راه‌های مراقبت از پوست در آلودگی هوا

درصورتی که در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنید، حتما در معرض هوای آلوده می‌باشید. مراقبت از پوست در آلودگی هوا بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد؛ چرا که ذرات معلق در هوای آلوده در جذابیت و درخشش پوست شما تاثیر بسزایی می‌گذارند. جهت مراقبت از پوست در آلودگی هوا و پیشگیری از نتایج بد آن باید اصولی را رعایت نمایید.

در این مقاله به نکات مهمی در رابطه با مراقبت از پوست در هوای آلوده، تغذیه مورد نیاز در این زمان و تاثیر آلودگی هوا بر پوست صحبت کرده‌ایم. درصورتی که در شهر‌های شلوغ و بزرگ زندگی می‌کنید و سلامت پوست برای شما بسیار حائز اهمیت است، این مقاله برای شما می‌باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

عوارض آلودگی هوا بر روی سلامت پوست

عوارض آلودگی هوا بر روی سلامت پوست

این حقیقت وجود دارد که اشخاص ساکن شهر در مقایسه با اشخاص ساکن حومه شهر، پوستی کم‌آب و دهیدراته دارند. آلودگی هوا باعث می‌شود شما دائما احساس کثیفی روی سطح پوست خود داشته باشید. جدا از آن برخی از مواد شیمیایی متصل به ذرات آلوده، به لایه‌های عمقی پوست نفوذ کرده و با تضعیف لایه محافظتی سطح پوست، سبب التهابات متعددی می‌گردند.

ذرات آلوده در هوا کوچک‌تر از منافذ پوستی شما هستند؛ بدین ترتیب به راحتی به پوست نفوذ پیدا کرده و موجب مسدود شدن منافذ آن می‌شوند. درصورتی که پوست برای مدتی طولانی در معرض هوای آلوده قرار گیرد، این مسئله می‌تواند سبب چین و چروک، تیره و لک شدن پوست شود. در این شرایط بهترین روش، ایجاد یک لایه محافظتی با کمک ضد آفتاب و البته محصولات مراقبتی است.

علائم حساسیت به آلودگی هوا

علائم حساسیت به آلودگی هوا

آلودگی هوا نه فقط سلامت اعضای داخلی بدن مانند ریه، بلکه سلامت پوست را نیز در خطر قرار می‌دهد. جهت تشخیص حساسیت پوستی به آلودگی هوا علائمی وجود دارد که شامل مشکلاتی مانند کم‌آب شدن، کدری، قرمزی، التهاب، آکنه و… می‌شود. ذرات مضر در هوا قادر است تنفس را برای پوست شما سخت نماید. جهت مراقبت از پوست در آلودگی هوا باید نکاتی را رعایت نمایید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نماییم.

روش‌های مراقبت از پوست در آلودگی هوا

پوست یکی از نقاط حساس بدن محسوب می‌شود که به همین دلیل به مراقبت در هوای آلوده نیاز دارد. ما در ادامه نکاتی را در این رابطه برای شما شرح می‌دهیم:

در هنگام بیرون رفتن از خانه تا حد امکان صورت خود را بپوشانید

در هنگام بیرون رفتن از خانه تا حد امکان صورت خود را بپوشانید

در فصول سرد سال که آلودگی در هوا به طور به‌خصوصی کاملا ملموس است، تا حد امکان صورت خود را بپوشانید. می‌توانید برای نخستین قدم جهت مراقبت از پوست در آلودگی هوا از ماسک استفاده نمایید تا صدمه‌ای به پوست صورت و ریه‌های شما وارد نگردد.

شستشوی عمیق صورت را نادیده نگیرید

شستشوی عمیق صورت را نادیده نگیرید

شستشوی صورت به طور مرتب و روزانه (روزی 2 بار) اهمیت بسیاری دارد. سعی کنید صورت خود را از هر گرد و غباری تمیز نمایید. جهت این کار به یک ژل شستشوی صورت مناسب پوست خود نیاز دارید. ضمنا پس از شستشو، استفاده از استفاده از مرطوب‌کننده غافل نشوید.

در طی روز آب زیادی بنوشید

نوشیدن آب کافی برای پوست واجب و ضروری می‌باشد. تاثیر آن در دفع سموم و درخشان و روشن شدن پوست به خوبی نمایان است. سعی کنید همیشه همراه خود یک بطری آب داشته باشید و در طی روز آن را کم‌کم بنوشید. فقط به یاد داشته باشید که در مصرف آب زیاده‌روی ننمایید که احتمال مسمومیت با آب وجود دارد. 8 لیوان آب در طی روز سقف مقدار معمول نوشیدن آب است.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

از یک سرم آنتی‌اکسیدان استفاده نمایید

از یک سرم آنتی‌اکسیدان استفاده نمایید

محصولات مراقبت از پوستی که با آنتی‌اکسیدان ترکیب‌بندی شده‌اند، برای محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد مناسب هستند. رادیکال‌های آزاد به واسطه عوامل محیطی مثل آلودگی هوا تولید می‌گردند. قرار گرفتن در معرض این رادیکال‌ها در درازمدت باعث آسیب به پوست و بروز علائم پیری، لکه‌های تیره و چروک می‌شود.

مرطوب‌کننده را در روتین خود قرار دهید

مرطوب‌کننده را در روتین خود قرار دهید

بعد از شستشو و استفاده از سرم پوستی، به دنبال مرطوب‌کننده بروید. سد رطوبتی، در پوست‌های چرب و معمولی با قرار گرفتن در معرض آلودگی و اشعه فرابنفش نابود می‌شود. در این شرایط پوست چربی بسیاری تولید می‌نماید. شما می‌توانید با کرم‌های مرطوب‌کننده شادابی را به صورت خود بازگردانید.

از پوست در مقابل آفتاب محافظت نمایید

اهمیتی ندارد آب و هوای محل زندگی شما چگونه است؛ در هرصورت نباید ضد آفتاب را فراموش کنید. شما باید روزانه طیف گسترده‌ای از کرم ضد آفتاب را مصرف نمایید. علاوه بر این، سعی کنید در ساعات 10 صبح الی 2 بعد از ظهر در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. اگر به هر علتی مجبور به بیرون رفتن در این ساعات بودید، کلاه لبه‌دار یا عینک آفتابی را نباید فراموش کنید.

مطالب مرتبط:  آشنایی با بهترین کرم ضد آفتاب خارجی و نحوه مصرف درست آن

 

استفاده از ماسک را به روتین پوستی خود اضافه نمایید

استفاده از ماسک را به روتین پوستی خود اضافه نمایید

به محض رسیدن به خانه، روتین پوستی را آغاز نمایید. در نظر داشته باشید که ماسک صورت از اصلی‌ترین مراحل و عناصر این روتین است. ماسک‌های پاک‌کننده و روشن‌کننده بسیاری وجود دارند که جهت پاک‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماسک‌های کرمی، ورقه‌ای و ژلی تمام آلودگی‌ها و ناخالصی‌های روی پوست را از بین برده و پوست را لطیف و مرطوب می‌کنند.

رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین داشته باشید

رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین داشته باشید

رژیم غذایی و هر آنچه مصرف می‌نمایید، روی پوست شما تاثیرگذار است. غذا‌های غنی از ویتامین E و C، امگا3 و بتاکاروتن را در طی روز مصرف نمایید. این غذا‌ها شامل تخمه آفتاب‌گردان، ماهی، انواع دانه‌ها و مغز میوه‌ها مانند انبه، بادام، آووکادو، کیوی، زیتون، زردآلو، هویج، انگور فرنگی سیاه، کلم بروکلی، روغن فندق، روغن بادام، اسفناج، روغن جوانه گندم، روغن آفتاب‌گردان و… هستند.

از ویتامین C غافل نشوید

ویتامین سی سبب کاهش قابل توجه اثرات رادیکال‌های آزاد می‌شود. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی دارای این ویتامین را جدی بگیرید و در کنار آن از محصولات مراقبتی ویتامین C هم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

تونر یک محصول مراقبتی بی‌نظیر در ایام آلودگی

تونر بعد از ژل شستشو و پیش از مرطوب‌کننده استفاده می‌گردد. این محصول منافذ پوستی را کاملا تمیز کرده و برای مراقبت از پوست در آلودگی هوا محصولی واجب است. می‌توانید با تونر مواد آلوده و آرایشی را که به عمق پوست رفته‌اند و با ژل شستشو تمیز نمی‌شوند، به آسانی تمیز نمایید.

مطالب مرتبط:  فرق میسلار واتر با تونر چیست؟ آشنایی با کاربردهای ‌آن‌ها

 

بخور صورت، گامی بزرگ در راه سلامت و مراقبت پوست

بخور صورت، گامی بزرگ در راه سلامت و مراقبت پوست

بخور پوست صورت یک راه آسان و اثرگذار مراقبتی در آلودگی هوا به شمار می‌رود. پاک‌سازی عمقی پوست موجب باز شدن منافذ پوست، بیرون کردن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست می‌شود. در آخر شما پوستی تمیز و شفاف خواهید داشت که به جذابیت بسیاری می‌درخشد. نتیجه دیگر بخور آبرسانی است که به بهترین شکل ممکن عوارض ناشی از تردد در هوای آلوده را نابود خواهد کرد.

به اسکراب و لایه‌برداری اهمیت بدهید

به اسکراب و لایه‌برداری اهمیت بدهید

لایه‌برداری در دو مدل سطحی و عمقی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از اسکراب‌های مناسب نوع پوست خود، آلودگی‌هایی را که به منافذ پوست وارد شده‌اند را پاک نمایید. دقت داشته باشید که اسکراب، دارای دانه‌هایی است که با ماساژ بسیار ملایم و روان، پوست را پاک و شفاف می‌کنند. با این کار باکتری و مواد آلوده را به سادگی حذف خواهید کرد.

مطالب پربازدید:  اسکراب چیست و چرا برای خانم‌ها ضروری است؟

 

هوای آلوده، بزرگ‌ترین دشمن سلامت پوست

همان‌گونه که در مقاله بالا اشاره کردیم، جهت آن که مضرات و نتایج منفی زندگی در شهر را به حداقل برسانید، باید اولویت خود را مراقبت از پوست قرار دهید. به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن در معرض ذرات آلوده هوا، گاهی اوقات نتایج غیر قابل بازگشتی به دنبال دارد؛ پس اگر با مشکلاتی مانند منافذ باز پوست، لکه‌ها، چروک، آکنه یا تیرگی پوست روبه‌رو شدید، آن‌ها را به‌ منظور یک زنگ خطر جدی بگیرید.

جهت مراقبت از پوست در هوای آلوده یک روتین مناسب با نوع پوست خود داشته باشید تا نتایج منفی آلودگی هوا را به کم‌ترین میزان برسانید. همچنین برای خرید انواع ماسک، اسکراب و دیگر محصولات مراقبت از پوست از برندهای معتبر می‌توانید به سایت فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : bebeautiful

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *