بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در خانه یا آپارتمان

امروزه مردم مشغول زندگی خود، منزوی و دور از یکدیگر هستند. سبک زندگی مادی گرایانه انسان‌ها را نسبت به همنوعان خود بی‌توجه کرده است. اما میل ذاتی ما برای هم‌نشینی با دیگران در زندگی مدرن امروزی، گاهی ما را به سمت بی‌حوصلگی سوق می‌دهد. در چنین موقعیتی حیوان خانگی دوستی است که می‌تواند تا حد زیادی مشکل تنهایی ما را حل کند. روانشناسان می‌گویند نگهداری حیوان خانگی می‌تواند خلأ عاطفی ایجاد شده توسط سبک زندگی مدرن و سریع را پر کند.

سگ و گربه‌ها به‌ عنوان بهترین حیوان خانگی، مورد توجه افراد بسیاری هستند. رابطه بین افراد و سگ و گربه‌ها کاملاً متنوع است و بسته به نژاد آن‌ها از خودکفا تا کاملاً وابسته متغیر است. هر نژاد سگ و گربه مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص خود را دارد. بنابراین لازم است حیوان خانگی را انتخاب کنید که به خوبی با سبک و روال زندگی شما مطابقت داشته باشد. در ادامه برخی از محبوب‌ترین نژاد‌های سگ و گربه که می‌توانید در خانه نگه دارید را به شما معرفی می‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

قبل از انتخاب یک حیوان خانگی شرایط را بسنجید

قبل از انتخاب یک حیوان خانگی شرایط را بسنجید

قبل از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان خود بروید باید شرایط را مشخص کنید. آیا کودک دارید؟ کودک شما چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز را بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید قبل از انتخاب حیوان خانگی از خودتان بپرسید. اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند.

شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

بهترین حیوان خانگی : گربه‌ها

نژاد گربه اسکاتیش

نژاد گربه اسکاتیش

این گربه دوست‌داشتنی و بامزه با چهره غمگین و ناراحت خود توجه شما را به عنوان بهترین حیوان خانگی جلب می‌کند. این گربه باهوش و زیرک است و طول عمر 11 تا 14 سال دارد. اسکاتیش گربه‌ای اجتماعی است و باید در کنار گربه‌های دیگر زندگی کند. این گربه هر هفته به‌صورت منظم نیاز به شانه کشیدن دارد تا موهای مرده‌اش جدا شوند. مسواک کردن هر روز دندان‌های اسکاتیش‌ها نیز یکی از واجبات است تا مبادا درگیر بیماری‌های پریودنتالی شود.

اسکاتیش‌ها scottish حیوانات مهربانی هستند و با آدم‌ها و سایر همنوعان خود به‌ راحتی کنار می‌آیند. ظاهر جغد مانند آن‌ها بامزه است و ساعت‌ها می‌توانند باعث سرگرمی‌تان شوند. ویژگی بارز اسکاتیش که او را تبدیل به بهترین حیوان خانگی برای آپارتمان می‌کند، وفادار بودنش است. صدای ملایم این گربه‌ها به‌هیچ‌وجه موجب آزار و اذیت اعضای خانواده نمی‌شود و آن‌ها خوب بلدند با بچه‌ها و ساکنین آپارتمان‌ها دوست شوند.

مشاهده انواع ملزومات پت و حیوان خانگی با قیمت مناسب

 

گربه اسفینکس

گربه اسفینکس

گربه اسفینکس Sphynx بدون مو ممکن است شبیه گربه‌های کارت‌ پستالی نباشد اما باور کنید یا نه، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین حیوان خانگی است که می‌توانید در خانه نگه دارید. گربه‌های اسفینکس دوستانه و اجتماعی هستند. آن‌ها عاشق بازی هستند، اما به همان اندازه دوست دارند استراحت کنند و در خانه بمانند. آن‌ها باید حداقل یک‌ بار در هفته حمام شوند تا روغن روی پوستشان جمع نشود.

گربه پرشین کت

گربه پرشین کت

وقتی صحبت از گربه پرشین persian cat یا همان گربه ایرانی می‌شود، همه به یاد چهره عبوس، سرد و بی‌روح او می‌افتند؛ اما نگاه به چهره خشمگین و ناراحت او نکنید. این گربه جزو گربه‌های اشرافی است و پس نیاز به توجه بیشتری دارد و همواره با ناز کردن‌های پیاپی، جای خودش را در قلب صاحبش باز می‌کند.

گربه‌های پرشین انواع مختلفی دارند که هیمالین، پرشین کلاسیک، پرشین صورت تخت و اگزاتیک جزو محبوب‌ترین آن‌ها هستند. برای نگهداری از این گربه‌ها باید وسواس بیشتری به خرج دهید چرا که به خاطر صورت تختشان مجبور هستند در بشقاب غذا بخورند.

گربه پرشین تنهایی را دوست ندارد پس اگر نمی‌توانید وقت زیادی با او بگذرانید، به سراغ نژادهای دیگر بروید. این گربه از شلوغی هم بیزار است و بیشتر خلوت و تنهایی را دوست دارد. این گربه‌ها برخلاف چهره‌شان خوش‌اخلاق هستند و جذابیت ظاهری زیادی دارند. موهای گربه‌های پرشین بلند است. پس به‌طور مداوم نیاز به شانه‌کشی دارند. ازجمله ویژگی‌های شخصیتی گربه‌های پرشین می‌توان به آرامش و صبوری زیاد‌شان اشاره کرد.

مطالب پربازدید:  با حیوانات خانگی وارث میلیون‌ها دلار آشنا شوید

 

نژاد گربه مانچکین

نژاد گربه مانچکین

بین نژادهای مختلف گربه و سگ، گربه مانچکین munchkin با پاهای کوچک و جثه ریزنقشش می‌تواند بهترین حیوان خانگی‌ تان شود. از ویژگی‌های شخصیتی گربه مانچکین می‌توان به مهربانی و آرام بودنش اشاره کرد. این گربه‌ها عاشق تفریح کردن هستند و بازیگوشی خصلت جدایی‌ناپذیر آن‌هاست. نژاد گربه مانچکین در کنار بازیگوشی‌اش، باهوش است و با ذکاوتش صاحبش را عاشق خود می‌کند.

شانه زدن هرروزه و حمام ماهانه جزو نیازهای اساسی این گربه است. مسواک زدن دندان‌های گربه‌های مانچکین را هم نباید به فراموشی بسپارید. از آن جا که این گربه‌ها خیلی آسان با کودکان و بچه‌ها کنار می‌آیند، و به عنوان بهترین حیوان خانگی کوچک شناخته می‌شوند.

بهترین حیوان خانگی : سگ‌ها

سگ پامرانین

سگ پامرانین

سگ پامرانین pomeranian یک گلوله پشمی جذاب است که ویدیوهای آن را حتماً در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. این سگ برای صاحبین خود به‌عنوان بهترین حیوان خانگی به شمار می‌رود. چراکه ویژگی‌های جذابی دارد. انرژی سگ‌های پامرانین بالاست و برخلاف گربه‌های پرشین وابسته نبوده و می‌توانند مدت زیادی در خانه و در تنهایی به شیطنت‌هایشان برسند. شانه کشیدن هفتگی جزو نیازهای این نژاد سگ به شمار می‌رود و ازآنجاکه پرانرژی است، همواره مشتاق و یار صمیمی شما برای پیاده‌روی‌های روزانه هست.

سگ پامرانین نیاز به آموزش دارد چرا که برخی مواقع برخلاف ظاهر کوچک و ملوس خود، پر سر صدا و لجباز می‌شود. چهره این سگ‌ها خندان است و همچنین پرشور و سرزنده هستند و تحرک زیادی دارند. این سگ‌ها را جزو نژاد عروسکی انواع سگ می‌شناسند.

صاحبین سگ‌های پامرانین به‌قدری وابسته‌شان می‌شوند که آن‌ها را نه به‌عنوان بهترین حیوان خانگی برای نگهداری بلکه به‌عنوان بهترین دوستشان به‌حساب می‌آورند. برخی سگ‌ها را برای سرگرمی و برخی آن‌ها را برای سگ نگهبان می‌خواهند. سگ پامرانین برخلاف انواع نژاد نگهبان مثل سگ سرابی، کاملاً خانگی است و می‌تواند بهترین هدیه برای کودکانتان باشد.

مطالب دیدنی:  20 استایل جذاب پریناز ایزدیار بانوی زیبایی ایران

 

بهترین حیوان خانگی چیست، سگ یا گربه؟

در این مقاله نژادهای مختلفی از سگ و گربه را به شما معرفی کردیم که برای نگهداری در خانه مناسب هستند. هرکدام از این حیوانات ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری خاصی دارند و این کاملاً به شما بستگی دارد که دوست دارید کدام‌یک را به‌عنوان بهترین حیوان خانگی بی دردسر بخرید. بین انواع مختلف نژادهای سگ و گربه ممکن است دچار تردید شوید و حتی ندانید که قرار است سگ بخرید یا گربه. در اینجا پیشنهاد می‌کنیم میزان علاقه‌تان به این حیوانات را بسنجید. هر حیوان خانگی شیرین‌ کاری‌های مخصوص به خودش را دارد و سلیقه و علاقه شماست که مشخص می‌کند کدام‌ یک قرار است هم‌خانه و دوست صمیمی‌تان شود.

 

منبع : petmd

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در خانه یا آپارتمان چیست؟

  1. MARYAM گفت:

    بهترین سایت با بهترین مقالات
    ممنونم از مدیسه بخاطر این همه محتوای جذاب و کمک کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *