درمان چروک دور لب

تمامی افراد عطش سیری‌ناپذیری جهت زیبایی و جوانی دارند. بنابراین، در طی گذر زمان ملاک‌هایی برای این مسئله به‌وجود آمده است. داشتن صورت بدون چین‌وچروک، آرزوی تمامی افراد در تمام دوره‌ها بوده است. وجود خطوط اطراف لب ظاهر شخص را بسیار تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، درنتیجه افراد بسیاری در پی درمان چروک دور لب هستند.

خوشبختانه، امروزه انسان‌ها موفق شده‌اند که راه‌های بسیاری برای درمان چروک دور لب در طب سنتی و پزشکی بیابند و جوانی و زیبایی را به خود هدیه بخشند. همچنین این روزها طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبتی پوست در بازار موجود می‌باشد که با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

دلایل ظاهرشدن چین و چروک دور لب

دلایل ظاهرشدن چین و چروک دور لب

متاسفانه یکی از بخش‌های بدن شما که به پیشواز چروک‌ها می‌رود، ناحیه اطراف لب است. پس شخص قبل از هر چیز به درمان چروک دور لبها احتیاج خواهد داشت. یکی از علت‌های این اتفاق این است که پوست این ناحیه درمقایسه با نواحی دیگر کلاژن کم‌تری دارد. اوضاع بعد از بیست‌سالگی بدتر هم می‌شود؛ زیرا هر چه سن شخص از بیست سال بیشتر شود،‌ پوست او به‌ ازای هرسال،‌ یک درصد کمتر کلاژن تولید می‌نماید.

علاوه بر کلاژن، پوست با افزایش سن مواد دیگری نیز از دست می‌دهد که کاهش آن‌ها در بروز چین‌وچروک دخیل می‌باشد. از این مواد می‌توان به الاستین و گلیکوزآمینوگلیکان‌ها (GAGs) اشاره نمود. الاستین، باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. گلیکوزآمینوگلیکان‌ها نقش هیدراتاسیون پوست را برعهده دارند. درهرصورت ما دیگر عواملی را که در پیری پوست نقش دارند را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم. ژنتیک،‌ شرایط بدنی و عوامل محیطی این سه گروه می‌باشند.

نقش ژنتیک در ایجاد چروک دور لب

یکی از اصلی‌ترین عواملی که در پیری پوست تاثیر دارد، ژنتیک است. ژنتیک عاملی است که نوع واکنش پوست شما را به افزایش سن مشخص می‌نماید و در حقیقت تعیین می‌کند که چه زمان به درمان چروك دور لب احتیاج خواهید داشت. قطعا تصاویر بعضی از والدین و فرزندان را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید که نمی‌توان سن حقیقی آن‌ها تشخیص داد و جالب‌تر این است که والد از فرزند قابل تمایز نمی‌باشد.

تاثیر شرایط بدنی در ایجاد چروک دور لب

تاثیر شرایط بدنی در ایجاد چروک دور لب

دومین عامل مهمی که در پیری پوست و ایجاد چروک اطراف لب نقش دارد،‌ کم‌آبی بدن است. حتما بارها شنیده‌اید که می‌گویند جهت داشتن پوستی سالم و شاداب آب بنوشید. اما متاسفانه بسیاری برخلاف آگاهی از این مسئله، نسبت به آن بی‌تفاوت بوده و آب به مقدار کافی نمی‌نوشند. تغذیه ضعیف، عامل دیگری است که شما را مجبور می‌کند که به جستجوی شیوه‌های گوناگون جهت درمان چروک دور لب ها بپردازید.

پوست یک عضو زنده‌ از بدن است که همواره در معرض آسیب‌ بوده و به طور مداوم در حال ترمیم است. چنانچه پوست مواد مغذی ضروری را دریافت ننماید، به‌خوبی بازسازی نشده و سلول‌های مرده جای خود را به سلول‌های جدید نمی‌دهند. بدین ‌ترتیب،‌ شما شاهد چروک دور لبها خواهید بود.

عوامل محیطی موثر در ایجاد چروک دور لب

عوامل محیطی موثر در ایجاد چروک دور لب

سیگارکشیدن را ترک نمایید. سیگارکشیدن افزون بر تمامی مضراتی که برای سلامتی دارد با تحریک پیری زودرس پوست و بروز چین‌وچروک،‌ زیبایی و جوانی شما را تباه می‌کند. چنانچه سیگاری هستید، به‌زودی به فکر رفع چروک دور لب خود خواهید افتاد.

پوست خود را تا جایی که ممکن است تحت‌فشار قرار ندهید، زیرا ممکن است این کار باعث ایجاد چروک به‌خصوص در اطراف چشم و دهان شود. به عنوان مثال سعی کنید تا آنجا که می‌توانید چشم خود را نمالید. علاوه بر این، از خوابیدن بر روی شکم خودداری کنید.

قرارگرفتن بیش از اندازه در زیر نور خورشید هم باعث ایجاد چروک بر روی پوست شما می‌شود. برخلاف اینکه نور خورشید زندگی‌بخش بوده و برای بدن ما هم بسیار مفید است،‌ قرارگرفتن در معرض نور آن به مدت زیاد، باعث می‌شود تا اشعه‌های مضر آن به پوست شما صدمه رسانده و پیری پوست را به دنبال داشته باشند. جهت آنکه نیازی به درمان چروک اطراف لب نداشته باشید،‌ باید از ضدآفتاب استفاده کنید.

قیمت انواع محصولات مراقبت از پوست اورجینال و باکیفیت

 

انواع چروک دور لب

چین چروک به نوع و ناحیه آن‌ها، به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم شده که شناخت این مساله می‌تواند به شما کمک نموده تا برای انتخاب روش درمانی، انتخاب بهتری داشته باشید.

  • خط خنده (خط لبخند): این نوع خطوط از کنار پره‌های بینی شروع شده و تا گوشه خارجی لب ادامه می‌یابند.
  • خطوط بغض و ماریونت: این چروک‌ها از گوشه دهان به سمت پایین ایجاد شده و در صورت عدم درمان به مرور زمان عمیق‌تر خواهند شد.
  • خط رژ لب: خطوط اطراف دهان که به صورت چروک‌های کوچک و عمودی در اطراف دهان است، غالبا به دلیل سیگار کشیدن در بالای طول بی و زیر آن بروز می‌یابند.

راه‌های درمان قطعی چروک دور لب

درمان چروک دور دهان در خانه

درمان چروک دور دهان در خانه

معمولا در درمان‌های خانگی از مواد طبیعی استفاده می‌شود، حتی اگر متوسط یا عمیق باشند. بیشتر این درمان‌ها وقت کمی از شما می‌گیرند و تهیه آن‌ها هزینه چندانی ندارد. ناگفته نماند که این روش‌های درمانی چروک‌های شما را به طور کامل از بین نمی‌برند، ولی تاثیر بسیاری بر کاهش آن‌ها و بهبود ظاهر شما دارند. به‌طور کلی، نسبت به هزینه و وقتی که درمان خانگی چروک دور لب احتیاج دارد، تاثیر خوبی بر روی پوست می‌گذارد.

روغن‌های ضروری جهت درمان چروک دور لب

روغن‌های ضروری جهت درمان چروک دور لب

هنگامی که روغن‌های ضروری با روغن حامل رقیق می‌شوند، موجب مستحکم‌تر شدن و افزایش تغییر سلول‌های پوست می‌گردند، این کار درمان چروک دور لب را به دنبال دارد.

شما باید مقداری روغن را با کمک انگشتان خود بر دور دهان و لب‌ها بمالید. این کار را دو مرتبه در روز انجام بدهید. به خاطر داشته باشید که لب‌های خود را به‌طور مستقیم به این دارو آغشته نکنید. از روغن‌های ضروری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که تأثیر زیادی در کاهش چین‌وچروک‌ها دارند.

  • روغن کندر: استفاده از روغن کندر که منجر به افزایش گردش سلولی می‌شود، می‌تواند کمک شایانی به شما در رفع چروک اطراف لب نماید.
  • روغن لیمو: روغن لیمو خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و به درمان چروک دور لب شما کمک زیادی می‌نماید. البته مواظب باشید که این روغن را قبل از قرارگرفتن در معرض نور آفتاب به پوست خود نمالید.
  • روغن اسطوخودوس: با استفاده از این روغن نه ‌تنها از بوی خوش آن بهره‌مند می‌شوید بلکه از خواص آنتی‌اکسیدانی و ترمیم‌کنندگی زخم این روغن هم بهره می‌برید.
  • روغن صندل: روغن صندل هم می‌تواند با خواص ضدالتهابی خود به شما در خلاص شدن از شر چین‌وچروک‌های دور دهان کمک نماید.

مطالب پربازدید:  خوابیدن با آرایش چه عوارض وحشتناکی برای پوست دارد؟

 

چند نمونه از درمان‌‌های پزشکی برای چروک دور لب

چند نمونه از درمان‌‌های پزشکی برای چروک دور لب

درمان‌های خانگی باعث از بین رفتن خطوط خفیف دور لب شده و چروک‌های متوسط تا عمیق را بهبود می‌بخشند. اما اگر قصد شما از درمان چروک دور دهان ازبین ‌بردن کامل آن‌هاست، بهتر است به روش‌های دیگری مثل درمان‌های پزشکی روی بیاورید. جهت انجام این کار می‌توانید یکی از روش‌های درمانی زیر را انتخاب نمایید.

لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری شیمیایی یکی از معمول‌ترین درمان‌های ضد پیری محسوب می‌شود. در این روش درمانی، اپیدرم یا همان لایه رویی پوست برداشته می‌شود. در نتیجه این کار، پوست درخشان‌تر و صاف‌تری که در زیر اپیدرم قرار گرفته بود، در معرض دید قرار می‌گیرد. جهت درمان چروک دور لب برای همیشه و اینکه نتایج حاصل از این روش بعد از مدتی ناپدید نشوند، نیاز است تا هر ماه،‌ یک‌ بار لایه‌برداری شیمیایی انجام بدهید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

یکی دیگر از روش‌های ازبین‌بردن چین‌وچروک، میکرونیدلینگ است. این روش درمانی به درمان القای کلاژن هم معروف می‌باشد. در این روش با استفاده از دستگاهی به اسم درمارولر یا قلم میکرونیدلینگ تعدادی سوزن‌های کوچک را به پوست وارد کرده تا پوست خود را ترمیم نماید. ایده‌ای که بر اساس آن میکرونیدلینگ صورت گرفته است،‌ این است که ترمیم پوست باعث ایجاد پوستی صاف‌تر می‌شود.

در حقیقت در این روش درمان چروک دور لب پوست شما، زخم‌های کوچکی که توسط سوزن‌ها بر روی چین‌وچروک‌ها به وجود آمده است را ترمیم می‌‎نماید. بدین ترتیب،‌ سلول‌های قدیمی با سلول‌های جدید جایگزین شده و چروک‌ها نیز از بین می‌روند. پیشنهاد می‌شود جهت آنکه به بهترین نتیجه دست‌ یابید به مدت چندین ماه و در هر ماه چندین جلسه به میکرونیدلینگ بروید.

لایه‌برداری پوست با لیزر

لایه‌برداری پوست با لیزر

روش دیگری که با آن می‌توانید درمان چروک دور لب را در پیش بگیرید، لایه‌برداری پوست با لیزر است. این روش نسبت به شیوه‌های قبل تهاجمی‌تر عمل می‌نماید. جهت اجرای این روش یک متخصص پوست، پرتوهای نور بسیاری را به پوست شما می‌تاباند.

این کار باعث می‌شود که یک‌ لایه بیرونی از پوست شما برداشته شود. ناگفته نماند که انجام این کار، امکان دارد زخم‌های ناخواسته‌ای را به دنبال داشته باشد. افزون بر این، همچون دیگر تکنیک‌های لایه‌برداری، نیاز است درمان را بعد از چند ماده دوباره اعمال نمایید.

مطالب مرتبط:  انواع بهترین اسکراب لب خانگی چیست

 

لیفت صورت

لیفت صورت

درصورتی ‌که از دیگر درمان‌ها همچون روش‌های بالا پاسخ مطلوبی دریافت نکرده‌اید یا پزشک شما تشخیص داد که آن‌ها نمی‌توانند در درمان چروک دور لب شما موثر عمل کنند، نوبت به لیفت صورت می‌رسد. لیفت صورت که به ریتیدکتومی هم شناخته می‌شود، برای چین‌وچروک‌های قابل ‌توجه ناحیه دهان که به سایر درمان‌ها دیگر پاسخ خوبی نمی‌دهند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روش با برش‌ها، لیفت عضلات و بافت‌های پوست و انتقال چربی، خطوط صورت و در حقیقت افتادگی پوست را از بین می‌برد و صورتی جذاب و صاف را برای شما به ارمغان می‌آورد. لیفت صورت هم مانند دیگر جراحی‌های زیبایی، یک عمل بزرگ به شمار می‌رود.

 

منبع : clevelandclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *