15 ترفند آموزش کشیدن خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم، یکی از مهارت های آرایشی بسیار ضروری حتی در آرایش لایت است. خط چشم کشیدن مصداق یک شمشیر دولبه است. می‌تواند چشم شما را کشیده و بزرگ‌تر نشان دهد، اما اگر اشتباه کشیده شود به‌راحتی چشمان شما را خسته و عجیب نشان می‌دهد.

البته نگران نباشید، همه ما یک زمانی در بازی خط چشم مبتدی بوده‌ایم، پس اگر هنوز دستتان کمی می‌لرزد، ناامید نشوید و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، اطلاعات کاربردی زیادی برای شما داریم که بر اساس منابع معتبر و تجربه‌های میکاپ آرتیست‌های کاردرست انتخاب شده‌اند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چگونه خط چشم بکشیم؟

آموزش کشیدن خط چشم

اولین نکته‌ای که در رسم خط چشم باید به آن توجه کنید انتخاب خط چشم مناسب با شکل چشم‌های شماست. شما مدل موی خود را با فرم صورتتان و حتی مدل شلوار جین خود را هم متناسب با اندامتان انتخاب می‌کنید، اما آیا در انتخاب فرم خط چشم به مدل و شکل چشم و ابروی خود توجه می‌کنید؟

چشم های شما درشت است یا ریز؟ شکل آنها چگونه است؟

انواع خط چشم کشیدن بر اساس شکل چشم

انواع خط چشم کشیدن

  • چشم های بادامی – Almond
  • چشم های رو به پایین – Downturned
  • چشم های پف‌دار یا با پلک افتاده – hooded
  • چشم های تک پلکی – monolid
  • چشم های گود افتاده یا عمیق – Deep set
  • چشم های گرد – Rounded
  • چشم های نامتقارن – Asymmetrical
  • چشم های نزدیک بهم – Close Set
  • چشم های با فاصله زیاد – Wide Set

انواع خط چشم بر اساس ابزار

کشیدن خط چشم ماژیکی

دومین نکته انتخاب نوع ابزار خط چشم است، انواع خط چشم ها عبارتند از:

  • خط چشم مایع
  • خط چشم ژله ای
  • خط چشم ماژیکی
  • خط چشم با آکوا

اگر مبتدی هستید، پیشنهاد ما خط چشم ماژیکی است، کشیدن خط چشم ماژیکی ساده‌تر است. همچنین در هنگام استفاده از شابلون خط چشم نیز خط چشم ماژیکی راحت‌تر است.

 

لیست قیمت انواع خط چشم اورجینال

 

در ادامه با آموزش کشیدن خط چشم برای انواع چشم‌ها همراهِ ما باشید.

ترفندهای کشیدن خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های بادامی

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های بادامی

خبر خوب برای چشم بادامی‌ها این است که تقریبا هر نوع خط چشمی به چهره شما می‌آید، اما پیشنهاد ما برای چشم بادامی ها، یک خط چشم گربه ای کلاسیک است. با یک خط نازک از گوشه داخلی شروع کنید و آن را تا یک سوم خارجی چشم خود ادامه دهید، در اینجا می‌توانید دم خط چشمتان را شروع کنید. در کل کار شما راحت است و کافی است فرم طبیعی چشم خودتان را دنبال کنید و ضخامت خط چشمتان را در گوشه خارجی بیشتر کنید.

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های رو به پایین

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های رو به پایین

در این مدل چشم‌ها، ما به دنبال این هستیم که چشم ها را با کمک خط چشم به سمت بالا لیفت کنیم. برای این منظور دم خط چشم را از وسط چشم شروع کنید و آن را با زاویه 45 درجه بالا ببرید. دم خط چشمتان را نسبتا کوتاه نگه دارید. برای ایجاد زاویه، گوشه بیرونی چشمتان را با یک پنبه مرطوب به سمت بالا تمیز کنید. زیر چشمتان را سیاه نکنید.

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم با پلک افتاده

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم با پلک افتاده

هنگام رسم خط چشم برای پلک افتاده و پف دار، دقت کنید که خط چشم را بسیار نزدیک خط مژه بکشید. از سیاه کردن زیر چشمتان اجتناب کنید، چون احتمالا چشمان شما را کوچک‌تر نشان خواهد داد.

آموزش رسم خط چشم برای چشم‌های تک پلکی یا مونولید

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های تک پلکی یا مونولید

اگر از روبه‌رو به چشم‌های تک پلکی نگاه کنید، آنها بدون چین دیده می‌شوند. نکته اصلی در آموزش رسم خط چشم برای این مدل چشم‌ها این است که دم خط چشمتان را تقریبا تا ابرو ادامه دهید. مقدار زیادی از پلک متحرک شما دیده نمی‌شود پس می‌توانید خط چشمتان را تا اندازه دلخواه ضخیم کنید.

آموزش رسم خط چشم برای چشم‌های درشت

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های درشت

اگر چشم‌های گرد و درشتی دارید، از خط چشم برای متعادل کردن آنها استفاده کنید. ضخامت خط چشم پلک بالایی را در کل طول چشمتان یکسان نگه دارید. بهتر است دم خط چشمتان را زیاد نکشید و آن را در انتهای خط مژه خودتان تمام کنید. رسم خط چشم پایین هم به متعادل شدن چشمتان کمک می‌کند.

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم های ریز

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز

با زدن یک خط نازک درست بالای خط مژه شروع کنید و از گوشه خارجی دم آن را بکشید. مهمترین نکته آموزش رسم خط چشم برای چشم های کوچک این است که از سیاه کردن خط آب چشم خود جدا خودداری کنید، زیرا این کار حتما چشم‌های شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد. در عوض، فقط یک سوم بیرونی مژه پایین خود را با استفاده از یک خط چشم بژ یا براق و متالیک خط چشم بکشید.

مطالب کاربردی:  آموزش خط چشم گربه ای دخترانه جدید

 

آموزش خط چشم کشیدن برای چشم‌های گود افتاده

آموزش خط چشم کشیدن برای چشم‌های گود افتاده

برای این مدل چشم‌ها لازم نیست قسمت داخلی خط مژه خود را تیره کنید. بهترین نوع خط چشم برای این نوع چشم ها، خطی است که از بالاترین نقطه انحنای چشم شروع می‌شود و قسمت بیرونی آن را می‌پوشاند. دم خط چشمتان را زیاد نکشید و اندکی بعد از مژه‌تان آن را تمام کنید.

آموزش رسم خط چشم برای چشم‌های گرد

چشم های گرد معمولا درشت و به‌طور شگفت‌انگیزی چشمگیر هستند. جهت آموزش رسم خط چشم برای چشم های گرد کافی است به این نکته بسنده کنیم که دم خط چشمتان را بکشید و آن را محو و با سایه ترکیب کنید.

ترفند کشیدن خط چشم برای چشم‌های نامتقارن

ترفند کشیدن خط چشم برای چشم‌های نامتقارن

محض اطلاع باید بگوییم که چشم‌های همه نامتقارن است، با این حال، برای برخی از ما بیشتر از بقیه مشخص است. اگر قصد دارید با آرایش چشم‌های خودتان را شبیه هم کنید، خط چشم یک ابزار عالی است.

آموزش خط چشم برای چشم‌های نزدیک بهم

آموزش خط چشم برای چشم‌های نزدیک بهم

برای چشم هایی که از حالت عادی بهم نزدیکتر هستند، نیمه داخلی را خط چشم نکشید و به جای آن روی نیمه خارجی تمرکز کنید. دقت کنید که خط چشمتان بسیار نزدیک به مژه‌ها نگه دارید. دنباله خط چشمتان را کمی بلند کنید اما به آن زاویه رو به بالا ندهید.

مطالب پربازدید:  انواع آرایش چشم چگونه است و روش‌های پاک کردن آرایش چشم چیست؟

 

آموزش رسم خط چشم برای چشم‌های با فاصله

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های با فاصله

اگر چشم‌هایتان از هم فاصله دارد، خط چشم خود را از کنج داخلی شروع کنید و تا انتهای گوشه خارجی ادامه دهید و در نهایت دنباله آن را کمی بلند کنید. دم خیلی بلند برای این نوع چشم‌ها توصیه نمی‌شود، چون فاصله چشم‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. برای پلک پایین هم خط چشم باریکی که از کنج داخلی شروع می‌شود بکشید، به‌طوری‌که خط چشم پلک بالا و پلک پایین در قمست داخلی چشم بهم برسند.

سخن پایانی

وقتی صحبت از آرایش به میان می‌آید، یک قانون و استاندارد جهانی وجود ندارد که برای همه صدق کند، زیرا همه ما ویژگی‌ها و ابعاد صورت متفاوتی داریم. بنابراین یک آرایش خاص می‌تواند برای یک فرد خیره کننده باشد، اما برای دیگری یک فاجعه محسوب شود.

در این مقاله نحوه خط چشم کشیدن متناسب با چهره و شکل چشم ها را آموزش دادیم. امیداریم برای شما مفید بوده باشد.

 

منبع : beautyinsider

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *