آشنایی با آرایش طبیعی صورت و آموزش آن به زبانی ساده

ممکن است گاهی از ظاهر رنگی آرایش خود خسته بشوید و به سراغ یک آرایش ساده‌تر بروید. و یا امکان دارد آرایشی که همیشه انجام می‌دهید، برای موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید مناسب نباشد. این روزها هر جا را نگاه کنید حرف از ارایش طبیعی و لایت یا به اصطلاح no makeup makeup است. به این معنی که در عین این که ظاهری جذاب و زیبا داشته باشید، به چشم نیاید که آرایش کرده‌اید.

درصورتی که به دنبال یک صورت نچرال و طبیعی هستید و در حقیقت می‌خواهید به نسخه‌ بهتری از خود تبدیل شوید، می‌توانید آرایش طبیعی صورت را انتخاب نمایید. جهت آشنایی بیشتر شما با آرایش نچرال صورت و آموزش یک مدل از این سبک، این مطلب را آماده کرده‌ایم. در نتیجه اگر در مورد آن کنجکاو هستید، همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آرایش طبیعی صورت چیست؟

آرایش طبیعی صورت چیست؟

به میکاپی که در آن از رنگ‌های تند و تیره استفاده نشده و از آرایش اسموکی چشم و رژلب قرمز خبری نباشد، آرایش طبیعی دخترانه می‌گویند. هدف این سبک آرایشی جذاب‌تر کردن صورت درعین طبیعی نگه داشتن آن است. در این مدل آرایش لایت، رنگ‌هایی که به رنگ‌های طبیعی صورت نزدیک هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آرایش در سالیان اخیر مورد استقبال علاقه‌مندان آرایش قرار گرفته و بسیاری از اشخاص در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌نمایند.

از جهتی تعداد بسیاری از زنان، مدل آرایش محو و لایت را برای روز عروسی خود می‌پسندند. به عقیده آن‌ها آرایشی که طبیعی صورت آن‌ها را حفظ نماید، جذاب‎ترین آرایش عروس خواهد بود و چنانچه سال‌های آینده عکس‌های مرتبط با مراسم عروسی را ببینند، از انتخاب سادگی خود پشیمان نخواهند شد.

آرایش طبیعی صورت برای چه موقعیتی مناسب است؟

آرایش طبیعی صورت برای چه موقعیتی مناسب است؟

باتوجه به سلیقه شما در آرایش، آرایش نچرال صورت می‌تواند برای قرارهای دوستانه، محیط کاری و اداری، دانشگاه، مجالس کوچک و حتی مراسم‌های مهم مناسب باشد. در حقیقت وقتی ترجیح می‌دهید که آرایشی پر زرق‌وبرق نداشته باشید و احساس راحتی با آن ندارید، می‌توانید به دنبال این سبک میکاپ بروید.

چنانچه در این نوع آرایش، مرحله «کانتور» یا همان تکنیک سایه روشن را انجام بدهید و جهت ماندگاری آرایش خود از لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب مثل ضدآب و فیکس‌کننده استفاده نمایید، تبدیل به یک آرایش فوق‌العاده برای روز عروسی شما خواهد شد. اما چنانچه مراحل را ساده‌تر انجام بدهید، آرایش ملایم شما به عنوان آرایش روزانه نیز مناسب خواهد بود.

آموزش آرایش طبیعی صورت

آموزش آرایش طبیعی صورت

در این قسمت می‌خواهیم قدم به قدم آموزش آرایش طبیعی را در کنار یکدیگر پیش ببریم. در حقیقت قرار است این قسمت تبدیل به یک راهنمای آرایش صورت طبیعی برای شما شده تا اگر قصد دارید آن را امتحان نمایید، به این راهنما دسترسی داشته باشید. به غیراز آشنایی با انواع آرایش، باید با آرایش‌های مناسب برای صورت‌های گوناگون آشنا شوید.

آماده‌سازی پوست برای آرایش

نخستین گام جهت داشتن آرایش صورت طبیعی و لایت، اهمیت دادن به پوست می‌باشد. درصورتی که پوست شما دچار خشکی شده باشد و یا به علت چربی بیش از حد آن جوش و آکنه زده باشید، در آخر صورت و آرایش جذابی نخواهید داشت. با وجود مشکلات پوستی، محصولات آرایشی به‌خوبی روی پوست شما ننشسته و کمکی به جذابیت شما نمی‌کنند.

پس پیش از صرف هزینه و وقت برای آرایش، بهتر است روی پوست خود سرمایه‌گذاری نمایید. زمانی که پوست خوبی داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید داشت. بنابر نوع و مشکلات پوست خود اقدام به خرید محصولات مراقبتی پوست نمایید و برای خود روتین مناسبی در نظر بگیرید.

قیمت انواع لوازم آرایشی اورجینال و با کیفیت

 

پوست تمیز و مرطوب

پوست تمیز و مرطوب

قبل از آنکه آموزش آرایش را شروع نماییم، نیاز است که نکته‌ مهمی را به شما بگوییم. شما باید پیش از انجام هر مدل آرایشی، در ابتدا صورت خود را با شوینده‌ صورت مناسب پوست خود شسته و از کرم‌های مرطوب‌کننده صورت و دور چشم استفاده نمایید. چنانچه پوست شما آلوده یا خشک باشد، آرایش شما جلوه‌ نهایی جالبی نخواهد داشت.

پرایمر

نکته‌ای که در رابطه با آموزش آرایش طبیعی صورت باید بدانید، این است که به دلیل آنکه تمرکز این میکاپ بر سادگی و طبیعی بودن صورت می‌باشد، بهتر است برای پوست خود وقت بیشتری بگذارید.

پیش از زدن کرم‌پودر به سراغ «پرایمر» بروید. پرایمر یک محصول آرایشی بوده که به منظور زیرساز میکاپ استفاده می‌شود. پرایمرها انواع گوناگونی دارند. آن‌ها قادرند تا مات‌کننده یا براق‌کننده پوست باشند و یا منافذ باز شما را پر نمایند. شما باید یکی از آن‌ها را با توجه به خواسته و نیاز پوستی خود انتخاب نمایید و به صورت خود بزنید.

کرم ‌پودر

کرم ‌پودر

جهت آرایش طبیعی صورت باید از کرم ‌پودرهای سبک و با پوشانندگی اندک تا متوسط استفاده نمایید. با این امر زمینه صورت شما طبیعی‌تر خواهد شد. کرم‌پودرهایی که کاور زیادی دارند، رنگ کل صورت را یک ‌دست کرده و تمام ایرادات را پوشش می‌دهند. همان‎گونه که می‌دانید، این کار رنگ و ایرادات جزئی و طبیعی پوست شما را نهان می‌‎نماید. درنتیجه این کرم‌پودرها برعکس قوانین آرایش طبیعی عمل می‌نمایند.

درصورتی که می‌خواهید از این آرایش در طی روز استفاده نمایید، می‌توانید «بی‌بی کرم» یا «سی‌سی کرم» را جایگزین کرم‌پودر نمایید. بی‌بی کرم و سی‌سی کرم در حقیقت محصولاتی چندکاره می‌باشند. آن‌ها افزون بر رنگ‌دهی به پوست، خاصیت رطوبت‌رسانی داشته و دارای ضدآفتاب هستند. توجه کنید رنگ هر محصولی که استفاده می‌نمایید با پوست شما هماهنگ باشد.

کرم‌پودر را به تمامی نوتحی صورت بزنید و با کمک یک براش آرایشی بزرگ و یا اسفنج آرایشی خیس آن را پخش نمایید. کرم‌ پودر را از مقدار کم آغاز نمایید. اگر پس از پخش‌ کردن آن متوجه شدید که در یک ناحیه از صورت خود به مقدار بیشتری کرم‌پودر نیاز دارید، مقداری به لایه اول اضافه کنید. اما حواستان باشد که کرم‌ پودر زیاد، آرایش شما را از حالت طبیعی خارج خواهد نمود.

کانسیلر

کانسیلر

جهت پوشاندن سیاهی زیر چشم خود از یک کانسیلر با پوشانندگی متوسط استفاده نمایید. کانسیلرها بافتی مشابه با کرم‌پودر دارند؛ با این تفاوت که مقداری سنگین‌تر هستند. کانسیلر شما باید یک الی دو درجه از کرم‌پودر شما روشن‌تر باشد.

کانسیلر را به شکل یک مثلث بر عکس زیر چشمان خود بزنید و آن را با یک براش آرایشی کوچک و یا ناحیه نوک تیز یک اسفنج آرایشی خیس سر جای خود پخش نمایید. مقداری از کانسیلر را به پشت پلک نیز زده تا به عنوان پرایمر سایه به ماندگاری بیشتر آن کمک نماید.

مطالب مرتبط:  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

 

آرایش چشم

آرایش چشم

با یک پودر فیکس، کانسیلر را پشت پلک خود ثابت و خشک کرده تا بتوانید روی آن سایه بزنید. برای رنگ سایه به دنبال رنگ‌های طبیعی باشید. می‌توانید از صورتی ملایم یا قهوه‌ای روشن استفاده نمایید. پیش از آن به سراغ رنگ قهوه‌ای متوسط رفته و با استفاده از براش سایه مقداری از آن را برداشته و در چین پلک و گوشه خارجی چشمان خود بگذارید.

سایه را در ناحیه گوشه خارجی چشم با حرکات دورانی و در بخش چین پلک با حرکات رفت و برگشتی براش، سر جای خود پخش و محو نمایید. برای روی پلک از رنگ‌هایی که گفته شد؛ استفاده کنید. همین رنگ‌ها را، با همان ترتیب، به طور یک خط نازک به زیر پلک پایین نیز بزنید. از یک رنگ روشن و براق برای گوشه درونی چشم‌های خود استفاده نمایید.

این کار موجب شده که چشم‌های شما سرحال‌تر به نظر برسد. چنانچه به خط چشم علاقه‌مند هستید، یک خط نازک و طبیعی در قسمت ریشه مژه بکشید. اما اگر فکر می‌کنید که چشم‌های شما نیازی به خط چشم ندارند، سخت نگیرید و خط چشم نکشید.

به مژه‌های بالا و پایین ریمل بزنید. ریمل شما با توجه به نیاز و خواسته خودتان می‌تواند حجم‌دهنده، بلند‌کننده یا هردوی آن‌ها باشد. چنانچه تصور می‌کنید که به ماندگاری بیشتری برای ریمل نیاز دارید، از مدل ضدآب آن استفاده نمایید.

آرایش صورت

آرایش صورت

ابتدا کرم‌ پودر و کانسیلر خود را با پودر فیکس سرجای خود ثابت کرده تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. یک پودر برنز‌کننده متناسب با رنگ پوست صورت خود تهیه نمایید و از آن روی استخوان گونه به طور مورب و به سمت شقیقه‌ها بزنید. با استفاده از براش مخصوص پودر، برنز‌کننده را به طرف بالا و بیرون پخش نمایید. مراقب باشید که تنها مقداری از برنز‌کننده را استفاده نمایید تا به صورت شما گرمی ببخشد و آرایش شما را از حالت طبیعی خارج نکند.

یک رژگونه با رنگ طبیعی مانند صورتی ملایم یا هلویی را انتخاب نمایید. پررنگ بودن یا کم رنگ بودن رژگونه به رنگ پوست شما وابسته است. برای رژگونه زدن بخندید. برجسته‌ترین بخش گونه شما جای زدن رژگونه می‌باشد. در حقیقت رژگونه مقداری بالاتر از برنز‌کننده قرار می‌گیرد. رژگونه را نیز به طور ضربه‌ای و رو به بیرون پخش نمایید.

جهت آن‌که به صورت خود برق طبیعی ببخشید از هایلایتر کمک بگیرید. هایلایترها رنگ‌های گوناگونی دارند. رنگی که مناسب پوست و آرایشتان باشد را انتخاب نمایید و روی استخوان بالای گونه بزنید. می‌توانید مقدار اندکی از آن را بالای لب نیز استفاده کنید.

مطالب کاربردی:  آشنایی با بهترین برندهای لوازم آرایش صورت

 

آرایش ابرو

آرایش ابرو

یکی از ترفندهای آرایش طبیعی صورت مدل آرایش ابروهاست. جهت داشتن یک آرایش طبیعی صورت باید از روش‌های قدیمی دوری کنید. در این مدل آرایش دیگر از ابروهای کادری و مصنوعی خبری نیست.

شما باید تلاش کنید که آرایش صورت طبیعی و کلاسیک داشته باشید. درنتیجه اگر ابروهای شما مشکل خاصی نداشته و جایی از آن خالی نمی‌باشد، تنها با یک ٰژل ابرو به آن حالت بدهید تا زیباتر شود. ولی اگر احساس می‌کنید جایی از ابروهای شما خالی بوده و نیاز به پرشدن دارد، یک مداد ابرو با نوک نازک انتخاب نمایید. در نواحی خالی، به طور ظریف و طبیعی چند تار مو بکشید تا بخش خالی ابرو پر شود.

آرایش لب

ارایش لب

شما می‌توانید از رنگ‌های طبیعی رژلب و خط لب برای لب‌های خود استفاده نمایید. رنگ‌های طبیعی رنگ‌های نزدیک به رنگ لب یا پوست شما می‌باشند. حتی می‌توانید خط لب را از این آرایش حذف نمایید.

در فصل تابستان به جای رژلب از برق لب استفاده نمایید تا یک آرایش تابستانه داشته باشید. پیشنهاد آخر ما جهت آرایش لب و حتی گونه استفاده از «تینت» می‌باشد. تینت‌ها محصولاتی برپایه آب بوده که به عمق پوست نفوذ می‌نمایند و هیچ بافتی روی پوست باقی نمی‌گذارند؛ به همین دلیل بسیار طبیعی هستند. شما باید چند قطره از تینت را روی گونه یا لب زده و آن را به سرعت پخش نمایید. تینت‌ها به طور معمول سریع خشک می‌شوند.

مطالب پربازدید:  ترفندهای آرایش لایت برای تمام فصول

 

آرایش طبیعی، آرایشی همیشه محبوب

آرایش طبیعی صورت از دسته آرایش‌های محبوب این روزها بوده که در مدل‌های متنوعی انجام می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با یک مدل از این آرایش آشنا نماییم و جزئیات آن را بازگو کنیم تا به یک راهنمای آرایش صورت طبیعی برای شما بدل گردد. شما با کمک این راهنما می‌توانید مدل‌های دیگر این آرایش را امتحان نمایید.

 

منبع : maybelline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *