مزایای خرید اینترنتی لباس چیست؟

اولین خرید اینترنتی کالا در دنیا در سال 1994 ثبت شده‌است. جالب است بدانید این خرید شامل سی دی آلبوم  «ده داستان احضارکننده Ten Summoner’s Tales» اثر خوانده انگلیسی استینگ Sting بوده‌است. بلافاصله بعد از این واقعه، خرید اینترنتی شکلات، نوشیدنی و گل شروع‌شد و به‌سرعت رونق گرفت.

اما باید بدانید که در واقع اولین شرکت تجارت الکترونیک در سال 1991 پایه‌گذاری شد و در سال 1994 با ایجاد سیستم‌های بانکداری آنلاین رستوران زنجیره‌ای پیتزا هات Pizza Hut اولین خرید اینترنتی غذا را ثبت کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

خرید-اینترنتی-لباس-فروشگاه

خرید اینترنتی

در ابتدا تنها کالاهایی که نیاز به دیدن و تست کردن نداشتند، در بازارهای آنلاین عرضه می‌شدند. اما رفته رفته لباس، عطر و سایر کالاهایی از این دست هم به فهرست خرید علاقه‌مندان اضافه‌شد. اینجا بود که علاوه بر اطلاعات مرتبط با سایزبندی و جنس لباس، گزینه بازگشت رایگان کالا نیز به امکانات خرید اینترنتی اضافه‌شد. اولین فروشندگان اینترنتی لباس شرکت‌های آمازون Amazon و ای بِی E-bay بودند. فروشگاه اینترنتی مدیسه که بزرگترین فروشگاه آنلاین پوشاک در ایران است، در سال 1394 تاسیس‌شد.

 

خرید اینترنتی لباس و پوشاک

 

فروشگاه-اینترنتی-لباس-مجلسی-2017

نحوه خرید اینترنتی لباس مجلسی

 

 

خرید اینترنتی لباس یک جایگزین خوب برای خرید از فروشگاه های اینترنتی است، آن هم در شرایطی که بحران اقتصادی در دنیا بیداد می‌کند و آدم‌ها از شدت ترافیک و آلودگی و گرفتاری از رفتن به فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها فراری‌اند. حالا دیگر آدم‌ها ترجیح می‌دهند در خانه یا محل کار بنشینند و در حالی که لیوان قهوه‌شان را کنار لپ‌تاپشان گذاشته‌اند، با آرامش خریدشان را آنلاین انجام دهند.

 

savvy clothes shopping online size 2 - مزایای خرید اینترنتی لباس چیست؟

مزایای خرید اینترنتی لباس

خرید اینترنتی لباس علاوه بر آنکه مخارج شما را کاهش می‌دهد، وقت آزاد بیشتری به شما می‌دهد تا از بودن کنار عزیزانتان لذت ببرید و البته یک عالم مزایای دیگر که در ادامه به چند تایی از آنها اشاره خواهیم کرد:

راحتی

راحتی یک مزیت بزرگ در خرید اینترنتی لباس است. شما به سادگی در مقابل کامپیوتر نشسته و از این سایت به آن سایت می‌روید، بدون آن که مجبور باشید از این طبقه به آن طبقه و از بخش مردانه به بخش زنانه یا بچگانه بروید و زیر گرما و سرما و باد و باران بمانید.

صرفه‌جویی در مصرف بنزین

خرید اینترنتی لباس به شما تا حد زیادی کمک می‌کند که در مصرف بنزین و هزینه‌های آن صرفه‌جویی کنید. فرض کنید منزل شما در شهرک اکباتان است و می‌خواهید برای دختر کوچولویتان لباس بخرید. احتمالا یکی از گزینه‌هایتان سر زدن به خیابان بهار است که تا منزل شما چیزی حدود 20 کیلومتر فاصله دارد و این فاصله در شرایط محالِ بدون ترافیک حداقل 45 دقیقه زمان می‌برد. البته این در صورتی است که اتومبیل شخصی داشته باشید، آرم طرح ترافیک داشته باشید و نخواهید با مترو و اتوبوس خودتان را به آنجا برسانید! حالا به جای این همه سختی، می‌نشینید پشت میزتان و بدون مصرف یک قطره بنزین خریدتان را از سایت لباس بچه سفارش می‌دهید!

گستره‌ی طیف وسیعی از انتخاب

خرید اینترنتی لباس به شما این شانس را می‌دهد که همزمان به فهرست متنوعی از انتخاب‌ها در فروشگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشید و اگر کالای مورد نظرتان را در یک فروشگاه پیدا نکردید تنها با یک کلیک به یک فروشگاه دیگر سر بزنید، بدون اینکه لازم باشد از مثلا مرکز خرید الماس در شرقی‌ترین نقطه تهران به تیراژه در غربی‌ترین نقطه بروید!

مقایسه قیمت لباس ها

خرید اینترنتی لباس به شما این امکان را می‌دهد که در آن واحد قیمت یک محصول را در همه فروشگاه‌های اینترنتی مقایسه کرده و بهترین قیمت را انتخاب نمایید، به علاوه آنکه هر فروشگاه‌ در مناسبت‌های مختلف تخفیف‌های خوبی بر روی کالاهایش قرار می‌دهد و این یک گزینه عالی برای صرفه‌جویی در مخارج شما خواهد بود.

پیشنهادات تخفیف‌دار

مادران باهوش همیشه به دنبال تخفیف‌ها و حراج‌ها در سبد کالاهایشان هستند. همان طور که گفتیم اغلب فروشگاه‌های اینترنتی تخفیف‌ها و پروموشن‌های متعددی در ارائه کالاهایشان ارائه می‌دهند و اگر بتوانید به وسیله خبرنامه‌ها، عضویت در کانال تلگرام و سر زدن مدام به وبسایت از آنها با خبر شوید، این تخفیف‌ها با پای خودشان به خانه‌تان سرازیر می‌شوند!

 

نکاتی برای خرید آنلاین لباس

چه کسی است که نداند همانا یکی از آنتی‌دپرشن‌ترین کارهای دنیا خرید کردن است و اینکه خرید چیزهایی که دوست داریم چقدر می‌تواند حالمان را خوب کند. اما ماجرا اینجاست که این روزها با وجود یک خروار کار و گرفتاری زمانی که همه‌مان می‌توانیم در جهت این امر شادی‌آور بگذاریم، خیلی خیلی محدود شده و گذشت آن زمانی که یک صبح تا بعدازظهر وقت می‌گذاشتیم و یک مرکز خرید را بالا و پایین می‌کردیم و ناهار را هم همان حوالی توی یک رستوران معروف می‌خوردیم و عصر خسته و هلاک و با دست‌های پر به خانه برمی‌گشتیم. حالا دیگر اگر خیلی هنر کنیم، عصرها در راه سر کار به خانه فرصت کنیم و سری به یکی از مغازه‌های سر راهمان بزنیم و همین!

یکی از اتفاقات خوش این روزها وجود فروشگاه‌های اینترنتی است که روزبه‌روز هم تعدادشان بیشتر می‌شود و پیشنهادات هیجان‌انگیزتری ارائه می‌دهند. اما خرید از یک فروشگاه اینترنتی هم راه و رسم مخصوص به خود را دارد و برای یک خرید بهتر لازم است که چیزهایی را بدانیم که پروسه‌ی خرید آنلاین را از سایت خرید اینترنتی با کیفیت‌تر پیش ببرد

این روز‌ها دنیای اینترنت در تمامی جنبه‌های زندگی ما نفوذ کرده است و خرید آنلاین به‌شدت رواج پیدا کرده است. خرید آنلاین لباس نیز از این قاعده مستثنا نیست و در یک سال اخیر و با شروع پاندمی کرونا بیش از قبل متداول شده است. صرفه‌جویی در وقت و هزینه،‌ عدم نیاز به رفت‌وآمدهای غیرضروری، امکان مقایسه و انتخاب از میان فروشگاه‌های مختلف ازجمله مزایای خرید آنلاین لباس به شمار می‌رود. در ادامه با راهنمای جامع خرید لباس آنلاین همراه مدیسه باشید تا با به‌کارگیری این نکات هرگز از خرید خود پشیمان نشوید.

 

لباس

اندازه‌های دقیق خود را بدانید

یکی از بزر‌گ‌ترین نارضایتی‌ها و شکایات ازخرید آنلاین لباس درباره مشکلات مربوط به سایز است. دقت داشته باشید که سایز لبا‌س‌ها بسته به نوع برند می‌تواند متفاوت باشد. ازاین‌رو بهتر است اندازه‌های خود را دقیق ثبت کنید و براساس جدول سایز سایت موردنظر، سایز مناسب خود را انتخاب کنید. دستورالعمل اندازه برخی از سایت‌ها مثل مدیسه حتی دقیقاً به شما می‌گویند که چگونه و کدام قسمت از بدن خود را اندازه‌گیری کنید. درنتیجه بهتر است پیش از خرید به این موارد دقت کنید.

هر برندی لباس‌هایی با سایزی متفاوت از برند دیگر تولید می‌کند. مثلا اگر سایز شما در برند مانگو اسمال است، اصلا تعجب نکنید اگر در زارا، سایز مدیوم به شما اندازه شود. به همین دلیل بهترین کار برای خرید اینترنتی این است که سایز خود را دقیق اندازه‌گیری کنید و بعد بر اساس جدول سایزی که معمولا در زیر هر محصول وجود دارد، کالای خود را سفارش بدهید.

در لباس‌های زنانه، دانستن سایز دور سینه، دور کمر و عرض شانه از حداقل‌هاست و پس از آن قد، قد شلوار از فاق و قد آستین از گرینه‌هایی است که ممکن است برای خرید به آن احتیاج پیدا کنید. در لباس‌های مردانه، عرض شانه، دور گردن، دور کمر و قد از فاق بسیار مهم است و دانستن اندازه‌های اضافی مانند طول آستین، دور سینه و قد ممکن است به دردتان بخورد. برای کودکان، لازم است که والدین، قد، دور کمر و دور باسن کودک خود را بدانند و دور سینه هم از اندازه‌هایی است که معمولا به کار می‌آید.

خرید اینترنتی چه فرقی با خرید اینستاگرامی دارد؟

نظرات مشتریان قبلی را بخوانید

هرچه زمان بیشتری صرف بررسی و مطالعه نظرات مشتریان قبلی کنید در هنگام رسیدن بسته خود رضایت بیشتری خواهید داشت. بسیاری از این نظرات سرنخ‌های خوبی در مورد خوب یا بد بودن محصول، دوام و جنس آن، شیوه پاسخگویی پشتیبانی سایت و هر آنچه برای خرید آنلاین احتیاج دارید، به شما می‌دهند.

 

خرید لباس

به جنس و متریال کالای موردنظر دقت کنید.

درست است که تجربه فیزیکی جنس محصول در هنگام خرید آنلاین لباس به‌خوبی خرید حضوری امکان‌پذیر نیست اما با دقت کردن به بخش اطلاعات متریال و جنس لباس ‌می‌توانید برآوردی از میزان چروک شدن،‌ کشش، خنکی یا گرمای آن داشته باشید.

به فصل توجه نکنید

البته که لازم است لباس هر فصل را در همان فصل پوشید و اصلا مگر می‌شود در چله‌ی تابستان کاپشن پوشید! اما آپشن جذابی که در خرید اینترنتی وجود دارد و در فروشگاه وجود ندارد این است که شما می‌توانید یک لباس زمستانی را با قیمتی خیلی خیلی پایین‌تر در فصل تابستان پیدا کنید و برای فصل دیگرتان کنار بگذارید.

 

فروشگاه اینترنتی لباس

 

خریدتان را به محض دریافت امتحان کنید

بیشتر فروشگاه‌های آنلاین، آپشن عودت کالا دارند و البته این آپشن اصولا مدت محدودی دارد. برای همین بهتر است به محض دریافت کالا آن را امتحان کنید تا در صورت عدم رضایت یا درست نبودن سایز، بتوانید آن را مرجوع و یا تعویض نمایید.

شیوه ارسال سایت را بررسی کنید.

مسلماً هنگام خرید آنلاین با رمز دوم پویا باید به شیوه دریافت آن نیز فکر کنید. جزئیات حمل‌ونقل، شیوه‌های ارسال و هزینه‌ها را پیش از نهایی کردن خرید با دقت بررسی کنید. برخی سایت‌ها مثل مدیسه در صورت خرید تا سقفی معین خدمات ارسال رایگان را برای مشتریانشان در نظر می‌گیرند. در چنین حالتی بهتر است تمامی لباس‌های موردنظر خود را در یک‌زمان بخرید تا از هزینه حمل‌ونقل معاف شوید.

 

خرید آنلاین لباس

سیاست‌های مرجوع کردن کالا را بررسی کنید

پیش از خرید تمامی سیاست‌های مرجوع کردن کالا را در سایت مورد‌نظر بررسی کنید. تعهدات و قوانین پس فرستادن و یا تعویض سایز و مواردی از این‌دست را حتماً بررسی کنید تا بدانید در صورت مناسب نبودن لباس، چه باید بکنید.

به دنبال نماد اعتماد الکترونیکی باشید

نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود. اصولا هر فروشگاه اینترنتی که قابل اعتماد و موجه است، باید و حتما این نماد را بر روی صفحه اصلی خود داشته باشد.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

4 دیدگاه در “مزایای خرید اینترنتی لباس چیست؟

  1. سندباد گفت:

    فروشگاه های اینترنتی علاوه بر مزایای گفته شده در این مقاله باعث می شود آشنایی بیشتر از دنیای اینترنت، درگاه های اینترنتی و… شوی

  2. امیرحسین گفت:

    ممنونم جالب بود سپاس

  3. کریو گفت:

    ممنون از این اطلاعات خوب

  4. کهنوج گفت:

    خوبیش اینه نتی لباس بخریم تنوع زیاد و حق انتخاب زیادی داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *