استایل اوور سایز

به نظر می‌رسد لباس‌های اورسایز چیزی نیست که به این زودی‌ها‌ ویترین مغازه‌ها را ترک کند. لباس‌هایی که نمونه آن‌ها را در فیلم و تصویرهای به‌جامانده از دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی دیده‌ایم،‌ از پاییز سال گذشته به دنیای مد بازگشته‌اند و حالا در ایستگاه بعدی خود به تابستان امسال رسیده‌اند. از طرفی برای روزهای گرم تابستان چیزی بهتر از لباس‌های آزاد که به‌راحتی هوا را ا از خود عبور می‌دهند نیست. پس چه انتخابی بهتر از استایل اورسایز که با ذات راحتی و سرخوشی تابستانه به‌خوبی سرسازگاری دارد. پس اگر مادر و پدر با سلیقه‌ای دارید که لباس‌هایش را از قدیم به‌خوبی نگه‌داشته است؛ باید این مژده را به شما بدهیم که برای خوش‌تیپی در این تابستان نیازی به خرج کردن پول ندارید.

استایل اور سایز

 استایل اوور سایز از چیزی که فکرش را می‌کنید هم راحت‌تر است و به اکثر افراد با هر سایز و تیپی می‌آید. اگر هنوز هم برای خرید این لباس‌های جذاب دو دل هستید و یا قصد نونوار کردن کمد لباس‌های تابستانی خود را دارید، این مقاله از مدیسه مخصوص شما است. در ادامه با ما باشید تا از سیر تا پیاز استایل اور سایز را برای شما بگوییم. از کجا معلوم شاید شما هم طرفدار پروپاقرص آن‌ها شدید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استایل اوور سایز چیست؟

بگذارید همین اول کار تکلیف خودمان را یک‌بار برای همیشه با تعریف استایل اورسایز روشن کنیم. برخلاف تصور بسیاری از افراد،‌ استایل اورسایز Oversized Style هیچ ارتباطی به پوشیدن لباس‌های پلاس سایز Plus Size ندارد. چراکه لباس‌های پلاس سایز منحصراً برای افراد سایز بزرگ با اضافه‌وزن زیاد طراحی‌شده‌اند و در طراحی آن‌ها به خصوصیاتی چون آزاد بودن و نشان ندادن ویژگی‌های زنانه توجهی نشده‌ است؛ و این همان مرز باریکی است که در صورت عدم توجه به آن به‌جای خوش‌تیپ شدن شبیه به کودکی خواهید شد که لباس‌های برادر و یا خواهر بزرگ تر خود را پوشیده است.

استایل اوور سایز

استایل اوور سایز از کجا آمده‌ است؟

لباس‌های اوور سایز قدمتی تقریباً صدساله دارند و از دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی به‌عنوان سبکی مستقل راه خودشان در دنیای مد را آغاز کردند. بنا به عقیده بسیاری از فعالان صنعت فشن وقوع جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز در رواج این استایل بی‌تأثیر نبوده است. چراکه در روزگار پس از جنگ ‌جهانی اول که تأکید افراطی بر صرفه‌جویی منجر به کوتاه شن قد دامن خانم‌ها شده بود و یا حتی مدل پلیسه را نیز به‌کل از میدان خارج کرده بود کریستن دیور با حرکتی انقلابی و هنجارشکن مجموعه لباسی با پارچه‌های بلند و طراح‌های خاص و گشاد را طراحی کرد. این حرکت انقلاب‌ بزرگی را در دنیای مد و لباس به وجود آورد و برای همیشه زنان را از پوشیدن لباس‌های تنگ معاف کرد.

استایل اوور سایز

کوکو شنل نیز با طراحی شلوارها و کت‌هایی که فارغ از فرم بدن زنان طراحی شده بود بعد از جنگ جهانی دوم این ترند را بار دیگر فراگیر کرد و حتی شلوار را که تا پیش از آن لباسی مردانه محسوب می‌شد به دنیای لباس‌های زنانه وارد کرد. ازآنجایی‌که این لباس‌های آزاد برای زنانی که در آن‌ سال‌ها ‌به دنبال احقاق حقوق فردی و اولیه خود در جامعه‌ی مردسالار بودند، همان احساس آزادی و رهایی فارغ از جنسیتی که نیاز داشتند را برآورده می‌کرد، به پیشگام طراحی این استایل تبدیل شدند. داستان اوورسایزها به همین‌جا ختم نمی‌شود و این استایل محبوب بار دیگر در دهه‌های ۱۹۳۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۹۰ و هر بار محبوب‌تر از قبل به کمد لباس‌‌های زنانه بازگشت.

 

خرید لباس مجلسی زنانه

 

در ایران نیز استایل اوور سایز در دهه 60 و 70 شمسی به‌صورت کت‌ها و یا مانتوهای گشاد اپل‌دار خود را نشان داد. تا سرانجام در قرن بیستم و با ظهور و شهرت ستاره‌های هیپ‌هاپ و رپرها اوورسایزها به ترندی محبوب میان نوجوانان و جوانان تبدیل شدند و این ققنوس دنیای مد و فشن بار دیگر با لباس‌هایی آزاد و راحت سر از فروشگاه‌های مختلف جهان درآورد.

مانتو اپل دار

چطور با اوورسایز‌ها جذاب به نظر برسیم؟

ازآنجایی‌که ست کردن هر استایلی قلق‌های مخصوص به خودش را دارد، در ادامه توجه شما را به نکات مهمی که برای ساخت یک استایل اوور سایز باید در نظر داشته باشید،‌ جلب می‌کنیم.

در لباستان گم نشوید!

پوشیدن لباس‌های اوور سایز به معنی گم‌شدن در دنیایی از پارچه نیست بلکه به معنی انتخاب لباسی راحت‌تر و ترندی است. پس درنتیجه اگر دوست‌دارید با اوورسایزها جذاب به نظر برسید در انتخاب سایز زیاده‌روی نکنید. لباس‌های اوور سایز به صورت استاندارد گشادتر از سایز‌های معمول طراحی‌شده‌اند پس بهتر است به سایز خود وفادار باشید اما اگر اصرار به راحتی بیشتری دارید حداقل یک سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید نه بیشتر.

لباس‌های اوور سایز

هوشمندانه ست کنید!

درست است که لباس‌های اوور سایز راحت هستند اما اکیداً توصیه می‌کنیم که فکر پوشیدن سرتاپا لباس اورسایز را ازسرتان به درکنید. ایجاد تعادل رمز خوش‌پوشی با این استایل است. از ین رو بهترین حالت این است که فقط یک آیتم را اورسایز انتخاب کنید و در باقی موارد به دنبال آیتم‌های فیت باشید. به‌طور مثال یک کت اوورسایز را با یک شلوار فیت ست کنید و یا اگر شلوار اورسایزی پوشیده‌اید برای بالاتنه به سراغ بلوز یا تاپی فیت بروید.

شومیز اوور سایز

زیبایی در سادگی است!

این قانون در هرجایی صدق نکند، بی‌شک در مورد اوورسایزها صادق است. لباس‌های اورسایز هرچه ساده‌تر باشند شیک‌تر به نظر می‌رسند. شک نداشته باشید که اوور سایز‌هایی با پارچه‌های ساده جذابیت خاصی به استایل شما می‌بخشند اما اگر دوست‌دارید کمی زرق‌وبرق دار باشید، این وظیفه را به اکسسوری ها بسپارید. گردنبندهای بلند با آویزهای نسبتاً بزرگ و یا کیف‌های با دسته ‌زنجیر دارد می‌توانند کمی از سادگی استایل شما کم کنند.

هر سخن جایی و هر لباس مکانی دارد!

درست است که لباس‌های اوور سایز یکی از ترندهای مطرح روز است اما برای پوشیدن در همه‌جا کاربرد ندارد. لباس‌های اوورسایز منحصراً مخصوص استایل‌های کژوال است و استفاده از آن‌ها اصلاً به‌عنوان لباس شب زیبا نیست.

استایل اوور سایز - 3

این روزها اگرچه استایل اوور سایز به ترند جذاب و محبوبی تبدیل‌شده‌ است و لباس های اور سایز برای بیشتر افراد مناسب هستند اما بهتر است افرادی که اضافه‌وزن زیادی دارند دور آن را خط بکشند و برای خوش‌تیپ به نظر رسیدن تنها به لباس‌های پلاس سایز اکتفا کنند. درنهایت به خاطر داشته باشید که انتخاب یک استایل فارغ از هر بحثی از اعتمادبه‌نفس و جسارت افراد تبعیت می‌کند و هرکسی می‌تواند مطابق با سلیقه خود و البته رعایت نکاتی کلیدی، لباس و استایلی راحت و جذاب برای روز‌های تابستانی خود دست‌وپا کند.

استایل اوور سایز - 2 استایل اوور سایز - 1

 

مطالب مرتبط

نکات استایلی برای خانم های قدکوتاه

پیراهن مدل پپلوم؛ فرشته نجات تپل‌ها

خانم‌ها هیکل شما مناسب چه میوه‌ای است

کدام شلوار جین برای اندام شما مناسب است

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “سیر تا پیاز استایل اوور سایز زنانه

  1. عاطفه گفت:

    بابت متن آموزنده تون متشكرم. خيلي عالي بود.

  2. مهدی گفت:

    دمتون گرم خیلی کار راه بنداز بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *