کوکتل مانیکور و پدیکور چیست و چه خواصی دارند؟

کوکتل مانیکور و خوبی‌های استفاده از آن

امروزه افراد زیادی برای رفع پوست‌های اضافی و خشکی دست و پاهای خود از کوکتل‌های مانیکور و کوکتل های پدیکور استفاده می‌کنند. البته اکثر خانم‌ها برای انجام این نوع کارها به آرایشگاه‌های زنانه می‌روند. افراد با مراجعه به لوازم آرایشی و بهداشتی نیز می‌توانند این محصولات را خریداری کنند و خود در خانه مانیکور و پدیکور را انجام دهند.

این محصولات شبیه به قرص جوشان هستند و با انداختن آن در آب، شاهد کف کردن آن خواهید بود. در این مقاله قصد داریم در مورد کوکتل پدیکور و کوکتل مانیکو صحبت کنیم و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم که بتوانید با استفاده از آن از لطافت دست و پای خود نهایت لذت را ببرید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع کوکتل مانیکور.

 

فواید استفاده از کوکتل‌مانیکور

هنگامی که کوکتل را در آب قرار می‌دهید، به شکل قرص جوشان در آب حل می‌شود. قرار دادن دست‌ها در این آب باعث نرم شدن پوست، آبرسانی قوی، تقویت ناخن‌ها و پاکسازی پوست شود. معمولا خانم‌هایی که قصد کاشت ناخن دارند، قبل از کاشت ناخن خود، از این کوکتل استفاده می‌کنند. از دیگر فواید کوکتل مانیکور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن دست‌های مرتب و لطیف.
  • بررسی و رفع مشکلات ناخن.
  • جوانسازی پوست دست و از بین رفتن تمام لکه‌های موجود در آن.
  • کاهش استرس به میزان قابل توجه.
  • بهبود گردش خون با ماساژ هنگام مانیکور.
  • رفع خستگی دست‌ها و بهبود دردهای عضلانی و مفصلی.

البته باید به این مهم هم اشاره داشته باشیم که شما می‌توانید محصولات و لوازم مانیکور و پدیکور ناخن را به‌صورت آماده به مصرف و باکیفیتی بالا از مدیسه خرید کنید.

کوکتل پدیکور

مزایای کوکتل پدیکور

طرح‌ها و رنگ‌های مختلف کوکتل پدیکور.

پدیکور عملی است که می‌توان با آن ترمیم ناخن و فرم دادن به آن و تقویت پوست پا به وسیله کوکتل‌پدیکور پا انجام می‌شود. این کوکتل نوعی بمب حمام محسوب می‌شود که علاوه بر پا، به عنوان کوکتل‌پدیکور دست نیز قابل استفاده است. این محصول در قالب و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود بوده که حاوی پتاسیم، مواد معدنی و روغن‌های مورد نیاز برای پوست دست و پا است. این نوع کوکتل وظیفه ترمیم پوست پاهای آسیب دیده را نیز برعهده دارد.

فواید استفاده از کوکتل پدیکور

احساس آرامش هنگام پدیکور پا.

پدیکور هم مثل مانیکور فواید زیادی دارد که برخی از این فواید به شرح زیر هستند:

  • داشتن پاهایی مرتب و لطیف.
  • بررسی و شناسایی مشکلات ناخن پا.
  • برطرف کردن خشکی پا و پینه‌های موجود در آن.
  • سم‌زدایی بدن.
  • از بین بردن استرس به وسیله ماساژ پا.
  • رفع خستگی با استفاده از ماساژ با نمک دریایی و آب گرم.
  • افزایش گردش خون در پا.
  • بهبود دردهای عضلانی و مفصلی موجود در پا.

لیست و قیمت لوازم مانیکور و پدیکور

 

طرز تهیه کوکتل‌پدیکور

برای تهیه کوکتل پدیکور خانگی، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه قصد داریم یکی از روش‌های تهیه این کوکتل‌ها را به شما آموزش دهیم.

کوکتل پدیکور پا مناسب رطوب رسانی

طرز تهیه کوکتل پدیکور.

برای تهیه این کوکتل در خانه به 2 فنجان جوش شیرین، 1 فنجان اسید سیتریک، 2 قاشق چایخوری مرطوب کننده، 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل آب شده، 4 الی 10 قطره رنگ خوراکی که به سلیقه شما بستگی دارد، قالب مخصوص پا و بطری اسپری آب نیاز خواهید داشت. استفاده از جوش شیرین خواص زیادی مثل لایه‌برداری، خاصیت ضد قارچ و از بین بردن بوی بد پا را دارد. ترکیب این ماده با اسید سیتریک موجب ایجاد جوشش کوکتل هنگام حل شدن در آب می‌شود. روغن‌های موجود در کوکتل نیز به لطافت و نرمی پا کمک بسیاری می‌کنند.

قبل از اینکه قسمت پایانی مطلب بپردازیم باید بگوییم که با خرید لوازم مانیکور و پدیکور ، خود شما هم می‌توانید در منزل تمامی کارهای مرتبط به این شاخه آرایشی و مراقبتی پوست و بدن را انجام دهید.

برای تهیه این کوکتل‌پدیکور باید جوش شیرین و اسید سیتریک را به خوبی مخلوط کنید. سپس روغن نارگیل و مرطوب کننده و روغن خوراکی را به ترکیب خود اضافه کنید و هم بزنید که کاملا یکدست شوند. 5 بار با اسپری آب اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید. توجه کنید که از اسپری کردن آب روی یک نقطه خودداری کنید، چرا که این امر از جوشش ترکیب جلوگیری می‌کند.

پس از هم زدن، دوباره 5 بار آب را روی مواد اسپری کنید و هم بزنید. حالا باید مواد ترکیبی سفت شده باشد، به طوری‌که با افتادن از دست تغییر حالت ندهد. در صورت شل بودن، کافی است چند قطره آب به آن اضافه کنید و به مدت مدت 5 الی 10 دقیقه به آن استراحت دهید که آب جذب آن شود. اکنون وقت آن رسیده که ترکیبات را به مدت یک شب در قالب مورد نظر قرار دهید.

مطالب دیدنی:  20 مدل فرنچ ناخن شیک سال 2023

قیمت کوکتل مانیکور و پدیکور

امروزه برندهای آرایشی و بهداشتی متنوعی در بازار وجود دارد که اقداماتی در تولید کوکتل مانیکور انجام داده‌اند. این کوکتل‌ها در اندازه، طرح و رایحه‌های مختلفی در بازار موجود هستند که تفاوت‌های زیادی در خواص درمانی و مراقبتی با هم دارند. این نوع کوکتل با توجه به مواد ترکیبی، رنگ، رایحه و طرح آن دارای قیمت‌های متنوعی است.

تضمین سلامت و لطافت دست و پا با کوکتل مانیکور و کوکتل پدیکور

برخی افراد ساعات زیادی را کار می‌کنند که این امر موجب می‌شود پاهایشان مدت طولانی در کفش بماند. برای رفع بوی بد پا، خستگی و در نهایت از بین رفتن پوسته پوسته‌های موجود در آن می‌توانید از پارافین تراپی پوست با کوکتل‌مانیکور و پدیکور استفاده کنید و نتیجه فوق‌العاده آن را ببینید. با جستجویی مختصر می‌توانید این محصول را از فروشگاه آنلاین مدیسه مخصوص عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید.

در این مقاله علاوه بر تفاوت کوکتل پدیکور و مانیکور، خواص شگفت‌انگیز آن‌ها را هم مورد بررسی قرار دادیم. اگر وقت اضافی برای انجام این کار را در آرایشگاه ندارید، می‌توانید این محصولات را در خانه نیز تهیه کنید و بعد از استفاده از این کوکتل‌ها، از لطافت دست و پاهای خود نهایت لذت را ببرید.

 

منبع : hindustantimes

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “مزایای استفاده از کوکتل پدیکور و مانیکور

  1. سحر گفت:

    مدل های طراحی رو هم بذارید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *