مدل آستین مانتو

آیا تا به حال به اهمیت مدل آستین مانتو فکر کرده‌اید؟ اگر از اهمیت آن آگاه نیستید، باید به شما بگوییم که مدل آستین می‌تواند تا حد زیادی در زیبا به نظر رسیدن مانتو نقش ایفا کند. هر سال در دنیای مد تعدادی مدل آستین جدید به بازار معرفی می‌شوند که ما آن‌ها را در فروشگاه‌ها می‌بینیم. در این مقاله انواع آستین‌هایی که برای دوخت مانتو استفاده می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

با انواع مدل‌های آستین مانتو مجلسی آشنا شوید

برای شیک بودن در مجالس به طور تمام و کمال، صرفا انتخاب مانتوی مناسب اندام شما کافی نخواهد بود. بلکه بهتر است به آستین مانتو هم توجه لازم را داشته باشید و با توجه به نوع و جنس مانتو و همچنین سلیقه و اندام خود آستین مناسبی برای مانتو انتخاب کنید. در ادامه به انواع مدل آستین‌ها را باهم خواهیم دید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آستین کلوش

آستین کلوش روی مانتو آن را تبدیل به یک مانتوی مجلسی می‌کند.

آستین کلوش محبوب‌ترین مدل آستین مانتو مجلسی شیک است. این آستین معمولا برای مانتوهایی دوخته می‌شود که انعطاف‌پذیری پارچه آن‌ها بالا است. یکی از مزایای این مانتوها این است که گزینه خوبی برای استفاده در تابستان هستند. پس اگر در تابستان به یک مراسم رسمی دعوت شدید، می‌توانید با خیال راحت مانتویی با این آستین را بپوشید که بیش از حد احساس گرما نکنید.

در این مدل قسمت کلوش به طور جداگانه به آستین متصل می‌شوند. از آنجایی که این نوع آستین بسیار در چشم است، باید در دوخت آن دقت بسیاری شده باشد و ظرافت‌های مخصوص به آن رعایت شده باشد. برای زیباتر شدن آن می‌توانید از نواردوزی‌هایی در اطراف آن‌ها استفاده کنید.

مدل آستین ساده

آستین‌های ساده نیز می‌توانند مجلسی طراحی شوند.

اگر اهل ریسک نیستید، به شما توصیه می‌کنیم که از مدل‌های ساده آستین برای مانتو استفاده کنید. این توصیه به این معنا نیست که این آستین‌ها اصلا نمی‌توانند شیک و جذاب باشند. یکی از اقداماتی که خیاط‌ها برای جذاب جلوه دادن چنین آستین‌هایی انجام می‌دهند، استفاده از یک پارچه متفاوت دیگر است. به این آستین‌ها مدل آستین مانتو کتی نیز می‌گویند.

مانتو با آستین پفی

آستین پفی بیشتر مورد توجه خانم‌های جوان قرار می‌گیرد

مدل پفی یک مدل آستین مانتو زیبا به شمار می‌آید که در میان خانم‌های جوان طرفداران بیشتری دارد. در این مدل انتهای آستین در داخل سردست آستین جمع می‌شود و از مچ به بالا آستین حالت پفی به خود می‌گیرد.

آستین مواج

آستین مواج شباهت‌های با فانوسی دارد.

یک مدل آستین مانتو دیگر آستین مواج است. آستین مواج از دیگر مدل‌هایی است که برای مانتو مجلسی طراحی می‌شود. برای دوخت آن برش‌های متعدد روی آستین ایجاد می‌شود و همین امر طراحی آن را منحصر به فرد می‌کند.

برای این کار ابتدا الگوی یک آستین ساده را رسم کرده و سپس آستین را به چهار قسمت تقسیم می‌کنند و از قسمت آرنج به پایین دارای طراحی مواج می‌شود. برای زیبایی بیشتر این آستین‌ها از پارچه آهاردار نیز استفاده می‌کنند. همچنین معمولا روی آن‌ها از سنگ‌ها و مرواریدها نیز استفاده می‌شود.

خرید انواع مانتو مجلسی

مدل آستین فانتزی مانتو

دوخت آستین‌های فانتزی کار سختی نیست.

یکی از راحت‌ترین مدل آستین مانتو مدل فانتزی است که اصلا سخت نیست. به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها به شمار می‌آید. معمولا برای دوخت آن‌ها از پارچه‌های کرپ و شانتون استفاده می‌شود. در کل پارچه با آهار متوسط برای این مدل بسیار مناسب است.

در لبه آستین این مدل یک منحنی طراحی می‌شود که برای بهتر دوخته شدن نیاز به یک تکه سجاف زیر لبه آستین دارند. روی آن به راحتی می‌توانید یک پاپیون بدوزید.

مدل آستین فانوسی

مدل آستین فانوسی

مدل آستین فانوسی نیز از دیگر مدل‌های پرطرفدار است که جلوه بسیار زیبایی به مانتو می‌بخشد. این آستین تا مچ ادامه پیدا می‌کند و از دو قسمت تشکیل شده است. قسمتی که از آرنج تا مچ ادامه پیدا می‌کند، پهن است و در مچ جمع می‌شود.

با پارچه ‌های مناسب برای مانتو تابستانی آشنا شوید

مدل آستین مچی مانتو

مدل آستین مچی نیز می‌تواند به شکل مجلسی طراحی شود.

آستین مچی یک مدل آستین مانتو است که در عین سادگی جذابیت زیادی دارد و از مدل‌های کلاسیک به شمار می‌آید. در این مدل قسمت مچ دست کاملا شبیه قسمت مچ پیراهن‌های مردانه دوخته می‌شود و قسمت بالای آن به شکل گشاد و پف‌دار است. نام دیگر مانتو با چنین آستینی مدل مانتو آستین مچی‌دار است.

مدل آستین مانتو خفاشی

آستین خفاشی کاملا برای یک مانتوی مجلسی مناسب است.

به این مدل آستین مانتو دولمن هم گفته می‌شود. مدل آستین دولمن جذابیت منحصر به فردی به مانتو می‌بخشد و با انواع طرح‌ها و نقش‌ها دوخته می‌شود. این مدل معمولا باب میل بسیاری از خانم‌ها است و خانم‌ها در هر سنی می توانند مانتوهایی با این طرح خریداری کنند.

این آستین از یک پارچه یکسره دوخته می‌شود و در حقیقت بخشی از خود مانتو است که همین ویژگی نقطه تفاوت آن با سایر آستین‌ها است. یعنی تکه‌ دیگری به صورت خارجی به آن وصل نمی‌شود. چنین آستین علاوه بر جذابیت‌های ظاهری، شما را بسیار خنک نگه‌ می‌دارد.

آستین ژولیت

مدل ژولیت مانتو را تبدیل به یک مانتوی مجلسی می‌کند.

آستین ژولیت معمولا همراه با پیراهن طراحی می‌شود، اما در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که برای طراحی آستین مانتو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن را مناسب مهمانی‌ها می‌‌کند. این آستین از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت بالا بخشی از روی شانه تا کمی پایین‌تر به شکل پفی است و از آن به بعد پارچه به دست می‌چسبد.

آستین دراپه

آستین دراپه در بالا حجم بیشتری دارد.

این آستین مشابه انواع آستین‌های دیگر، مانتو را بسیار شیک و مجلسی جلوه می‌دهد. در واقع استفاده از مانتویی که چنین آستینی دارد، مناسب روزمره نخواهد بود. در قسمت بالای این آستین شما شاهد حجم بیشتری هستید. زیر بازو کاملا فضای آزاد وجود دارد. قسمت پایین آستین با نخ کشی جمع می‌شود.

مانتو آستین کیمونو

آستین کیمونو گشاد طراحی می‌شود.

همانطور که از نامش پیدا است، چنین آستینی از لباس‌های ژاپنی الهام گرفته شده است. آستین‌های کیمونو پهن هستند و گزینه مناسبی برای مدل مانتوهای تابستانی به شمار می‌آيند.

چه مدل مانتو مناسب من است؟

مدل آستین مانتو مجلسی مناسب خود را بشناسید

مدل آستین مانتو یکی از تعیین کننده‌ترین عوامل در زیبا به نظر رسیدن مانتو است. برای مثال مانتوهای ابر و بادی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته‌اند، چون جنس بسیار خنکی دارند و در تابستان به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مدل آستین مانتو ابر و بادی نقش مهمی در زیبا به نظر رسیدن آن‌ها ایفا می‌کند و به همین دلیل این مانتوها با آستین‌های بسیار متنوعی طراحی می‌شوند.

در این مقاله شما را با انواع مدل‌های آستین مانتو آشنا کردیم. این مدل‌ها برای مانتوهایی طراحی می‌شوند که مناسب پوشیدن در مجالس هستند. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم در انتخاب یک مانتوی مناسب گزینه‌های بیشتری را پیش روی شما قرار دهیم.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *