مورد عجیب «بلنسیاگا»

«هر چیزِ دِمده را مد می کنیم!»

این شعارِ امروز برند Balenciaga است؛ «امروز» یعنی از زمانی که دِمنا واسالیا، طراح جوان گرجستانی، به مدیریت این برند منصوب شده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مزون اسپانیایی بلنسیاگا از سال 1919 به عنوان یکی از تاثیرگذارترین خانه های مد جهان در حال فعالیت است. بنیانگذار آن، کریستوبال بلنسیاگا، معتقد بود زیبایی در سادگی است. او همچنین مدل هایی را برای شوی لباس هایش انتخاب می کرد که اندام ایده آلی نداشتند و تلاش می کرد تا لباس هایش را برای این اندام های معمولی طراحی کند.

در سال 2015 دمنا واسالیای گرجستانی مدیریت این برند را برعهده گرفت. او همان نگاه مینیمال و ساده گرای بلنسیاگا را دنبال می کند اما به شیوه خودش. او سادگی را در سهل الوصول بودن می بیند. دمنا درباره تیم طراحی اش می گوید: «اگر ببینیم بیشتر از 20 دقیقه برای یک طرح وقت گذاشته ایم آن طرح را می اندازیم دور!» و با همین نگرش بود که دمده بودن به مد روز جهان تبدیل شد! برند بلنسیاگا بود که اولین بار کفش های بدقواره ای به نام ugly sneakers را وارد بازار کرد و بعد از آن خیلی از برندها حتی لویی ویتون فرانسوی هم به طراحی کفش های بدقواره روی آوردند. او بود که دمپایی پلاستیکی را به یک کالای لوکس مجلسی تبدیل کرد؛ Sock boots یا بوت های جوراب-مانند را وارد مد کرد که حتی در ایران هم طرفداران زیادی دارد، و خیلی چیزهای دیگر. زشتی و بدقوارگی جزئی از دی اِن اِی این برند است چرا که به اعتقاد آنها زیبایی از نوع کلیشه ای اش، کسل کننده و البته تکراری است.

.

توضیح تکمیلی: «زشت» در اینجا معادل ugly و به معنای هر چیزی است که با معیارهای مد و زیبایی رایج تفاوت دارد. گاهی مدِ یک دوره در دوره های بعد «زشت» نامیده می شود یا طرز لباس پوشیدن یک گروه خاص، از نظر مردم عادی «زشت» تلقی می شود.

 

پرفروش ترین لباس های روز

 

مورد عجیب «بلنسیاگا» - 1 مورد عجیب «بلنسیاگا» - 2 مورد عجیب «بلنسیاگا» - 3 مورد عجیب «بلنسیاگا» - 4 مورد عجیب «بلنسیاگا» - 5 مورد عجیب «بلنسیاگا» - 6

 

همه‌چیز درباره شغل طراحی مد و طراحی لباس

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *