بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب

در میان تیپ‌های مختلف پوستی، پوست چرب بزرگترین دغدغه برای افرادی بوده که دارای این نوع پوست هستند. چرا که بزرگترین چالش این افراد براق به نظر رسیدن پوست آن‌ها است، که این امر سبب می‌شود دایره استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی مناسب آن‌ها کاملا محدود شود.

برخی از افراد پوستی چرب با غدد سبوم فعال دارند. عوامل زیادی مانند ژنتیک، آلودگی هوا، رژیم غذایی و تغییرات هورمونی بر عملکرد این غدد تاثیر می‌گذارند. این غدد روی پوست همه افراد برای پاکسازی و مرطوب نگه‌داشتن پوست چربی ترشح می‌کند؛ اما ترشح چربی بیش از اندازه از این غدد، باعث بزرگ‌شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

یکی از راه‌های کنترل چربی پوست استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب است. در این مقاله با 10 مدل از بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب آشنا می‌شوید.

1- تونیک پاکسازی قوی پوست رومنزو

تونیک رومنزو

تونیک رومنزو مناسب پوست‌های چرب و حاوی عصاره گل رز است که برای پاکسازی عمیق پوست و حفظ رطوبت آن به‌کار می‌رود. استفاده از رومنزو به‌علت داشتن عصاره نارون کوهی که خاصیت ضدالتهابی دارد یکی از واجبات برای روتین پوست چرب و جوش دار محسوب می‌شود. آخرین مرحله پاکسازی یعنی استفاده از تونر بسیار اهمیت دارد.

همچنین باعث می‌شود آلودگی‌ها و سلول‌های مرده از روی صورت پاک شود. استفاده مداوم از تونر رومنزو باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شود. تونیک رومنزو دارای ترکیباتی از جمله عسل، عصاره لیمو و آلنتوئین است که همگی خاصیت مرطوب کنندگی و لایه برداری دارند و به از بین رفتن جای جوش کمک می‌کنند.

2- ماسک صورت حاوی سنگ آتشفشان 7th Heaven مونته ژنه

ماسک صورت حاوی سنگ آتشفشان 7th Heaven مونته ژنه

ماسک صورت زغالی سون هیون دارای ترکیباتی همچون زغال طبیعی و پوست گردو است. ماسک مونته ژنه با خاصیت لایه برداری و پاکسازی سلول‌های مرده از روی پوست می‌تواند پوستی شفاف و زیبا را به شما هدیه دهد. ماسک صورت مونته ژن یکی از بهترین محصولات روتین پوست مختلط و یک عضو جدا نشدنی از لوازم آرایشی بهداشتی مخصوص پوست‌های چرب است.

ماسک ارگانیک مونته ژنه با داشتن موادی مانند گل مرداب مرده، کربن فعال و عصاره چای سبز چربی و سموم روی پوست را پاکسازی و میزان جوش‌های صورت را کنترل می‌کند. همچنین عصاره آلوئه ورا موجود در این ماسک خاصیت ضدالتهابی و مرطوب‌کنندگی دارد که به اصلاح خطوط چروک روی صورت کمک می‌کند.

برای استفاده از ماسک مونته ژنه ابتدا باید پوست صورت کاملا با آب گرم و محلول شستشو، تمیز و خشک شود. بعد از گذاشتن ماسک روی صورت کمی آن را روی پوست ماساژ دهید و به مدت 15  دقیقه صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن ماسک، باید پوست شسته شود. استفاده یک یا دوبار در هفته از این ماسک توصیه می‌شود.

3- میسلار واتر چشم و صورت ژینووا

میلاسر واتر ژینووا

میسلار واتر چشم و صورت ژینووا یکی از محصولات مهم در روتین پوست چرب و منافذ باز و یکی از چند محصول برتر برای مراقبت از پوست چرب است. میسلار منافذ باز پوست را پاکسازی می‌کند و علاوه‌بر پاکسازی پوست از آلودگی و چربی‌های اضافه، سبب آبرسانی به پوست نیز می‌شود. استفاده مداوم از میسلار واتر چربی پوست را کنترل می‌کند و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌شود.

4- کرم آبرسان دست و صورت او وی اس

کرم آبرسان پمپی ا وی اس

کرم آبرسان او وی اس دارای عصاره اسطوخودوس حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید با خاصیت ضدالتهابی، مناسب برای پوست‌های چرب با جای جوش و آکنه است. استفاده از کرم او وی اس باعث از بین رفتن جای جوش و لک‌های پوستی می‌شود. همچنین این کرم آبرسان به پوست رطوبت می‌دهد؛ اما هیچ گونه چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد.

5- کرم آبرسان واتر بوست سیچر Sicher مدل 3in1 Water Boost

کرم آبرسان واتر بوست سیچر

کرم واتر بوست با داشتن رایحه رز مراکشی یکی از محبوب‌ترین کرم‌های آبرسان محسوب می‌شود. کرم سیچر حاوی هیالورونیک اسید با قدرت آبرسانی بالا و ویتامین E با اثر ضدالتهابی است. همچنین از دیگر خصوصیات این کرم می‌توان به بافت سبک، جذب سریع و عدم احساس سنگینی و چربی روی پوست اشاره کرد.

استفاده روزانه از کرم سیچر به عنوان یکی از مراحل روتین پوست چرب و جوشدار توصیه می‌شود. همچنین نرمی و لطافت را برای پوست شما به همراه دارد.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

6- کرم ضد آفتاب ضد لک بی رنگ +SPF50 ایلابرت Ilabrat مدل Anti Spot

کرم ضد آفتاب ایلابرت

کرم ضدآفتاب Ilabrat با بافتی سبک و خاصیت فاقد چربی بودن یک محصول سازگار با پوست چرب است. ترکیبات قوی در ضد آفتاب ایلابرت پوست را در برابر طیف گسترده‌ پرتوهای خورشید محافظت می‌کند. اشعه‌های مضر خورشید باعث ایجاد چین و چروک و لک روی پوست می‌شوند. استفاده روزانه از ضد آفتاب از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. همچنین این ضد آفتاب بی رنگ و قابل استفاده برای آقایان نیز هست.

7- کرم مرطوب کننده بدن و صورت سیوا لایف

کرم مرطوب کننده سیوا لایف

کرم سیوا لایف با داشتن ترکیباتی مانند روغن درخت چای، روغن رزماری و شی باتر بافتی سبک و بدون چربی دارد. همچنین متابولیسم چربی پوست را کنترل می‌کند. روغن درخت چای موجود در کرم سیوا در درمان اگزما و درماتیک‌های پوستی بسیار تاثیرگذار عمل می‌کند. همچنین روغن رزماری مانند یک اسید ملایم عمل می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین برده و لایه جدید تولید می‌کند.

روغن رزماری چربی پوست را کنترل و از تولید چربی زیاد جلوگیری می‌کند. کرم مرطوب کننده صورت و بدن سیوا لایف جز باکیفیت‌ترین محصولات در پکیج روتین پوست چرب جهت داشتن پوستی نرم و با لطافت است.

مطالب کاربردی:  صفر تا صد روتین مراقبت صورت چیست؟ روتین روزانه برای پوست چرب

 

8- کرم ژل آبرسان بدن دیپ سنس Yogurt

کرم ژل آبرسان دیپ سنس

کرم آبرسان دیپ سنس حاوی عصاره جوجوبا، روغن درخت چای و هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید در مواجه با پیری زودرس بسیار تاثیرگذار عمل می‌کند و زیبایی را به پوست هدیه می‌دهد. این ماده به شکل طبیعی در بدن وجود دارد که با افزایش سن میزان آن کاهش می‌یابد. استفاده از کرم ژل آبرسان با احساس سبکی همراه است و بعد از استفاده چربی روی پوست ایجاد نمی‌کند.

9- کرم آبرسان و مرطوب کننده بیوتی اسکین Beauty Skin

کرم آبرسان بیوتی اسکین

کرم آبرسان بیوتی اسکین به‌علت داشتن آنتی اکسیدان پوست را در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. همچنین دارای بافتی سبک و نرم بوده و هیچ گونه چربی روی پوست ایجاد نمی‌کند. علاوه‌براین از ایجاد حساسیت و جوش جلوگیری می‌کند. از این مرطوب کننده در نواحی مختلف بدن مانند زانو، آرنج و کف پا استفاده می‌شود. استفاده از کرم بیوتی اسکین شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد.

10- اسکراب صورت نوتروژینا Neutrogena حاوی عصاره لیمو

اسکراب صورت نوتروژینا

اسکراب نوتروژینا حاوی عصاره لیمو و یک لایه بردار قوی برای تمیز کردن منافذ پوست است. علاوه‌بر تمیزی پوست، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. این اسکراب در حین پاکسازی پوست به‌دلیل داشتن عصاره آلوورا به پوست آبرسانی می‌کند و رطوبت پوست حفظ می‌شود. وجود ویتامین سی در این اسکراب باعث روشن شدن پوست خواهد می‌شود. استفاده روزانه از Neutrogena جلوه‌ای زیبا، تمیز و شفاف به پوست شما می‌دهد.

مطالب پربازدید:  درمان فرورفتگی جای جوش خانگی در کوتاه ترین زمان ممکن

 

با استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب، پوستی شاداب‌تر داشته باشید

مراقبت از پوست بخصوص پوست چرب یک امر مهم و ضروری برای شاداب و جوان نگه داشتن آن است. شروع یک روتین پوستی و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی می‌تواند بسیار مفید باشد. استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب معرفی شده در این مقاله می‌تواند یک پکیج روتین پوستی خوب برای استفاده روزانه محسوب شود.

انتخاب محصولات مناسب و سازگار با پوست بسیار مهم است. شروع یک روتین پوستی با تمیز کردن آن توسط تونیک و میسلار شروع با مرطوب سازی توسط ماسک و کرم آبرسان ادامه میابد. در آخر استفاده از ضد آفتاب می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند.

 

منبع : simpleskincare

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *