لوکس ترین برندهای دنیای مد

تمامی افراد در دنیا حتی به مقدار کم به مد و تجملات علاقه‌ دارند. اگر قصد دارید متفاوت و درخشان باشید بهتر است که پیش از هرچیز باید لوکس ترین برندهای دنیای مد را بشناسید. این برندها کاملا با انواع فرم‌ها و سبک‌ها و چیزهایی که مردم آن‌ها را دوست دارند آشنا هستند؛ برهمین اساس محصولات خود را با بهترین کیفیت و کارایی تولید می‌کنند. این مقاله کمکی برای شما است تا با برترین برند دنیای مد آشنا شوید.

1.لویی ویتون

لویی ویتون

خالق برند معروف لویی ویتون حدودا دو قرن پیش، در سال 1821 در فرانسه متولد شد. لویی ویتون (Louis Vuitton) در 16 سالگی تصمیم به ثبت یک برند و راه‌اندازی خط تولید خود گرفت. این تصمیم نه‌ فقط از لویی یک طراح مشهور در دنیای مد ساخت بلکه سبب شد به یک کارآفرین و مخترع و موفق بدل شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

این برند با کیف‌ها و چمدان‌های بی‌نظیرش شهرت یافته است. لویی نخستین چمدان مکعبی را طراحی نمود. مونوگرام LV نخستین دفعه توسط ژرژ، پسر لویی ویتون و به احترام وی در سال 1896 طراحی گردید.

این مونوگرام به همراه لوگوی الماس، گل چهار پر و دایره، پرطرفدارترین طرح برند لویی ویتون به حساب می‌آید. این برند موفقیتش را به لویی مدیون است، همچنین جهانی‌ شدنش را از ژرژ دارد. برند لویی ویتون در 50 کشور درحال فعالیت است و با ارزش بیشتر از 51 میلیارد دلار، به منظور یکی از برترین برندهای دنیای مد شناخته می‌شود.

لویی ویتون در سال 1886 به همراه پسرش ژرژ، برای نخستین بار قفل‌های فوق‌العاده‌ای برای کیف‌ها و چمدان‌های خود طراحی نمود. این قفل‌ها برای تزئین نبودند بلکه به شکلی طراحی شدند تا از اموالی که افراد در کیف و چمدان خود از آن‌ها نگهداری می‌نمایند، محافظت شود.

در این عمل موفق نیز بودند، چرا که بازکردن آن قفل‌ها کاملا غیرممکن بود. هم‌اکنون خیلی از افراد از این قفل‌های زیبا به‌منظور آویز کیف، جاسوئیچی یا آویز گردن‌بند استفاده می‌نمایند. همچنین نخستین خط تولید لباس‌های برترین برند دنیای مد را مارک جیکوبز در سال 1997 به این مجموعه اضافه نمود.

2.گوچی

گوچی

این برند که یکی از لوکس ترین برندهای دنیای مد می‌باشد در سال 1921 به واسطه Guccio Gucci راه‌اندازی شد. گوچیو گوچی ایتالیایی در سال‌های نخستین جوانی به کشور پاریس نقل مکان نمود. وی در هتلی به‌ منظور خدمتکار و باربر شروع به کار کرد. علاقه‌ و اهمیت گوچیو به چمدان‌ها و کیف‌های لوکس و قیمتی مسافران موجب شد که ایده‌ طراحی و تولید محصولات مشابه چرمی به ذهن او خطور کند.

هم اکنون گوچی یکی از برندهای شیک و از برترین برندهای دنیای مد در زمینه تولید پوشاک و اکسسوری است. این برند به طور معمول با محصولات لوکس و تولیدات چرمی منحصربه‌فرد خود در دنیای مد شهرت یافته است. این برند نماد بیشترین کیفیت ساخت ایتالیایی و نشان‌دهنده توجه به جزییات است. کارشناسان صنعت مد عقیده دارند که در تمامی محصولات این برند طراحی هوشمندانه و تمام و کمال و توجه به جزییات مشاهده می‌شود.

3.برند اسپانیایی بالنسیاگا

برند اسپانیایی بالنسیاگا

قدمت برند معروف و پرطرفدار بالنسیاگا (Balenciaga) به بیشتر از 100 سال می‌رسد. این برند در سال 1917 به واسطه کریستوبال بالنسیاگا اسپانیایی راه‌اندازی شد. بالنسیاگا یکی از بهترین برندهای لباس دنیا یکی از برندهای فعال در زمینه تولید پوشاک لوکس و ترند است. اگرچه این برند هم اکنون به شرکت چندملیتی فرانسوی کرینگ تعلق دارد، اما آن‌ها به خوبی توانسته‌اند از وضعیت سطح بالای این برند و سبک معمول آن که به منظور مبتکر، گران‌قیمت و جسور توصیف می‌گردد، محافظت نمایند.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

4.خانه مد دیور

خانه مد دیور

دیور به منظور یکی از برندهای معروف دنیا پوشاک در سال 1946 توسط کریستین دیور فرانسوی راه‌اندازی شد و اسم آن با جذابیت و ظرافت زنانه پیوند دارد. این برند که عنوان بهترین برند دنیا 2022 را به خود اختصاص داده است جذاب‌ترین مدل‌های لباس زنانه در سرتاسر جهان را طراحی می‌نماید. در سال 1948 کریستین دیور تصمیم گرفت که کالاهای برند خود را گسترش دهد.

وی این کار را با ساخت عطر شروع کرد و عطر «میس دیور» را تولید کرد. هم اکنون ریاست شرکت اروپایی محصولات لوکس دیور، بر عهده‌ تاجر فرانسوی به نام برنارد آرنو است. وی همچنین سهام‌دار LVMH (بزرگترین گروه لاکچری دنیا) هم به حساب می‌آید. با خرید این برند از سوی آرنو، دیور بخشی از LVMH  شد؛ اما با این حال برندی مستقل و اثرگذار به شمار می‌رود. طراحی پیچیده، مطمئن و امروزی دیور، به سبک مینیمال و رسمی پایبند است.

5.پرادا

پرادا

این خانه مد لوکس ایتالیایی که در سال 1913 به واسطه ماریو پرادا (Mario Prada) راه‌اندازی شد یکی از بهترین برندهای دنیای مد به حساب می‌آید. ماریو به همراه برادرش مارتینو پرادا فعالیت خود را با تاسیس فروشگاه لوازم چرمی و چمدان در میلان شروع کرد. نخستین محصول تولید شده توسط این شرکت کوله‌پشتی و کیف دوشی بود. هم اکنون تخصص برند پرادا در حوزه کیف‌های دستی چرمی، کفش، لباس، لوازم جانبی مسافرتی، عطر و دیگر اکسسوری‌های دنیای مد است. برند پرادا همیشه خارج از چارچوب عمل می‌کند یعنی درواقع طرح‌های خود را بنابر سبک‌های از قبل تعیین ‌شده یا مطابق با مسیر مد ایجاد نمی‌نماید. با در نظر گرفتن این مسائل، برند پرادا به کیفیت فوق‌العاده و خلاقیت در طراحی افتخار می‌کند.

6.سالواتور فراگامو

Salvatore Ferragamo

Salvatore Ferragamo

نکته جالب در رابطه با سالواتور فراگامو این است که نخستین کفش خود را در سن ۹ سالگی طراحی و تولید نمود. رویای سالواتور فراگامو همیشه این بوده که برند خود را تبدیل به یک خانه مد بزرگ کند. وی در سال 1960 چشم از جهان فرو بست اما نام سالواتور فراگامو را به منظور میراث خود بر جای گذاشت. در آخر خانواده‌ وی موفق شدند که او را به هدف خود برسانند.

اکنون  Salvatore Ferragamo  یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برندهای کفش در سرتاسر دنیا است که محصولات خود را از چرم با‌کیفیت زیاد و دیگر مواد خارق‌العاده تولید می‌کند. این برند در حوزه تولید عطر هم فعالیت می‌کند. سالواتور فراگامو از نخستین عطر خود با نام Gilio در سال 1960 رونمایی کرد. دفتر مرکزی این برند واقع در شهر میلان می‌باشد.

7.استلا مک کارتنی

.استلا مک کارتنی

استلا مک کارتنی برند خود را در سال 2001 تاسیس نمود و شراکت 50 درصدی با گروه کرینگ داشت. استلا مک کارتنی یکی از نخستین برندهای دنیای مد بود که به جنبش صنعت مد پایدار ملحق شد و راه مادرش، لیندا مک کارتنی از فعالان حقوق حیوانات را پیش گرفت. به همین علت، این برند از مواد دوست‌دار طبیعت جهت تولید اکسسوری‌ها، لباس‌ها، لباس زیر زنانه و عینک‌هایش استفاده می‌نماید و شدیدا به حفظ سیاره و مراقبت از حیوانات متعقد است. لباس‌های مردانه Stella McCartney ظاهر شهری بی‌نظیری دارند و به دلیل شکل‌های دوخت نرم و حس اسپرتشان شهرت دارند.

مطالب کاربردی:  آشنایی با لوازم آرایشی ارگانیک و بهترین برندهای آن

 

8.فندی

فندی

فندی که در سال 1925 در شهر رم راه‌اندازی شد، به عنوان بهترین برند دنیا شناخته شده است که بیشتر از 90 سال سن دارد. این خانه مد ایتالیایی هنگامی که به واسطه آدل و ادواردو فندی تاسیس شد، تنها یک مغازه خز و چرم بود. اغلب علاقه‌مندان دنیای مد، برند فندی را با کیف‌های دستی زنانه و محصولات خز شناخته‌اند. البته برند فندی به علت استفاده از خز طبیعی و پوست حیوانات شدیدا و بارها مورد نقد و اعتراض واقع شده است. این برند هم اکنون در حوزه تولید کفش، کیف، لوازم جانبی، عینک آفتابی، عطر، محصولات چرمی و طراحی لباس فعالیت می‌کند.

9.ایو سن لورن

ایو سن لورن

ایو سن لورن (Yves Saint Laurent) و شریک او، پیر برژ، این برند را در سال 1961 با حمایت مالی میلیونر آمریکایی جی. مک رابینسون راه‌اندازی کردند. این خانه مد لوکس فرانسوی تاکنون نیز یکی از برندهای معروف دنیای مد است. این طراح معروف فرانسوی علاقه‌ خود به دنیای مد را از سنین جوانی با طراحی لباس برای مادر و خواهر خود نشان داد. ایو سن لورن به دلیل قطعات مدرن و نمادین خود به شهرت رسیده است. سنت لوران نشانه فرهنگ جوانان است و بر سیالیت جنسیتی از طریق لباس‌های خنثی از لحاظ جنسیت و سبک ساده و در عین حال کلاسیک خود تاکید می‌نماید.

10.ژیوانشی

ژیوانشی

خانه مد و عطر لاکچری فرانسوی در سال 1952 به واسطه طراح هوبرت دو ژیوانشی راه‌اندازی شد و با تسلطی که در طراحی سیلوئت داشت شناخته شد. این برند تعادل کاملی میان سبک سنتی و مدرن ایجاد می‌کند. ژیوانشی در طراحی ظاهر معمولی و در عین حال کلاسیک خود از عده زیادی از دوستان، هنرمندان، موزه‌ها و مشتریان وفادار الهام گرفته است. اگرچه خانه مد ژیوانشی اکنون به شرکت لوکس LVMH تعلق دارد، اما این برند همچنان به منظور یکی از برندهای اصلی طراحان برتر و پیشرو در صنعت مد شهرت دارد.

لوکس ترین برندهای دنیای مد و برندهای معروف ایرانی

مطالب پربازدید:  آشنایی با 10 موزه مد و لباس مشهور در جهان

 

در ادامه باید بگوییم که برندهای مطرح و معروفی در دنیای مد وجود دارند که متعلق به کشور ایران است مثل برند نیمانی، برند دنیا جهانبخت، برند لباس بیژن، برند هاشه، برند پدرام کوتور، برند پریا فرزانه و غیره. همچنین شما نیز برای خرید انواع لباس برند و اورجینال ایرانی و خارجی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی لباس مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع: brandirectory

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *