افزایش ماندگاری ژل لب با انواع راهکارهای کاربردی

بیشتر بانوانی که ژل لب تزریق می‌کنند نگران مدت زمان ماندگاری آن می‌باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهایی کاربردی برای افزایش ماندگاری ژل لب آشنا کنیم.

بسیاری از افراد به صورت مادرزادی و ژنتیکی لب‌های کوچک و باریکی دارند و همین امر سبب شده است تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

همچنین در برخی افراد و بنا به دلایلی همچون بالا رفتن سن و کاهش سنتز کلاژن و یا آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ممکن است به مرور از حجم لب‌ها کاسته شود و در هر دو حالت که فرد از ابتدا لب‌های باریکی داشته یا به مرور از حجم لب‌ها کم شده است، می‌تواند نارضایتی‌هایی را به همراه داشته باشد. بهترین و اثرگذارترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق فیلر و ژل لب است‌.

تزریق ژل لب از رایج‌ترین روش‌ها برای افزایش حجم لب و فرم بهتر آن می‌باشد. در یک جواب کلی به این سوال که ماندگاری ژل لب چقدره می‌توان گفت اثرات فیلر استفاده شده در تزریق به صورت میانگین ۶ تا ۸ ماه ماندگاری دارد. اگر به دنبال روش‌هایی موثر برای بالا بردن ماندگاری ژل لب هستید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تزریق ژل یا فیلر چگونه انجام می‌شود

تزریق ژل لب

تزریق فیلر لب از رایج‌ترین روش‌ها برای افزایش حجم لب بوده و ماندگاری ژل یکی از دلایل محبوبیت این روش است. این کار از اقدام‌هایی جهت زیبایی پوست محسوب می‌شود که جهت افزایش حجم و فرم بهتر لب‌ها صورت می‌گیرد. اثرات فیلر تزریقی به صورت میانگین ۶ الی ۸ ماه ماندگاری خواهد داشت.

فیلرهای لب فراوانی وجود دارند که مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا هستند و هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود بوده همچنین ماندگاری متفاوتی نیز دارند. در تزریق ژل‌های لب از فیلرهای پوستی نظیر اسید هیالورونیک استفاده می‌شود تا حجم لب‌ها به صورت موقت افزایش یابد.

انجام این کار به دقت و ظرافت بسیار زیادی نیاز داشته و فقط یک پزشک ماهر و باتجربه از پس آن بر می‌آید. از این جهت هنگامی تزریق ژل موفقیت آمیز انجام می‌شود و ماندگاری نسبتا خوبی دارد که در مراکز مجهز و به وسیله پزشک با سابقه صورت گیرد.

در سال‌های اخیر تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت از جمله لب‌ها بسیار پرطرفدار شده است و همانگونه که گفته شد از عمل‌های زیبایی محبوب می‌باشد.

علت زود جذب شدن ژل لب چیست؟

وقتی فردی اقدام به تزریق ژل لب می‌کند تمایل دارد این ژل دوام و ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد ولی متاسفانه در برخی افراد این ژل تزریقی زودتر از زمان مقرر جذب می‌شود که از دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حرکات فیزیکی بالا

مهارت و تخصص پزشک

وجود آنزیم‌های تجزیه کننده هیالورونیک اسید

عوامل دیگری مثل سرعت متابولیسم بدن و دفع طبیعی ترکیبات ممکن بوده ماندگاری ژل لب را کاهش دهد.

در کل مقدار جذب طبیعی بدن به ژل تزریقی لب در هرکس کاملا متفاوت بوده و به عوامل مختلفی همچون: عوامل فردی و شرایط زندگی و بدنی آن‌ها بستگی دارد.

راهکارها و عوامل ماندگاری ژل لب

راهکارهای افزایش ماندگاری ژل لب

افراد بسیاری روزانه در کلینیک‌های زیبایی جهت رسیدن و دست یافتن به اهداف مورد نظر خود تزریق فیلر را انجام می‌دهند. لب یکی از بخش‌های صورت بوده که با افزایش سن و سال، حجم و ارتفاع آن کاهش چشمگیری یافته و برجستگی آن در صورت کاسته می‌شود. تزریق ژل لب می‌تواند برای رفع موارد گفته شده و زیبایی صورت بسیار مفید باشد.

لب پایین به صورت طبیعی از لب بالایی حجیم‌تر بوده و نیمه راست و چپ هر کدام از لب‌ها نیز مشابه هم می‌باشند که حجم و تقارن در این دو ناحیه اهمیت فراوانی دارد. در تزریق ژل حاشیه‌های لب برجسته و حجیم می‌شوند. حجم ژل، برند ژل استفاده شده و سیستم ایمنی بدن می‌توانند بر ماندگاری ژل اثر بسزایی داشته باشند.

در این راستا اصلی‌ترین دغدغه افراد آشنایی با علت زود جذب شدن ژل لب و ماندگاری ژل لب است. از این رو در ادامه مطلب با چند راهکار برای افزایش ماندگاری ژل لب آشنا می شوید. از آنجایی که مدل روسی نیز جدیدا ترند شده باید بگوییم که ژل لب روسی صرفا به نحوه تزریق و مواد استفاده شده اطلاق می‌شود و ماندگاری ژل لب روسی نیز بسته به فاکتورهای گفته شده متغیر است.

افزایش ماندگاری ژل لب

1.مراقبت صحیح از پوست

مراقبت از پوست بهترین راه افزایش ماندگاری فیلر

از فاکتورهای بسیار مهم برای افزایش ماندگاری فیلر لب، محافظت از پوست ناحیه لب و استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان می‌باشد. اسید هیالورونیک غالبا خیلی سریع جذب بدن می‌شود و ماندگاری ژل لب کاهش می‌یابد. به این صورت با نوشیدن آب این جذب را کند کرده تا ماندگاری ژل لب افزایش یابد.

2.دوری از نور مستقیم خورشید

دوری از نور خورشید برای افزایش ماندگاری ژل لب

یک راه دیگر جهت بالا بردن ماندگاری ژل لب، این است که پوست خود را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت نمایید. از این جهت زمان بیرون رفتن از خانه حتما از کرم ضد آفتاب باکیفیت و کلاه استفاده کنید. در غیر این صورت برخورد اشعه‌های خورشید با بافت پوست باعث تخریب آن و از بین رفتن اثر ژل و فیلر می‌شود. به این خاطر بهتر است تا از بالم لب و رژهای درای ضد آفتاب استفاده نمایید.

قیمت انواع محصولات مراقب صورت اورجینال و باکیفیت

 

3.مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی

مصرف ویتامین بهترین راه برای جلوگیری از از بین رفتن ژل لب

برای ماندگاری بیشتر ژل‌های تزریقی لب از غذاها و خوراکی‌هایی استفاده کنید که دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی به ویژه روی هستند. استفاده از زینک یا روی سبب شده عملکرد پوست بهتر شده و ماندگاری ژل لب افزایش یابد. همچنین از مصرف غذاهایی همچون کنسرو یا غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. ضمنا مواد قندی نیز همانند نوشابه و نوشیدنی گازدار هم کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

4.کاهش استرس

کاهش استرس برای افزایش ماندگاری ژل

باید بدانید که استرس موجب افزایش ترشح هورمون کورتیزول شده که روند پیری را تسریع می‌بخشد. ضمنا استرس باعث شده اسید هیالورونیک با سرعت بیشتری تجزیه شود. از این جهت برای بیشتر شدن زمان ماندگاری ژل لب استرس خود را به میزان زیادی کاهش دهید.

5.مرطوب نگهداشتن لب

مرطوب نگه داشتن لب برای افزایش ماندگاری فیلر

رطوبت برای سلامت سلول پوست اهمیت بسیاری دارد. افرادی که ژل لب تزریق کرده‌اند باید به میزان کافی آب نوشیده و در کنار آن از مرطوب کننده‌های مناسب جهت شادابی لب استفاده کرده تا ماندگاری ژل بیشتر شود. پس از کرم‌های آبرسان و لوازم آرایشی و بهداشتی مغذی مثل رژلب ویتامینه استفاده کرده و در فصول سرد سال از نرم کننده لب بهره گرفته تا خشکی لب برای شما اتفاق نیفتد.

مطالب مرتبط:  عمل لیفت سانترال لب، مراقبت‌های بعد و عوارض آن

 

چه فاکتورهایی بر ماندگاری ژل لب تاثیر دارند؟

چه فاکتورهایی بر ماندگاری ژل لب تاثیر دارند؟

ژل لب بر پایه هیالورونیک اسید در چند سال گذشته به یک عامل تقویت کننده همچنین حجیم کننده بافت نرم تبدیل شده است. این محصول با برندهای گوناگون و کاربردهای مختلف برای استفاده افراد بدون عمل جراحی یک انقلاب شگرف در امر زیبایی ایجاد کرده است. تزریق ژل لب ماندگاری موقتی داشته که معمولا با توجه به برندی که مورد استفاده قرار گرفته شده و ناحیه تزریق شده می‌تواند اثر بخشی متفاوتی داشته باشد.

غالبا پر کننده‌های اسید هیالورونیک با درصد کمی از لیدوکائین ترکیب شده‌اند که موجب کاهش درد حین و بعد از درمان می‌شوند. ماندگاری ژل لب به جز کیفیت محصول به عوامل زیر هم بستگی دارد:

  • نوع ژل
  • برند سازنده
  • ژنتیک فرد
  • شیوه تزریق
  • مراقبت بعد از ژل لب
  • سبک زندگی فرد

مطالب کاربردی:  همه‌چیز درباره تزریق فیلر چانه و عوارض و ماندگاری آن

 

مراقبت قبل از تزریق ژل لب

مراقبت قبل از تزریق ژل لب

رعایت نکات مراقبتی قبل از تزریق ژل لب امری ضروری بوده زیرا این کار هم به نوعی عمل زیبایی محسوب می‌شود و به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل نیاز دارد تا از احتمال وقوع هرگونه عوارض جانبی احتمالی کاسته شود. در زیر برخی از مهمترین نکات درباره مراقبت‌های پیش از انجام تزریق ژل اشاره شده:

  • تا دو هفته قبل از تزریق ژل از مصرف انواع داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.
  • از مصرف هرگونه الکل و دخانیات یک هفته قبل از تزریق ژل خودداری نمایید.
  • قبل از شروع کار، صورت با آب و صابون به نحوه صحیح شسته شود.
  • درمان دندانپزشکی از دو هفته پیش از تزریق ژل لب صورت نگیرد.
  • هر گونه بیماری خاص به پزشک اطلاع داده شود.
  • اگر سابقه تبخال دارید به پزشک اطلاع داده تا داروی ضد تب خال برای شما تجویز شود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

  • اگر کبودی در ناحیع تزریق رخ داد کمپرس سرد استفاده شود و آن را چند مرتبه تکرار کنید.
  • طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت از نوشیدن مایعات و غذاهای داغ خودداری شود.
  • از ماساژ ناحیه تزریق ژل خودداری شود.
  • در طی روز چند بار لب را با پماد تجویز شده توسط پزشک چرب کنید.
  • در صورت درد بسیار شدید یا تغییر رنگ پوست جای تزریق ژل به پزشک مراجعه شود.

مطالب پربازدید:  معرفی انواع حجم دهنده لب، کاربرد و مزایای استفاده از آن‌ها

 

قابل ذکر است سرعت تجزیه هر یک از فیلرها در بدن افراد مختلف با توجه به ژنتیک و سایر شرایط متفاوت بوده از این رو برای افزایش ماندگاری ژل لب باید مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب صورت گیرد. ژل لب در بهترین حالت تا یک سال ماندگاری دارد ولی غالبا ۶ الی ۸ ماه دوام می‌آورد.

 

 

منبع : ecoroots

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *