لباس ماکسی مجلسی

انواع مدل لباس مجلسی

یکی از اجزاء جدانشدنی کمد خانم ها، لباس مجلسی است. خواه کوتاه و بلند باشد یا گلدار تابستانی و یا پیراهن های آستین بلند و ضخیم زمستانی، هر خانم خوش پوش زمانی که از پوشیدن شلوار و لباس های ساده خسته می شود و تصمیم می گیرد زنانگی و لطافت را به استایل خود اضافه کند به سراغ دامن و پیراهن می رود.

لباس زنانه انواع گوناگونی دارد و با توجه به نوع دوخت، جنس پارچه و رنگ می تواند برای موقعیت ها و فصول مختلف به کار رود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لباس راسته

پیراهن های کوتاه راسته که غالبا دارای برش های هندسی هستند و با کمترین درز دوخته می شوند ظاهری شیک و رسمی دارند و برای مجالس انتخاب می شوند. سابقه این پیراهن ها به دهه 60 میلادی بر می گردد. در آن زمان پیراهن های کوتاه راسته را با بوت های بلند می پوشیدند و مدل ساده و تک رنگ آن محبوبیت زیادی داشت.

لباس مجلسی راسته

لباس مجلسی راسته

لباس مجلسی راسته

 

 

پیراهن چسبان

پیراهن های چسبان را از منسوجات کشباف و عموما مصنوعی تهیه می کنند زیرا این پیراهن ها فرم بدن را به خود می گیرند. برای لباس شب، بهترین گزینه پیراهن های چسبان کوتاه یا بلند هستند. برای آن که شمایل بهتری به اندام خود ببخشید و پیراهنتان بهتر بایستد خوب است از گِن استفاده کنید.

 

لباس زنانه چسبان

پیراهن چسبان

لباس چسبان بلند

لباس مجلسی گیپور

لباس مجلسی شیک

لباس مجلسی چسبان

 

لباس A-شکل

لباس های اصطلاحا A-شکل، نوعی از لباس زنانه است که در قسمت کمر، باریک می شود و دامن از کمر، به سمت سجاف گشاد می شود تا فرمی مثلث مانند پیدا کند. پیراهن های A-شکل که توسط کریستین دیور و در دهه 50 میلادی مشهور شد زنانگی و وقار را به نمایش می گذارد. پیراهن های A-شکل اغلب فاقد کمربند است. مدل های امروزی تر آن، دارای تن خور آزاد است و از پارچه نرم و خنک تهیه می شود.

 

لباس مجلسی بلند

لباس مجلسی ساده

لباس مجلسی بلند پوشیده

لباس طرح پلنگی

 

فروش ویژه لباس مجلسی بانوان

 

پیراهن چپ و راستی

در پیراهن های چپ و راستی، یک لایه از لباس دور کمر پیچیده شده و در سمت دیگر گره می خورد. این پیراهن ها اندام را باریک تر نشان می دهند و فرم ساعت شنی به آن می بخشند. کیت میدلتون، عروس خانواده سلطنتی، به پوشیدن پیراهن های چپ و راستی موقر و زیبا معروف است.

پیراهن مجلسی چهار خانه

پیراهن مجلسی

پیراهن مجلسی بلند

 

پیراهن با یقه پشت گردنی

یقه این پیراهن ها دور گردن قرار می گیرد و سرشانه ها جلوه بیشتری می یابند. پیراهن هایی که یقه پشت گردنی دارند معمولا دارای کمر بوده و دامنی پلیسه یا کلوش دارند. برای آن ها که سرشانه های زیبایی دارند این پیراهن ها به عنوان لباس شب، گزینه ای فوق العاده جذاب است. بعضی از یقه ها با یک گره پاپیونی پشت گردن بسته می شوند و برخی دیگر فاقد گره هستند.

لباس مجلسی یک طرفه

پیراهن یک طرفه که جزو ترندهای 2019 است و طرفداران بسیار دارد، دارای فرمی نامتقارن است به این صورت که نیمه چپ و راست لباس با هم متفاوت اند. یک پیراهن یک طرفه می تواند دارای فقط یک آستین باشد و یا دامن آن به شکلی مورب در یک سمت کوتاه و سمت دیگر بلند باشد. اگر نمی دانید برای یک مهمانی، لباس رسمی انتخاب کنید یا نیمه رسمی، می توانید پیراهن های یک طرفه را به عنوان راه حل نجات بخش در نظر بگیرید. پیراهن یک طرفه، چشم را در تمامی بخش های خود می چرخاند و از آنجا که بدن را با فرمی مورب در بر گرفته است بر زیبایی و بلندیِ اندام می افزاید.

پیراهن تابستانی

پیراهن های تابستانی اغلب دارای طرح هایی شاد و نقوشی رنگارنگ هستند و حال و هوای ساحل و گیاهان تابستانی را به بیننده منتقل کنند. پیراهن تابستانی یا پیراهن ساحلی دارای تن خور آزاد است و از منسوجات نرم با تار و پودِ باز تهیه می شود تا بدن را خنک نگه دارد. این پیراهن ها را می توانید در یک ست ساحلی برای لذت بردن از آفتاب تابستان یا مهمانی های غیررسمی انتخاب کنید و یا به عنوان لباس راحتی در منزل به کار ببرید.

 

لباس مجلسی بلند ساده

لباس مجلسی توری

لباس طرح دار

لباس مجلسی طرح دار

 

پیراهن دکلته

پیراهن دکلته عموما به وسیله یک بافت کشیِ پهن و یا به کمک سگک روی سینه محکم می شود و قسمت دامن آن می تواند چسبان، کلوش، پلیسه، کوتاه و یا بلند باشد. در پیراهن های دکلته، تاکید لباس بر روی سرشانه ها و گردن است بنابراین می توانید از گردنبندهای چشمگیر و یا سینه ریز های مجلل برای آذین بخشیدن به بالاتنه استفاده کنید.

پیراهن کلوش

پیراهن های کلوش که عموما کوتاه هستند از قسمت زیر سینه و یا کمر، گشاد می شوند و به وسیله پلیسه های بزرگ فرمی مثلثی به خود می گیرند. پیراهن کلوش، آیتمی فانتزی و عروسکی است که بیشتر مناسب خانم های جوان است.

 

لباس مجلسی کلوش

 

لباس کلوش

پیراهن کلوش

 

لباس مجلسی کلوش بلند

تونیک

تونیک نیز نوعی لباس کوتاه است که فرمی اسپرت و غیررسمی دارد و عموما به عنوان لباس بیرون یا برای دورهمی های دوستانه به کار می رود. تونیک های تابستانی از پارچه های سبک تهیه می شوند و می توانید به عنوان یک مانتوی جلوبسته نیز از آن استفاده کنید. تونیک های زمستانه و بافت های کوتاه، گاهی تن خور آزاد دارند و مانند یک سویشرتِ بلند به نظر می رسند و گاه دارای فرم چسبان و مانند یک تونیک مجلسی هستند.

 

تونیک بلند

 

تونیک مجلسی

 

پیراهنِ بندی

پیراهنِ بندی، پیراهنی است سبک و نرم که به وسیله دو بند نازک روی سرشانه قرار می گیرد. انواع پیراهن های خواب که از جنس ساتن هستند در این دسته قرار می گیرند اما انواع دیگر آن را می توانید به عنوان لباس مجلسی در مهمانی ها نیز به تن کنید. پیراهن های بندیِ ظریف برای اندام های لاغر و استخوانی بسیار مناسب اند. توصیه می شوند همیشه یک پیراهن بندی مشکی در کمد لباستان داشته باشید.

لباس مجلسی ماکسی

یک پیراهن ماکسی یا بلند، پیراهنی است که تا مچ پا و گاه تا روی زمین می رسد و سعی کنید هیچ وقت آن را بدون کفش های پاشنه بلند نپوشید. یک پیراهن ماکسی می تواند دارای تن خور آزاد یا چسبان باشد و دامن آن به شکل پلیسه،  مدل ماهی و یا راسته دوخته شود. اغلب عنوان ماکسی را برای پیراهن های مجلسی و لباس شب به کار می برند اما گاه در مورد پیراهن های ساحلی و هر پیراهنی که ارتفاع آن به مچ پا برسد نیز به کار می رود.

 

لباس ماکسی مجلسی

لباس ماکسی

لباس ماکسی بلند

 

لباس یقه رومی

در پیراهن های یقه رومی، لباس روی یک شانه قرار می گیرد و شانه دیگر، پوشانده نمی شود. نام آن از پوشش رومیان و یونانیان عصر هلنی الهام گرفته شده است و دارای تن خور آزاد هستند. پیراهن یقه رومی آیتمی کلاسیک و رسمی است که به عنوان لباس شب به کار می رود.

 

لباس مجلسی یقه رومی

لباس یقه رومی

 

لباس مجلسی سارافونی

سارافون، پیراهنی راسته و دارای برش های کم است که با دو نوار پهن روی دو شانه قرار می گیرد و یا بندهای آن با سگک روی شانه بسته می شوند. پیراهن های سارافونی را غالبا با شومیز یا بلوز می پوشند و برای بیرون از خانه و یا دورهمی های دوستانه و غیررسمی به کار می برند.

 

پیراهن مشکی کوتاه

از کاربردی‌ترین لباس‌‌های مهمانی Little Black Dress یا همان پیراهن مشکی کوتاه است. خانم‌های خوش‌پوش می‌توانند از یک مهمانی کوچک و ساده را با این لباس برگزار کنند تا یک مجلس عروسی مفصل. پیراهن کوتاه مشکی را در موقعیت‌های نیمه رسمی با کیف و کفش و اکسسوری‌های رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم ست کنید و در موقعیت‌های رسمی‌تر آن را با کیف و کفش و اکسسوری‌های رنگ‌های جیغ و براق مثل قرمز، سرخابی، طلایی و نقره‌ای.

یک نمونه خوب از پیراهن مشکی کوتاه این این پیراهن زیبا از برند اسپانیایی منگو Mango است که با کلیک روی آن می‌توانید نمونه‌های مشابه آن را هم ببنید.

پیراهن مشکی کوتاه Mango

mango

لباس مجلسی چه رنگی خوبه

از مهمانی‌ها و دورهمی‌های دخترانه گرفته، تا پیک‌نیک و باغ‌گردی و مسافرت، یکی از کاربردی‌ترین لباس‌های شیکی که می‌توانید انتخاب کنید، پیراهن‌های رنگی، گل‌گلی و چین چینی است که از همه بیشتر به لاغرها و قدبلند‌ها می‌آید. اگر بالاتنه لاغری دارید، پیراهن‌هایی را انتخاب کنید که در قسمت بالاتنه چین‌دار و شلوغ هستند. اگر بالاتنه پری دارید، یقه‌های بازتر را انتخاب کنید تا هیکلتان چاق و یکدست دیده نشود.

این پیراهن زیبا از برند فرانسوی پرومد Promod نمونه شکیلی از یک پیراهن تابستانی است که با کلیک روی آن می‌توانید نمونه‌های بیشتری از آن مشاهده کنید.

پیراهن تابستانی Promod

لباس تابستانی

پیراهن مجلسی سنگین و رنگین

برای موقعیت‌های رودربایستی دار و به خصوص مراسم اقوام همسر و فامیل‌های دور، خوب است که یک پیراهن سنگین و با وقار داشته باشید که هم پوشیده و قابل قبول باشد و هم فرم هیکل شما را به ظرافت و زیبایی نمایان‌کند. برای انتخاب این لباس خوب است توجه کنید که قد لباس میدی یا زیر زانو باشد و شانه‌ها به خوبی پوشانده شده‌باشند.

این پیراهن مجلسی زیبا از برند انگلیسی معتبر مارکس اند اسپنسر Marks & Spencer نمونه مناسبی است که با کلیک روی عکس آن می‌توانید رنگ‌های دیگر و نمونه‌های مشابهش را ببینید.

پیراهن مجلسی

لباس مجلسی

پیراهن کمیاب و باکلاس از یک برند معروف

برای هر خانم خوش تیپی لازم است که یک بار هم که شده حسابی به خودش اهمیت بدهد و روی یک لباس شیک و خاص از یک برند معروف سرمایه گذاری کند. برای یک مهمانی در سفارت، کنسرت، مهمانی فارغ النحصیلی، گودبای پارتی و مهمانی‌های باکلاس و خاص دیگر، لازم است لباسی بپوشید که از نظر رنگ، طرح، مدل و برند هیچ نقصی نداشته باشد.

این پیراهن زیبای مجلسیLimited Edition  از برند انگلیسی مارکس اند اسپنسر نمونه بی‌نظیری از چنین لباسی است که با کلیک روی عکس آن می‌توانید مشخصات آن و نمونه‌های مشابهش را ببینید.

پیراهن برند

لباس برند

پیراهن سفید برای مهمانی‌های صبح و عصر

وقتی به یک مهمانی به صرف صبحانه یا عصرانه دعوت می‌شوید، یکی از زیباترین انتخاب‌ها برایتان می‌تواند یک پیراهن سفید خوش‌برش و خوش دوخت باشد که استایل شما را در عین سادگی و پاکیزگی از دیگران متمایز کند و به چشم بیاورد. یک پیراهن سفید با یک جفت صندل و یک کیف قرمز خاص و متقاوت؛ و با یک کیف و کفش سفید یا سرمه‌ای، کلاسیک و دوست‌داشتنی خواهد شد.

این پیراهن مهمانی شیک و ساده سفید از برند اسپانیایی زارا Zara همه این ویژگی‌ها را دارد. برای مشاهده مشخصات آن و پیراهن‌های مشابه، می‌توانید روی عکس کلیک کنید.

پیراهنی برای مهمانی عصرانه Zara

 

لباس مجلسی زنانه

 

 

لباس های نامتقارن

مدیسه، به عنوان یک فروشگاه اینترنتی خوش سلیقه که مد و سبک زندگی را عرضه می کند و کالاهایش را با وسواس و دقت انتخاب می کند، انواع لباس مجلسی زنانه را از برندهای معتبر برای مخاطبانش فراهم کرده است. نام هایی آشنا مانند ویچی، Quiz و Joe Fresh و طراحان بااستعداد ایرانی مانند رعنا پارسا و شهزاد اژدری، پیراهن هایی با انواع طرح و رنگ را در مدیسه به نمایش گذاشته اند. لباس های ترندی هر فصل را می توانید در منوی لباس مجلسی زنانه در سایت یا اپلیکیشن مدیسه پیدا کنید و از میان هزاران کالای برگزیده، مناسب با سایز، اندام و سلیقه خود بهترین محصول را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

لباس بازیگر مشهور عجیب فرش قرمز پیراهن سلبریتی فیلم سریال چهره مد فشن
مدتی است که لباس‌های نامتقارن را در استایل خیابانی چهره‌های مشهور و بر روی فرش قرمز به وفور می‌بینیم. مثلا زندایا، خواننده و بازیگر محبوب، پیراهن شکلاتی رنگ نامتقارنی به سبک رومی را برای مراسم اسکار امسال انتخاب کرده بود. کیت بلانشت زیبا در جشنواره فیلم ونیز با پیراهن شیکی ظاهر شد که بالاتنه ساتن آن با یک آستین حجیم جلوه ای قدرتمند و متفاوت به آن داده بود. اسکارلت یوهانسن در اکران فیلم Avengers یک کت مشکی نامتقارن از برند تام فورد بر تن داشت که دارای برش کاملا متفاوت در چپ و راست بود. رزی هانتینگتن وایتلی، سوپر مدل جذاب، با یک استایل نامتقارن برای جوایز سالانه مد لس انجلس دیده شد.

لباس نامتقارن مانند یک اکسسوری عمل می‌کند و ست شما حتی بدون استفاده از هیچ اکسسوری دیگری، جلب توجه خواهد کرد. به همین دلیل اکثر این استایل‌ها خیلی ساده چیده شده اند. ‌
در استایل نامتقارن یک طرف لباس به چشم بیننده، سنگین‌تر از طرف دیگر به نظر می‌رسد. نامتقارن‌بودن باعث می‌شود چشم روی بخش‌های مختلف لباس، از سمتی به سمت دیگر بچرخد و زیبایی‌های اندام، باریکی کمر و کشیدگی پایین‌تنه را بیشتر نمایان سازد. ‌

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *