فواید و خطرات استفاده از انواع گن ساعت شنی

امروزه افراد بسیاری از انواع گن ساعت شنی جهت فرم دادن به کمرشان و داشتن ظاهری جذاب استفاده می‌کنند. این گن‌ها در واقع یک نوع کرست هستند که در طول زمان تغییراتی پیدا کرده و پیچیده‌تر شده‌اند. امروزه استقبال بانوان از پوشیدن گن ساعت شنی، تا حدود قابل توجهی به دلیل وجود رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و انتشار عکس افراد معروف شدت گرفته است.

در ادامه این مقاله از مجله‌ مدیسه قصد داریم شما را با گن ساعت شنی اصل، بهترین مارک گن ساعت شنی و مزایا و معایب استفاده از آن‌ها آشنا کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

گن ساعت شنی چیست؟

گن ساعت شنی چیست؟

گن‌ها حداقل برای پانصد سال است که توسط بانوان استفاده می‌شوند و امروزه نیز مورد استقبال افراد بسیاری است؛ مخصوصا که طراحان پوشاک به صورت مداوم در حال طراحی سبک‌ها و مدل‌های جدیدی هستند. گن‌ها یک نوع لباس زیر هستند که از پارچه‌ای ضخیم و چند میله آهنی انعطاف پذیر ساخته شده‌اند؛ جنس گن‌ها معمولا لاتکس و دلیل وجود میله‌ها، استحکام آن است.

گن‌ها معمولا برای کمر طراحی شده‌اند و معمولا توسط بند یا چند قزن بسته می‌شوند. گن‌ها تنگ و محکم هستند و وظیفه اصلی آن‌ها این است که حجم بدن شما را از زیر سینه تا باسن فشرده کرده و فرمی همچون ساعت شنی به بدن شما بدهد؛ در نتیجه سینه و باسن ظاهر برجسته‌تری به خود می‌گیرد. گن ساعت شنی اصل کلمبیا ۲۵ فنره یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار بوده که به شما کمک می‌کند به فرم اندم دلخواه خود برسید.

در هنگام خرید گن ساعت شنی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام خرید گن ساعت شنی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • انتخاب رنگ مناسب
  • انتخاب سایز درست گن ساعت شنی
  • دقت به جنس و قابلیت شست‌وشو
  • مدل و نحوه بستن آن

انواع گن ساعت شنی

گن‌ها مدل‌های مختلفی دارند که بر اساس نوع استفاده و سلیقه خود می‌توانید مدل دلخواه را انتخاب کنید.

گن بنددار

کرست

بعضی از گن‌ها بندی بوده و توسط بند کشیده و فیت می‌شوند؛ به این مدل گن، کرست نیز گفته می‌شود. گن‌های بنددار هم به صورت جداگانه قابل استفاده می‌باشند و هم در برخی از لباس‌های مجلسی مثل لباس عروس به صورت توکار دوخته می‌شوند تا استایل شیک‌تری به لباس بدهند.

گن‌های ساعت شنی تاپی

گن بنددار

گن‌های ساعت شنی تاپی

این گن‌ها مثل یک جلیقه پوشیده می‌شوند و در قسمت روی کمر و شکم توسط قزن بسته می‌شوند.

گن‌های ساعت شنی ۶ قزنه

این گن‌ها دارای شش قزن بوده و شما با توجه به اندازه خود و مقداری که می‌خواهید گن را سفت کنید می‌توانید آن‌ها را تنظیم کرده و ببندید. بعضی از مدل‌های گن ۶ قزنه یک لایه زیپ‌دار هم روی خود دارد که سبب می‌شود قزن‌ها در زیر لباس شما ایجاد برجستگی نکنند.

قیمت انواع گن زنانه اورجینال

 

گن‌های ساعت شنی چسبی

این گن‌ها غالبا نسبت به گن‌های دیگر کوتاه‌تر بوده و بیشتر روی قسمت کمر را می‌پوشانند و توسط یک کش چسبی فیت می‌شوند.

چگونه سایز درست گن ساعت شنی را انتخاب کنید؟

چگونه سایز درست گن ساعت شنی را انتخاب کنید؟

اولین نکته‌ای که پیش از خرید گن باید به آن توجه کنید، این است که از سایز دقیق خود مطمئن شوید تا گنی را انتخاب نمایید که کاملا مناسب بدن شما باشد. برای این کار از یک متر کمک بگیرید و اندازه باریک‌ترین قسمت کمر خود را پیدا نمایید.

باریک‌ترین قسمت کمر حدود چند سانتی‌متر بالاتر از ناحیه شکم قرار دارد؛ یعنی درست جایی که کمر حالت هلالی شکل دارد. سعی کنید در زمان اندازه‌گیری، نوار را کاملا صاف نگه دارید. در واقع شما در این مرحله قصد دارید اندازه واقعی کمر خود را بگیرید؛ پس نوار را نه خیلی سفت بگیرید و نه خیلی شل.

برای تعیین سایز درست، باید به نمودار سایزبندی انواع گن‌ها توجه کنید. برای تعیین اندازه اکثر گن‌ها، باید حدود ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر از اندازه دور کمر خود کم کنید؛ یعنی اگر دور کمر شما ۷۵ سانتی‌متر است، گنی را انتخاب کنید که سایز آن ۶۵ باشد.

مزایای استفاده از گن ساعت شنی چیست؟

مزایای استفاده از گن ساعت شنی چیست؟

فرم ساعت شنی

پوشیدن گن‌ها سبب تغییر شکل فرم بالاتنه شما می‌شوند؛ اما بنا بر بعضی نظریات، گفته می‌شود که پوشیدن گن‌های ساعت شنی به صورت روزانه، به تدریج موجب تغییر شکل همیشگی فرم بدن شما شده و حالت کمر را تغییر می‌دهد. اما باید بدانید که به گفته وبلاگ انجمن جراحی زیبایی در آمریکا، گن‌های ساعت شنی شکل بدن شما را به صورت دائمی تغییر نمی‌دهند، حتی اگر در دراز مدت از آن‌ها استفاده کنید.

کاهش وزن

کاهش وزن با گن

ممکن است که شما با استفاده مداوم از گن‌ها، مقداری از وزن خود را از دست بدهید؛ اما این اتفاق کاملا موقتی است و به احتمال زیاد به خاطر از دست دادن مایعات از طریق تعریق بوده و دلیل آن به هیچ وجه از دست دادن چربی نیست. همچنین ممکن است در زمان پوشیدن گن‌ها، غذای کمتری بخورید؛ اما فقط به این خاطر که معده شما فشرده شده است.

در نظر داشته باشید که استفاده از گن‌های ساعت شنی، راه سالمی جهت کاهش وزن نیستند.

مطالب مرتبط:  9 روش علمی برای کاهش وزن سریع که نمی دانید

 

کاهش اشتها

کاهش اشتها

این موضوع منطقی است که به دلیل فشرده شدن معده، سریع‌تر احساس سیری کنید و غذای کمتری بخورید؛ اما غذا نخوردن راهی اشتباه جهت وزن کم کردن است. شما برای سالم ماندن و وزن کم کردن نیاز دارید که ویتامین، مواد معدنی مورد نیاز و حجم مشخصی از غذاها را به صورت روزانه دریافت کنید.

پوشیدن گن ساعت شنی چه خطرات و عوارضی دارد؟

پوشیدن گن ساعت شنی چه خطرات و عوارضی دارد؟

استفاده از گن می‌تواند ظرفیت ریه شما را بین ۳۰ الی ۶۰ درصد کاهش دهد. افزون بر آن، سبب تحلیل رفتن انرژی شما شده و اگر آن را بیش از اندازه محکم کنید ممکن است حتی بیهوش شوید! همچنین استفاده از گن می‌تواند منجر به التهاب یا تجمع مایع در ریه شود و در طول زمان سبب ایجاد مشکلات تنفسی و بیماری‌هایی از این قبیل شود.

مشکلات سیستم گوارشی

وقتی از گن ساعت شنی استفاده می‌نمایید، نه تنها پوست بدن و چربی خود را فشرده می‌کنید، بلکه قسمت داخلی بدن خود را نیز تحت فشار زیادی قرار می‌دهید و قسمت‌هایی از سیستم گوارشی از جمله مری، معده و روده، می‌توانند تحت تاثیر قرار بگیرند. فشار بیش از اندازه می‌تواند باعث برگرداندن اسید از معده به داخل مری شده و موجب سوزش معده شود.

آسیب داخلی

وقتی که بدن شما تحت فشار گن قرار می‌گیرد، اندام‌های داخلی همچون کبد و کلیه‌ها در موقعیت‌های غیرطبیعی قرار خواهند گرفت. جا به ‌جا شدن اندام‌های داخلی می‌تواند بر جریان خون اثر منفی گذاشته و نحوه عملکرد اندام‌ها را تغییر دهند. به مرور زمان، این اتفاق می‌تواند سبب آسیب‌های دائمی به اعضای بدن، کاهش قدرت عضلانی و در مواردی موجب شکستگی دنده شود.

پوشیدن گن ساعت شنی در چه مواردی ایمن است؟

پوشیدن گن ساعت شنی در چه مواردی ایمن است؟

شما می‌توانید گن‌های ساعت شنی را به عنوان یک پوشاک زنانه بپوشید؛ آن را زیاد سفت نکنید و در آن احساس راحتی کنید. همچنین می‌توانید از گن به عنوان یک فرم دهنده بدن در مراسم‌های خاص نظیر عروسی یا مهمانی‌ها زیر لباس خود استفاده کنید و یا به عنوان یک کمربند در استایل خود از آن بهره بگیرید.

مطالب پربازدید:  برنامه رژیم پاکسازی بدن 3 و 7 روزه با مشورت متخصصان تغذیه

 

سخن پایانی

همانگونه که متوجه شدید، گن‌های ساعت شنی تاثیر دائمی روی اندام یا لاغری شما ندارند و حتی اگر بیش از حد استفاده شوند، سبب ایجاد مشکل در سلامتی شما نیز می‌شوند.

پس اگر از گن‌ها برای لاغری استفاده می‌کنید، باید بدانید که موثرترین و همچنین سالم‌ترین راه جهت کاهش وزن و حفظ آن، رژیم غذایی درست و در کنار آن ورزش کردن است. همچنین باید بدانید که استفاده کم از انواع گن‌ها، مثلا فقط برای مراسم‌ها، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند؛ به شرطی که آن را خیلی تنگ نبندید.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *