بسیار
  • خواب کافی
  • مدیریت استرس

راز زیبایی پوست کره ای ها

راز زیبایی پوست کره ای ها

جهت آنکه به راز زیبایی کره ای ها پی ببرید و پوستی شبیه آن‌ها داشته باشید، حتما این نکات را به خاطر بسپارید.

 ماساژ بخار پوست صورت

ماساژ بخار پوست صورت

در کره‌ جنوبی هر جایی که بروید، یک کلینیک پوست پیدا می‌شود که خدماتی مانند ماساژ صورت را ارائه دهد. در این کشور به راحتی و به‌ارزانی می‌توانید مانیکور، خدمات ماساژ صورت دریافت نمایید. چنانچه این خدمات در نزدیکی شما وجود ندارد، جای نگرانی نیست. خودتان می‌توانید در خانه پوست صورت را ماساژ بدهید.

جهت اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، ماساژ صورت را در حمام و در بخار آب انجام بدهید. هنگام ماساژ دادن صورت، باید حرکات شما دورانی باشد. ابتدا از پیشانی خود شروع کرده و سپس گونه، استخوان گونه و خط فک را ماساژ دهید.

ماساژ دادن پوست موجب افزایش گردش خون می‌شود. از این فرصت می‌توانید جهت آبرسانی بیشتر به پوست استفاده نمایید. بخار آب چنانچه در محیط باشد، رطوبت پوست افزایش می‌یابد. حتی می‌توانید زمان ماساژ دادن از روغن‌های تمیزکننده‌ صورت استفاده نمایید.

لایه‌برداری با لیف

احتمالا متوجه شده باشید که زنان کره‌ای حتی با وجود سن بسیار بالا، چین چروک خیلی کمی روی صورت خود دارند. یکی از مهم‌ترین راز پوست زیبای کره ای ها، استفاده‌ روزانه از یک لیف نرم و ماساژ صورت است. جهت شستن صورت با لیف نرم، ابتدا باید آن را با آب ولرم، مرطوب نمایید. حرکات شما هنگام ماساژ باید به طرف بالا باشد.

استفاده از ماسک ورقه‌ای زغال

استفاده از ماسک ورقه‌ای زغال

یکی از محصولاتی که در کره شدیدا خریداری می‌شود و به اندازه خرید دستمال کاغذی، معمول است، خرید ماسک‌های ورقه‌ای می‌باشد. یکی از برترین انواع ماسک‌های ورقه‌ای، ماسک زغال محسوب می‌شود. این ماسک پوست صورت را لایه‌برداری کرده و سم‌زدایی می‌نماید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که ماسک‌های ورقه‌ای را برای مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت گذاشته و استراحت نمایید.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

استفاده از تکنیک بلورینگ

جهت پوشاندن لکه‌ها، نقص‌ها و مشکلات پوستی از تکنیک بلورینگ استفاده نمایید. در این تکنیک باید کرم‌ پودر سبک با پوشش‌دهی مناسب داشته باشید و آن را با کمک براش آرایشی یا پد مخصوص روی نواحی از پوست که نیاز است، بزنید. همچنین جهت تهیه این ابزار می‌توانید به یکی از فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید و به راحتی آن‌ها را خریداری کنید.

استفاده از عصاره‌های مفید میان دو لایه مرطوب‌کننده

استفاده از عصاره‌های مفید میان دو لایه مرطوب‌کننده

امروزه زنان در کره، از خواص شگفت‌انگیز عصاره‌ها برای پوست خود استفاده می‌کنند. البته این روزها دیگر عصاره‌ها به‌طور خالص و سنتی مصرف نشده و شرکت‌های تولید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست، سرم‌های متنوعی با این عصاره‌ها تهیه می‌نمایند.

جهت آنکه از مزایای بی‌نظیر این سرم‌ها استفاده نمایید، ابتدا یک لایه مرطوب‌کننده روی پوست بزنید. در قدم بعدی از یک سرم پوست غنی از مواد مغذی استفاده کرده و مجددا روی آن مرطوب‌کننده بزنید. با این کار قدرت کشسانی و قابلیت ارتجاعی پوست شما افزایش یافته و به‎خوبی آبرسانی می‌شود.

استفاده از بالم لب

اگر برا شما سوال شده که راز زیبایی لب کره ای ها چیست؟ باید بگوییم یکی از نکاتی که کره‌ای‌ها مدنظر قرار می‌دهند، استفاده از ویژگی‌های طبیعی چهره است. آن‌ها به‌جای استفاده بی‌رویه از لوازم آرایشی، تلاش می‌کنند زیبایی خود صورت را نمایان‌تر نمایند.

برای مثال از بالم لب استفاده می‌کنند. معمولا بالم لب‌ها رنگ‌های ملایم و طبیعی داشته یا بی‌رنگ هستند. بالم لب، پوست لب را لطیف و نرم می‌کند و موجب می‌شود که لب شما زیبا، براق و صاف و یکدست به نظر برسد. معمولا بالم لب خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد. به‌همین علت استفاده‌ روزمره از آن سبب می‌شود که به مرور چین‌وچروک روی پوست لب کاهش یابد.

استفاده از تینت لب

استفاده از تینت لب

چنانچه تمایل دارید پوست لب خود را تقویت نمایید و در عین حال، مقداری رنگ بیشتر به آن بدهید از تینت لب استفاده نمایید. تینت لب محصولی بوده که از مواد مغذی و روغن‌های مفید درست می‌شود و رنگ جذاب و ملایمی دارد، بدون اینکه حس چسبندگی روی لب ایجاد نماید.

استفاده از ماسک‌های شبانه

استفاده از ماسک‌های شبانه

شب دقیقا وقتی است که سلول‌های پوست بازسازی شده و پوست، مشکلاتی که در طی روز برایش پیش آمده، ترمیم می‌نماید. به‌ همین علت شب‌ها بهترین فرصت جهت آبرسانی به پوست است. جهت از بین رفتن تیرگی‌ها و جلوگیری از کدر شدن پوست، از ماسک‌های آبرسان در طی شب استفاده نمایید. با این کار، صبح که بیدار می‌شوید، تنها با شست‌وشو با آب، پوستی شفاف و تمیز خواهید داشت.

نوشیدن موگی‌چا یا چای جو

نوشیدن موگی‌چا یا چای جو

چنانچه به رستوران‌های کره‌ای سر زده باشید، این چای را ممکن است امتحان کرده باشید. جهت تهیه‌ این چای از دانه‌های برشته‌ جو استفاده می‌نمایند. این چای را معمولا به نوزادان و کودکان کره‌ای می‌دهند تا پوست آن‌ها محکم شده و سلامت کلی آن‌ها بهبود یابد.

جو غنی از آنتی‌اکسیدان بوده و نتایج یک تحقیق نشان داده است که مصرف این نوشیدنی قادر است تا به بهبود گردش خون در بدن کمک نماید. برخی از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف این نوشیدنی قادر است روند کاهش وزن را نیز سرعت ببخشد.

استفاده از آمپول‌های پوست

یکی از محصولاتی که در بازار محصولات مراقبت پوست، اخیرا زیاد شده و محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، آمپول پوست می‌باشد. آمپول‌ها ترکیباتی با غلظت بالا از مواد مغذی بوده که جهت ترمیم و بازسازی، ترمیم سلولی و در مجموع اصلاح مشکلات پوستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، موثر است.

آمپول‌ها برای اهداف گوناگونی تولید می‌شوند؛ پیشگیری از درمان کدری، آکنه و تیرگی پوست و… آمپول را با توجه به نیاز پوست خود تهیه نمایید و از آن در روتین مراقبت پوستی خود استفاده کنید.

تمرین کشش دهان

تمرین کشش دهان

یکی از روش‌هایی که موجب کاهش ایجاد چین و چروک در اطراف دهان و لب می‌شود، ماساژ این نقاط با تمرین کشش دهان است. جهت این منظور سعی نمایید، حروف صدا دار انگلیسی (A-E-I-O-U) را با حالتی اغراق شده، ادا نمایید. یعنی زمان ادا کردن این حروف، باید دهان را بیش از حالت عادی کشیده و باز نمایید. این تمرین نوعی ماساژ برای نواحی اطراف دهان است.

محصولات مراقبتی بیشتر، محصولات آرایشی کمتر

یکی دیگر از هزاران راز پوست صاف کره ای ها این است که به طور معمول محصولات آرایشی کمتری می‌خرند اما بیشتر، جهت خرید محصولات مراقبت از پوست هزینه می‌کنند. معمولا آن‌ها آرایش‌های بسیار ملایم و ساده‌ای دارند. اما مقدار زیادی سرم و آمپول، ماسک صورت، کرم‌های تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده خریداری می‌کنند. با مراقبت درست از پوست و با داشتن پوستی سالم و شفاف، نیاز شما به محصولات آرایشی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

تمیز کردن صورت با روغن تمیزکننده

تمیز کردن صورت با روغن تمیزکننده

تمیز کردن صورت با استفاده از روغن‌های پاک‌کننده افزون بر حذف نمودن آلودگی‌ها از روی پوست و برداشتن سلول‌های مرده‌ پوست، موجب می‌شود که پوستی لطیف و شفاف داشته باشید. پس از ماساژ دادن روغن روی صورت و گردن، روغن را با یک دستمال یا پنبه‌‌ نرم از روی صورت پاک نمایید. این روغن‌ها جهت پاک کردن آرایش نیز بهترین گزینه هستند.

مطالب پربازدید:  ۱۱ راز جنیفر لوپز برای داشتن پوست جوان و شاداب

 

استفاده از کرم دور چشم مهمترین راز زیبایی کره ای ها

یکی از محصولات مراقبت از پوست که باید استفاده از آن را کاملا جدی بگیرید، کرم دور چشم است. پوست اطراف چشم، نازک‌تر بوده و بسیار سریع‌تر از پوست دیگر قسمت‌های صورت، در معرض چین و چروک و پیری قرار دارد. جهت آنکه از پیر شدن این ناحیه از پوست جلوگیری نمایید، پیش از ایجاد هر چین‌وچروک و از جوانی باید از کرم‌های دور چشم استفاده نمایید.

شناختن کامل راز زیبایی کره ای ها

راز زیبایی کره ای ها و سلامت پوست آن‌ها، تا حد زیادی به ژنتیک و بیشتر به روش‌های آن‌ها جهت مراقبت از پوست بستگی دارد. چنانچه دوست دارید پوستی شاداب و زیبا همچون کره‌ای‌ها داشته باشید، از استفاده‌ منظم از محصولات مراقبت پوست، لایه‌برداری، استفاده از ماسک و آبرسانی به پوست غافل نشوید.

 

منبع : byrdie

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “۱۴ راز زیبایی کره ای ها که باید بدانید

  1. سوفیا NIM گفت:

    واقعا عالی بود بعد دو هفته واقعا خیلی پوستم کشیده شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *