انتخاب بهترین ضد آفتاب برای انواع پوست به کمک این نکات طلایی

بهترین ضد آفتاب برای انواع پوست چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ این سوال تمامی خانم‌ها و آقایانی بوده که برای سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت قائل بوده و چه بسا افرادی که هیچ‌وقت پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی و بهداشتی که مربوط به مراقبت از پوست می‌باشد، کرم ضد آفتاب بوده که اکثرا نه تنها در انتخاب برترین آن سردرگم می‌شویم، بلکه طرز استفاده از آن را نیز به درستی نمی‌دانیم.

بهتر است بدانید که یکی از انواع پرفروش ترین ضد آفتاب ایرانی،لافارر می‌باشد و یکی از دیگر از بهترین‌‌ها ضد آفتاب الارو برای انواع پوست است. مصرف درست کرم ضد آفتاب تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست داشته و از جهتی موجب لطافت و شفافیت پوست‌ می‌شود. به همین علت این مقاله را تهیه کرده‌ایم تا هر آنچه که باید در مورد مدل‌های مختلف این محصول و بهترین کرم ضد آفتاب برای انواع پوست را بدانید، به شما بیاموزیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چگونه بهترین ضد آفتاب برای انواع پوست را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین ضد آفتاب برای انواع پوست را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب و آبرسان برای حفظ سلامت پوست اهمیت فراوانی دارد. اما برندهای متنوعی اقدام به تولید محصولات ضد آفتاب کرده‌اند و هر کدام ادعا می‌کنند که عالی‌ترین ضد آفتاب متعلق به آن‌هاست.

درنتیجه چطور می‌توان کیفیت ضد آفتاب انواع پوست را تشخیص داد؟ ضد آفتاب‌ها در فاکتور محافظت از خورشید (SPF)، ترکیبات، ضد آب بودن یا نبودن و همچنین مقدار محافظت در مقابل امواج مختلف اشعه‌های فرابنفش با یکدیگر متفاوت هستند.

به SPF بهترین ضد آفتاب دقت نمایید

به SPF بهترین ضد آفتاب دقت نمایید

فاکتور محافظت از خورشید یا SPF درصد امواج UVB جذب شده به‌وسیله ضدآفتاب را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال ضد آفتاب‌هایی که SPF برابر 30 دارند، تقریبا 97 درصد از اشعه مضر خورشید را به خود جذب نموده و مانع نفوذ این امواج به پوست شما می‌گردند. همچنین SPF ضد آفتاب 50 نشان‌دهنده جذب 98 درصد از اشعه UVB و فاکتور محافظت از خورشید 100 نشانگر جذب 33 درصد از این اشعه مضر است.

دقت داشته باشید که SPF تنها نشان‌دهنده توانایی ضد آفتاب در محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های UVB (نه UVA) است؛ درحالی که هر دو این امواج قادرند سلامت پوست شما را به خطر بیاندازد. بهترین spf برای ضد افتاب 30 بوده و بالاتر یا کمتر از این مقدار جهت مصرف روزانه پیشنهاد نمی‌شود؛ چراکه ثابت شده SPFهای بالا، موجب می‌شوند اشعه‌های UVA بیشتری به پوست برسند و در عین حال محافظت بیشتری در مقابل اشعه UVB ندارند.

دقت داشته باشید که SPF هیچ ارتباطی به مقدار ماندگاری ضدآفتاب نداشته و عددهای بالاتر برای این فاکتور، نشان‌دهنده دوام بیشتر نیست.

ترکیبات بهترین ضد آفتاب را با دقت بخوانید

ترکیبات بهترین ضد آفتاب را با دقت بخوانید

بهترین کرم ضدآفتاب و روشن کننده پوست محصولی بوده که فاقدپارابن و مواد مضر باشد. درنتیجه زمان خرید ضد آفتاب، اطمینان حاصل نمایید که محصول مورد نظر بدتر به پوست‌ شما آسیبی وارد نمی‌کند. خیلی از کرم‌های ضد آفتاب دارای پارابن هستند. این ماده خطرناک احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد و موجب پیشرفت سرطان پوست می‌شود.

افزون بر پارابن، مواد مضر دیگری مثل اکسی بنزون نیز می‌تواند سلامت پوست شما را به خطر انداخته و موجب بروز کهیر و سایر مشکلات پوستی شود. همچنین وقتی رتینیل پالمیتات موجود در بعضی ضد آفتاب‎ها در معرض آفتاب قرار بگیرد، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌بخشد.

پس از آنکه مطمئن شدید مضرات ضد آفتاب شما بیشتر از فواید آن نیست، به دنبال ترکیبات اثربخش در آن باشید. در بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان موادی مثل زینک اکساید یا تیتانیوم دی اکسید به کار رفته است. این مواد بیش از آنکه جذب پوست شوند، روی پوست نشسته و پرتوهای UV را منعکس می‌نمایند. ثابت شده که این دو ماده، عناصر بی‌خطری جهت محافظت از پوست در برابر اثرات منفی خورشید هستند.

قیمت انواع ضدافتاب ایرانی و خارجی باکیفیت

 

ضدآفتاب‌‌های شیمیایی و فیزیکی را بشناسید

ضدآفتاب‌‌های شیمیایی و فیزیکی را بشناسید

معرفی بهترین ضدآفتاب بدون داشتن اطلاعات درست از ضد آفتاب‌های شیمیایی و فیزیکی و تفاوت آن‌ها ممکن نمی‌باشد. ضد آفتاب‌های شیمیایی پرتوهای فرابنفش خورشید را به خود جذب کرده و بدین صورت مانع نفوذ این اشعه‌های مضر به پوست می‌شوند. درعوض، ضد آفتاب‌های فیزیکی همچون سپری روی سطح پوست عمل نموده و پرتوهای فرابنفش را منعکس می‌نمایند.

ضد آفتاب‌ های شیمیایی در مقایسه با انواع فیزیکی، رقیق‌تر بوده و آسان‌تر روی پوست پخش می‌شوند. همچنین عموما در فرمولاسیون این نوع ضد آفتاب‌ها ترکیبات مفیدی مثل فاکتور رشد و پپتیدها وجود دارد. افزون بر این، ضد آفتاب‌های شیمیایی نسبت به آب یا عرق مقاوم‌تر بوده و درنتیجه به نوعی می‌توان آن‌ها را بهترین ضد آفتاب ضد تعریق معرفی کرد.

با وجود تمامی فوایدی که ضد آفتاب‌های شیمیایی دارند، این نوع محصولات بی‌عیب هم نیستند. یکی از معایب ضد‌آفتاب ‌های شیمایی این است که ممکن است موجب مسدود شدن منافذ و تشدید آکنه شوند.

همچنین در بعضی موارد سبب ایجاد واکنش‌های آلرژیک شده و قرمزی روزاسه را افزایش می‌دهند. افزون بر این، قدرت محافظتی این نوع محصولات، زیر تابش مستقیم خورشید افت کرده و ناچار خواهید بود در مناطق خیلی گرمسیر، در فواصل کوتاهی ضدآفتاب را تجدید نمایید.

ضدآفتاب‌‌های شیمیایی و فیزیکی را بشناسید

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز، ضد آفتاب‌های فیزیکی هستند، چراکه معمولا هیچ تحریک پوستی ایجاد نمی‌کنند. همچنین باتوجه به اینکه به عمق پوست نفوذ نمی‌کنند، بعید است موجب بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه شوند. درنتیجه این ضد آفتاب‌ها را نیز می‌توان بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار دانست.

بدترین نقص ضد آفتاب‌های فیزیکی این است که در اثر تماس پوست با آب یا عرق فورا پاک می‌شوند. این نوع ضد آفتاب‌ها چندان برای زیر آرایش مناسب نبوده و احساس سنگینی بیشتری روی پوست ایجاد می‌نمایند. همچنین جهت آنکه خوب روی صورت پخش شوند، باید صبر و حوصله به خرج بدهید؛ چراکه ممکن است رگه‌های سفیدی روی پوست برجای بگذارند.

مطالب مرتبط:  ضرورت استفاده از کرم ضد افتاب و فواید بی شمار آن

 

به دنبال عبارت broad spectrum یا طیف گسترده باشید

به دنبال عبارت broad spectrum یا طیف گسترده باشید

روی بسته‌بندی بهترین ضد‌آفتاب‌ها عبارت broad spectrum یا طیف گسترده نوشته شده که به معنای محافظت از پوست در مقابل هر دو اشعه UVA و UVB می‌باشد. پرتوهای UVA آفتاب موجب ایجاد چین و چروک و پیری پوست و پرتوهای UVB سبب آفتاب سوختگی پوست می‌شوند. همچنین اثر هم‌زمان این دو پرتو، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند.

درنتیجه بهتر است از پوست در مقابل هر دو این پرتوها محافظت گردد. بسیاری از ضد آفتاب‌ها فقط اثر محافظتی در مقابل اشعه UVB دارند. محصولاتی با عبارت broad spectrum بهترین ضدآفتاب با حفاظت حداکثری از پوست می‌باشند.

در مورد ضدآب بودن یا نبودن ضدآفتاب تصمیم بگیرید

در مورد ضدآب بودن یا نبودن ضدآفتاب تصمیم بگیرید

درصورتی که شنا می‌کنید، بهترین ضد آفتاب برای شما ضد آفتاب‌های ضد آب هستند. معمولا ضد آفتاب‌ها بعد از مدتی با آب پاک می‌شوند ولی با کرم‌های ضدآب می‌توانید به مدت 80 دقیقه در آب بمانید و احتیاجی به مصرف دوباره نداشته باشید. چنانچه می‌خواهید شنا نمایید و یا میزان تعریق شما بالاست، بهتر است از ضد آفتاب مقاوم به آب استفاده نمایید.

ترجیحا بهترین ضد آفتاب کرمی تهیه کنید

ترجیحا بهترین ضد آفتاب کرمی تهیه کنید

انواع محصولات ضد آفتاب به شکل ژل، کرم، لوسیون، استیک و یا اسپری وجود داشته و انتخاب و استفاده از هریک به سلیقه شما بستگی دارد. در حقیقت مصرف هر نوع محصول ضد آفتاب، تفاوت چندانی نداشته و بهترین ضدآفتاب محصولی خواهد بود که به درستی از آن استفاده نمایید.

با این حال، به جای اسپری‌های ضد آفتاب، ترجیحا از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. با اسپری خطر استنشاق مواد شیمیایی ضدآفتاب وجود دارد. کرم‌های ضد‌آفتاب پوشش حداکثری پوست شما را تضمین کرده و همچنین شما در معرض خطر استنشاق آن‌ها نخواهید بود.

بهترین ضد آفتاب محصول مناسب پوست شماست

بهترین ضد آفتاب محصول مناسب پوست شماست

و اما آخرین و مهم‌ترین نکته در تشخیص و خرید بهترین ضد آفتاب برای انواع پوست این است که نوع پوست و نیاز آن را بشناسید و سپس اقدام به خرید محصول مراقبت از آن نمایید. به‌عنوان مثال چنانچه پوست خشکی داشته باشید، قرار گرفتن در معرض خورشید خشکی پوست شما را دوچندان کرده؛ درنتیجه نیاز است محصولی متناسب با نیاز پوست‌ خود تهیه نمایید.

مطالب پربازدید:  ضرورت استفاده از کرم ضد افتاب و فواید بی شمار آن

 

  • بهترین ضدآفتاب برای پوست‌های خشک، محصولات کرمی و دارای ترکیبات نرم کننده می‌باشند. این اشخاص بهتر است ضدآفتابی را تهیه نمایند که با داشتن ترکیباتی مثل هیالورونیک اسید آبرسان بوده و رطوبت پوست را تامین می‌کند.
  • از جهتی دیگر اگر پوستی چرب دارید، احتمالا از ضد آفتاب‌های مات و سبک رضایت بیشتری خواهید داشت. بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب محصولاتی بوده که به شکل ژلی، فلوئیدی و یا کرم-ژل می‌باشند؛ چراکه این نوع ضد آفتاب‌ها درمقایسه با انواع کرمی، سبک‌تر بوده و روی پوست‌های چرب بهتر می‌نشینند.
  • اگر پوستی حساس دارید، بهتر است ضد آفتاب شما فاقد هرگونه عطر و بو و ترجیحا فیزیکی باشد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از استفاده از هر محصولی روی کل صورت، حتما روی بخش کوچکی از بازوی خود تست حساسیت انجام بدهید.
  • در آخر اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید، باید به دنبال محصولاتی باشید که در آن‌ها حداقل چربی استفاده شده است. بهترین ضدآفتاب فاقد چربی تمامی نیازهای شما را به یک ضد آفتاب خوب و کاربردی برطرف می‌نماید.

 

منبع : rahulremedies

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *