رفع تناژ بد رنگ مو

بارها پیش آمده است که پس از رنگ کردن مو، نتیجه دلخواه را نگرفته‌ایم و پدید آمدن رفله‌ها و تناژهایی در رنگ موها موجب شده که رنگ مطلوب حاصل نگردد. در این مقاله یاد می‌گیرید که چگونه با ترکیب رنگ‌ها و انواع واریاسیون‌ها نسبت به رفع تناژ بد رنگ مو (رفع تناژ سبز و زرد وهمچنین از بین بردن نارنجی و قرمزی مو) اقدام نمایید.

بسیاری از اشخاص که از مواد دکلره مو استفاده می‌کنند به بد رنگی در موهای خود دچار می‌شوند و این اتفاق می‌تواند برای کسانی که از رنگ‌های عادی هم استفاده می‌کنند وجود داشته باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بنابراین بهتر است روش‌های رفع تناژ بد رنگ مو را بشناسید تا بتوانید در زمان مناسب این مشکل را حل کرده و رنگ موهای خود را به مدل دلخواه تغییر بدهید. همچنین در ادامه با مطالبی مثل از بین بردن زردی مو با واریاسیون، ترکیب رنگ برای از بین بردن زردی مو، ترکیب رنگ برای از بین بردن نارنجی مو و …. آشنا خواهید شد.

تکنیک‌هایی جهت رفع تناژ بد رنگ مو

تکنیک‌هایی جهت رفع تناژ بد رنگ مو

تناژهای بد رنگ موها می‌توانند برای بسیاری از بانوان آزاردهنده باشد، به همین دلیل ممکن است نیاز به تغییر رنگ را احساس کرده و بارها و بارها موهای خود را در فواصل خیلی کوتاه رنگ کنند از همین جهت آسیب‌های جبران ناپذیری به ریشه و ساقه موها وارد می‌کنند. تناژ سبز، قرمز، نارنجی و زرد از موارد بسیار مشابهی هستند که می‌تواند برای شما هم ایجاد گردد، از همین جهت نیاز است تا روش‌هایی جهت رفع تناژ بد رنگ مو بلد باشید.

به خاطر داشته باشید که انتخاب واریاسیون‌ها در رنگ کردن موها قادر است تا تاثیرات بسیار خوبی بر این مسئله داشته باشند و دیگر نیازی به استفاده از مواد دیگر جهت از بین بردن تناژهای بد رنگ نخواهید داشت، برهمین اساس نخستین گام این است که در حین رنگ نمودن از واریاسیون‌های مناسب کمک بگیرید.

چرا مو نارنجی یا قرمز می‌شود؟

موها در حالت طبیعی یک رنگ ثابت نیست؛ بلکه ترکیبی از رنگدانه‌های گوناگون است که با یکدیگر ترکیب شده و رنگ مو طبیعی را ایجاد می‌کنند. هر چه موهای شما تیره‌تر جلوه کند رنگدانه‌های بیشتری دارد. به صورت طبیعی مقدار زیادی رنگدانه قرمز و نارنجی در ساختار مو وجود دارد که به موهای قهوه‌ای یا سیاه رنگ شما عمق می‌دهد.
زمانی که با استفاده از رنگ یا دکلره کردن، موهای خود را روشن می‌کنید ناخواسته این رنگدانه‌های قرمز و نارنجی بر روی موهای شما نمایان می‌شوند. چرا که در روند روشن کردن و از بین بردن رنگدانه‌های طبیعی مو، رنگدانه‌های سرد و کوچک سریع‌تر از رنگدانه‌های گرم از روی موها حذف می‌شوند.
در مقابل، رنگدانه‌های گرم (یا همان رنگدانه‌های قرمز و نارنجی) که رنگدانه‌های بزرگ‌تر هستند و تعدادشان هم بیشتر است، دیرتر از روی موها حذف می‌شوند. از بین بردن قرمزی و نارنجی مو غالبا زمان بیشتری می‌برد و گاهی همین از بین بردن رنگدانه‌های درشت موجب آسیب به بافت مو هم خواهد شد.

استفاده از تونر مو

استفاده از تونر مو

روش‌های متنوعی برای رفع تناژ نارنجی و قرمز موی دکلره شده وجود دارد. اما اصولی‌ترین روش آن، خنثی کردن تناژ بد با استفاده از یک تونر موی مناسب است. تونر مو رنگ نارنجی موی دکلره شده را خنثی کرده و تناژ آن را از گرم به سرد تبدیل می‌کند.

تونر مو، یک رنگ موی شفاف حاوی رنگدانه بوده و به رفع، تقویت و خنثی سازی رنگ‌های ناخواسته نظیر زرد و نارنجی مو کمک می‌کند.
برای تهیه یک تونر مناسب ابتدا رنگ موی خود را از نزدیک با دقت بررسی کنید؛ اگر ته رنگ نارنجی بیشتری داشت از تونر آبی استفاده نمایید؛ زیرا این نوع تونر دارای رنگ آبی و بنفش است که می‌تواند رنگ نارنجی مو را خنثی کند.
جهت استفاده از تونر به یک برس مو و کاسه پلاستیکی و اکسیدان نیاز دارید. تونر را به همراه اکسیدان در ظرف ریخته و به نسبت 2:1 مخلوط کنید. یعنی مقدار تونر نصف اکسیدان باشد. مخلوط را با برس رنگ بر روی موهای خود بزنید و اجازه دهید تا 45 دقیقه باقی بماند. سپس سر خود را با شامپوی تقویت کننده و بدون سولفات بشویید.

از بین بردن زردی مو با استفاده از رنگ دودی

از بین بردن زردی مو با استفاده از رنگ دودی

از بین بردن زردی مو با استفاده از رنگ دودی یکی از موثرترین روش‌ها جهت رفع تناژ زردی موهاست. ترکیب رنگ دودی و بژ و میزان بسیار کمی شکلاتی جهت رفع زردی مو بسیار تاثیرگذار است. به صورت واضح‌تر، شماره‌های 8/01 ، 8/32 و مقداری E7 که رنگ زیتونی دارد را با اکسیدان 6% ترکیب نموده و تمام موهای سر را با این ترکیب رنگساژ نمایید. این روش برای رفع تناژ زردی موها بسیار موثر است.

استفاده از شامپوهای ضد زردی

استفاده از شامپوهای ضد زردی

شامپوهای ضد زردی به دو گروه که دارای سیلیکون‌های آبی و بنفش هستند تقسیم‌بندی می‌شوند. سیلیکون‌های آبی جهت رفع تناژ نارنجی مو مورد استفاده قرار می‌گیرند و سیلیکون‌های بنفش برای از بین بردن رفله زردی مو استفاده می‌شوند. دقت داشته باشید که از شامپوهای ضد زردی زمان به پایه رساندن رنگ مو استفاده ننمایید.

چرا که هنگامی که تازه موهایتان را رنگ کرده‌اید، فلس‌ها و پولک‌های موی شما باز بوده و زمانی که از شامپوی ضدزردی استفاده می‌کنید فلس‌های مو را برای همیشه می‌بندید و در آینده اگر بخواهید از شامپوهای ضد زردی استفاده نمایید دیگر نتیجه‌ای نخواهید گرفت. به همین دلیل فقط پس از رنگساژ مو، از شامپوهای ضد زردی استفاده نمایید.

درحال حاضر اغلب برندها روی محصول ضد نارنجی یا ضد زردی را ذکر می‌کنند. دقت داشته باشید که اگر رنگ موهای شما پایه 6 تا 8 باشد باید جهت رفع رفله نارنجی آن اقدام نمایید و در پایه 9، قطعا رفله زردی مو را خواهید داشت که باز هم تاکید می‌شود پس از رنگساژ مو باید با استفاده از شامپو ضد زردی جهت رفع آن اقدام نمایید.

قیمت انواع رنگ مو و ملزومات باکیفیت

 

از بین بردن زردی مو با واریاسیون

از بین بردن زردی مو با واریاسیون

در خیلی از مواقع، بعد از دکلره کردن موها تناژ زرد رنگی به خود می‌گیرند که تاثیر ناخوشایندی روی رنگ مورد نظر شما می‌گذارد. از بین بردن زردی مو با واریاسیون یکی از روش‌های کاملا تاثیرگذار جهت رفع بدرنگی موهاست. برای این کار فقط کافی است با میزان بسیار کمی (یک بند انگشت) واریاسیون بنفش موهای خود را رنگساژ نمایید و زردی موهای خود را به طور کامل از بین ببرید.

از بین بردن نارنجی مو با واریاسیون

از بین بردن نارنجی مو با واریاسیون

جهت رفع تناژ نارنجی مو روش‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید در خانه به سادگی انجام دهید. برای مثال، انواع ترکیب رنگ جهت از بین بردن نارنجی مو وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید، مثل رنگ موی دودی. همچنین، استفاده از واریاسیون‌های مناسب که رنگ نارنجی مو را خنثی می‌کنند، می‌توانند روش خوبی برای این کار باشند. در ادامه بیشتر راجب این روش‌ها توضیح می‌دهیم.

مطالب مرتبط:  کاتالوگ انواع رنگ مو دودی و فرمولاسیون آنها

 

رفع تناژ نارجی مو در پایه 5 و 6

مقداری رنگ طبیعی 3 و رنگ طبیعی 4 که دارای بیس آبی باشند را با یکدیگر به میزان مساوی ترکیب کرده و سپس مقداری آب داغ را به آن می‌افزاییم تا رقیق گردد و بعد آن را روی موها ریخته و ماساژ می‌دهیم. حدود 7 دقیقه صبر می‌کنیم و بعد موها را آبکشی می‌نماییم. استفاده از رنگساژ روی پایه نارنجی هم یکی دیگر از راه‌های مناسب جهت رفع این تناژ رنگی موهاست.

از بین بردن تناژ نارنجی مو با رنگ دودی

از بین بردن تناژ نارنجی مو با رنگ دودی

ممکن است رنگ مو فندقی، مسی یا رنگ‌هایی از این دسته روی موهای خود گذاشته باشید و از تناژ نارنجی آن خوشتان نیاید. به همین علت سوال اکثر خانم‌ها این است که چه رنگی روی موی نارنجی بگذاریم تا بدرنگی آن را از بین ببرد. رنگ دودی افزون بر زردی مو، قادر است تا تناژ نارنجی را هم به خوبی از بین ببرد.

شما می‌توانید از رنگ موی دودی تیره یا روشن استفاده نمایید. هر دو شما را به نتیجه دلخواه می‌رسانند. جهت انجام این کار یک رنگ موی دودی را با مقداری اکسیدان مخلوط نمایید و آن را روی موهای خود بگذارید. اجازه دهید مدت زمان مورد نیاز رنگ دودی روی موی نارنجی مانده و سپس موهایتان را شستشو دهید.

مطالب کاربردی:  جدیدترین تکنیک‌های کالرملتینگ و رنگ مو اروپایی

 

رفع تناژ قرمز مو

رفع تناژ قرمز مو

اگر در موهای شما تناژ قرمز وجود دارد، شما می‌توانید یک پایه رنگ نرمال (بین 5 تا 7) یا زیتونی یا دودی را انتخاب نمایید و سپس آن را با آب و اکسیدان مخلوط نمایید تا رنگ حالت ماست رقیق را پیدا کند، و بعد آن را به موها بزنید و حدود 10 الی 20 دقیقه صبر کنید و پس از آن موها را بشویید.

از بین بردن قرمزی مو با رنگ دودی یک روش بسیار موثر و ساده است که می‌توانید در خانه انجام دهید. روش دیگر این است که واریاسیون سبز را با سه برابر اکسیدان با یکدیگر ترکیب کرده و به صورت شامپو روی موهای خود ماساژ دهید و پس از 10 تا 15 دقیقه آبکشی نمایید.

رفع تناژ سبزی مو

رفع تناژ سبزی مو

هنگامی که از رنگ‌های سرد که دارای پیگمنت آبی هستند یعنی در ترکیب آن‌ها از خاکستری و دودی استفاده شده روی مویی که دارای پایه‌های دکلره زرد هستند، به این معنا که 7 و 8 و 9 استفاده می‌کنیم رنگ مو سبز می‌شود. چرا که پیگمنت آبی به همراه زردی دکلره، سبزی موها را به دنبال خواهد داشت. اما جهت رفع این مشکل باید از رنگ ماهاگونی یا مسی به مقدار 3 سانت در ترکیب خود استفاده نمایید و اگر حجم موهای شما بیشتر بود مقدار بیشتری به کار ببرید.

اما اگر این مسئله را نمی‌دانستید و در حال حاضر با این مشکل مواجه هستید ترکیب گفته شده را به موهای خود بزنید یا واریاسیون قرمز و ماهاگونی را با سه برابر اکسیدان با یکدیگر ترکیب کرده و به صورت شامپو روی موها ماساژ داده و بعد آبکشی نمایید.

از بین بردن تناژ بنفش مو

از بین بردن تناژ بنفش مو

ممکن است گاهی اوقات با ترکیب رنگ اشتباهی موها تناژ بنفش پیدا کنند که ساده‌ترین روش جهت حل این مشکل رفع بنفشی مو با واریاسیون طلایی است.

  • در این روش از واریاسیون طلایی و اکسیدان 12 درصد استفاده می‌کنیم .
  • به طوری که از اکسیدان 12 درصد 2 الی 3 برابر واریاسیون طلایی استفاده می‌شود.
  • دقت داشته باشید که موها حتما مرطوب باشند .
  • ترکیب واریاسیون طلایی و اکسیدان 12 درصد به مدت 2 الی 3 دقیقه روی سر ماساژ داده شود و پس از آن آبکشی نمایید.

مطالب پربازدید:  تثبیت رنگ مو با ترفندهای خانگی جادویی

 

فوم رنگساژ مو

فوم رنگساژ مو ، کف‌هایی رنگ دهنده بوده، که بعد از دکلره، می‌تواند موها را به وسیله آن رنگساژ کرد.

این فوم‌ها در ترکیب با شامپو‌ی سیلور شاین، زردی و قرمزی را از موهای دکلره شده گرفته و در عوض موهایی روشن و کاملا براق عرضه می‌کنند.

با این روش، موها به خوبی تقویت شده و دیگر نباید نگران رنگساژ مو و خشکی ساقه مو بود. فوم رنگساژ، غالبا با شامپو‌هایی با تناژ بنفش مکمل هستند، که این شامپوها زردی و قرمزی موها را از موها زدوده و موها را تقویت می‌کند.

روش‌های نوین رفع تناژ بد رنگ مو

در این مقاله در رابطه با روش‌هایی جهت از بین بردن تناژ زرد مو، قرمز، سبز، نارنجی و بنفش صحبت کردیم و به معرفی محصولاتی که کمک به این روند می‌کنند، پرداختیم. امیدواریم این مقاله مدیسه برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین شایان ذکر است که شما می‌توانید برای خرید انواع محصولات آرایشی بهداشتی از برندهای معتبر ایرانی و خارجی به سایت فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : madison-reed

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *