آرایش مدیوم چیست و چگونه انجام می شود؟

آرایش مدیوم یکی از پرطرفدارترین انواع سبک آرایش و میکاپ صورت به حساب می‌آید. امروزه بسیاری از دختران در آستانه ازدواج، آرایش مدیوم عروس را به دیگر سبک‌های میکاپ عروس ترجیح می‌دهند. آرایش مدیوم در حقیقت یک سبک میانه رو در هنر میکاپ محسوب می‌شود و در طی دوره‌های مختلف هرگز محبوبیت خود را از دست نداده است.

در این بخش به شما خواهیم گفت که مدل ارایش مدیوم چیست ، اما در ابتدا توضیحی مختصر درباره هر سبک آرایش می‌دهیم تا آسان‌‎تر آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آرایش مدیوم چیست؟

آرایش مدیوم چیست؟

به طور کلی آرایش یا میکاپ صورت در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  • آرایش غلیظ
  • آرایش مدیوم
  • آرایش لایت

در رابطه با اینکه باید بدانیم آرایش مدیوم چیست،‌ بهتر است بگوییم آرایش غلیظ یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های آرایش صورت محسوب می‌شود. در این سبک آرایش بیشترین زمان صرف اجرای تکنیک‌های میکاپ می‌شود.

در این تکنیک آرایش آرایشگر بیشترین حد یا غلظت مواد آرایشی را استفاده می‌نماید و دراصل این آرایش دارای طیف رنگی متنوع و غلیظ می‌باشد. بیشتر آرایش در این سبک روی چشم‌ها و لب‌ها انجام می‌شود. این سبک آرایش تقریبا منسوخ شده و حتی برای آرایش عروس هم معمولا کسی آن را انتخاب نمی‌کند. امروزه سبک آرایش مدیوم عروس جای این نوع میکاپ را گرفته است.

مدل آرایش مدیوم برای چه مراسمی مناسب است؟

این آرایش زیادی سنگین و شلوغ نبوده و به همین خاطر در مراسم و مناسبت‌های بسیاری قابل اجرا است. بعضی از این مراسم و مناسبت‌ها عبارتند از:

  • برای مراسم نامزدی و عروسی خود می‌توانید از میکاپ مدیوم برای زیبایی بیشتر کمک بگیرید.
  • در محل کار و محیط‌های اداری می‌توانید به سبک مدیوم آرایش کنید تا هم آراسته باشید و هم سادگی خود را حفظ کرده باشید.
  • میکاپ مدیوم انتخابی مناسب برای محیط دانشگاه به شمار می‌‌‌‌‌رود.
  • برای مهمانی‌های دوستانه و دورهمی‌های خانوادگی می‌توانید به سبک مدیوم آرایش کنید.
  • می‌توانید میکاپ مدیوم را به عنوان میکاپ روزانه خود در نظر بگیرید.
  • میکاپ مدیوم دخترانه برای جشن‌ تولد و مراسم مشابه بسیار مناسب است.

منظور از آرایش مدیوم لایت چیست؟

منظور از آرایش مدیوم لایت چیست؟

آرایش لایت در مقایسه با آرایش مدیوم غلظت بسیار کم‌تری دارد و به عنوان سبک‌ترین نوع آرایش شناخته می‌شود. آرایشگر در اجرای این نوع آرایش از مواد آرایشی با تناژ کم رنگ و سبک استفاده می‎نماید. بیشتر دختران و خانم‌هایی که علاقمند به آرایش‌های سبک و ملیح می‌باشند، با آگاهی از اینکه آرایش مدیوم چیست این سبک را انتخاب می‌نمایند. اما در این بخش هدف ما آشنایی با آرایش مدیوم، ویژگی‌های آن، انواع و همچنین نحوه اجرای آن است.

مراحل آرایش مدیوم چیست؟

مراحل آرایش مدیوم چیست؟

در یک آرایش مدیوم عروسکی، آرایش مدیوم عروس یا آرایش مدیوم روزانه به صورت کلی چند مرحله به طور یکسان اجرا می‌شود. درنتیجه نمی‌توانید در یک آرایش مدیوم چند مرحله را حذف یا اضافه نمایید. مراحل اجرای آرایش مدیوم به شرح زیر است:

چنانچه تاکنون تنها سبک آرایشی که دنبال می‌کردید، آرایش غلیظ بوده یا اصلا از سبک خاصی برای آرایش پیروی نمی‌کردید، پیشنهاد می‌کنیم یکبار از این سبک استفاده نمایید.

زیرسازی: اولین قدم آرایش مدیوم، زیرسازی است. سعی‌ کنید نزدیک‌ترین زیرساز به رنگ پوست را انتخاب نمایید. از بلندر یا براش مخصوص برای پخش کرم پودر روی پوست استفاده نمایید.

اصلاح زاویه یا زاویه سازی: جهت زاویه سازی صورت در آرایش مدیوم به ابزار کانتورینگ احتیاج دارید. از این تکنیک برعکس آرایش غلیظ چندان اغراق آمیز استفاده نکنید. به اندازه‌ای از محصولات کانتورینگ استفاده نمایید که نواقص صورت اصلاح شده و زاویه مدنظر به‌دست آید. توجه کنید که کانتورها هم تنها چند درجه از زیرساز تیره تر و روشن‌تر باشند و خطوط حاصل از آن‌ها بسیار واضح روی پوست باقی نمانند.

زیرسازی چشم: در مرحله بعد باید نواحی اطراف چشم را زیرسازی کرده و برای آرایش چشم مدیوم آماده کنید. جهت زیرسازی چشم از کانسیلر یا کرم پودر سازگار با پوست دور چشم استفاده نمایید. توجه کنید که کانسیلر باید تنها تیرگی‌ها را پوشش دهد و کاوری متعادل جهت نشستن سایه روی پلک ایجاد نماید.

مراحل آرایش مدیوم چیست؟

استفاده از سایه چشم: یکی از اصول مهم آرایش مدیوم این است، که پالت‌های دارای سایه‌های خیلی تیره و خیلی جیغ را کنار بگذارید. در مقابل می‌توانید از تمام رنگ‌های گرمی که قابلیت محو شدن دارند، استفاده نمایید. بهترین سایه‌ها جهت آرایش مدیوم هلویی، رزگلد و قهوه‌ای می‌باشند.

خط چشم: بعد از اتمام و فید خوب سایه از خط چشم استفاده نمایید. در خط چشم کشیدن به فرم چشم‌های خود توجه کنید.

مژه مصنوعی: چنانچه آرایش مدیوم شما به‌طور روزانه باشد نیاز نیست حتما از مژه مصنوعی استفاده نمایید، اما در بیشتر مواقع در آرایش مدیوم عروس حتما از مژه مصنوعی استفاده می‌گردد. بهترین مژه مصنوعی در آرایش به سبک مدیوم، مژه‌های دانه‌ای می‌باشند. این نوع مژه مصنوعی باعث می‌شود که تراکم مژه‌ها چندان بالا نرفته و چشم‌ها حالتی مصنوعی به خود نگیرند.

آرایش گونه: در سبک مدیوم تنها هدف از آرایش گونه دادن روح و انرژی به گونه‌هاست و قرار نیست بولدترین قسمت آرایش شما گونه‌ها باشد. پالت‌های گرم و روشن جهت آرایش گونه بهترین گزینه خواهند بود. مطابق سایه‌ای که زده‌اید می‌توانید از رژگونه‌های گلبهی، مسی و هلویی استفاده نمایید. یادتان باشد که زیاده‌‌روی در مصرف رژگونه کاملا آرایش را خراب می‌کند. همچنین چنانچه در مصرف آن خساست به خرج دهید به سمت آرایش لایت خواهد رفت.

آرایش مدیوم

رژ لب: مرحله آخر در آرایش مدیوم استفاده از رژ لب است. پالت رژلبی که برای این سبک آرایش پیشنهاد می‌کنیم شامل رنگ‌های مات است. بهتر است نوع رژ لب جامد بوده تا بیشترین ماندگاری را داشته باشد. بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید جهت آرایش لب در سبک مدیوم استفاده نمایید، رنگ‌های هلویی، گوشتی، گلبهی، نارنجی سیر، صورتی روشن و قهوه‌ای روشن می‌باشند.

قیمت انواع لوازم آرایش صورت لوکس و اورجینال

 

در ادامه نحوه انجام آرایش مدیوم را مفصل‌تر توضیح می‌دهیم.

استفاده از مرطوب کننده، پرایمر، ضدآفتاب و کرم‌پودر

استفاده از مرطوب کننده، پرایمر، ضدآفتاب و کرم‌پودر

قبل از اینکه آرایش مدیوم را آغاز کنید، لازم است حتما پوست را مرطوب نمایید. همچنین باید پوست خود را با یک لایه از ضدآفتاب بپوشانید تا در برابر خورشید مقاومت نیاز را داشته باشد. باتوجه به رنگ پوست و نوع پوست باید محصولات ضد آفتاب و مرطوب کننده را انتخاب نمایید.

مثلا چنانچه رنگ پوست شما مدیوم است، به ضدآفتاب با SPF چندان بالایی نیاز ندارید، زیرا پوست شما نسبت به پوست‌های بسیار روشن و بسیار تیره مقاومت بیشتری در برابر خورشید و اشعه‌های مضر آن دارد.

توجه کنید که ممکن است جنس پوست در فصول مختلف تغییر نماید، درنتیجه همیشه در این مورد بروز باشید. برای مثال اگر در یک فصل حس می‌کنید پوست شما چرب است از ضدآفتاب و مرطوب‌کننده متناسب با وضعیت پوستتان استفاده نمایید. بعد از مرطوبت کننده و ضدآفتاب محصولی که باید استفاده نمایید، پرایمر است.

هنگامی که از پرایمر قبل از آرایش مدیوم استفاده می‌کنید، نتیجه کار شما بسیار یکنواخت شده و هیچ خط و چینی روی پوست ایجاد نخواهد شد. در حقیقت پرایمر افزون بر، پوشاندن لکه‌ها و خطوط نقش چسب را برای کرم پودر نیز ایفا می‌نماید. پرایمر کرم پودر را روی خود نگه داشته و در طی روز آرایش شما اصلا تکان نخورده و یا تکه تکه نمی‌شود.

مطالب کاربردی:  آموزش آرایش فرانسوی؛ چگونه مانند زنان پاریسی جذاب باشیم؟

 

استفاده از کانسیلر خوب

دیگر اصل اساسی جهت داشتن یک آرایش مدیوم بی‌نظیر استفاده از بهترین مارک کانسیلر است که برای تهیه آن می‌توانید به انواع معتبر فروشگاه لوازم آرایشی مراجعه نمایید. کانسیلر زیرسازی چشم‌ها را انجام می‌دهد، درنتیجه کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما کانسیلری انتخاب نمایید که مشابه و نزدیک به کرم پودر باشد. توجه داشته باشید که نباید در مصرف کانسیلر زیاده روی نمایید، چرا که هدف آرایش مدیوم است.

اگر کرم پودر شما مات است، حتما یک کانسیلر مات انتخاب نمایید تا اختلافی میان آن‌ها روی پوست ایجاد نگردد. از دو رنگ کانسیلر استفاده نمایید. یکی باید تیر‌گی‌های زیر چشم را پوشش دهد و دیگری باید هم‌رنگ کرم پودر باشد. جهت پخش کردن کانسیلر از نوک انگشت استفاده نمایید و به طور ضربه‌ای این کار را انجام بدهید. سپس از پودر فیکس استفاده کرده تا کانسیلر روی نقاطی که استفاده نمودید، ثابت شود.

انتخاب رنگ گونه متناسب با آرایش مدیوم

انتخاب رنگ گونه متناسب با آرایش مدیوم

بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند که رنگ گونه متناسب با این سبک آرایش چیست. رژگونه‌هایی که در آرایش مدیوم احتیاج دارید باید روشن و گرم باشند، اما در مصرف آن‌ها نباید زیاده‌روی نمایید. هلویی، گلبهی، نارنجی، قهوه‌ای روشن و مسی روشن از جمله طیف‌های رنگی رژگونه می‌باشند، که می‌توانید در آرایش مدیوم استفاده کنید.

آموزش آرایش مدیوم چشم

آرایش مدیوم چشم یکی از قسمت‌های میکاپ به سبک مدیوم می‌باشد. بهتر است بدانید که تفاوت آرایش چشم در سبک غلیظ و آرایش مدیوم چیست. همان‌گونه که از کلیت این سبک آرایش برمی‌آید، در آرایش چشم مدیوم هم تعادل برقرار بوده و خبری از رنگ‌های بسیار تیره، جیغ و سنگین نیست.

محدودیتی در استفاده از لوازم آرایشی چشم وجود نداشته و همچون آرایش چشم غلیظ می‌توانید از ابزارها و مواد آرایشی استفاده نمایید. تنها فرق آن‌ها این است که در مصرف مواد آرایشی نباید زیاده‌روی کنید.

در آرایش چشم مدیوم می‌توانید از سایه، کانسیلر و خط چشم به میزان استانداردهای این سبک آرایش استفاده نمایید. در ادامه به شما خواهیم گفت که اصول آرایش چشم در سبک آرایش مدیوم چه می‌باشد .

مطالب پربازدید:  خوابیدن با آرایش چه عوارض وحشتناکی برای پوست دارد؟

 

مراحل ارایش چشم مدیوم

مراحل ارایش چشم مدیوم

جهت داشتن یک آرایش چشم مدیوم به ترتیب زیر عمل نمایید:

  • جهت زیرسازی از کرم پودر یا کانسیلر استفاده نمایید.
  • جهت زدن سایه به پلک از رنگ‌های رزگلد، قهوه‌ای یا هلویی می‌توانید استفاده نمایید. (سایه‌های جیغ قابل استفاده در سبک آرایش مدیوم نمی‌باشند)
  • از تمامی رنگ‌های گرمی که محو هستند، می‌توانید در آرایش چشم مدیوم استفاده نمایید.
  • بعد از فید کردن سایه چشم از خط چشم مطابق با فرم چشم‌های خود استفاده کنید.
  • در نهایت می‌توانید از یک لایه ریمل استفاده نمایید.
  • اگر بخواهید طبیعی‌تر جلوه نماید، بهتر است از مژه‌های مصنوعی که دانه‌ای می‌باشند استفاده کنید.

 

منبع : wellandgood

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *