بهترین ترفندهای ماندگاری آرایش صورت

احتمالا بارها برای شما پیش آمده که با یک آرایش جذاب و شیک از خانه خارج شده‌اید ولی پس از چند ساعت آرایش‌ شما به هم ریخته و از حالت مطلوب خارج شده است، علی‌الخصوص در روزهای گرم به علت تعریق صورت، احتمال این که آرایش به هم بریزد بسیار زیاد است. اما برای ماندگاری آرایش در طول روز چه راهکارهایی وجود دارد؟

آرایش صورت سبب جذابیت و زیبایی بیشتر صورت بانوان می‌شود و قطعا همه آن‌ها ترجیح می‌دهند آرایشی داشته باشند که نیاز به تمدید در طی روز نداشته باشد. چرا که برای هیچ کسی جالب نیست میکاپ او بعد از چند ساعت از بین برود و یا در وسط یک مهمانی شلوغ، مجبور به تمدید آرایش خود شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اگر شما هم جزو بانوانی هستید که علاقه به تمدید آرایش خود در طول روز ندارید یا وقت آن را ندارید، پس قطعا بارها برای شما سوال پیش آمده که برای ماندگاری آرایش چه کنیم و روش‌های افزایش ماندگاری آرایش صورت چیست؟ نگران نباشید، اگر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، متوجه صفر تا صد ترفندهای یک آرایش ماندگار خواهید شد.

برای ماندگاری آرایش صورت، اول پوست خود را تمیز کنید

تمیز کزدن آرایش صورت

قبل از آرایش حتما پوست صورتتان را تمیز کنید تا چربی‌های صورتتان به‌کلی پاک شود و ماندگاری آرایش روی صورت افزایش پیدار کند. برای این کار پوست صورت خود را به خوبی با آب و شوینده مناسب بشویید تا منافذ پوستتان باز شود. جوش‌های سرسیاه را پاک کنید و صورتتان را به خوبی بشویید تا مطمئن شوید که هیچ لایه پوست مرده‌ای روی صورتتان وجود ندارد. به یاد داشته باشید که ماندگاری آرایش روی پوست تمیز به‌مراتب بیشتر است.

اگر پوست شما خشک، لکه دار یا ناهموار است، برای از بین بردن سلول های مرده پوست، لایه برداری کنید، اما مراقب باشید که بیش از حد لایه برداری نکنید. سعی کنید دو تا سه بار در هفته لایه برداری کنید. افرادی که پوست چرب دارند می توانند هفته ای سه بار و افرادی که پوست خشک دارند هفته ای دو بار لایه برداری کنند.

پیش از آرایش، پوستتان را هیدراته کنید

پوستتان را هیدراته کنید

بعد از شستشو، پوستتان را با یک حوله نرم خشک کنید و روی آن کرم مرطوب کننده بزنید. هیدراتاسیون باعث می‌شود که آرایش به روی پوست شما به نرمی بنشیند و بتوانید آرایش لایت بهتری داشته باشید. دقت کنید درصورتی‌که پیش از شروع آرایش از مرطوب کننده‌ها استفاده نکنید، باید پی پوسته‌پوسته شدن پوستتان را به تنتان بمالید. یک قدم مهم برای هر روتین آرایشی خوب، مرطوب کردن پوست است.

مرطوب کننده را به‌اندازه کافی روی پوستتان ماساژ دهید تا خون در صورت شما جاری شود. حتماً یک مرطوب کننده دارای ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید، کرم مرطوب کننده سبک و اگر پوست شما مستعد آکنه است، مرطوب کننده حاوی سالیسیلیک اسید برای شما بهتر است

مطالب دیدنی:  چگونه کرم ضدآفتاب همراه با آرایش بزنیم؟

استفاده از پرایمر را فراموش نکنید

استفاده از پرایمر

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای افزایش ماندگاری آرایش صورت، استفاده از پرایمرها است. پرایمر پایه آرایش است و نباید دست‌کم گرفته شود. پرایمر یک محصول آرایشی است که چربی اضافی پوست را از بین می برد و کمک می کند کرم پودر به پوست شما بچسبد. یک پرایمر خوب، پوست را صاف می‌کند، جای جوش و چروک‌ها را پر می‌کند و مانع پخش شدن بهتر کرم پودر روی صورت می‌شود.

پرایمر‌های چشم نیز در منطقه چشم و در آرایش چشم استفاده می‌شوند که می‌توانند ماندگاری بیشتر سایه و خط چشم را تضمین کنند. پرایمرهای فاقد روغن و پر پایه آب بهترین نوع پرایمر هستند و حتی در گرمای تابستان و زمانی که زیاد عرق کنید هم مانع خراب شدن آرایشتان می‌شوند.

در کل به عنوان یک ایده آرایشی افزودن پرایمر قبل از آرایش صورت، زیر فون یا کانسیلر کمک می‌کند تا همه‌چیز به نرمی، بی‌عیب و نقص در طول روز ادامه پیدا کند و به‌طورجدی ماندگاری آرایش را افزایش دهد.

اگر پوستی کدر دارید، توصیه می‌کنیم از پرایمر صورتی روشن استفاده کنید تا درخشندگی سالمی به آن ببخشید. پرایمر سبز رنگ، قرمزی یا لکه‌های ناهموار آکنه را خنثی می‌کند و اگر نمی‌خواهید چهره‌تان سفید به نظر برسد، از پرایمر رنگی یاسی برای خنثی کردن رنگ‌های ناسالم استفاده کنید.

به دنبال محصولی باشید که رطوبت پوستتان را حفظ کند و پوششی مناسب و طولانی مدت داشته باشد. مقداری از پرایمر صورت را به اندازه یک نخود روی پوست خود بمالید و به طور مساوی در سراسر صورتتان پخش کنید.

لیست قیمت لوازم آرایش صورت مارک

کرم پودر‌های مات و بدون روغن انتخاب کنید

انتخاب کرم پودر

این موضوع برای آرایش در محل کار بسیار مهم است. دقت کنید که در حالت کلی تمامی لوازم آرایش‌هایی که بر پایه روغن ساخته می‌شوند ماندگاری کمی دارند. اگر پوست شما خشک است به‌جای استفاده از کرم پودرهای بر پایه روغن، پیش از آرایش از مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید.

از سویی دیگر استفاده از کرم پودرهای مات باعث می‌شود حتی زمانی که عرق کرده‌اید هم پوست صورتتان برق نیافتد. ناگفته نماند که به‌طور کلی کرم پودرهای براق در هر شرایطی به‌سرعت از روی پوست پاک می‌شوند و در این حالت ماندگاری آرایش صورت بسیار کوتاه می‌شود.

از بی‌بی کرم برای آرایش روزمره استفاده کنید

بی‌بی کرم‌ها

برای آرایش صورت سبک روزمره بی‌بی کرم‌ها بهترین انتخاب هستند. خاصیت ضد آفتاب داشتن آن‌ها از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر نیز مراقبت می‌کند و جلوه‌ای سبک و بی‌نقص در طول روز برای شما به ارمغان می‌آورند.

از ریمل ضد آب استفاده کنید

ریمل ضد آب

یکی از لوازم بسیار پرکاربرد در انواع مدل سایه چشم ریمل ها هستند. اصولا ریمل‌های ضد آب ماندگاری بالایی دارند و در مقابل تعریق مقاومت خوبی دارند. ریمل‌های ضد آب به‌راحتی از روی مژه‌ها پاک نمی‌شوند و زمانی که یک روز کامل از خانه بیرون هستید می‌توانند خیال شما را از بابت ماندگاری آرایش صورت به خوبی راحت کنند.

مطالب دیدنی:  انواع سایه چشم عروس ترندهای داغ 1402

برای روزمره سبک آرایش کنید

آرایش سبک

یک قانون کلی درباره ماندگاری آرایش صورت وجود دارد که می‌گوید، آرایش سبک همیشه با دوام تر است. برای استفاده روزمره سعی کنید سنگین آرایش نکنید تا ماندگاری بیشتری روی صورت شما داشته باشد و در طول روز نیاز به تمدید مجدد آن نباشد. لایه‌های ضخیم کرم‌ پودر به پوست نمی چسبند و پس از چند ساعت استفاده به سرعت از روی صورت می‌لغزند.

راز ماندگاری آرایش صورت، استفاده از پودرهای تثبیت آرایش

فیکساتور‌

استفاده از پودرهای تثبیت آرایش و فیکساتورها راهی مطمئن برای طبیعی جلوه دادن و ماندگار کردن آرایش صورت است. پودر‌های فیکساتور، پودرهای سبکی هستند که از لکه شدن آرایش صورت شما در طول روز جلوگیری می‌کنند. مواد موجود در فیکساتور‌ها می‌تواند براق ایجادشده پوست توسط کرم پودر را محو کند و جلوه‌ای مات و شیک به آرایش شما بدهد. پودرهای تثبیت آرایش و فیکساتورها برای ساعت‌ها از آرایش صورت شما به خوبی مراقبت می‌کنند.

به‌عنوان آخرین مرحله برای تنظیم آرایش، از پودر یا اسپری‌های فیکساتوری استفاده کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. با یک برس پودر را به پودر حالت‌دهنده خود آغشته کنید و به‌آرامی در امتداد خط فک، گونه ها، پیشانی و بینی خود بکشید. اگر پوست شما مستعد تجمع چربی است، یک لایه بسیار سبک پودر به ناحیه T و ناحیه چانه خود نیز بزنید.

مطالب دیدنی:  روش‌های درمان حساسیت پوستی و علت بروز آن‌ها

 

منبع : shorebeautyschool

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *