راهنمای خرید کفش بچه گانه و چند نکته طلایی برای والدین

به طور کلی استانداردهای خرید کفش بچه گانه با استانداردهای کفش بزرگسال یکسان نیست و متفاوت می‌باشد. در این مقاله از مدیسه راهنمای تهیه کفش بچه گانه به صورت جامع و کاربردی در اختیار شما قرار داده می‌شود تا با آگاهی و اطمینان بیشتری نسبت به خرید آن اقدام کنید.

اکثر والدین در زمان خرید کفش برای فرزند خود این مورد را در نظر ندارند که آناتومی پای کودک با بزرگسالان تفاوت داشته به ویژه اگر فرزند خردسال شما به تازگی راه رفتن را آموخته باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

زمان مناسب خرید کفش بچه گانه

زمان مناسب خرید کفش بچه گانه

بسیاری از مواقع کودک‌ها از کوچک شدن سایز کفش خود گله‌مند نیستند و والدین نیز برای آن‌ها کفش جدیدی خریداری نمی‌کنند. در واقع آن‌ها اطلاع ندارند که آیا زمان تهیه یک جفت کفش جدید برای فرزند رسیده است یا نه؟ پیشنهاد می‌شود به صورت دوره‌ای کفش‌های فرزند را بررسی کرده تا اطمینان یابید که کفش‌هایی که می‌پوشد هنوز سالم است و سایز آن به پای کودک فیت باشد.

رویه کفش در قسمت انگشت‌های پا اگر به سمت بالا خم شده باشد نشانه از کوچک شدن کفش برای کودک می‌باشد. پاشنه‌های فرسوده کفش هم نشان‌گر آن است که زمان تهیه کفش جدید رسیده است. احتمالا هر ۴ الی ۵ ماه کودکان به کفش جدید نیاز پیدا می‌کنند.

نکات مهم در زمان تهیه کفش بچه گانه

نکات مهم در زمان تهیه کفش بچه گانه

در راستای آشنا شدن با راهنمای خرید کفش بچه گانه به نکات مهم زیر دقت نمایید:

شیوه باز و بسته شدن کفش کودک

شیوه باز و بسته شدن کفش کودک

کفش بچه گانه باید دارای بند، نوار چسب یا هر سیستمی نظیر کش جهت محکم کردن رویه کفش باشد. در ضمن از تهیه کفش پشت باز یا سر باز برای کودکان خودداری کنید. کفش بچه گانه اسپرت شیک چسبی یا کشی انتخاب مناسبی برای بچه‌های نوپا محسوب می‌شود.

در نتیجه باز و بسته نمودن کفش و پوشیدن کفش‌هایی که دهانه کشی دارند یا اینکه با چسب محکم می‌شوند برای آن‌ها کار دشواری نبوده و می‌توانند به طور مستقل کفش خود را به پا کنند.

جنس کفش کودک

جنس کفش کودک

دقت به جنس کفش نیز از نکات حائز اهمیت می‌باشد. کفشی را انتخاب کنید که از مواد قابل تنفس نظیر بوم یا چرم ساخته شده‌اند. آن‌ها در کنار دوام بیشتر به خنک سازی و خشک ماندن پای کودک کمک بسیاری می‌کنند و همچنین مانع از ایجاد ناراحتی، تاول و بدبو شدن کفش و پای کودک می‌شوند.

قیمت انواع کفش بچگانه باکیفیت و اورجینال

 

دقت به سایز پای کودک

دقت به سایز پای کودک

برخی والدین با تصور این موضوع که رشد پای کودک سریع است برای او کفش چند سایز بزرگ‌تر از پای فرزند خریداری می‌کنند. در حالی که این حرکت باعث شده کودک نتواند به راحتی راه رفته یا بدود. همچنین کفش بزرگ‌تر موجب به هم خوردن تعادل کودک و دائما زمین خوردن او می‌شود.

در ضمن در مدت طولانی کفش ظاهر و دوامش را از دست می‌دهد. به این خاطر سایز کفش باید طوری باشد که راحت و اندازه پای کودک بوده و نهایتا ۴ الی ۵ میلی‌متر از جلو و پشت کفش خالی باشد.

گفتنی است در بین برندهای تولید کننده کفش‌ها کمی تفاوت سایز وجود دارد. از این جهت بهترین روش برای انتخاب سایز دقیق پای کودک این است که پای فرزند را به سانتی‌متر اندازه‌گیری کرده و از جدول سایزبندی برندها استفاده کنید. هر برند یک جدول سایزبندی تبدیل سایز به سانتی‌متر دارد که می‌توانید آن را در فروشگاه لباس کودک یافت کنید.

دقت به زیره کفش

دقت به زیره کفش

توصیه می‌شود به زیره کفش کودک دقت بسیاری داشته باشید تا کاملا نرم و راحت باشد. امروزه کفش‌های بچگانه با طراحی جدید و متنوعی روانه بازار می‌شوند که زیره‌های بسیار نرم و راحت، در عین حال محکم و بادوام در مقابل فرسایش دارند.

برای درک این مطلب از داخل کفش با انگشت شست به ناحیه پاشنه آن فشار وارد نموده تا نرمی زیره کفش را حس کنید.

مطالب کاربردی:  بهترین عطر کودکان بدون عوارض جانبی چیست؟

 

انعطاف پذیری زیره کفش

زیره کفش افزون بر نرم بودن باید حالت ارتجاعی نیز داشته باشد. زمانی که به زیره کفش نوزاد با انگشت شست فشار وارد می‌نمایید باید پس از فشار به حالت اولیه باز گردد. چند مرتبه این کار را تکرار کرده تا نرمی و انعطاف پذیری کفش را خوب حس کنید.

تخت نبودن زیره کفش کودک

انعطاف پذیری زیره کفش

زمان تهیه کفش بچگانه، کفشی را انتخاب نمایید که زیره تختی ندارد. البته کفش‌های امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از بیرون تخت به نظر رسیده ولی از داخل ارتفاع پنجه و پاشنه آن‌ها با هم متفاوت است. اما کفشی که زیره خشکی دارد و انعطاف پذیر نمی‌باشد، هم از داخل و هم از بیرون کفش تخت هستند.

آجدار بودن زیره کفش کودک

تخت نبودن زیره کفش کودک

زیره کفش کودک حتما باید آجدار باشد. آج کفش باید در ابعاد مناسب باشد تا در زمان راه رفتن فرزند روی سنگ و سرامیک سر نخورد. زیره آجدار موجب شده کودک کمتر زمین بخورد. ولی تنها آجدار بودن زیره کفش کافی نبوده و باید از موادی ساخته شده باشد که بر روی سنگ و سرامیک و مکان‌های لیز، کودک زمین نخورد.

مطالب مرتبط:  نکات مهم در خرید لباس پاییزی دخترانه، که باید بدانید

 

سبک بودن کفش کودک

سبک بودن کفش کودک

هر مقدار که کفش سبک‌تر باشد راه رفتن برای کودک آسان‌تر می‌شود. دقت داشته باشید کفش انتخابی نباید برای سبکی بیشتر از کیفیت رویه و زیره آن کاسته شده باشد. معمولا کفش بچه گانه پسرانه با رویه پارچه سبک و راحت می‌باشد.

طبی بودن کفی و زیره کفش

طبی بودن کفی و زیره کفش

کفی درون کفش کودک باید طبی باشد. طبی بودن کفش بچگانه به خاطر این است که کف پای کودکان آناتومی متفاوتی دارد و لزوما مانند کفی طبی بزرگسالان نیست. کفش بچه گانه خارجی دخترانه دارای بهترین کفی‌های کفش هستند.

کف پای هر کودک با دیگری بسیار متفاوت بوده و در راه رفتن تاثیر بسیار زیادی دارد. قابل ذکر است که طراحان کفش بچگانه به خصوص کفش بچه گانه مجلسی و کفش بچه گانه پاشنه بلند، کفی کفش کودکان را طوری طراحی می‌کنند که کفی کفش فوق‌العاده نرم و انعطاف پذیر باشد. این نرمی موجب شده کفی کفش با توجه به گودی زیر پای کودکان در سنین مختلف و حتی ماه‌های مختلف که متفاوت است آن را پر کند.

به این صورت شکل و انعطاف پذیری اصلی خود را از دست ندهد. از این رو لزوما کفی‌های کفش نوزاد برجسته نیست. برای ساخت این نوع کفی‌های کفش کودک از مواد درجه یک خاصی استفاده شده که کفی کفش بتواند با توجه به تغییرهای پای نوزاد در طول زمان حالت کف پای نوزاد را به خود بگیرد.

دقت کنید صاف بودن کف پای نوزادان تا ۶ سالگی امری بسیار طبیعی است و از ۶ سال به بعد اگر این صافی ادامه داشت به دکتر مراجعه نمایید.

بیشتر بودن ارتفاع پاشنه از پنجه کفش

بیشتر بودن ارتفاع پاشنه از پنجه کفش

نکته مهم دیگر در راهنما برای خرید کفش بچگانه میزان ارتفاع پاشنه‌ها و پنجه آن از سطح زمین می‌باشد. برای آن که کودک بتواند در زمان راه رفتن بهتر تعادل خود را حفظ کند بهتر است ارتفاع پاشنه کفش از زمین ۴ الی ۵ میلی متر از پنجه آن بیشتر باشد. این موضوع بر روی راه رفتن و حفظ تعادل کودک تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

منبع : choice

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *