۲۴ راز حالت دادن مو که همه باید بدانند!

چگونه موهای زیبا و سالمی داشته باشیم؟ حالت دادن مو بدون سشوار به چه‌صورت است؟ راز حالت دادن مو چیست؟ بهترین ماده برای حالت دادن مو کدام است؟ برای حالت دادن مو از چی استفاده کنیم؟ تفاوتی ندارد مدل موی مردانه دارید یا زنانه، به دنبال حالت مو برای استایل دخترانه هستید یا پسرانه، داشتن مویی زیبا و خوش حالت آرزوی تمامی افراد است.

در این مقاله ۲۴ نکته‌ به ظاهر ساده در رابطه با حالت دادن مو می‌خوانید که زیبایی موها را برای شما از یک آرزو به یک امر طبیعی بدل می‌نماید. این رازهای کوچک به شما کمک می‌نمایند تا همیشه موهای شما زیبا به نظر برسد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

نکاتی در رابطه با حالت دادن موهای موج دار دخترانه

نکاتی در رابطه با حالت دادن موهای موج دار دخترانه

  • برای این که حالت فر طبیعی را بدون سشوار به موهای خود باز گردانید، آب را به طور یکنواخت و ملایم روی موهای خود اسپری کرده و بگذارید به صورت طبیعی خشک شود.
  • همیشه از باد گرم سشوار استفاده ننمایید. سشوار را روی باد سرد گذاشته و با انگشت موها را لوله نمایید و هنگام سشوار کردن جهت باد را تغییر بدهید. با این کار می‌توانید از زیبایی حالت موهای خود بیشترین لذت ببرید.
  • برای این که موهایتان گره نخورد، لازم است زمان شست‌وشو موهای فر یا مجعد را در حمام به چهار قسمت تقسیم نمایید و روی هر دسته از آن‌ها به صورت جداگانه شامپو بریزید.

نکاتی در رابطه با راز حالت دادن مو با سشوار و خشک کردن مو

نکاتی در رابطه با حالت دادن مو با سشوار و خشک کردن مو

  • جهت حالت دادن مو با سشوار موهای خود را دور برس پیچ بپیچانید اما سریعا باز نکنید. مقداری صبر کنید تا موها در همان حالت سرد شده و پس از آن موها را از دور برس باز نمایید.
  • جهت حجم دادن به موها ابتدا ریشه‌های موها را خشک کرده و سپس انگشت‌ها را لای موها برده و آن‌ها را بالا نگه دارید. پس از آن ساقه‌ موها را سشوار بکشید تا کاملا صاف بشوند.
  • چنانچه می‌خواهید حالت موها پس از سشوار کشیدن تغییر نکند، موها باید به طور کامل خشک شوند. از حالت‌دهنده‌ها یا فریزکننده‌ مو استفاده نمایید. توجه کنید هیچ قسمتی از موهای شما نم‌دار باقی نماند.

نکاتی در رابطه با مدل دادن‌ مو

نکاتی در رابطه با مدل دادن‌ مو

  • چنانچه فرصتی برای دوش گرفتن ندارید، موهای خود را پشت سر گوجه نمایید و روی آن ژل یا واکس بدون روغن بزنید تا براق به نظر برسند. به این ترتیب موها چرب جلوه نمی‌کنند.
  • جهت پف دادن موها آن‌ها را خلاف جهت رشد طبیعی موها سشوار کشیده و گوجه نمایید و یا باز بگذارید (یعنی موها را بالا نگه داشته و سشوار بکشید).
  • جهت دم اسبی کردن موها، سر را به اندازه‌ ۴۵ درجه به طرف عقب نگه دارید و با برس تمام موها را به سمت عقب جمع نمایید.
  • چنانچه فرصت کمی جهت مدل دادن به موهای خود دارید، از انواع مدل‌های دم اسبی استفاده نمایید و با تغییری کوچک و خلاقانه حالت موهای خود را زیبا کنید.
  • برای این که موها راحت‌تر پرحجم و حالت‌دار شود، پیش از خواب موها را با شامپوی مخصوص موهای خشک شستشو دهید. موهای خود را گوجه کرده و با همان حالت بخوابید.

ترفندهایی حرفه‌ای و راز حالت دادن مو

ترفندهایی حرفه‌ای و راز حالت دادن مو

  • برای این که زمان استفاده از اسپری‌های حالت دهنده، موها خشک نشوند و به هم نچسبند، می‌توانید چند قطره روغن مو را کف دست خود بمالید و موها را با ملایمت چنگ بزنید و پس از آن از یک اسپری حالت دهنده استفاده نمایید. جهت تهیه محصولات مو می‌توانید به انواع معتبر فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید.
  • جهت حالت دادن مو می‌توانید دسته‌ای از مو را لای یک گیره‌ اتوی مو گذاشته و باقی موها را به دور آن بپیچید و دو دقیقه صبر نمایید و پس از آن به آرامی موها را باز کنید.
  • اگر می‌خواهید در طی شب، حالت موهای شما حفظ شود دستمال یا روسری ظریف و نرمی را روی سر خود ببندید تا موها به طور کامل پوشیده باشد.

قیمت انواع حالت دهنده مو اورجینال با کیفیت بالا

 

ترفندهایی حرفه‌ای و راز حالت دادن مو

  • جهت صاف کردن موها آن‌ها را زمان خشک کردن، به سمت پایین شانه بزنید تا خشک شوند. تکرار این کار موجب می‌شود تا به مرور زمان حالت مو تغییر کرده و صاف شود.
  • جهت این که با سشوار موها را خوش‌حالت و فر کنید، برای نگه داشتن اتوی مو یا برس را از حالت افقی به عمودی و بالعکس تغییر بدهید و این کار را به طور مداوم تکرار نمایید تا فرهای خوش فرم‌تری داشته باشید.
  • چنانچه از ژل یا اسپری حالت دهنده استفاده کرده‌اید و فرصت ندارید موهای خود را بشویید، کافی است مقداری آب روی موها اسپری نمایید تا ژل یا حالت‌دهنده‌ای که روز قبل به موها زده‌اید دوباره فعال گردد.
  • برای این که فر یا حالت مو ثابت باقی بماند، پس از سشوار یا اتو کردن هر قسمت مو، آن را با یک سنجاق یا گیره در همان حالت 10 الی 30 دقیقه نگه دارید. قطر برس یا اتو باید حدودا 5 سانتی متر باشد.

نکاتی برای طرز حالت دادن موی کوتاه و بلند

نکاتی برای طرز حالت دادن موی کوتاه و بلند

  • برای پرپشت‌تر جلوه دادن موهای کم پشت، پیشنهاد می‌کنیم به مقدار ۵ سانتی‌متر موها را کوتاه نمایید.
  • موهای سالم، رنگ خود را بیشتر حفظ می‌نمایند. پس به صورت هفتگی از نرم‌کننده‌هایی استفاده نمایید که به طور عمقی موها را نرم می‌نمایند. به این ترتیب موهای شاداب و براقی خواهید داشت.
  • حفظ رطوبت موها، در ماندگاری بافت و حالت طبیعی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. پس از هر بار دوش گرفتن از کرم مو یا نرم کننده استفاده نمایید.
  • چنانچه موهای نازک یا کم‌پشتی دارید، رنگ آن‌ها را تغییر بدهید و هایلایت نمایید. به این ترتیب بخش‌های روشن‌تر، برجسته‌تر به نظر می‌آیند و تیره و روشن شدن رنگ موها، آن‌ها را حجیم جلوه می‌دهند.

مطالب پربازدید:  20 مدل موی دم اسبی که ظاهر شما را دگرگون می‌کنند

 

نکاتی برای طرز حالت دادن موی کوتاه و بلند

  • بخش زیرین موها درخشان‌تر و سالم‌تر است. پس درصورتی که نمی‌دانید با موهای خود چه کار کنید، آن‌ها را به شکلی جمع نمایید که قسمت‌های زیرین موها بیشتر دیده شود یا فرق خود را به جهتی باز نمایید که زیر مو را بیشتر نشان دهد.
  • چنانچه از محصولات زیبایی مو بیش از حد استفاده کردید، موهای خود را به شامپو مخصوص موهای خشک آغشته نمایید و مقداری با آن ماساژ دهید تا شامپو جذب موها شود و پس از آن به آرامی آب بکشید.

سخن پایانی

بهترین زمان برای حالت دادن مو بعد از حمام و خشک کردن موها است. به راحتی می‌توانید با استفاده از سرم و واکس مو همراه با شانه چوبی به موهای خود حالت دهید همچنین می‌توانید از باد سرد سشوار هم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بیش از حد از لوازمی مثل اتو مو و سشوار با حرارت بالا استفاده کنید چرا که به مرور زمان ریزش مو خواهید داشت.

همچنین مواقعی که نمی‌خواهید موهایتان را با آب بشویید می‌توانید از شامپوهای خشک استفاده کنید تا موهایتان تمیزتر شوند و آخرین موضوعی که باید به آن توجه کنید آن است که هیچ وقت از شانه‌های پلاستیکی و فلزی استفاده نکنید چرا که باعث گره خوردن موها به یکدیگر می‌شوند و در نهایت موهای شکننده‌تری خواهید داشت. همچنین تمیز کردن شانه را هم فراموش نکنید و همیشه شانه خود را کاملا تمیز نگهدارید.

منبع : byrdie

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *