ترفندهای ساده برای ماندگاری رنگ مو فانتزی

داشتن رنگ مو فانتزی دخترانه یکی از کارهای بی‌نظیری است که می‌توان جهت داشتن چهره‌ای متفاوت انجام داد. تنها یک مشکل کوچک وجود دارد و آن این می‌باشد که علی‌رغم جذابیت بسیار این رنگ مو، ماندگاری آن چندان زیاد نیست؛ مگر درصورتی که ترفندهای مراقبتی از آن را بدانید.

رنگ موهای فانتزی در حقیقت، رنگ‌هایی هستند که خارج از محدوده رنگ موهای سنتی قرار گرفته و نام‌های گوناگونی هم دارند؛ رنگین‌کمانی، اقیانوسی، اسب تک ‌شاخ یا پری ‌دریایی. طیف این نوع رنگ مو هم از نئون‌های روشن تا پاستلی ملایم را شامل می‌شود. رنگ‌هایی نظیر رزگلد، نقره‌ای، دودی، کهکشانی، رنگین‌کمانی، عقیقی، نارنجی، آکوا، اسطوخدوسی و رنگ فانتزی بنفش؛ که همگی دسته محبوب‌ترین‌ رنگ موهای فانتزی قرار دارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در این مقاله 10 ترفند ساده اما بسیار کارآمد را به شما معرفی خواهیم کرد که ماندگاری رنگ مو فانتزی شما را به حداکثر میزان ممکن می‌رساند.

انتخاب رنگ مو با چند درجه تیرگی بیشتر

انتخاب رنگ مو با چند درجه تیرگی بیشتر

هنگامی که قصد استفاده از رنگ مو فانتزی جدید را دارید، بهتر است رنگی را انتخاب نمایید که حداقل یک درجه از آنچه در ذهن شما است، تیره‌تر باشد. اهمیت این انتخاب این است که نیاز نیست از همان شستشوی نخست موها نگران محو رنگ مو یا کم‌رنگ شدن آن باشید و این کار باعث عقب افتادن زمان تغییر رنگ موی شما خواهد شد.

درصورتی که هم متوجه شدید آرایشگر شما رنگی تیره‌تر از آنچه مدنظرتان بود به شما داده است، به علت افزایش ماندگاری رنگ مو فانتزی شما بوده و دلیلی جهت ناراحت شدن وجود ندارد. به طور معمول پس از چند بار شستشو رنگ به تناژی که علاقه دارید تغییر پیدا می‌کند.

استفاده از شامپوی بدون سولفات

استفاده از شامپوی بدون سولفات

رنگ موهای فانتزی در مقایسه با رنگ مو معمولی، دارای ماندگاری کم‌تری بوده و به همین علت هم برای شستشوی موهایی که رنگ فانتزی دارند، حتما باید از شامپوی فاقد سولفات استفاده نمایید.

سولفات موجود در شامپو باعث خشک شدن هر چه بیشتر ساقه و ریشه موها شده و از همین طریق موها را بدون لایه محافظ در مقابل عوامل خارجی قرار می‌دهد. پس این بار که قصد داشتید شامپوی جدیدی جهت رنگ مو فانتزی خودتان بگیرید به عبارت Sulfate Free یا فاقد سولفات که روی محصول درج شده است، دقت نمایید. با این کار می‌توانید باعث افزایش ماندگاری رنگ موی فانتزی خود شوید.

مطالب پربازدید:  بهترین شامپو بدون سولفات از نظر مصرف‌کنندگان

 

شامپو خشک، دوست جدید شما

شامپو خشک، دوست جدید شما

درست است که استفاده از شامپوی فاقد سولفات برای شما لازم و واجب است، اما به این معنی نیست که نباید مراقبت‌های دیگری هم انجام بدهید. یکی دیگر از انواع مراقبت از رنگ مو فانتزی این است که مقدار شستشوی موهای خود را با آب و شامپو به حداقل رسانده و در عوض یک شامپوی خشک مناسب برای خود تهیه نمایید.

در بعضی از مواقع که ضرورتی جهت استفاده از حمام وجود ندارد، از شامپوی خشکی که دارای مواد جذب کننده چربی مو است، استفاده نمایید و از همین طریق شستن بیش از اندازه موها را کاهش بدهید. بهتر است جهت گرفتن بهترین نتیجه از شامپو خشک مخصوص شب استفاده نمایید تا صبح روز بعد را با موهایی پاکیزه آغاز کرده باشید. همچنین برای خرید شامپو خشک می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی معتبر مراجعه نمایید.

خرید ماسک مو و نرم‌کننده مو جدید

خرید ماسک مو و نرم‌کننده جدید

پس از آن که موهای خود را به رنگ فانتزی دلخواه‌ درآوردید، نیاز است علاوه بر شامپوی خشک و شامپوی بدون سولفات دو محصول دیگر را نیز در لیست خرید خود قرار دهید؛ دو محصولی که نقشی مهم و اساسی در براق ماندن رنگ مو شما را برعهده دارند؛

یعنی ماسک مو و نرم کننده. ماسک مو و نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ شده قادر است منجر به ایجاد یک لایه محافظتی روی موهای شما گردد که افزون بر اینکه از خارج شدن رنگ از ساقه جلوگیری می‌کند، موجب شفاف ماندن و برق زدن موها نیز خواهد شد. استفاده از نرم کننده مخصوص باید پس از هر بار حمام باشد و از ماسک مو باتوجه به دستور روی ظرف به طور معمول می‌توانید دو مرتبه در هفته استفاده نمایید.

مشاهده انواع ماسک مو اورجینال با قیمت مناسب

 

رنگ کردن با بهترین مواد

رنگ کردن با بهترین مواد

در رابطه با هر نوع رنگ مو به خصوص رنگ مو فانتزی نیاز است که پیش افرادی بروید که در این کار تخصص دارند و اگر هم خودتان می‌خواهید این کار را انجام بدهید، افزون بر تخصص باید بهترین مواد از بهترین انواع رنگ مو را انتخاب نمایید، چرا که رنگ فانتزی به قدر کافی حساس است و درصورتی که از مواد اولیه نامرغوب استفاده نمایید، نه تنها به موها صدمه می‌رسانید؛ بلکه باید بسیار زودتر از آنچه که باید با ماندگاری رنگ خداحافظی نمایید.

قرار دادن فیلتر برای دوش حمام

قرار دادن فیلتر برای دوش حمام

به کار رفتن برخی از مواد ضدعفونی کننده در آب شهری از عواملی بوده که به رنگ مو فانتزی شما صدمه جدی خواهد رساند؛ با این حال، چاره این است که حتما یک فیلتر برای دوش حمام خود تهیه کرده تا زمانی که حمام می‌کنید، این فیلتر مواد آسیب‌زا را جدا نموده و آبی با وضعیت متعادل را جهت شستشوی موهای رنگ شده شما در دسترس‌ شما قرار دهد.

این موضوع ممکن است مقداری هزینه به دنبال داشته باشد، اما این هزینه نه تنها به حفظ هرچه بیشتر سلامت موهای شما منجر می‌گردد، بلکه موجب بهبود وضعیت پوست شما نیز خواهد شد و از خشکی بسیار آن تا حدی جلوگیری خواهد کرد.

کنترل درجه حرارت آب

کنترل درجه حرارت آب

هر بار که قصد حمام کردن دارید، مطمئن شوید که درجه حرارت آب را کنترل می‌کنید و از آب داغ و حتی گرم برای شستن موهایتان استفاده نمی‌کنید. شستن موها با آب داغ درست مثل این است که خودتان با دست خودتان شروع به پاک کردن طیف‌های زیبای رنگ مو کنید. در عوض از آب ولرم رو به خنک و اگر مشکلی ندارید از آب خنک برای شستن موها کمک بگیرید. آب خنک باعث می‌شود رنگ مو فانتزی شما مدت بیشتری بدون اینکه کدر شود، باقی بماند.

از کلاه حمام استفاده نمایید

: از کلاه حمام استفاده نمایید

درصورتی که جنس موهای شما خشک یا معمولی است، نیازی به شستشوی هر روز آن‌ها ندارید و می‌توانید بازه زمانی میان هر بار شامپو کردن موها را افزایش بدهید. در این بازه که قاعدتا نمی‌توانید بدن خود را نشویید، از یک کلاه حمام مناسب استفاده نمایید تا از خیس شدن موهای خود جلوگیری کنید. با این روش هم پاکیزه می‌شوید و احساس تازگی خواهید کرد و هم از خراب شدن رنگ مو جدید خود جلوگیری خواهید کرد.

مراقبت از مو در برابر نور خورشید

مراقبت از مو در برابر نور خورشید

اشعه UV موجود در نور آفتاب می‌تواند به سادگی منجر به اکسیده شدن رنگ مو فانتزی و در نتیجه تخریب آن گردد. درنتیجه باید از موهای خود در مقابل این اشعه مراقبت نمایید؛ به خصوص اگر عادت دارید در تابستان جهت آفتاب گرفتن به مناطق ساحلی بروید، باید مواظب رنگ موهای خود باشید. بهترین کار این است که از یک کلاه با لبه‌های پهن جهت محافظت از موها و پوست صورت استفاده نمایید و بدون آن پا به ساحل نگذارید.

تهیه اسپری محافظتی برای افزایش ماندگاری رنگ مو فانتزی

تهیه اسپری محافظتی

استفاده از اتوی مو و انواع دستگاه‌های حالت‌دهنده برای اکثر بانوان یک کار طبیعی است که تنوع بسیاری به ظاهر آن‌ها می‌دهد؛ اما هنگامی که از یک رنگ موی متفاوت فانتزی برای موهای خود استفاده می‌نمایید، با قوانین مختلفی در رابطه با این وسایل رو به رو هستید. نخستین قانونی که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از دستگاه‌های حالت‌دهنده به موها را به حداقل میزان ممکن برسانید و تنها زمانی به دنبال آن‌ها بروید که تغییر حالت مو برای شما ضروری است.

قانون دومی که باید رعایت نمایید این است که بدون استفاده از اسپری محافظت از مو در مقابل حرارت فکر حالت دادن به موهای خود را نکنید؛ مگر اینکه علاقه داشته باشید پس از تمام شدن حالت‌دهی با موهایی کدر و کم رنگ مواجه شوید و اما قانون سوم که بسیاری از بانوان از آن بی‌خبر می‌باشند، تهیه دستگاهی است که دارای قدرت تنظیم حرارت باشد.

مطالب مرتبط:  عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی

 

درنتیجه اگر حالت دهنده موهای شما تنها یک دکمه روشن و خاموش دارد و فاقد امکان کنترل حرارت است، برای سلامت موهای شما خطرناک خواهند بود؛ درصورتی که دستگاه‌ به شما امکان کنترل حرارت را می‌دهد، جهت حالت دادن به موهای خود از کم‌ترین حرارت ممکن استفاده نمایید.

محافظت از مو در برابر حرارت

شاید ندانید که گرمای حاصل از حالت دهنده‌های برقی مو چقدر برای موهای شما مضر است؛ به ویژه اگر از رنگ موی فانتزی استفاده کرده باشید. اگر امکان کنار گذاشتن این نوع دستگاه‌ها را ندارید حتما از کمترین دمای آن‌ها جهت حالت دادن به موها استفاده کنید.

ماندگاری رنگ مو فانتزی چقدر است؟

ماندگاری رنگ مو فانتزی چقدر است؟

رنگ موهای فانتزی مثل صورتی، آبی، سبز یا رنگ مو فانتزی یخی همچنین رنگ مو فانتزی جدید 2023 که همان رنگ مرواریدی است، به صورت کلی به‌ عنوان رنگ مو موقت شناخته می‌شوند. مدت زمان ماندگاری رنگ مو فانتزی بین یک روز الی دو هفته متغیر است. برخی از آن‌ها فقط برای یک‌بار استفاده طراحی شده‌اند و بعد از یک ‌بار شستشو از بین می‌روند. بعضی دیگر بیشتر روی مو باقی می‌مانند.

قابل ذکر است که رنگ موهای فانتزی روشن فقط روی دکلره و یا موهایی که به صورت طبیعی روشن هستند خودشان را نمایان می‌کنند. باتوجه به نوع خودشان مدت کوتاهی روی مو باقی می‌مانند.

مطالب مرتبط:  آموزش روشن کردن مو بدون دکلره

 

رنگ مو فانتزی بدون دکلره چگونه است؟

رنگ مو فانتزی بدون دکلره چگونه است؟

درصورتی که قصد دارید بدون دکلره، رنگ مو فانتزی دخترانه را امتحان نمایید؛ باید به دنبال روش‌هایی غیر از رنگ کردن بروید. استفاده از شامپو و اسپری رنگ مو تنها گزینه‌هایی هستند که بدون دکلره، موهای شما را سبز یا صورتی می‌نمایند. البته ماندگاری آن‌ها حتی از رنگ موی فانتزی نیز بسیار کم‌تر است؛ زیرا فقط روی سطح ساقه مو قرار گرفته‌اند.

 

منبع : iconhairsalons

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *