بهترین کرم برای رفع کک و مک فوری صورت!

بسیاری از بانوان به علت‌های متعددی دچار کک و مک صورت می‌شوند و از این موضوع راضی نیستند. درصورتی که شما هم جزو این دسته از خانم‌ها هستید و می‌خواهید با پنج مورد از مهم‌ترین روش‌های رفع کک و مک صورت از جمله کرم‌های مناسب و انواع درمان‌های ضروری آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

کک و مک چیست و به چه دلیل ایجاد می‌شود؟

کک و مک چیست و به چه دلیل ایجاد می‌شود؟

جهت آنکه بتوان یک مشکل را حل کرد، اول باید علت رخ دادن آن را بدانیم. کک و مک لکه‌هایی بوده که بر اثر تجمع ملانین یا رنگدانه‌های پوست به وجود می‌آیند. این لکه‌ها بدون درد و صاف هستند. در برخی از افراد بیشتر مشاهده می‌شوند و در برخی دیگر کمتر. هیچ فردی با وجود کک و مک به دنیا نمی‎‌آید؛ ولی این موضوع می‌تواند به صورت ژنتیکی در فرد وجود داشته باشد و با قرار گرفتن در معرض آفتاب روی پوست شخص ظاهر شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

وجود کک و مک علتی بر عدم زیبایی شخص نیست؛ این را «مگان مارکل» عروس خانواده سلطنتی انگلیس در روز عروسی‌اش ثابت نمود؛ ولی اگر به هر دلیلی علاقه دارید به رفع کک و مک صورت خود کمک نمایید یا مانع از افزایش آن شوید، راهکارهای زیر به کار شما خواهند آمد.

درمان و رفع کک و مک صورت

درمان و رفع کک و مک صورت

راهکارهای گوناگونی جهت رفع كك و مك صورت و پوشاندن لکه‌های حاصل از آن وجود دارد. جمله پیشگیری بهتر از درمان است، کلیشه‌ای به نظر می‌آید؛ ولی کلیشه‌ای است که هیچ وقت از اهمیت آن کاسته نخواهد شد.

استفاده از کرم ضد آفتاب؛ یک ضرورت مهم

اگر در خانواده خود کسانی را دارید که کک و مک دارند و احتمال می‌دهید شما هم این ژن را به ارث برده باشید یا اینکه در حال حاضر تعدادی کک و مک روی صورت‌تان است و می‌خواهید مانع از بیشتر شدن آن‌ها شوید، کرم ضد آفتاب نباید از دسترس شما خارج شود. درست است که این کرم به رفع کک و مک کمک نمی‌کند؛ ولی یک عامل مهم برای پیشگیری از بروز آن است.

استفاده از کرم ضد آفتاب؛ یک ضرورت مهم

بهترین کرم ضد آفتاب به پیشنهاد آکادمی پوست آمریکا کرمی بوده که شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • کرم ضد آفتاب شما باید حداقل SPF 30 داشته باشد یا شامل SPF بالاتری باشد تا بتواند از بروز و گسترش کک و مک جلوگیری کند.
  • حداقل 15 دقیقه پیش از آنکه از خانه یا محل کار خارج شوید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید، کرم ضد آفتاب را روی پوست تمیز خود بمالید.
  • حتما هر دو ساعت یک بار کرم خود را تجدید نمایید. چنانچه شنا کردید یا بر اثر فعالیت یا گرما تعریق زیادی داشتید، کرم شما پاک شده و نیاز است بلافاصله آن را تجدید نمایید.

درمان با استفاده از لیزر

درمان با استفاده از لیزر

یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید به رفع کک و مک صورت خود کمک کنید، لیزر درمانی است. پرتوهای لیزر نواحی از پوست را که هدف درمان است در نظر می‎گیرد و در رفع مشکل کمک می‌کنند؛ با اینکه روش کلی درمان با لیزر همین می‌باشد ولی انواع گوناگونی از لیزرها وجود دارد.

بر اساس تحقیقی که در سال 2015 صورت گرفته است، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که نوع خاصی از لیزر تحت عنوان 1064 Q-Switched Nd YAG جهت درمان لکه‌های پوستی موثر عمل می‌نماید.

استفاده از این لیزر بیش از 50 درصد از لکه‌های کک و مک را در 62 درصد مراجعان برطرف نمود. با وجود اینکه به طور معمول درمان‌های لیزر مشکلی برای اشخاص ایجاد نمی‌کنند؛ ولی شامل برخی عوارض جانبی می‌شوند که اگر شما نیز قصد استفاده از این روش درمانی را دارید، خوب است درمورد آن‌ها آگاهی داشته باشید.

کک و مک

درمان با استفاده از لیزر

خارش، تورم، قرمزی، خشکی، پوسته شدن، عفونت و تغییر رنگ پوست می‌توانند جزو عوارض جانبی استفاده از لیزر جهت درمان کک و مک باشند. چنانچه سابقه زدن تبخال دهانی داشته‌اید، این مورد را پیش از شروع درمان به پزشک خود اطلاع دهید؛ چراکه لیزر در موارد خاص ممکن است موجب تشدید مشکل شود.

پزشک شما احتمالا با تجویز دارو و کرم‌های خاص پیش از شروع لیزر درمانی جلوی بروز مشکل را خواهد گرفت. اگر هم سابقه بیماری خاص یا سرطان داشته‌اید، حتما قصد خود برای لیزر درمانی را با پزشک متخصصتان در میان بگذارید. در خیلی از مواقع اجازه انجام این کار به بیمارانی که سابقه بیماری خاص داشته‌اند، داده نخواهد شد.

به طور معمول یک جلسه لیزر درمانی جهت درمان کک و مک کافی نیست و پس از هر جلسه پوست حدود دو هفته جهت ریکاوری به استراحت احیتاج دارد.

کرایو تراپی

کرایو تراپی

سومین روشی که می‌توان از آن جهت رفع و درمان کک و مک صورت استفاده کرد، کرایوتراپی می‌باشد. کرایو در یونانی به معنی سرما بوده و تراپی نیز معنی درمان را می‌دهد؛ درنتیجه در این روش قرار است از سرما جهت درمان کک و مک صورت استفاده شود. در روش کرایو تراپی از سرمای بسیار شدید به شکل نیتروژن مایع جهت فریز نمودن و نابودی سلول‌های غیر عادی پوست استفاده می‌شود.

معمولا این روش، روش خطرناکی نیست؛ با این وجود، به بیهوشی و زمانی جهت ریکاوری نیاز دارد. برخی از عوارض جانبی این روش می‌تواند شامل خونریزی و تاول پوستی باشد؛ ولی بسیار کم پیش می‌آید که این روش جای زخم یا ردی از خودش برجای بگذارد. پیش از استفاده از این روش نیز اگر مشکل خاصی دارید، حتما آن را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

کرم رفع کک و مک

کرم رفع کک و مک

کرم‌های ضد کک و مک یا ضد لکه به دو شکل در دسترس افرادی بوده که می‌خواهند به رفع کک و مک صورت خانگی بپردازند؛ یک نوع از این کرم‌ها محصولاتی تخصصی بوده که باید توسط پزشک متخصص تجویز گردند و نوع دیگر کرم ضد کک و مک معمولی بوده که بدون نسخه نیز می‌توان آن را تهیه کرد.

بیشتر انواع کرم‌های ضد لکه دارای ماده‌ای به نام هیدروکینون بوده که سبب کاهش تولید ملاتونین و روشن شدن لکه‌های تیره پوستی می‌شوند. استفاده از کرم‌های دارای هیدروکینون ممکن است منجر به سوختگی، خشکی پوست، التهاب، تاول یا از دست رفتن رنگ پوست گردد؛ به همین علت بهتر است پیش از استفاده از این کرم‌ها با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید و هیچ موقع سر خود به سراغ نسخه‌های تخصصی نروید.

استفاده از کرم رتینوئید

کرم‌های رتینوئید از دیگر کرم‌های معمول جهت محو و درمان کک و مک صورت می‌باشد. این کرم از ترکیبات ویتامین آ به دست آمده و ثابت شده است که موجب بهبود صدمات ناشی از نور خورشید و کک و مک می‌شود. البته بهتر است بدانید که راه‌ها و روش‌هایی دیگری جهت رفع کک و مک صورت با طب سنتی وجود دارد، که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده نمایید.

مطالب مرتبط:  رتینول چیست و چرا همه باید از رتینول استفاده کنند؟

 

بهترین کرم برای رفع کک و مک صورت در خانه کدام است؟

بهترین کرم برای رفع کک و مک صورت در خانه کدام است؟

در ادامه انواع کرم‌ها جهت کک و مک صورت به شما معرفی شده که همگی امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند. همگی کرم رفع کک مک ایرانی بوده و به سادگی می‌توانید آن‌ها را از انواع فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی تهیه نمایید.

کرم ضد لک سینره

کرم ضد لک سینره

کرم ضد لک سینره باتوجه به نظر گروهی از مصرف کنندگان بهترین کرم برای درمان کک و مک صورت در خانه است. این کرم افزون بر اینکه تیرگی‌ها و تجمع ملاتونین ناشی از تابش نور آفتاب را از بهبود می‌دهد، با استفاده از AHA، ویتامین آ و ویتامین سی موجب سلامت لایه جدید پوست می‌شود.

همچنین چنانچه دچار لکه‌های پوستی بر اثر افزایش سن شده‌اید، این کرم می‌تواند به شما کند. کافی است هر روز صبح و هر شب کرم را روی پوست تمیز و در نقاط لازم قرار داده و صبر کنید تا به طور کامل جذب شود.

کرم مناسب پوست‌های لک‌دار درمالاین

کرم مناسب پوست‌های لک‌دار درمالاین

یکی از بهترین انواع کرم جهت رفع کک و مک صورت، کرم درمالاین است. این کرم دارای مواد موثر جهت از بین بردن لکه‌های سیاه پوستی است. وجود آنتی اکسیدان قوی در این محصول موجب جوان سازی پوست شده و مواد رطوبت دهنده آن از خشک شدن پوست بر اثر استفاده از کرم جلوگیری می‌کنند. جهت استفاده از این کرم روزی یک الی دو مرتبه آن را روی پوست تمیز گذاشته و اجازه دهید تا جذب شود.

کرم روشن کننده و ضد لک صورت پرودرما

کرم روشن کننده و ضد لک صورت پرودرما

چنانچه به دنبال کرمی هستید که بتواند لک‌های صورت و گردن را برطرف نماید، کرم ضد لک پرودرما گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. این کرم بسیار ملایم بوده و به همین علت منجر به ایجاد حساسیت پوستی نمی‌شود.

همچنین این کرم دارای ویتامین سی بوده که موجب روشن شدن پوست می‌شود و مواد موثری جهت کاهش تولید ملاتونین دارد. کرم پرودرما را صبح و شب به میزان موردنیاز روی لکه‌های پوستی قرار دهید. معمولا پس از دو ماه نتایج به خوبی مشخص خواهد شد.

کرم روشن کننده و ضد لک هیدرودرم

کرم روشن کننده و ضد لک هیدرودرم

کرم روشن کننده و ضد لک هیدرودرم مخصوص انواع پوست یکی از محصولات مناسب جهت رفع کک و مک صورت است. این کرم دارای آلفا هیدروکسی اسید 10 درصد، آلوئه ورا، ویتامین آ و ویتامین سی می‌باشد.

این ترکیبات همگی به روشن شدن پوست و کاهش و رفع لکه‌های تیره آن کمک خواهند نمود. از کرم هیدرودرم شب‌ها بر روی لکه‌های پوستی استفاده نمایید و خوب ماساژ دهید تا جذب گردد. پس از شش الی هشت هفته نتایج استفاده از آن مشخص خواهد شد.

کرم ضد لک اریکه

کرم ضد لک اریکه

کرم ضد لک اریکه هر عاملی را که منجر به ایجاد لکه‌های پوستی شود، کنترل می‌نماید. این کرم دارای مواد روشن کننده پوست و ترکیبات مرطوب کننده و ضد التهاب است تا هرگونه اثرات جانبی را از بین ببرد. از کرم ضد لک اریکه صبح و شب روی پوست خشک و تمیز استفاده نمایید و حتما در طی روز ضد آفتاب بزنید؛ چراکه در طول مدتی که از کرم‌های روشن کننده کمک می‌گیرید، پوست شما حساس‌تر از پیش خواهد بود.

 

منبع : perfectioncosmetic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *