بهترین شامپو بدون سولفات

آیا تاکنون روی شوینده موی سر خود به عبارت “شامپو سولفات فری” برخورد کرده‌اید؟ آیا معنی این کلمه را می‌دانید؟ آیا بهترین شامپو بدون سولفات را می‌شناسید؟ در باور بسیاری از افراد اگر شامپویی که به موی سر خود می‌زنند، کف زیادی تولید کند، نشان دهنده این است که قدرت تمیز کنندگی بیشتری دارند.

این تصور کاملا اشتباه بوده و میزان زیاد کف نتیجه پیوند شیمیایی است که میان ذرات سولفات با آب و چربی برقرار شده است. تصور غلط دیگری که درمورد شامپوهای سولفات‌دار وجود دارد این است که عده‌ای برعکس گمان می‌کنند، سولفات باعث بروز بیماری‌هایی مانند سرطان می‌شود!

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

درحالی‌که تا بدین لحظه هیچ مقاله علمی که دال بر ایجاد بیماری به خاطر استفاده از سولفات در شامپو باشد، وجود ندارد. سولفات نیز مانند تمام مواد شیمیایی دیگر مزایا و معایبی دارد و عده‌ای بنا بر دلایلی نمی‌توانند از این مدل شامپو استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین شامپو فاقد سولفات صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

شامپو بدون سولفات چیست؟

شامپو بدون سولفات مناسب برای انواع موها است.

سولفات یک ماده شیمیایی بوده که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع رایج این ماده شیمیایی در محصولات مربوط به مو، سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات است. اما کاربرد سولفات در شامپو به چه صورت است؟ سولفات نوعی پاک کننده بسیار قوی است که تمام آلودگی و چربی را از روی موهای سر تمیز می‌کند.

چه کسانی باید از شامپو بدون سولفات استفاده کنند؟

در عین حال مشکلی که سولفات ایجاد می‌کند این است که رطوبت مو را نیز از بین می‌برد و بر خشکی مو می‌افزاید. کسانی که موهای تاب‌دار یا دکلره شده دارند، باید از شامپو بدون سولفات و پارابن استفاده کنند.

اگر موهای سر شما به شدت حساس و شکننده بوده و با وجود تغییر شامپو همچنان این مشکلات سر جای خود باقی است، توصیه ما به شما این است که از شامپو فاقد سولفات استفاده کنید. در بازار و فروشگاه آنلاین انواع مختلفی از این شامپوها وجود دارند که به راحتی قابل دسترس هستند.

انواع مختلف بهترین شامپو بدون سولفات

همانطور که گفتیم شرکت‌های بسیار زیادی اقدام به تهیه شامپو فاقد سولفات کرده‌اند. در ادامه قصد داریم به چند نمونه از بهترین شامپوهای بدون سولفات اشاره کنیم.

شامپو بدون سولفات او جی ایکس

شامپو او جی ایکس مناسب برای موهای فر است

شامپو بدون سولفات خارجی برند او جی ایکس مناسب برای موهای فر بوده و دارای فرمول جوان کننده ساختار مو انسان است. برای ساخت این محصول بهداشتی از روغن نارگیل جهت تغذیه و نرمی مو، عسل جهت ایجاد فرهای زیبا و روغن مرکبات در جهت به وجود آوردن درخشندگی استفاده شده است.

شامپو بدون سولفات پیور نیچر

شامپو بدون سولفات پیور نیچر

بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای خشک را برند پیور نیچر تولید می‌کند. محصول این برند حاوی کراتین هیدرولیزه شده است که نه تنها موی سر را نرم می‌کند بلکه عنصر مغذی برای ساقه مو به شمار می‌رود. این شامپو فاقد سولفات، فاقد نمک و پارابن است.

شامپو بدون سولفات بویسا

شامپو بدون سولفات بویسا

برند بویسا تولید کننده شامپو بدون سولفات ایرانی بوده که توانسته جایگاه بالایی نزد خریداران خود پیدا کند. این شامپو حاوی روغن آرگان، اسید چرب، ویتامین A، C و E بوده و همچنین تغذیه مو را از طریق روغن‌های طبیعی و گیاهی همچون کراتین و پروتئین ابریشم انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شانه پذیری راحت
  • انرژی بخشی به تارهای ضعیف مو
  • افزایش خاصیت کشسانی
  • ترمیم مو آسیب دیده

لیست قیمت انواع شامپو بدون سولفات

 

شامپو بدون سولفات آمازون لیس

شامپو بدون سولفات آمازون لیس

این برند که تولید شده در کشور آمریکا است، مناسب استفاده بعد از کراتین، ریباندینگ و پروتز مو است. این شامپو با جلوگیری از ایجاد الکتریسیته در میان مو، مانع از وز شدن مو خواهد شد.

این شامپو بدون سولفات برای موهای رنگ شده بسیار مناسب بوده و با حفظ رطوبت طبیعی مو مانع از ایجاد مو خوره خواهد شد. بعد از استفاده از این شامپو لایه محافظتی برای استفاده از محصولات حرارتی ایجاد شده و موی شما به راحتی با کشیدن اتو مو و سشوار آسیب نخواهد دید.

شامپو بدون سولفات زدکول

شامپو بدون سولفات موخوره را درمان می‌کند.

برند زدکول جز شرکت‌هایی است که بهترین شامپو فاقد سولفات را تولید می‌کند. یکی از شامپو‌های این برند 10 کاره بوده و مناسب موهای خشک و آسیب دیده است. این شامپو حاوی:

و پروتئین شیر است. این شامپو از طریق آبرسانی باعث افزایش درخشندگی مو سر خواهد شد و همچنین از مو خوره و شوره سر جلوگیری می‌کند.

شامپو سر و بدن بدون سولفات جانسون

شامپو سر و بدن بدون سولفات جانسون

جانسون یکی از برندهای نام آشنا در تولید لوازم آرایشی بهداشتی است. شامپو کودک جانسون باعث آرامش بخشیدن به کودک شده و بدون ایجاد خشکی و آلرژی سبب لطافت موی سر خواهد شد.

شامپو بدون سولفات دپی دکس

شامپو بدون سولفات دپی دکس

برند ترکیه‌ای دپی دکس که حاوی کراتین و بیوتین بوده از موها در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کند. این شامپو از شکنندگی مو جلوگیری کرده و ضد موخوره است. تقویت موهای ضعیف، عدم استفاده از نمک و جلوگیری از ریزش مو از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

شامپو بدون سولفات آدرا

شامپو بدون سولفات آدرا

برند ایرانی آدرا جز بهترین تولید کنندگان شامپو فاقد سولفات است. به دلیل استفاده از هیالورونیک اسید بسیار مناسب موهای خشک و آسیب دیده بوده و موها را لطیف می‌کند.

روغن نارگیل، شی باتر و گلیسیرین از دیگر موادی هستند که باعث ترمیم کنندگی و احیای موهای آسیب دیده می‌شوند. با اینکه این شامپو باعث پاک کنندگی عمیق موی سر شده اما به هیچ عنوان التهاب و حساسیت ایجاد نخواهد کرد.

شامپو گیاهی بدون سولفات رومنزو

ترمیم، بازسازی و تغذیه موهای آسیب دیده

شوینده‌های گیاهی بهترین شامپو فاقد سولفات به حساب می‌آیند که بسیار مناسب موهای رنگ شده و کراتینه هستند. این شامپوها از مو در برابر حرارت حافظت کرده و موهای احیا شده و کراتینه با استفاده از شوینده رومنزو حالت خود را از دست نخواهند داد. نرم و مرطوب نگه داشتن مو، ترمیم، بازسازی و تغذیه موهای آسیب دیده از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

مطالب دیدنی:  آیا می‌دانید چه شامپویی برای موهای شما مناسب است؟

با شامپوهای بدون سولفات موهایی به نرمی ابریشم داشته باشید

ترمیم، بازسازی و تغذیه موهای آسیب دیده

مزایای شامپوهای بدون سولفات غیر قابل انکار است. اما اینکه بهترین شامپو فاقد سولفات را کدام برند تولید می‌کند، بستگی به شرایط مختلف افراد دارد. شامپو فاقد سولفات بسیار مناسب افرادی است که پوست حساسی دارند یا با انجام رنگ و کراتینه موهای خود را شکننده و ضعیف کرده‌اند.

از سمت دیگر سولفات رطوبت و چربی مو سر را حفظ کرده و باعث لطافت و نرمی موهای شما خواهد شد. مزیت بعدی این مدل شامپو این است که در آن مشکل سوزاندن چشم حل شده است. در انتها اینکه شامپو بدون سولفات مناسب برای انواع مو بوده و برای محیط زیست نیز بی‌خطر است. نظر شما چیست؟

آیا هنگام خرید از لوازم آرایشی بهداشتی به نداشتن سولفات اهمیت می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : purewow

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *