سایه چشم چیست و چه کاربردی در آرایش چشم دارد

سایه چشم یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های آرایش چشم بوده که اگر با آن آشنایی کامل داشته باشید و کشیدن آن را تمرین نمایید، زیبایی چهره شما به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد. در این مقاله توضیح خواهیم داد که سایه چشم چیست، چه انواعی داشته و چگونه می‌توانید از آن جهت زیباتر شدن آرایش خود استفاده کنید. اگر شما هم به دنبال جوابی برای این سوالات هستید، با ما همراه باشید.

سایه چشم چیست؟

سایه چشم چیست

سایه چشم یک لوازم آرایشی بهداشتی بوده که بر روی پلک استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی یک سایه این است که توجه را به سوی چشمان جلب کرده و آن را درشت‌تر می‌کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اگر سایه چشم رنگی مناسبی داشته ‌باشد و هماهنگ با رنگ چشم انتخاب شود، این محصول به چشم هم عمق می‌دهد. اما برای بهترین نتیجه باید دانست که کدام نوع سایه چشم برای ما مناسب است و اسم انواع مدل سایه چشم را بشناسید. به همین جهت انواع سایه چشم را در ادامه معرفی می‌کنیم.

انواع سایه چشم چیست؟

انواع سایه چشم چیست؟

یکی از جذابیت‌های سایه چشم گستردگی و تنوع در بافت و رنگ‌بندی گوناگون آن است. سایه چشم افزون بر داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ گرم و سرد، از لحاظ درخشش هم دارای تفاوت است. شما می‌توانید رنگ دلخواه را به شکل مات، براق، نیمه مات و متالیک تهیه کنید. در اینجا انواع مختلف سایه چشم را به صورت خلاصه معرفی می‌کنیم.

سایه پودری

استفاده از سایه پودری بسیار آسان است و برای کسانی توصیه می‌شود که به تازگی می‌خواهند کار با سایه چشم را شروع کنند. نکته جذاب دیگر این بوده که تنوع رنگی سایه پودری زیاد است. افزون بر همه این‌ها، این نوع سایه به با راحتی رنگ‌های دیگر ترکیب شده و محو کردن آن روی پوست کاملا آسان است. به همین دلیل از این نوع سایه برای کشیدن انواع مدل سایه چشم اسموکی استفاده می‌کنند.

نکته آخر این که سایه پودری پیگمنت بالایی داشته و به راحتی می‌توانید از آن به عنوان رژگونه هم استفاده کنید. البته فراموش نکنید که قبل استفاده از سایه پودری از پرایمر یا مرطوب ‌کننده استفاده کنید.

سایه کرمی

سایه کرمی

استفاده از سایه کرمی مقداری سخت‌تر از سایه پودری بوده و برای کار با آن به مهارت بیشتری نیاز دارید. اما از سمتی دیگر سایه کرمی بافت بسیار نرم‌تری داشته و روی پوست ماندگاری بیشتری دارد.

دقیقا به‌ خاطر همین ویژگی از سایه کرمی جهت آرایش روزمره استفاده می‌کنند. البته برای سایه کرمی بهتر است از براش مخصوص آن استفاده کنید تا تسلط بهتری روی سایه کشیدن داشته باشید. در حال حاضر تنوع رنگ این سایه از مدل پودری کمتر بوده و از نظر درخشش هم تنوع زیادی ندارد.

قیمت انواع سایه چشم اورجینال

 

سایه پودری شل

این مدل سایه بافتی نظیر بافت سایه پودری داشته اما کمی شل‌تر است و استفاده از آن مهارت خاصی نیاز دارد. به صورت کلی آرایشگران و کسانی که به صورت حرفه‌ای کار میکاپ انجام می‌دهند از این نوع سایه استفاده می‌کنند.

سایه مایع

این محصول با رنگی براق و درخشندگی چشمگیرش برای همه جذابیت خاصی دارد ولی استفاده از این سایه سرعت عمل بالایی می‌خواهد. زیرا سایه مایع به سرعت خشک شده و شما فرصت اندکی برای کشیدن و شکل دادن به سایه دارید. اگر بتوانید از این نوع سایه استفاده کنید، جلوه‌ای همچون آرایش چشم عروس به چشمان شما می‌دهد. فراموش نکنید که افزون بر سایه، از این محصول می‌توانید به عنوان خط چشم هم استفاده کنید.

مطالب کاربردی:  پرایمر سایه چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟

سایه مدادی

سایه مدادی

سایه مدادی، همانگونه که از اسمش پیدا است، شکلی مدادی داشته و برای طراحی سایه‌های خاص استفاده می‌شود. این سایه را ساده‌تر از بقیه انواع سایه می‌توانید استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید که نمی‌توان طرح‌های پیچیده‌ای با آن ایجاد کرد.

سایه مدادی در رنگ‌های مات و براق به بازار عرضه شده و ماندگاری زیادی دارد. بهترین بخش استفاده از این نوع سایه این است که ترکیب مداد مات و براق، جلوه جذابی ایجاد خواهد کرد. به صورت کلی سایه مدادی برای آرایش روزمره و داشتن انواع سایه چشم لایت می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

سایه پخته‌شده

این نوع سایه چشم پیگمنت بسیار زیادی دارد و اگر با براش کمی مرطوب از آن استفاده نمایید، رنگ‌هایی غلیظ به شما می‌دهند.

انتخاب رنگ و درخشش سایه

انتخاب رنگ و درخشش سایه

به صورت کلی رنگ‌های گرم سایه مخملی چشم نظیر نارنجی، قرمز و قهوه‌ای بیشتر برای فصل پاییز و برای افرادی که پوست تیره و گندمی دارند استفاده می‌شود. از طرفی دیگر هم رنگ‌های سرد نظیر آبی، نقره‌ای و سبز برای فصل تابستان انتخاب می‌شوند. از نظر درخشندگی هم سایه مات جلوه‌ای مخملی به چشمان شما می‌دهد. از سمتی دیگر سایه براق پلک‌های شما را درخشان و برجسته می‌کند. در آخر هم سایه نیمه مات درخششی بین این دو دارد.

مطالب کاربردی:  در زمان خرید پالت سایه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

نحوه استفاده از سایه چشم

بسته به مدل سایه، نحوه استفاده از آن متفاوت است. برای مثال سایه‌های پودری را می‌توان با انگشت و براش پخش کرد. افزون بر آن با یک براش مرطوب می‌توانید با سایه پودری خط چشم هم رسم کنید. برای سایه کرمی می‌توان از براش، انگشت و بیوتی بلندر کمک گرفت. برای سایه مایع هم از براش، انگشت یا بیوتی بلندر استفاده می‌شود.

بهترین راه برای استفاده از سایه چشم چیست؟ دقیقا راهی که برای خودتان راحت‌تر باشد. بعضی از افراد تمایل دارند از انگشت استفاده کرده، بعضی دیگر هم نیاز به براش آرایشی دارند. اگر می‌خواهید که از سایه در ناحیه‌ای غیر از پلک‌ها استفاده کنید، بیوتی بلندر بهترین گزینه است.

بهترین سایه چشم

حالا که با انواع مختلف سایه چشم و طرز استفاده از آن آشنا شدیم، به این سوال می‌رسیم که بهترین سایه چشم چیست؟ برای انتخاب بهترین سایه چشم باید به چند نکته توجه کرد :

  1. قدرت ماندگاری
  2. قدرت ترکیب
  3. سازگار با پوست

نکات مهم هنگام استفاده از سایه چشم

نکات مهم هنگام استفاده از سایه چشم

مهمترین نکته جهت استفاده از هر نوع محصول آرایشی بهداشتی این است که از دیدن تصویر خود در آینه راضی باشید. سایه چشم را هم به هر صورتی که دوست دارید می‌توانید استفاده نمایید. ما در این بخش تنها نکات کلی را بازگو می‌کنیم تا بتوانید انواع مختلف سایه چشم را اجرا کنید:

مطالب پربازدید:  آشنایی با 17 مدل سایه‌ چشم ترند که حتما باید امتحان کنید

 

تمیزی پوست را فراموش نکنید

حتما می‌دانید که آرایش روی پوست آلوده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. یک آرایشگر خوب بدون تمیز کردن پوست، شما را آرایش نکرده، شما هم نباید بدون اطمینان یافتن از تمیزی پوست، شروع به آرایش کنید. فراموش نکنید برای سایه زدن، انگشتان، براش و بیوتی بلندر شما هم باید حتما تمیز باشد.

پرایمر مهم است

اگر می‌خواهید برای یک یا دو ساعت از سایه چشم استفاده کنید، کافی است رنگ سایه به قدری پر رنگ باشد که در طول این زمان جلوه خود را از دست ندهد. ولی اگر قصد برای مناسبت خاصی تمام روز میکاپ داشته باشید، یا در هوای گرم بیرون می‌روید، استفاده از یک پرایمر بسیار ضروری است. حتی برخی از آرایشگران به جای پرایمر از کانسیلر به میزان کم استفاده می‌کنند. فقط باید آن را به صورت کامل پخش کنید.

 

منبع : beautybrainsblush

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *