راه حل فوری و آسان درمان جای جوش با روش‌های کاربردی

جوش‌ها رفیق همیشگی ما از دوران نوجوانی هستند. آمارها نشان داده که جوش‌ها و آکنه‌ها یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی هستند که تقریبا ۸۵ درصد از افراد را درگیر خود کرده است. در این مقاله از مدیسه، به بررسی روش‌های گوناگون درمان جای جوش می‌پردازیم.

درمان جوش‌ها از مسائلی است که اکثر جوانان با آن مواجه هستند. استفاده از درمان شیمیایی در مواردی مثل جوش، ممکن است سبب ایجاد عوارض جانبی شود. همچنین برای درمان جای جوش فوری می‌توانید از بهترین پماد برای جای جوش صورت استفاده کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کرم Ketrel از مناسب‌ترین کرم‌ها برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های پوستی است. همچنین افراد بسیاری به دنبال راه‌های درمان خانگی جای جوش هستند. امروز به بررسی روش‌های گیاهی و طبیعی برای جای جوش بدن و صورت خواهیم پرداخت.

 آشنایی با انواع جوش

آشنایی با انواع جوش

  • جوش سرسیاه: به نقاطی روی پوست گفته می‌شود که با چربی و سلول‌های مرده پوست اشباع شده و رنگ سیاهی به خود گرفته.
  • جوش سرسفید: به خاطر مسدود شدن منافذ پوست به وسیله چربی و سلول‌های مرده به وجود آمده و در نتیجه سفید و بی‌رنگ هستند.
  • پاپول: برآمدگی‌های بسیار کوچک قرمز که ملتهب می‌شوند.
  • پاسچول یا جوش چرکی: شبیه به جوش سرسفید بوده با این تفاوت که به وسیله حلقه‌های قرمز احاطه شده‌اند.
  • ندول یا گره: برجستگی‌هایی هستند که در لایه عمیق پوست قرار دارند و بزرگ و دردناک هستند.
  • کیست: جوش بزرگ پر از چرک را کیست نامیده‌اند و ممکن است سبب به وجود آمدن زخم و اسکار شوند.

 علت بروز جوش

علت بروز جوش

قبل از بررسی روش‌های درمان جوش، باید با علت‌های جوش آشنا شویم.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی در نوجوانی و دوران قاعدگی، سبب تحریک پوست شده و افزایش تولید چربی باعث ایجاد جوش می‌شود.

عوامل محیطی

استفاده زیاد از آرایش، تمیز نکردن اصولی پوست، استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل و… موجب ایجاد جوش می‌شود.

تغییرات خوراکی

استفاده کردن از غذاهای چرب و ناسالم، سبب افزایش تولید چربی در پوست شده و جوش را تشدید می‌کند.

درمان جای جوش صورت با لیزر

درمان جای جوش صورت با لیزر از سریع ترین راه های ممکن برای درمان است

استفاده از لیزر جهت از بین بردن جای جوش یکی از روش‌های بسیار سریع و اثرگذار است که در برخی کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. در این روش با بهره‌گیری از روش لیزر تراپی از بین بردن جای جوش در یک روز، انجام می‌شوند. پس از انجام لیزر تراپی، پوست تا چند ماه بعد ممکن است کمی قرمز بماند و بعد از گذشت زمان، پوست شما به صورت کامل صاف خواهد شد.

لیزر درمانی یکی از روش‌های موثر برای درمان جای جوش و آکنه است. با استفاده از لیزر، تولید کلاژن پوست تحریک شده و روند ترمیم پوست بهبود می‌یابد. در نتیجه، جای جوش‌ها به تدریج از بین می‌روند و پوست شما صاف‌تر خواهد شد. همچنین، با استفاده از لیزر می‌توان لکه‌های خفیف و جای جوش‌های کوچک روی پوست را نیز از بین برد.

درمان‌های خانگی

چای سبز

استفاده از چای سبز برای درمان جای جوش

چای سبز یکی از درمان‌های خانگی جوش صورت است. غلظت بالای کاتشین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنول در چای سبز وجود دارد که به بدن کمک کرده تا مواد شیمیایی و مواد زائدی که امکان دارد به سلول‌های سالم آسیب برسانند را تجزیه کند.

جوش‌های سرباز در افراد مبتلا به آکنه، به دلیل بیشتر بودن چربی طبیعی و سبوم در منافذ پوست شکل گرفته و درمان آن اهمیت بالایی دارد. چای سبز به پاک کردن ضایعات و آلودگی‌های جمع شده درون جوش‌های سرباز کمک می‌کند. همچنین، مصرف چای سبز می‌تواند به کاهش تولید سبوم پوست، التهاب پوستی و جمعیت پروپیونی باکتریوم آکنه کمک کند.

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب برای درمان جای جوش

استفاده از سرکه سیب از روش‌های خانگی درمان جوش است. اسیدهای آلی سرکه سیب می‌توانند به از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده جوش و همچنین درمان جای جوش‌ها کمک کنند. برای این کار، پیشنهاد می‌شود یک قاشق سرکه سیب را با سه قاشق آب مخلوط کرده و بر روی پوست تمیز بمالید. پس از گذشت ۵ الی ۲۰ ثانیه، پوست خود را با آب کاملا بشویید. برای درمان خانگی اسکار جوش، این عمل را دو بار در روز تکرار نمایید.

قیمت انواع محصولات مراقبت و بهداشت پوست

 

آب خیار

استفاده از آب خیار برای درمان جوش و جای جوش

استفاده کردن از آب خیار، یک روش درمان خانگی جای جوش بوده که می‌تواند به بهبود ظاهر و بافت پوست به صورت قابل توجهی کمک کند. آب خیار به عنوان یک تونر قوی عمل کرده و با کاهش التهابات پوستی، زخم و بافت پوست را بهبود بخشد.

عسل

عسل یکی از بهترین درمان‌های طبیعی جهت از بین بردن جای جوش و التهاب است. این ماده به خاطر خاصیت آنتی باکتریال خود یک راهکار درمانی برای بسیاری از مشکل‌های پوستی محسوب می‌شود. جهت استفاده از عسل برای از بین بردن جای جوش، کمی عسل را بر روی جای جوش بمالید و اجازه دهید در طول شب روی پوست بماند، سپس صبح آن را با ملایمت بشویید.

درمان جای جوش صورت با یخ

درمان جای جوش صورت با یخ

درمان جوش و جای جوش صورت با یخ به‌ عنوان یک روش سنتی جهت کاهش التهاب و درد جوش‌های چرکی استفاده می‌شود. یخ با ایجاد سرما از شدت التهاب جوش کاسته و همچنین با کاهش جریان خون در ناحیه مورد نظر، آن را بی‌حس نموده و به طور موقت درد آن را کاهش می‌دهد.

اما برای استفاده از یخ روی پوست جهت درمان جوش نکات مهمی وجود داشته که باید رعایت شود، از جمله پیشگیری نمودن از سرمازدگی پوست و ایجاد کهیر سرما. در نتیجه، بهتر است هیچگاه یخ را مستقیم روی پوست قرار ندهید.

درمان جای جوش با روغن گیاهی

انواع روغن‌های گیاهی، به عنوان یک راه طبیعی برای رفع جای جوش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روغن جوجوبا

درمان جای جوش با روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک محصول طبیعی و مومی بوده که از دانه درختچه جوجوبا به دست می‌آید. این روغن دارای مواد مومی است که به ترمیم و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. از جمله خواص این روغن، تسریع در بهبود زخم و آکنه، کاهش التهابات پوستی و کمک به درمان ضایعات پوست است.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا جهت درمان آکنه و جوش‌های پوست به این صورت بوده که اسانس روغن جوجوبا را با کرم یا ماسک خاک رس مخلوط نموده و روی ناحیه مورد نظر بمالید. در صورتی که این کار برای شما دشوار است، می‌توانید چند قطره از روغن جوجوبا را روی پنبه ریخته و به آرامی روی پوست ماساژ دهید.

مطالب کاربردی:  همه‌چیز درباره‌ی روغن جوجوبا

 

روغن آرگان

روغن ارگان بهترین راه درمان جاش جوش صورت و بدن

روغن آرگان به جهت داشتن خواص ضدالتهابی و آنتی‌باکتریال، به عنوان بهترین روش درمان جای جوش شناخته شده است. با استفاده کردن از روغن آرگان، علاوه‌بر بهبود بافت‌های پوستی، قرمزی و التهابات را کاهش داده و سبب رطوبت رسانی به پوست می‌شود. همچنین مصرف روغن آرگان در درمان جوش آکنه‌ای به دلیل تنظیم ترشح چربی پوست هم مفید است.

بهترین روش برای استفاده از روغن آرگان، ماساژ دادن آن به آرامی روی ناحیه مورد نظر است. اما نیاز است در هنگام استفاده از روغن آرگان دقت بسیاری داشته باشید و از مقدار مناسب استفاده کنید، زیرا مصرف بیش از اندازه روغن آرگان ممکن است به جای بهبود و خواص آن، سبب افزایش چربی پوست و تشدید جوش شود.

روغن ماکادمیا

استفاده از روغن ماکادمیا برای درمان جای جوش از بهترین راهکارها است

روغن ماکادامیا برای درمان پوستی که به جوش مبتلا است مناسب‌ترین گزینه است زیرا منافذ پوست را مسدود نکرده، سبک و غیر چرب بوده و به سرعت جذب می‌شود. خصوصیات ضدالتهابی اسیدهای چرب آن نیز برای کاهش التهابات جوش‌های جدید و همچنین بهبود جوش‌های قدیمی بسیار تاثیرگذار است.

مطالب مرتبط:  خواص هسته انگور و روش‌های استفاده از آن

 

روغن هسته انگور

استفاده از روغن انگور برای درمان جای جوش

شما می‌توانید از روغن هسته انگور برای کمک به بهبود و کاهش ظاهر جای جوش استفاده کنید.

روغن هسته انگور سرشار از ویتامین E بوده که به‌ نظر می‌رسد در کمک به درمان جای جوش موثر باشد. برخی تحقیقات نشان داده که ممکن است با دو بار استفاده در روز از روغن هسته انگور، نتایج را در دو هفته مشاهده کنید.

همچنین باید بدانید که اسید لینولئیک موجود در روغن هسته انگور به سرعت عبور زخم از فاز التهابی کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند خطر ایجاد زخم را به مقدار زیادی کاهش دهد.

 

 

منبع : nhs

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *