درمان پوست چرب صورت

آیا پوستی چرب و براق دارید که به نظر می‌آید هر کاری که می‌کنید (با وجود تمام تلاش‌هایتان)، تغییری ایجاد نمی‌شود؟

احتمال دارد که فعالیت غده‌های چربی‌ زیر پوست صورت افزایش پیدا کرده و بیش از حد چربی ترشح می‌نمایند و همین مسئله منجر به؛ به تعویق افتادن درمان پوست چرب صورت می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

دقیقا چه چیزی می‌تواند موجب بروز این اتفاق شود؟ متاسفانه باور غلط درباره پوست چرب بسیار است. شما باید این باورها را به فراموشی سپرده و علت‌های علمی که قادرند سبب براق بودن بیش از حد ناحیه‌ T صورت باشند را بشناسید. در زیر، چند عامل اساسی را تشریح خواهیم نمود.

5 علت چربی پوست صورت

5 علت چربی پوست صورت

بدون نظر گرفتن اینکه چقدر صورت خود را می‌شویید، پوست شما با درخشندگی نامطلوبی چرب به نظر می‌رسد؟ مشکل چیست؟ عوامل زیر را در نظر داشته باشید تا اتفاقی را که رخ می‌دهد، بهتر درک نمایید. هر چه پوست خود را بیشتر بشناسید، راحت‌تر می‌توانید جهت درمان چربی پوست صورت خود راه حل پیدا نمایید.

صورت خود را بیش از حد می‌شویید

صورت خود را بیش از حد می‌شویید

این سناریو را در نظر داشته باشید: زمان صبح و شب صورت خود را می‌شویید، ولی متوجه می‌شوید حتی قبل از ظهر، صورت شما دوباره چرب می‌شود، پس می‌خواهید در اولین فرصت دوباره صورت خود را بشویید؛ ولی همین‌جا متوقف شوید! هرچقدر هم که بخواهید صورت خود را به امید رهایی از درخشندگی نامطلوب پوست بشویید، زمانی که بیش از حد این کار را انجام بدهید، عملا دارید پوست خودتان را تحریک می‌کنید تا چربی اضافه ترشح نماید.

چنانچه جهت درمان پوست خیلی چرب صورت، آن را بیش از اندازه می‌شویید، پوست شما جهت جبران چربی بیشتری تولید کرده و این چرخه همچنان ادامه خواهد داشت.

شوینده صورت خود را چگونه انتخاب کنیم؟

شوینده صورت خود را چگونه انتخاب کنیم؟

همواره از یک شوینده پوست صورت مناسب استفاده کرده که دارای عناصر آبرسان باشد. درست است که گفتیم که بیش از دو مرتبه در روز صورت خود را نشویید، ولی ورزش کردن برای این قانون یک استثنا به شمار می‌رود. فراموش نکنید، پس از تعریق زیاد حتما صورت خود را بشویید. همواره از یک پاک کننده‌ پوست صورت مناسب استفاده نمایید، که دارای عناصر آبرسان باشد.

جهت سرعت دادن به پاکسازی صورت خود می‌توانید یک پنبه‌ آغشته به پاک کننده میسلار واتر را روی صورت خود بکشید تا هرگونه عرق و آلودگی را که ممکن است پس از با آرایش خود ترکیب شده باشد، پاک نمایید. بعد از آن، می‌توانید به سراغ دیگر مراحل پاکسازی صورت بروید.

مطالب مرتبط:  بهترین روش برای شستن پوست چرب و آکنه دار

 

از محصولات مراقبت پوست نامناسبی استفاده می‌کنید

از محصولات مراقبت پوست نامناسبی استفاده می‌کنید

محصولات مراقبت از پوست فراوانی در بازار وجود داشته که نتایج شگفت انگیزی را تضمین می‌نمایند، ولی راز واقعی دستیابی به پوستی شاداب و سالم این است که محصولی را انتخاب نمایید که مخصوص نوع پوست شما طراحی شده است. به عنوان مثال، اگر پوستی چرب دارید، باید به سراغ محصولاتی بروید که فاقد چربی باشد.

همچنین اگر پوست شما مستعد آکنه است یا زیاد جوش می‌زنید، از محصولی استفاده نمایید که روی آن عبارت “غیر کومدون زا (non-comedogenic)” نوشته شده است. هرچه چربی پوست شما بیشتر باشد، می‌توانید از محصولات سبک‌تری استفاده نمایید و در عوض هرچه پوست شما خشک‌تر باشد، از محصولات سنگین‌تر (با پایه چرب‌تر) استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از ماسک‌های خانگی جهت درمان چربی صورت در خانه استفاده نمایید.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت مناسب پوست چرب

 

به اندازه‌ کافی آب نمی‌نوشید

به اندازه‌ کافی آب نمی‌نوشید

این مورد از دو مولفه تشکیل شده است. شما می‌توانید با نوشیدن مقدار کافی آب در طی روز و همچنین استفاده روزانه از کرم مرطوب‌کننده، آب موردنیاز برای بدن و پوست خود را تامین نمایید.

چنانچه به اندازه کافی آب به بدن شما نرسد، بدن سعی می‌کند با افزایش ترشح چربی، این خشکی را جبران نماید. برای جلوگیری از افزایش ترشح چربی پوست، مطمئن شوید که حتما مقدار کافی آب نوشیده و از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده می‌نمایید تا تشنگی پوست خود را برطرف سازید و از این راه پوست چرب خود را درمان نمایید.

با نوشیدن آب کافی و پیشگیری از ترشح چربی بیش از اندازه، افزون بر افزایش شادابی و طراوت پوست خود، می‌توانید به درمان جوش هم کمک نمایید.

از مرطوب کننده‌ مناسبی استفاده نمی‌کنید

از مرطوب کننده‌ مناسبی استفاده نمی‌کنید

اغلب اشخاص به اشتباه گمان می‌کنند که اگر پوستشان چرب می‌باشد، آخرین کاری که جهت بهترین درمان برای پوست چرب صورت خود باید انجام دهید، این است که پوست خود را با یک لایه از محصولات مرطوب کننده بپوشانید. همان‌گونه که از مطالب بالا آموختید، این کار اشتباه است. عدم استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب منجر به تولید بیشتر چربی توسط پوست می‌گردد.

به همین علت، پیدا کردن مرطوب کننده‌ مناسب پوست خود اهمیت فراوانی دارد. به جای استفاده از هر محصول قدیمی، به سراغ مرطوب کننده‌ سبک و فاقد چربی بروید که بدون اینکه براقی پوستتان را افزایش بدهد، آن را مرطوب می‌نماید. مرطوب کننده‌ فاقد چربی، غیر کومدون‌زا و مات کننده پوست صورت، با کاهش براقیت پوست و بهبود ظاهر منافذ بزرگ، چربی بیش از حد پوست را مورد هدف قرار می‌دهد.

استرس دارید

استرس دارید

عوامل گوناگونی می‌تواند موجب بروز استرس شود اما باید بدانید که به هر حال تاثیر استرس روی پوست نمایان خواهد شد. طبق گفته‌ آکادمی آمریکایی درماتولوژی، زمانی که استرس دارید، بدن شما کورتیزول ترشح می‌کند. کوتیزول افزون بر تنظیم سوخت و ساز و پاسخ سیستم ایمنی، در پاسخ به استرس نیز نقش داشته و موجب می‌شود پوست شما چربی بیشتری تولید نماید.

جهت مقابله با استرس خود، یک شمع روشن کرده، یک بمب حمام در وان بیندازید و سپس در آن بنشینید تا اعصاب شما آرام شده و پس از یک روز طولانی، استراحت نمایید. همچنین می‌توانید در یک کلاس یوگا ثبت نام نمایید یا در خانه مدیتیشن کرده تا ذهن شما خالی شده و تنش و فشاری که احساس می‌کنید، از میان رود. این کار در ظاهر پوست شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

چند راه موثر برای درمان پوست چرب

چند راه موثر برای درمان پوست چرب

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی، راه درمان چربی پوست صورت

آکادمی مطالعات پوست آمریکا اعلام داشته که نوشیدنی‌ها و غذاهای با شاخص گلیسمی بالا قادرند موجب التهاب و تولید سبوم بیشتر شوند، چراکه قند خون را به سرعت افزایش می‌دهند. درنتیجه، کسانی که پوستی چرب دارند باید سعی کنند غذاهای با شاخص گلیسمی پایین، مثل اقلام زیر را مصرف نمایند؛

  • بیشتر سبزیجات تازه مصرف شود.
  • مقداری میوه تازه
  • لوبیا و نخودفرنگی
  • بیشتر جو دوسر و غلات کامل مصرف شود.

شیر گاو، باتوجه به شاخص قند خون آن هم می‌تواند موجب آکنه از طریق مسیرهای التهابی گردد. مصرف شیر به نوبه خود منجر به بستن منافذ باز پوست می‌شود.

استفاده از مواد معدنی برای کاهش چربی پوست

استفاده از مواد معدنی برای کاهش چربی پوست

محصولات آرایشی فاقد روغن و مبتنی بر آب یا مواد معدنی به ندرت موجب مسدود شدن منافذ پوست و ترشح چربی می‌شوند. استفاده از پودرهای دئودورانتی که فاقد تالک بوده هم قادرند به جذب روغن‌های اضافی صورت کمک نمایند.

استفاده از پاک‌کننده‌های صوتی

با استفاده از رس‌های پاک ‌کننده صوتی می‌توانید پوست خود را تا سطوح عمیق‌تری پاک‌سازی و لایه‌برداری نمایید که این مسئله می‌تواند به کاهش سبوم اضافی پوست کمک نماید. در یک بررسی در سال 2019 صورت گرفت، چنین نتیجه‌گیری شد که پاک‌کننده‌های صوتی می‌تواند به روشی موثر و ملایم مواد اضافی روی سطح پوست را بدون تحریک پوست به ترشح چربی بیشتر، پاک‌سازی نمایند.

مطالب پربازدید:  بهترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

 

آشنایی با درمان پوست چرب صورت

درصورتی که پس از خواندن و به کار گیری روش‌های درمان پوست پوست شدن صورت چرب و ترشح بیش از حد آن، پوست شما همچنان براق است، ممکن است از آن دسته از افرادی باشید که پوست چربشان یک ویژگی ارثی می‌باشد؛ یعنی در ژن شما وجود دارد.

چراکه نمی‌توانید ژن‌های خود را تغییر بدهید، می‌توانید از قوانین سرانگشتی بالا استفاده نموده و راه‌های مراقبت از پوست چرب را به کار گرفته تا چهره‌ای با چربی کمتری و ظاهر غیربراق داشته باشید. همچنین شما می‌توانید جهت تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی مثل محصولات مراقبت از پوست از برندهای معتبر، به فروشگاه اینترنتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : foreo

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *