مصاحبه کاری

تجربه یک مصاحبه کاری برای هر فرد با هر شغلی استرس‌زا خوهد بود. اگرچه این میزان در افراد مختلف با جایگاه شغلی متفاوت یکسان نیست، ولی این موضوع غیرقابل انکار خواهد بود. تمام افراد در نگاه اول می‌توانند روی طرف مقابل تاثیری شگرف بگذارند. پوشش افراد نه تنها نشان دهنده شخصیت آن‌ها خواهد بود، بلکه یکی از عوامل موثر در مصاحبه شغلی تلقی می‌شود.

پوشش مناسب برای یک فرد متقاضی کار امتیازی مثبت به شمار می‌رود. اولین برداشت فرد مصاحبه کننده از استایل و پوشش فرد جویای کار می‌تواند وی را به جایگاه شغلی مورد نظر نزدیک سازد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد پوشش مناسب خانم‌ها و آقایان در مصاحبه شغلی سخن بگوییم. در صورتی که قصد انجام چنین مصاحبه‌ای را دارید با ما همراه شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مصاحبه کاری چیست؟

مصاحبه کاری چیست؟

برای آگاهی از این موضوع که در یک جلسه کاری موفق چه لباسی باید بپوشیم در ابتدا باید بدانیم که مصاحبه چیست؟ این جلسه به عنوان اولین برخورد برای دریافت یک جایگاه شغلی تلقی می‌شود که در آن برای از شرایط کار و محل کار سخن گفته می‌شود. در مقابل فرد متقاضی نیز باید به سوالات لازم در خصوص توانایی‌های فردی پاسخی در خورد بدهد. برداشت اول کارفرما و فرد مصاحبه کننده از استایل فرد متقاضی کار در تایید وی موثر واقع می‌شود.

برخی از جلسات مصاحبه به صورت مصاحبه کاری آنلاین برگزار خواهد شد. آنلاین بودن این جلسه از میزان اهمیت آن نخواهد کاست و باید نکات لازم را در خصوص پوشش رعایت کرد. اگرچه پوشیدن کفش، به همراه داشتن کیف یا استفاده از ادکلن در چنین جلسه‌ای مرسوم نیست، ولی ظاهر آراسته و مرتب مطمئنا در تایید کارفرما موثر خواهد بود.

ویژگی‌های لباس مناسب مصاحبه کاری برای مردان

ویژگی‌های لباس مناسب مصاحبه کاری برای مردان

ویژگی‌های لباس مناسب مصاحبه کاری برای مردان

در ادامه برخی از نکات اساسی در مصاحبه که رعایت آنها به استخدام شما کمک می‌کند، گردآوری شده است. رعایت این نکات و موارد به موفقیت هرچه بیشتر در مصاحبه منجر خواهد شد.

  • اگرچه استایل مناسب و پوشش لباس برای مردان مهم به نظر می‌رسد، ولی مرتب بودن ظاهر لباس برای مردان مهم‌ترین موضوع به شمار می‌رود. پوشیدن لباس‌های عجیب یا غیرمتعارف برای مردان در مصاحبه توصیه نمی‌شود. بهتر است پیش از حضور در محل جلسه با آگاهی کامل از شرایط شرکت یا اداره مورد نظر لباس را انتخاب کرد.
  • کت و شلوار یک رنگ و تماما ساده برای آقایان در هر سن و سالی مناسب است. اگر برای داشتن مصاحبه کاری موفق کت و شلوار راه راه را ترجیح می‌دهید، بهتر است یک کت با راه راه بسیار باریک را انتخاب کنید.
  • پوشیدن یک پیراهن سفید با کت و شلوار ساده گزینه خوبی به نظر می‌رسد. در صورت تمایل می‌توان از پیراهن‌های رنگ روشن نیز استفاده کرد. پوشیدن رنگ روشن با کت و شلوار تیره یک ظاهر آراسته را برای مصاحبه شغلی به ارمغان خواهد آورد.
  • در صورتی که از شرکت مورد نظر شناخت کافی دارید، انتخاب یک کراوات ساده نیز معقول خواهد بود. در صورت عدم اطلاع از این موضوع بهتر است کراوات را فراموش کنید.
  • باید دقت داشت که آقایان در روز مصاحبه باید جورابی متناسب با رنگ شلوار خود انتخاب کنید. پوشیدن جوراب با طرح و رنگ‌های نامعقول در چنین جلسه‌ای پیشنهاد نمی‌شود، چراکه ممکن است شانس آقایان را برای کسب جایگاه شغلی مورد نظر به خطر بیاندازد.
  • واکس کفش‌ها را هیچ عنوان نباید فراموش کرد. یک جنتلمن آراسته همواره باید کفش‌های براق و تمیزی به پا داشته باشد. کفش‌های تمیز به همراه لباس مردانه شیک و ساده ایده‌آل ترین تیپ برای روز مصاحبه است.
  • به همراه داشتن یک کیف خوب و شیک تمام کننده استایل آقایان خواهد بود. نگهداری از مدارک و رزومه در پوشه‌ای مناسب و کیفی مناسب نشان‌ دهنده نظم افراد است.
  • بهتر است در روز مصاحبه از ادکلن‌های تند استفاده نکنید. اینگونه رایحه‌ها ممکن است برای عده‌ای از افراد خوشایند نباشد.
  • بهتر است خالکوبی یا تتو روی بدن به هیچ عنوان مشخص نشود. این مورد ممکن است در نگاه اول چندان خوشایند نباشد.
  • در صورتی که موهای بلندی دارید، بهتر است آن را کوتاه کنید یا به شکل صحیحی آن‌ها را جمع کنید. باید خاطر نشان ساخت که داشتن مو بلند برای آقایان شانس آن‌ها را برای داشتن جایگاه شغلی مطلوب خواهد کاست.

قیمت انواع لباس شیک مردانه

 

ویژگی‌های لباس مناسب مصاحبه کاری برای خانم‌ها

ویژگی‌های لباس مناسب مصاحبه کاری برای خانم‌ها

ویژگی‌های لباس مناسب مصاحبه کاری برای خانم‌ها

نکات لازم در مورد پوشش بانوان نیز همانند آقایان می‌تواند آن‌ها را در نگاه اول حرفه‌ای‌تر نشان دهد.‌ همین جلوه خاص و منحصر به فرد افراد جویای کار را چندین قدم به شغل مورد نظر نزدیک خواهد کرد.

  • پوشیدن یک مانتو ساده و شکیل بدون زرق و برق اضافی با شلواری مناسب بهترین انتخاب برای بانوان و خانم‌های جوان جویای کار در روز مصاحبه است.
  • کفش مناسب که با استایل و مدل مانتو و شلوار همخوانی داشته باشد، ظاهر آراسته‌تری به یک خانم شیک پوش خواهد بخشید.
  • یک لباس زنانه شیک لزوما لباسی گران‌قیمت با مدل‌های عجیب و غریب نخواهد بود. لباسی مرتب و اتو کشیده که با کیف و کفش تناسب داشته باشد، کافی به نظر می‌رسد. هماهنگ بودن جنس و رنگ کیف و کفش ظاهر بی‌نظیری برای تیپ و ظاهر یک خانم شیک پوش به ارمغان می‌آورد.
  • پوشیدن مقنعه برای یک مانتو اداری و رسمی در روز مصاحبه معقول و منطقی خواهد بود. در صورت پوشیدن مانتو اسپرت سعی داشته باشید از شال‌های ساده‌تر استفاده کنید. در صورت اطلاع از شرایط محل کار مورد نظر بهتر است پوشش مناسب آن مکان را رعایت کنید. به طور مثال در صورتی که با یک اداره بزرگ رو به رو هستید، پوشیدن مقنعه و حضور با یک تیپ اداری استایل مناسبی را رقم خواهد زد.
  • استفاده از اکسسوری‌های زیاد و پر زرق و برق در این جلسات چندان رایج نیست. اگرچه پوشیدن یک ساعت مچی ساده و شیک نه تنها مشکلی ندارد، بلکه ظاهر جذاب‌تری به افراد می‌بخشد.
  • چنانچه برای اشتغال در یک کافه یا یک شغل غیررسمی مثل بوتیک اقدام کرده‌اید، یک تیپ ساده ولی جذاب می‌تواند شما را موفقیت بیشتری برساند. با این حال باید توجه داشته باشید، استفاده از لباس‌های زاپ‌دار چندان مناسب نیست. در صورتی که در یک کار هنری مانند یک گالری تمایل به اشتغال دارید، تیپ‌های هنری و استایل کژوال بی‌نظیر خواهند بود. لباس‌های با طراحی‌های هنری یا اکسسوری‌های مینیمال نیز در این مورد کاربردی به نظر می‌رسند.
  • بسیاری از خانم‌ها این سوال را در ذهن خود مطرح می‌کنند که در اولین مصاحبه کاری چگونه باشیم؟ به یاد داشته باشید که داشتن آرایش‌های سنگین و غیرمعقول برای چنین روزی به هیچ عنوان مناسب نیست.‌همچنین پوشیدن کفش پاشنه بلند تا 5 سانتی‌متر منطقی است و بیشتر از آن باید برای مصاحبه فراموش شود.

قیمت انواع لباس زنانه شیک و جدید

 

کلام آخر

مصاحبه موفق کاری

خانم‌ها و آقایان در مصاحبه کاری باید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشند. در صورتی که محل کار مورد نظر محیطی اداری است، باید لباس خود را کمی رسمی‌تر از کارکنان مجموعه انتخاب کنید. در یک محیط غیراداری پوشیدن لباس‌های راحتی و اسپرت منطقی خواهد بود به شرطی که رعایت موارد مهم برای محیط مورد نظر را فراموش نکنید. استایل‌های جوان پسند امروزی شاید برای یک مصاحبه شغلی موفق چندان ایده‌آل نباشد. پوشیدن یک شلوار جین تیره به همراه مانتو برای خانم‌ها یا به همراه یک پیراهن خوب و رنگ روشن برای آقایان ظاهری ساده و خاص را رقم خواهد زد.

مطالب پربازدید:  25 ایده خاص استایل کت و شلوار مشکی برای افراد شیک‌پوش

 

تمامی سوالاتی که مربوط به چگونه برای مصاحبه شغلی آماده شویم؟ در این مطلب گنجانده شده است. رعایت پوششی ساده و مرتب برای تمامی افراد برای موفقیت در مصاحبه الزامی خواهد بود.‌ نداشتن میکاپ سنگین برای خانم‌ها، مرتب بودن موها برای آقایان، عدم استفاده از اکسسوری یا پرسینگ میزان موفقیت را برای دریافت جایگاه شغلی مناسب افزایش خواهد داد.

 

منبع : workpac

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *