انواع پارچه مجلسی برای دوخت لباس‌های مجلسی شیک

خرید پارچه مجلسی اصول خاص خود را دارد. از آنجایی که این نوع از پارچه‌ها قیمت بالایی نسبت به انواع دیگر دارند، بهتر است که با انواع آن‌ها آشنا باشید و بدانید که به هنگام خرید آن‌ها باید چه نکاتی را در نظر بگیرید.

بسیار پیش می‌آید که افراد پارچه‌مجلسی را خریداری می‌کنند و پس از دوخت لباس از ظاهر آن رضایت ندارند. بخشی از این عدم رضایت به پارچه خریداری شده باز می‌گردد. در این مقاله ما این نکات را به شما توضیح می‌دهیم و پارچه‌های مخصوص انواع مدل لباس مجلسی را به شما معرفی می‌کنیم که انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

هنگام خرید پارچه مجلسی چه نکاتی را در نظر داشته باشید؟

در این قسمت از مقاله ما نکات مهمی که باید در خرید پارچه مجلسی در نظر داشته باشید را به شما متذکر می‌شویم.

رنگ و طرح پارچه

گرانترین پارچه لباس مجلسی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در تهیه پارچه لباس مجلسی در نظر داشته باشید، طرح و رنگ آن است. برای مثال وقتی یک پارچه گلدار را می‌بینید و تصمیم می‌گیرید که با آن یک لباس مجلسی بدوزید، زیبایی آن لزوما روی مدل لباسی که در نظر دارید، جلوه نخواهد داشت. بنابراین در این زمینه بهتر است که نظر یک خیاط ماهر را نیز جویا شوید و سپس اقدام به خرید آن کنید.

جنس پارچه

گرانترین پارچه لباس مجلسی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پارچه‌مجلسی جنس آن است. زمانی که ظاهر یک پارچه را می‌بینید و تصمیم به دوخت یک لباس مجلسی با آن می‌گیرید، باید اطمینان داشته باشید که جنس آن برای شما آزاردهنده نباشد، چون قرار است در یک مجلس به مدت چند ساعت آن را بر تن کنید.

علاوه بر زیبایی پارچه‌ای که خریداری می‌کنید، باید راحت هم باشد. همچنین در خرید پارچه مجلسی باید میزان ضخامت آن را نیز در نظر داشته باشید. اگر قرار باشد با آن پارچه لباسی را بدوزید که در تابستان آن را به تن کنید، نباید ضخامت زیادی داشته باشد، چون قطعا احساس گرما خواهید کرد.

در انتخاب جنس پارچه باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که از آب نرفتن آن بعد از شست و شو اطمینان حاصل کنید. همینطور رنگ آن نیز باید ثابت باشد و بعد از شست و شو تغییر نکند.

پارچه گواناکو گرانترین پارچه لباس مجلسی

پارچه گواناکو گرانترین پارچه لباس مجلسی

پشم ویکونا به عنوان گران‌ترین پشم جهان شناخته شده است. این پشم از ویکوناهای‌ پرو به دست می‌آید که فقط هر سه سال یک بار می‌توانند آن را تولید کنند. روند تولید این پارچه نیز بسیار پرهزینه می‌باشد. این الیاف فقط از کمر و گردن این حیوان جمع‌آوری می‌شود. ویکونا که جزو خانواده لاما‌ها است، گونه‌ای در معرض انقراض بوده زیرا در قرن گذشته تقریبا تا حد انقراض شکار شده‌اند.

البته اخیرا جمعیت آن‌ها افزایش یافته اما قوانین سختگیرانه‌ای برای شکار آنها تنظیم شده است. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که روند تولید این پارچه بسیار خسته کننده است، به طوری که یک ویکونا بالغ فقط 500 گرم پشم در سال تولید می‌کند.

اما نتیجه نهایی یکی از بهترین، سبک‌ترین و گرم‌ترین فیبرها در جهان خواهد بود و فقط سه شرکت که شرکت پوشاک لوکس ایتالیایی کیتون نیز در بین آن‌ها قرار دارد، حق قانونی استفاده از این نوع پشم را دارند. نادر بودن این پشم، قیمت آن را بالا نگه می‌دارد، بنابراین انتظار داشته باشید حداقل 50000 دلار برای یک کت و شلوار تولید شده از ویکونا هزینه کنید.

بهترین پارچه‌ها برای لباس مجلسی کدام هستند؟

در این قسمت انواع پارچه مجلسی برای دوخت لباس‌های مجلسی را به شما معرفی می‌کنیم.

پارچه کرپ

پارچه کرپ

کرپ از قدیمی‌ترین پارچه‌هایی است که برای دوخت لباس‌های مجلسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های ظاهری این نوع پارچه که آن را زیبا جلوه می‌دهد، چروک‌های ریز و ظریفی است که روی آن وجود دارد. انعطاف‌پذیری کرپ بالا است و به همین دلیل به راحتی می‌توانید از آن‌ها لباس‌های تنگ بدوزید.

مشاهده قیمت انواع لباس مجلسی شیک و لاکچری ترند

 

پارچه حریر

پارچه حریر از دیرباز در دوخت لباس‌های مجلسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از زیباترین پارچه‌ها برای دوختن لباس مجلسی حریر است که این زیبایی به ویژگی‌های آن باز می‌گردد که بارزترین آن‌ها شفافیت است که در رنگ‌های مختلف جذابیت زیادی به آن می‌بخشد.

ویژگی دیگر این پارچه لخت و سبک بودن آن است که همین ویژگی آن را به گزینه‌ای مناسب برای دوختن لباس‌های مجلسی در تابستان تبدیل می‌کند.

این پارچه‌مجلسی ابدا آزاردهنده نیست و می‌توانید در مجالس خود ساعت‌ها آن را به تن کنید. تنوع این پارچه نیز بسیار بالا است که تعدادی از آن‌ها عبارت هستند از: ساده و کشی، براق و مات، لخت و آهاردار.

پارچه گیپور مجلسی

پارچه گیپور مجلسی

یکی دیگر از پارچه‌های پراستفاده در صنعت مد و انواع مدل لباس‌ مجلسی، گیپور است که در طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود. از ویژگی‌های گیپور نقش‌های گل و بوته است و از الیاف و پنبه ساخته می‌شود و کاربرد زیادی در دوخت انواع لباس مخصوص خانم‌ها دارد.

پارچه ژاکارد

پارچه مجلسی ژاکارد لباس را بسیار شیک جلوه می‌دهد.

یکی از شیک‌ترین پارچه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای دوخت لباس‌های مجلسی استفاده کنید، ژاکارد است. ژاکارد نرم و ابریشمی است که جزو پارچه‌های کلاسیک به شمار می‌رود و سال‌های طولانی است که در صنعت فشن از آن استفاده می‌شود. دوام این پارچه بسیار بالا است.

پارچه مخمل مجلسی

پارچه مخمل مجلسی

از دیرباز پارچه مخمل یکی از بهترین پارچه‌ها برای دوخت انواع لباس‌های مجلسی بوده است. هر لباس و مدلی که با این جنس پارچه دوخته شود، به شکل خاصی شیک خواهد بود و خانم‌ها در هر سنی که باشند و هر فرم اندامی که داشته باشند، می‌توانند از لباس‌هایی با این پارچه استفاده کنند.

مطالب پربازدید :  25 مدل لباس شب مجلسی خاص در ژورنال‌های خارجی

 

لباس‌هایی که از مخمل دوخته می‌شوند، هیچگاه از مد نخواهند افتاد. از این رو یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آيد. یکی از ویژگی‌های دیگر این پارچه، لطیف و بادوام بودن آن است.

پارچه لمه شنی

پارچه لمه شنی

پارچه لمه انواع متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها لمه شنی است. این پارچه حالتی براق دارد و در آن الیاف نقره و طلا اطراف ابریشم و پنبه تابیده می‌شود.

از آنجایی که این پارچه‌ها حالت کشی دارند، افراد با هر نوع اندامی می‌توانند از آن‌ها برای دوخت لباس مجلسی استفاده کنند. این پارچه مخصوص خانم‌هایی است که علاقه زیادی به زرق و برق دارند.

پارچه ابریشمی

گرانترین پارچه لباس مجلسی

گرانترین پارچه لباس مجلسی پارچه ابریشمی است که هر لباسی که با آن دوخته شود را بسیار لوکس جلوه خواهد داد.

پارچه ساتن

ساتن در دوخت لباس عروس زیاد استفاده می‌شود.

کسی نیست که در شیک بودن پارچه ساتن شک داشته باشد. فرقی نمی‌کند که چند ساله هستید و چه نوع اندامی دارید، در میان انواع پارچه مجلسی، ساتن یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

این جنس از پارچه وزن کم و جذابیت زیادی دارد که اغلب به شکل براق تولید می‌شود. به خاطر زیبایی منحصر به فرد خود بیشتر در دوختن لباس عروس جدید آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

پارچه مجلسی مورد علاقه شما کدام است؟

مطالب کاربردی :  25 مدل لباس مجلسی لاکچری 2023

 

تعداد زیادی پارچه مجلسی جدید هر سال وارد بازار می‌شوند. اما هنوز پارچه‌های کلاسیک جذابیت خود را حفظ کرده‌اند و از آن‌ها در دوخت لباس‌های مجلسی استفاده می‌شود. در این مقاله ما تلاش کردیم که تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین انواع پارچه‌ مجلسی را به شما معرفی کنیم.

 

منبع : fabricsight

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *