هایفوتراپی چیست و چه کاربردی برای پوست و مو دارد؟

بنابر گزارش انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، محبوبیت روش‌های غیرجراحی در سال 2017 تاکنون 4.2 درصد افزایش یافته است. هایفوتراپی هم یکی از روش‌های غیرجراحی و غیرتهاجمی زیبایی بوده که در این مقاله قصد داریم شما را با همه چیز در پاسخ به این سوال که هایفوتراپی چیست آشنا نماییم.

این‌گونه درمان‌های کم تهاجمی دوره نقاهت کوتاه‌‌تری نسبت به جراحی‌ها دارند، اما نتایجی که ارائه می‌‌دهند، چندان چشمگیر نبوده و به همان اندازه ماندگاری هم ندارند. درنتیجه، متخصصین پوست HIFU را تنها برای علائم خفیف تا متوسط ​​یا علائم اولیه پیری پیشنهاد می‌کنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی از امواج فراصوت جهت ایجاد گرما در سطح عمقی پوست استفاده می‌نماید. این گرما به سلول‌های هدف پوست صدمه می‌رساند و موجب می‌شود بدن برای ترمیم آن‌ها تلاش کند. جهت انجام این کار، بدن کلاژن تولید کرده تا به رشد مجدد سلول کمک نماید. کلاژن ماده‌ای در پوست بوده که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می‌دهد.

بنابر گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا، درمان ‌های اولتراسوند غیرجراحی مثل HIFU قادرند اثربخشی‌های زیر را به دنبال داشته باشند:

  • سفت شدن پوست نواحی گردن و غبغب
  • کاهش ظاهر چین و چروک‌ها و علائم پیری
  • درمان افتادگی پلک و ابروها
  • درمان چین و چروک‌های روی صورت
  • صاف و سفت کردن پوست سینه

لیفت صورت Hyfu HIFU Illumia یک روش غیرتهاجمی قوی بوده که از جدیدترین فناوری اولتراسوند جهت سفت شدن پوست صورت و گونه‌های شل استفاده می‌نماید.

این کار با استفاده از اولتراسوند با سرعت 10 هرتز، که باعث تحریک کلاژن و درنتیجه بازسازی فیبر کلاژن پوست می‌گردد، انجام می‌شود. لیفت صورت Hifu بر روی تمامی لایه‌های پوست از اپیدرم گرفته تا لایه SMAS  تمرکز می‌نماید. این روش سرعت بسیار سریعی دارد که هر 1.486 ثانیه یک عکس Hifu را ایجاد می‌نماید.

اولتراسوند به‌کار رفته در این روش ابتدا در عمق 3.0-4.5 میلی‌متر و به شکل کسری منتشر شده که موجب آسیب حرارتی به لایه‌های صورت، SMAS، درم و زیر پوست می‌شود.

با این روش، اثرات سفت‌کننده و لیفت‌کننده پوست در عرض چند ماه قابل مشاهده است. افزون بر سفت شدن بهتر ساختار پوست، این روش سبب کاهش چربی هم می‌شود و به‌خصوص در بهتر جلوه دادن گونه‌های چاق و چربی زیر چشم تاثیرگذار است. همچنین برای چین و چروک و پوست شل بی‌نظیر می‌باشد.

هایفوتراپی چیست؟

در مجموع، این یک روش ایمن و غیر تهاجمی بوده که نتایج درازمدتی را ارائه می‌دهد. هایفوتراپی بهترین کار برای کسانی است که:

  • چین و چروک روی پیشانی و زیر چشم دارند
  • ابروهای افتاده دارند
  • چین و چروک‌های جدیدی دارند
  • چانه آن‌ها تپل است یا غبغب دارند
  • چروک‌های گردن دارند

چه کسانی باید هایفوتراپی انجام دهند؟

درمان هایفوتراپی برای همه افراد مناسب نیست! همیشه توصیه می‌شود با متخصص و دکتر زیبایی یا متخصص پوست خود مشورت کنید تا اطمینان یابید که درمان مناسب برای نوع پوست و مشکلات پوستیتان را دریافت می‌کنید.

کاندیدهای درمان هایفوتراپی کسانی هستند که بالای ۳۰ سال سن دارند و درجاتی از پیری صورت رو پوستشان ظاهر شده (شل شدن پوست خفیف تا متوسط، خطوط ریز یا چین و چروک). افرادی که درجات مشخصی از آسیب شدید نور خورشید و پوست شل شده دارند، برای دیدن نتایج به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. کسانی که مسن‌تر هم هستند و دارای افتادگی پوست زیاد یا آسیب شدید آفتاب هستند، کاندیدای خوبی برای هایفوتراپی صورت نخواهند بود.

روش انجام هایفوتراپی چیست؟

روش انجام هایفوتراپی چیست؟

معمولا پزشکان جوانسازی صورت با هایفوتراپی را با تمیز کردن نقطه انتخابی صورت و استفاده از ژل شروع می‌کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده کرده تا امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر کنند. هر جلسه به طور معمول 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد. بعضی از افراد ناراحتی خفیفی را در طی درمان گزارش می‌کنند و بعضی پس از آن درد دارند.

ممکن است پزشکان پیش از عمل از بی‌حسی موضعی جهت کمک به جلوگیری از این درد استفاده نمایند. مسکن‌‌های بدون نسخه مثل استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) هم ممکن است کمک‌کننده باشند. برعکس دیگر روش‌‌های زیبایی، از جمله لیزر موهای زائد، انجام هایفو صورت به آماده‌ سازی احتیاج ندارد.

زمانی که یک جلسه تمام می‌شود، به استراحت و گذراندن دوره نقاهت نیازی نیست. بدین معنا که اشخاص می‌توانند بعد از دریافت درمان هایفو به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند. ممکن است افراد باتوجه به نتایجی که می‌خواهند به دست آورند، بین یک تا شش جلسه به تکرار درمان نیاز داشته باشند.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

تفاوت لیفت سنتی صورت با هایفوتراپی چیست؟

تفاوت لیفت سنتی صورت با هایفوتراپی چیست؟

در پاسخ به این سوال که تفاوت لیفت سنتی با هایفوتراپی چیست باید گفت که لیفت صورت سنتی یک مدل عمل زیبایی است که در آن جراح ظاهر صورت بیماران را تغییر می‌دهد. در این روش، هدف این است که با تنظیم و برداشتن قسمت‌هایی از پوست و بافت ماهیچه‌ای صورت و گردن، چهره را جوان‌تر جلوه دهیم.

پیش از شروع عمل، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته تا دردی که غالبا بخشی از عمل است، بی‌حس شود. برخلاف تحولات اخیر در این زمینه، مردم همچنان زیر تیغ جراحی می‌روند، چرا که نتایج آن نسبتا «دائمی» می‌باشد. این مسئله برخلاف خطرات و احتمال باقی ماندن عوارض پزشکی و اسکارهایی است که بهبودی آن‌ها به زمان بیشتری احتیاج دارد. لیفت صورت سنتی بسیار گران بوده و نتایج آن همیشه طبیعی نیست.

فیس لیفت HIFU مقداری قبل از یک دهه پیش ساخته شد. این روش شامل استفاده از انرژی اولتراسوند یا پرتوهای لیزر جهت تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن می‌باشد. این تولید کلاژن موجب می‌شود پوست اطراف صورت سفت‌تر و انعطاف پذیرتر شود. یکی از علت‌های محبوبیت آن این است که از منابع طبیعی بدن استفاده می‌نماید.

به این معنی که نیازی به جراحی و درنتیجه نیازی به گذراندن دوره نقاهت نیست. افزون بر این، این یک روش طبیعی محسوب می‌شود. بنابراین مشتریان تنها شبیه یک نسخه پیشرفته از خودشان می‌باشند و تغییرات عجیب و غیرقابل بازگشتی نخواهند داشت. همچنین، هزینه آن از نسخه سنتی کم‌تر است. با این وجود، این یک فرآیند یکباره نبوده چرا که مشتری باید هر دو تا سه سال یکبار برگشته و هایفوتراپی را تکرار نماید.

مطالب کاربردی:  خواص انواع ویتامین برای پوست و نیازهای ضروری صورت بانوان

 

کار هایفوتراپی چیست؟

کار هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی کاربردهای گوناگونی دارد و استفاده از آن فقط در پوست خلاصه نمی‌شود. در ادامه با انواع کاربردهای هایفوتراپی که شامل واژن، شکم و غبغب می‌شود، آشنا خواهید شد.

هایفوتراپی واژن چیست؟

هایفوتراپی واژینال چیست؟ همان‌گونه که هایفوتراپی برای سایر بخش‌های بدن موجب سفت شدن پوست، لیفت صورت، جوانسازی پوست و زیباسازی آن می‌شود، برای واژینال نیز بدین شکل عمل می‌نماید. در هایفو واژینال، امواجی که از دستگاه هایفو ساطع می‌گردند؛ به سفت شدن و زیبا شدن پوست کمک بسیاری می‌کنند.

دستگاه هایفو یک هندپیسی ویژه برای خانم‌ها دارد. هنگامی که این هندپیسی را درون واژن قرار می‌دهند، امواج اولتراسوند از آن ساطع می‌شوند. این امواج پوست واژن را مجبور به تولید کلاژن می‌کنند. به همین دلیل بافت و پوست درون واژن سفت و جمع می‌گردد. در حقیقت با این کار شل شدگی واژن از بین رفته و پوست حالتی سفت و ارتجاعی پیدا می‌نماید.

هایفوتراپی غبغب چیست؟

هایفوتراپی غبغب چیست؟

به طور معمول غبغب بر اثر افزایش سن، افتادگی پوست و تجمع چربی در ناحیه گردن به‌وجود می‌آید. یکی از بهترین راه‌حل‌های از بین بردن غبغب استفاده از هایفوتراپی یا همان امواج اولتراسوند است. در این روش، امواج فراصوت به زیر پوست بیمار ارسال شده تا هرگونه افتادگی و چربی‌های موضعی این ناحیه از بین برود.

با توجه به شدت افتادگی یا چربی‌های انباشته شده در غبغب باید امواج را با طول مناسب مورد استفاده قرار داد که تشخیص آن با پزشک می‌باشد.

ممکن است این کار در چند جلسه نیم تا یک ساعته انجام بشود تا غبغب به صورت کامل از بین برود. بعضی از افراد نگران سوختگی یا آسیب نقاط اطراف غبغب هستند. اما باید بدانند که هایفوتراپی هیچ‌گونه عوارض خطرناکی برای این نواحی به همراه نخواهد داشت و این روش موجب سوختگی و تغییر رنگ نواحی غبغب نمی‌شود. افراد پس از هایفوتراپی غبغب می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه داده و به استراحت نیازی ندارند.

مطالب دیدنی:  خواص کافئین برای مو و پوست چیست؟ بررسی کامل مزایا و عوارض

 

هایفوتراپی شکم چیست؟

هایفوتراپی شکم از روش‌های بسیار مؤثر برای لاغری بوده که استفاده از این روش باعث سفت شدن شکم و بافت‌های بدن می‌شود. هایفوتراپی برای تناسب اندام و لاغری انجام می‌شود. این روش بدون هیچ نیازی به جراحی، افزون بر پیکرتراشی و کاهش سایز موضعی می‌تواند در کشیدن پوست ناحیه تحت درمان هم موثر باشد.

فواید هایفوتراپی چیست؟

فواید هایفوتراپی چیست؟

هر ساله اشخاص بیشتری از روش هایفو جهت لیفت صورت استفاده می‌‌نمایند تا از استفاده بی‌رویه از لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌نیاز شوند، چرا که مزایای بی‌شماری دارد. در اینجا بعضی از فواید آن در درمان هایفو لیفت صورت آورده شده است:

  • چین و چروک را کاهش داده و پوست افتاده را سفت می‌نماید
  • گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها را رو به بالا می‌برد
  • خط فک را مشخص کرده و دکلته را سفت می‌کند
  • ظاهر طبیعی و نتایج طولانی مدت و فوری دارد

مطالب پربازدید:  بهترین روش‌های درمان چروک دور لب و داشتن پوستی صاف

 

عوارض هایفوتراپی چیست؟

عوارض هایفوتراپی چیست؟

در پاسخ به این که مضرات هایفوتراپی چیست باید گفت که به صورت کلی، شواهد نشان می‌دهند که هایفو عوارض جانبی چندانی ندارد، اگرچه بعضی از افراد ممکن است بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی را تجربه نمایند. محققان کره جنوبی به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ عارضه جانبی جدی از درمان با هایفوتراپی ایجاد نمی‌شود، اگرچه بعضی از شرکت کنندگان گزارش دادند که علائم زیر را بعد از درمان داشتند:

  • ورم
  • بی حسی
  • سرخی
  • کبودی
  • سوختگی

در مطالعه دیگری، محققان دریافتند درحالی که بعضی از کسانی که درمان هایفو روی صورت یا بدن خود داشتند، درد را بلافاصله بعد از درمان گزارش کردند، پس از ۴ هفته درد آن‌ها به طور کامل از بین رفت. یک مطالعه دیگر نشان داد که 25.3 درصد از شرکت کنندگان بعد از عمل درد داشتند اما بدون هیچ مداخله‌ای بهبود پیدا کردند.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *