از بین بردن خط خنده به روش خانگی در کمتر از دو هفته!

از بین بردن خط خنده یکی از دغدغه‌های همیشگی بانوان و آقایان است. خط خنده به خطوطی گفته می‌شود که از ناحیه پایین بینی به گوشه دهان می‌رسند. این خطوط به دلایل گوناگونی نظیر بالا رفتن سن، کاهش میزان کلاژن، نور آفتاب، سیگار کشیدن و کاهش یا افزایش ناگهانی وزن ایجاد می‌شوند. اما برای از بین بردن و محو کردن خط خنده چه باید کرد؟

روش‌های طبیعی جهت از بین بردن خط خنده در خانه

روش‌های طبیعی جهت از بین بردن خط خنده در خانه

وقتی می‌خندیم، در لحظه زندگی می‌کنیم و به خطوط خنده‌ای که ممکن است در حال شکل گیری باشد فکر نمی‌کنیم. چه زمانی لحظاتی است که شما روی چین و چروک استرس دارید؟ تقریبا تنها زمانی که جلوی آینه بایستید و حتی در آن زمان هم ممکن است خطوط خنده را دوست داشته باشید و می‌توانید آن‌ها را به عنوان خاطرات فیزیکی شادی خود ببینید. ولی مواقع دیگر، آن‌ها را فقط به صورت چین و چروک‌هایی می‌بینید که واقعا ترجیح می‌دهید روی صورت خود نداشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در این مقاله از مدیسه قصد داریم تا به معرفی چندین ماسک صورت طبیعی و روغن موثر در از بین بردن خطوط مزاحم اطراف لب بپردازیم.

درمان خانگی خط خنده با روغن زیتون

روغن زیتون خواص فراوانی در تقویت پوست داشته و یکی از درمان‌های بسیار مفید جهت از بین بردن خط خنده می‌باشد، بسیاری از متخصصین پوست معتقد هستند که این روغن حاوی ویتامین‌های A، D، K، E و همچنین خواص ضد پیری بوده و چربی موجود در روغن زیتون جهت از بین بردن خط لبخند کمک بسیاری می‌کند. همچنین روغن زیتون در حفظ رطوبت طبیعی پوست و بازسازی سلول‌ها موثر است.

ماسک روغن زیتون و تخم کدو حلوایی

ماسک روغن زیتون و تخم کدو حلوایی

کدو حلوایی غنی از امگا 3 و 6 بوده که به آبرسانی پوست کمک بسیاری می‌کند، در نتیجه ظاهر چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. دانه له شده کدوتنبل با روغن زیتون قادر است تا پوست صورت را نرم کرده و افزون‌بر رطوبت رسانی پوست در از بین بردن خط خنده در منزل بسیار تاثیرگذار باشد.

روغن نارگیل برای از بین بردن خط لبخند

روغن نارگیل برای از بین بردن خط لبخند

روغن نارگیل جهت جلوگیری از پیری زودرس پوست و از بین بردن خطوط اضافی معجزه می‌کند. روغن نارگیل از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت نموده و سبب تاخیر در روند پیری پوست خواهد شد.

بهترین روش جهت از بین بردن خط لبخند با روغن نارگیل اینگونه است که هر روز پیش از رفتن به خواب، روغن نارگیل را بر روی نواحی دور لب به خوبی ماساژ دهید. روغن نارگیل خاصیت رطوبت‌رسانی بسیار بالایی دارد و از کمبود آب در لایه‌های پوست نیز جلوگیری می‌کند. این یکی از بهترین متدها جهت از بین بردن خطوط خنده به صورت طبیعی است.

ماساژ خط لبخند با روغن ماهی

برای محو کردن خط خنده به شما خوردن ماهی چرب و مکمل‌های روغن ماهی را پیشنهاد می‌کنیم. روغن ماهی دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 بوده و از آسیب پوست که سبب ایجاد چین و چروک اطراف دهان می‌شود، جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان

از بین بردن خط خنده با روغن آرگان

اسیدهای چرب یافت شده در روغن آرگان برای محو کردن خط خنده بسیار اثرگذار است. همچنین این روغن دارای ویتامین‌های A و E  بوده که به کاهش چین و چروک، لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن و افتادگی پوست کمک بسیاری می‌کنند. جهت استفاده از خواص روغن آرگان برای از بین بردن و محو کردن خط خنده، کافی است چند قطره روغن آرگان را با حرکات دایره‌ای بر روی ناحیه دور لب ماساژ دهید.

مطالب مرتبط:  خواص و عوارض ویتامین آ برای پوست صورت و نحوه مصرف صحیح آن

 

درمان خانگی خط لبخند با ژل آلوئه ورا

آلوئه‌ورا خواص بسیاری برای پوست دارد و سبب کلاژن‌سازی بافت پوست می‌شود. ژل آلوئه‌ورا دارای چندین ماده مغذی همچون گلیسیرین، سدیم، سوربیتول و… بوده که برای پوست فواید فراوانی دارند. شما می توانید ژل درون برگ آلوئه ورا را جدا نموده، هفته‌ای ۳ بار و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست و نواحی اطراف دهان ماساژ دهید.

از بین بردن خط خنده با یخ

یخ می‌تواند سبب ایجاد حساسیت و آسیب به بافت پوست صورت شود و در مجموع جهت کاهش چروک لبخند کمک چندانی نخواهد کرد. پس پیشنهاد ما به شما این است که از این روش به هیچ وجه استفاده نکنید.

ماساژ برای از بین بردن خط خنده

ماساژ برای از بین بردن خط خنده

دو انگشت اشاره خود را داخل گوشه‌های دهان قرار دادهه و آن را به طرفین صورت بیشتر از ۱ سانتى‌متر بکشید. همچنین لب‌های خود را روى هم ببندید. با این عمل عضله‎‌ای که در اطراف دهان شما وجود دارد و باز و بسته نمودن دهان را کنترل مى‌کند، منقبض و تقویت می‌کنید.

این وضعیت را به مدت چند ثانیه نگه داشته و سپس براى این که عضله شما بهتر کار کند، به آرامی گوشه‌های دهان خود را به سمت هم بکشید، از انگشتان خود به عنوان اهرم استفاده نمایید. 10 ثانیه استراحت کرده و مجددا این کار را تا ۲۵ بار تکرار نمایید. تقویت این عضله سبب می‌شود تا سطح پوست به میزان کافی در مقابل تضعیف شدن پشتیبانی شود.

در صورتی که همه روش‌های طبیعی را امتحان کردید اما نتیجه مطلوبی حاصل نشد، برای از بین بردن خط خنده چه روش‌هایی باقی می‌ماند؟

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

روش‌های شیمیایی برای از بین بردن خط خنده

در ادامه قصد داریم روش‌های شیمیایی و پزشکی موجود جهت از بین بردن خط لبخند را به شما معرفی نماییم.

از بین بردن خط خنده با بوتاکس

از بین بردن خط خنده با بوتاکس

یکی از روش‌های از بین بردن خطوط اطراف لب استفاده کردن از بوتاکس است. تزریق بوتاکس با سوزن‌های فوق‌العاده ظریفی انجام می‌شود و به همین دلیل جای سوزن به سرعت محو شده و قابل رویت نیست. البته با استفاده از این روش پس از 6 ماه، خط لبخند شما به حالت اولیه باز می‌گردد که باید دوباره آن را تمدید نمایید.

درمان خط خنده و تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر نیز یکی دیگر از روش‌های درمان و از بین بردن خط اخم و خط خنده می‌باشد، به این خاطر که در ساخت این ژل‌ها از مواد طبیعی استفاده می‌شود، به هیچ وجه حساسیت‌زا نیستند و نیازی به تست ندارند.

از بین بردن خط خنده در دو هفته با لیزر

از بین بردن خط خنده در دو هفته با لیزر

اگر شل شدن پوست علت ایجاد خط خنده است، متخصص قادر است از روش‌های پزشکی جوانسازی پوست و لیفت نیز استفاده کند، از جمله این روش‌ها می‌توان به RF ، هایفوتراپی یا لیزر فرکشنال اشاره کرد.

روش‌های ذکر شده، عملکرد مشابهی داشته و از طریق آن‌ها با تحریک تولید کلاژن‌سازی، پوست ضخیم‌تر و سفت‌تر خواهد شد. این روش‌های درمانی راحت بوده و نیازی به زمان بهبودی ندارند.

چگونه با آرایش خط خنده را محو کنیم؟

چگونه با آرایش خط خنده را محو کنیم؟

اگر روزی شلوغی را پشت سر گذاشته‌اید و خطوط خنده چهره شما عمیق‌تر به نظر می‌رسند، نگران نباشید. از بین بردن خط خنده با استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بهترین راه برای شما است.

با یک کرم مرطوب‌کننده و کانسیلر می‌توانید آن‌ها را پر کنید. برای انجام این کار، یک بیوتی بلندر یا پد آرایشی را در لوسیون مرطوب کننده زده و آن را روی چروک‌های مورد نظر بزنید. چند دقیقه صبر نمایید تا جذب پوست شود. سپس کانسیلر را بر روی خطوط کشیده و به صورت ضربه‌ای با اسفنج آن را محو کنید.

مطالب پربازدید:  بهترین روش‌های درمان چروک دور لب و داشتن پوستی صاف

 

کلام آخر

در این مقاله از مدیسه بهترین روش‌های از بین بردن خط لبخند را بررسی کردیم. سبک زندگی فردی شما در تشدید یا کاهش خطوط چهره به ویژه خط خنده تاثیر بسیاری می‌گذارد.

بهتر است جهت جلوگیری از این مشکل نکات ذکر شده را به خوبی رعایت کنید. جهت محو خط خنده به روش خانگی می‌توانید از ترکیب روغن‌های معرفی شده با هم استفاده کنید، همچنین جهت جذب و اثربخشی بیشتر آن‌ها از ماساژ آموزش داده شده کمک بگیرید. در صورتی که روش‌های طبیعی پاسخگو نبود می‌توانید از متدهای شیمیایی نیز بهره ببرید.

 

منبع : harpersbazaar

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *