مدل شینیون مو لاکچری برای خانم‌های مشکل‌پسند

شینیون نوعی هنر آرایش مو و بستن آن است که با توجه به سبک و مدل انتخابی، تاثیر فراوانی بر زیبایی افراد دارد. واژه شینیون یک واژه فرانسوی است که معنی جمع کردن موها در پشت گردن به وسیله سنجاق را می‌دهد.

 این خلاقیت در ابتدا به واسطه زنان یونان باستان شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است که برای زیباتر کردن آن از زیورآلات مختلف نیز استفاده می‌شد. با گذشت زمان تغییراتی در آن ایجاد شد و به مدل شینیون مو که اکنون مورد توجه اکثر خانم‌ها است، تبدیل شد. 

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

برای رفتن به یک مجلی و مهمانی، انتخاب مدل مو شاید مهمترین گزینه برای بانوان باشد. خوشبختانه تنوع انواع شینیون به ما کمک می‌کند تا موهایمان را به بهترین شکل حالت دهیم. بعضی از مدل‌های شینیون را می‌توان با یک سنجاق ساده در منزل درست کرد. اما برخی مدل‌های دیگر همچون شینیون اروپایی ، فقط توسط آرایشگرها اجرا می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم انواع مدل شینیون را مورد بررسی قرار دهیم و سبک‌های مختلف آن را به شما معرفی کنیم.

ابزارهای مورد استفاده در مدل شینیون مو

عکس مدل شینیون

برای مدل شینیون مو ابزارهای مختلفی وجود دارد که با توجه به مدل شینیون جدید، باید مناسب‌ترین را برگزید. ابزارهای مورد استفاده برای این کار به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل ابزارهای ساده و ابزارهای حرارتی هستند. 

پس از اتمام کار، برای ثبات بیشتر از اسپری تثبیت کننده مو استفاده می‌شود. ابزارهای ساده شامل کش، تل، کلیپس، انواع تورهای معمولی و نامرئی، گیره مو، بیگودی، مو مصنوعی در رنگ‌های مختلف، پروتزهای اسفنجی و چوب شینیون هستند. ابزارهای حرارتی در این کار شامل اتو مو، سشوار، بابلیس و حالت دهنده‌های دیگر می‌شوند. در نهایت برای تثبیت مو چسب مو، تافت، ژل مو و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

انواع شینیون برای مو

ابزار مختلف برای شینیون مو.

نکات مهمی که هنگام آرایش مو باید به آن‌ها توجه کرد، شامل فرم صورت، قد فرد و کشیدگی گردن است. جنس مو و حالت‌پذیری آن نیز یک عامل مهم در انتخاب بهترین مدل شینیون برای موها حائز اهمیت است. طبق این شرایط مدل‌های مختلفی برای شینیون وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

جدیدترین حالت‌دهنده‌های مو

شینیون خطی

مدل زیبایی از شینیون خطی.

یکی از شینیون‌های مورد توجه در چند سال اخیر مدل خطی است که اکثرا عروس‌ها این مدل را انتخاب می‌کنند و با هایلات موها نمای زیباتری می‌سازد. در مدل خطی موها توسط ابزار حرارتی حالت‌دار می‌شوند و در نهایت به دسته‌های کوچک تقسیم و به شکل خطی در پشت سر جمع خواهند شد. از این مدل معمولا در شینیون موی بلند استفاده می‌شود. 

شینیون موی کوتاه

مدلی از شینیون برای موهای کوتاه.

به طورکلی برای اینکه در آموزش شینیون مو نتیجه بهتری دریافت کنید، ترجیحا توصیه می‌شود روی موهایی با قد متوسط تمرین کنید، چرا که امکان جمع شدن و حالت دادن آن‌ها راحت‌تر است. در صورت داشتن موی کوتاه نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد، در این صورت می‌توان از شینیون باز استفاده کرد، به‌طوری‌که جلوی مو، بافتی زیبا انجام شود و پشت مو که جمع کردن آن بسیار سخت است، باز باشد.

شینیون موی باز

نمونه‌های از شینیون موی باز.

طبق سلیقه‌های مختلف، امروزه انتخاب نوع شینیون نیز تغییر کرده است و نسبت به قدیم که شینیون لاکچری انتخاب می‌کردند، اکثر افراد به دنبال شینیون ساده با موهای باز هستند. از مدل‌های شینیون ساده و زیبا به صورت باز می‌توان به شینیون آبشاری، خطی، دم اسبی، بافت، صدفی و … اشاره کرد که با وسایل حرارتی موج‌های زیبایی در مو ایجاد می‌کنند. 

شینیون مدل دم اسبی

عکس شینیون مدل دم اسبی.

این مدل شینیون جزو آن دسته از مدل‌های قدیمی است که هیچگاه هم از مد نمی‌افتد. این مدل جذاب بهترین شینیون دخترانه برای خانم‌هایی با موهای بلند مناسب است. در این روش کل موها به شکلی محکم پشت سر جمع می‌شوند و طبق سلیقه فرد به صورت صاف یا حالت‌دار قرار میگیرند. 

سبک‌های مختلف شینیون

همانطور که میکاپ انواع مختلفی دارد، شینیون نیز دارای انواع مختلفی است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند، به شرطی که با توجه به شرایط فرد انتخاب شود. در ادامه برخی از پرطرفدارترین شینیون‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قیمت اتوی مو و سشوار خارجی

شینیون اروپایی

عکس مدلی از شینیون زیبای اروپایی.

یکی از مهم‌ترین ویژگی در این سبک شینیون، سادگی و طبیعی بودن آن است که در عین سادگی زیبایی و جلوه خاصی نیز دارد. در این روش از حجم دادن بیش از حد یا مدل‌های شلوغ و اسپری و ژل مو زیاد استفاده نمی‌شود. موها در این مدل از شینیون به سبکی ساده به صورت باز، نیمه باز یا جمع شده در پشت سر هستند و برای تزئین آن‌ها به جای استفاده از زیورآلات شلوغ، از گل‌های کوچک، ظریف و زیبایی استفاده می‌شود. معمولا عروس‌ها با آرایشی لایت به سبک اروپایی این سبک را انتخاب می‌کنند. 

مطالب کاربردی:  چطور مثل یک حرفه‌ای آرایش لایت انجام دهم؟

شینیون عربی

عکس نمونه‌های زیبا از شینیون عربی.

سبک عربی چه در سبک آرایش و چه در شینیون مو دارای غلظت فراوان همراه با اغراق و تجملات بسیار است. در این مدل شینیون مو از پروتز مو برای حجم دادن بیشتر استفاده می‌شود. این مدل مو معمولا مناسب خانم‌ها با قد کوتاه نیست، چرا که شلوغی این مدل باعث از بین رفتن کشیدگی گردن می‌شود. 

نکات قابل توجه در مدل شینیون مو

نکات قابل توجه در شینیون مو

بعد از آشنایی با انواع شینیون، لازم است با نکات مهمی برای آموزش شینیون مو آشنا شوید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه بسیار کارآمد خواهد بود. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:  

  • توجه کنید هنگام شینیون سنجاق‌های موجود برای نگهداشتن و محکم کردن مو دیده نشود، چرا که از زیبایی کار کاسته می‌شود.
  • بهتر است از حداقل گیره برای سفت کردن شینیون استفاده کنید. 
  • شینیون دارای سبک‌ها و مدل‌های مختلفی است. لازم است با توجه به سلیقه مشتری و مشاوره درست به بهتر شدن مدل آن توجه کرد. 
  • زیباتر شدن مدل شینیون به ظرافت کار و هنرمندی آرایشگر بستگی دارد. 
  • انتخاب شینیون ساده یا لاکچری طبق آرایش صورت و لباس فرد باعث هماهنگی بین آن‌ها باعث زیباتر شدن هر چه‌ بیشتر ظاهر شما می‌شود. 
  • با استفاده از موی اضافه، اکستنشن مو و  پروتزهای اسفنجی یا پودرهای حجم دهنده در موهای کم‌پشت می‌توانید به زیباتر شدن نتیجه کار کمک بسیاری کنید. 

برای مطالعه بیشتر:  همه چیز درباره اکستنشن مو

شما کدام مدل را می‌پسندید؟

با پیشرفت روز به روز جامعه، شاهد پیشرفت مدل‌ها و ابزار شینیون مو نیز خواهیم بود. امروزه مدل جدید شینیون مو از ساده‌ترین مدل‌ها تا طرح‌های لاکچری وجود دارد که طبق سلیقه و نظر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله به معرفی انواع شینیون پرداختیم، طبق آن افراد می‌توانند نسبت به شرایط خود بهترین مدل را انتخاب کنند و از زیبایی دو چندان موهای خود نهایت لذت را ببرند. آموزش شینیون مو حتی به صورتی ساده و زیبا یا در حد بافت برای هر خانمی واجب است که بتواند در شرایط فوری نسبت به شینیون موی خود اقدام کند. 

 

منبع : pinterest

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *