انتخاب لباس بچه گانه

اگر از پدر و مادرهایی هستید که تا حالا به‌راحتی لباس بچه انتخاب می‌کردید و به‌تازگی درگیر جنگی اشک‌آلود با فرزندتان بر سر انتخاب لباس بچه شده‌اید، تبریک می‌گوییم چون این معضل به آن معنی است که رشد اجتماعی کودک شما به‌خوبی صورت گرفته‌است.

کودکان 3 سال به بالا به‌تدریج به مرحله‌ای می‌رسند که تمایل دارند استقلالشان را به‌نمایش بگذارند و خط قرمزهای تعیین‌شده توسط والدینشان را به‌چالش بکشند. این موضوع کار انتخاب و خرید لباس بچه را بسیار دشوار می‌کند. در این شرایط چگونه خرید کنیم؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انتخاب لباس بچه گانه - 2

  1. به بچه‌ها حق انتخاب بدهید

بچه‌ها در این سن علاقه خاصی به زورگویی و لجبازی دارند. برای اشباع این حس کودکتان تا جایی که می‌توانید در مسائلی که اهمیت ویژه‌ای ندارند و امنیت و سلامت او را به خطر نمی‌اندازند، به فرزندتان حق انتخاب بدهید.

  1. به کودکتان اجازه بدهید سلیقه خودش را داشته باشد

همان‌طور که خود شما سلیقه به‌خصوصی در انتخاب رنگ و جنس لباس دارید، این حق را به‌فرزندتان بدهید که او هم همچون یک انسان بالغ برای خود سلیقه‌ای داشته باشد. اهمیت خوش‌تیپی کمتر از احترام به شخصیت و اراده کودک شما است. بگذارید انتخاب کند چه رنگی را با چه رنگی ست کند، دامن بپوشد یا شلوار. در جایی که نگرانی شما سرما خوردن و بیمار شدن او است، با اضافه کردن کت، ژاکت و کاپشن انتخاب او را تکمیل کنید.

انتخاب لباس بچه گانه - 3

  1. به فرزندتان فرصت تمرین بدهید

اگر پروسه انتخاب و خرید لباس به سلیقه فرزندتان تبدیل به پروژه‌ای زمان‌بر و خسته‌کننده شده‌است، گاهی برای بازی «فروشگاه لباس» را انتخاب‌کنید؛ شما فروشنده شوید و فرزندتان خریدار. فرزندتان را تشویق‌کنید از کشو و کمدش لباس انتخاب‌کند و آن را در یک اتاق پرو فرضی به‌سرعت بپوشد و نظرش را درباره انتخاب آن بگوید.

  1. خرید را به مسابقه تبدیل کنید

از راه‌حل‌های دیگری که می‌توانید برای تسریع روند خرید لباس بچه در پیش بگیرید این است که خرید را به مسابقه تبدیل کنید. به او دو گزینه بدهید: بلوز آبی را می‌خواهی یا قرمز؟ تا سه می شمارم تا انتخاب کنی. در پایان روند خرید سریع‌السیر به او جایزه خوشمزه‌ای بدهید.

انتخاب لباس بچه گانه - 1

  1. خرید اینترنتی لباس بچه را دست‌کم نگیرید

وقتی اینترنتی خرید می‌کنید، می‌توانید گوشه‌ای با آرامش بنشینید و لباس‌های کاربردی که کودکتان معمولا حضوری انتخاب نمی‌کند را خریداری کنید. به‌این شکل هم به کودکتان آزادی انتخاب لباس خودش را می‌دهید و هم فرصتی دارید که آیتم‌های مناسب و به‌دردبخور با جنس مناسب و دوام خوب را هم تهیه‌کنید.

gcto3gql6qh5jubs3qhp

 

حراج بهترین مارک های لباس بچه گانه

6. شخصیت کودک خود را با استایلش بسازید

هرچند مراقبت از کودک بیشتر وقتمان را می‌گیرد و اکثر اوقات آنقدر خسته‌ایم که به لباسی که برای کودکمان انتخاب می‌کنیم فکر نمی‌کنیم اما مسئله انتخاب لباس در تربیت فرزند بسیار تاثیرگذار است. شما با رنگ و نوع لباسی که برای کودک خود انتخاب می‌کنید به شکل گرفتن شخصیت او جهت می‌دهید پس برای انتخاب کردن لباس کودکتان کمی حوصله به خرج دهید و هنگام خرید به نکاتی از قبیل راحتی کودک در لباس، رنگ و ویژگی‌های شخصیتی او توجه کنید.  تنها سلیقه شخصی شما برای انتخاب لباس برای کودکتان کافی نیست، به نکات لازم برای انتخاب لباس فرزندتان توجه کنید.

لباس کودک - 5

راحتی

اولین چیزی که هنگام خرید لباس برای کودکتان باید به آن توجه کنید راحتی فرزندتان در لباس است. مهم‌ترین مسئله در انتخاب لباس برای کودک همین است. اگر کودکتان در لباسی راحت نیست به هیچ وجه او را مجبور به پوشیدن آن نکنید.

لباس کودک - 4

شخصیت

لباسی که برای کودکتان انتخاب می‌کنید در شکل‌گیری شخصیت او نقش اساسی دارد. همانقدر که رفتارتان روی کودک تاثیرگذار است لباسی که به او می‌پوشانید نیز شاکله شخصیتی او را شکل می‌دهد.

لباس کودک - 3

برند

لباس کودکتان را از برند‌های مجاز انتخاب کنید زیرا کارگاه‌های تولید لباس برای دریافت مجوز باید اصول بهداشتی مربوط به حساسیت‌های پوستی را رعایت کنند. این گونه خیالتان از سلامت کودکتان راحت می‌شود.

10 نکته خیلی مهم برای انتخاب لباس کودک

لباس کودک - 2

رنگ

رنگ‌های تیره در روحیه فرزندتان تاثیرگذار است. هرچند گاهی مجبوریم برای پیشگیری از کثیف شدن زودهنگام لبا‌س‌ها در مواقع خاص از رنگ‌های تیره استفاده کنیم اما بهتر است تا حد ممکن از پوشانیدن لباس‌های تیره به کودکانمان خودداری کنیم.

لباس کودک - 1

 

جدیدترین انواع لباس بچه گانه

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

4 دیدگاه در “روانشناسی لباس کودک و نکات مهم در انتخاب لباس بچه

  1. مینا گفت:

    مطلب آموزنده‌ای بود ممنونم

  2. پگاه گفت:

    بسیار عالی

  3. لباس دخترانه گفت:

    یکی از استایل‌های محبوب در بین دختران، پیراهن‌های کوتاه هستند. این استایل به دلیل انعطاف ‌پذیری ‌اش، در فصول مختلف قابل استفاده است. به عبارت دیگر، دختران می‌توانند در فصل‌های گرم و سرد از این استایل استفاده کنند.

  4. ثریا نظری گفت:

    ممنون از نکات خوبتون، اتفاقا این نکته رو توی یه مطلبی از مجله اقتصاد آفرین هم خونده بودم که مثلا اگر لباس بچه طرح داره، شلوار رو دیگه نباید طرح دار انتخاب کنید و بهتره یه شلوار ساده برای کوچولوتون بگیرید 🙂
    متاسفانه خیلی دیدم که کسی به این نکته اصلا توجه نمیکنه و تازه لباس های تیره برای بچه میخرن که فاجعه ست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *