تناسب اندام و ورزش روزانه

بسیاری از افراد در طول زندگی خود بارها با این پرسش روبرو می‌شوند که چگونه می‌توانم برای ورزش کردن انگیزه داشته باشم و آن را به بخشی از روتین زندگی خود تبدیل کنم؟ بر اساس یک نظرسنجی، ” ورزش روزانه ” در بین 10 عادت اصلی موردنظر هزاران نفر در رتبه اول قرار گرفته است. طبیعتاً تمایل به ورزش و انجام آن دو چیز متمایز است. تغییر عادات سخت است و تغییر سبک زندگی حتی سخت‌تر. اما زمانی که پای تناسب‌اندام به میان می‌آید، موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل است که پایبندی به یک‌روال تناسب ‌اندام آسان نیست. همچنین یافتن زمان مناسبی برای انجام این روتین با توجه به مشغله‌های زیاد نیز ممکن است غیرممکن باشد یا برای پیدا کردن تمرینی که متناسب با برنامه شما باشد مشکل داشته باشید. در این مقاله با راهکار‌هایی برای این ‌که چگونه ورزش کردن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید و برای مدت طولانی‌تری به آن پایبند باشید آشنا خواهید شد.

راهبردهای ذهنی برای تبدیل تمرینات تناسب‌ اندام به ورزش روزانه

مراسم ساده‌ای که به یک عادت تمرین روزانه منجر شود

به‌صورت کلی دو نوع عادت وجود دارد:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

عادت‌هایی که بارها و بارها آن‌ها را تکرار می‌کنیم و آن‌هایی که شروع می‌کنیم و فقط به‌ صورت دوره‌ای انجام می‌دهیم. اما اگر به‌درستی شروع نکنید، عادتی در خود ایجاد نخواهید کرد. ایجاد الگوهای فکری جدید مانند این است که یک کودک نوپا برای یادگیری حروف/اعداد را بارها و بارها تکرار می‌کند.

راه‌های مختلفی برای ساده کردن “مرحله شروع” و ورود به حالت خودکار وجود دارد. ایجاد یک روتین که باعث می‌شود شما بدون زحمت ورزش کنید و تنها راهی است که برای مدت طولانی به آن پایبند باشید.

تناسب اندام

برای تایم باکسینگ اهمیت قائل شوید

انتخاب زمان و مکان مشخص برای ورزش روزانه یکی از مؤثرترین راهکارها برای تبدیل آن به یک عادت است. این استراتژی ممکن است به شما کمک کند ازنظر روانی برای تمرین خود آماده شوید و شما را مسئول به ادامه نگه دارد. اگر زمان و مکان مشخصی برای تمرین تناسب اندام خود داشته باشید، احتمال کمتری دارد که از یک تمرین صرف‌نظر کنید. توصیه می‌کنم در یک ساعت اول پس از بیدار شدن از خواب ورزش کنید. چرا که بدن شما در اوج انعطاف‌پذیری، قدرت و ترشحات هورمونی قرار دارد.

بر اساس سبک زندگی خود برای رسیدن به تناسب اندام برنامه‌ریزی کنید

درست است که بهتر است هر روز ورزش کنید، اما این همیشه ممکن نیست. بنابراین، اجازه ندهید این موضوع شما را دلسرد کند!

به خودتان زمان بدهید تا شتاب ایجاد کنید. اگر می‌توانید فقط یک یا دو بار در هفته ورزش کنید، اشکالی ندارد! فقط به‌جای پیروی از یک‌روال یا پروتکل خاص، روی سازگاری با تمرینات تناسب اندام خود تمرکز کنید.

تمرینات تناسب اندام

 

قبل و بعد از ورزش چی بخوریم؟

 

روال‌های تناسب اندام باید فردی باشد زیرا همه افراد متفاوت هستند.

آنچه برای من کار می‌کند ممکن است برای شما کار نکند. کم‌کم شروع کنید و به‌تدریج شدت و تعداد تمرینات خود را افزایش دهید. اگر سعی کنید کارهای زیادی را در یک زمان انجام دهید، به‌ احتمال ‌زیاد تسلیم خواهید شد. همچنین، به‌ طور دوره‌ای به خود استراحت دهید.

شروع ورزش می‌تواند ازنظر جسمی و ذهنی سخت باشد، بنابراین استراحت‌های دوره‌ای مهم است. به‌عنوان ‌مثال، به ازای هر 15 دقیقه تمرین، 5 دقیقه به خود استراحت دهید. این قانون به بدن شما کمک می‌کند تا ریکاوری کند و برای هر چیزی که در راه است آماده شود.

ابزار مناسب تمرینات تناسب اندام را تهیه کنید..

یکی از سخت‌ترین چیزها در مورد ورزش و تمرینات تناسب اندام، احساس خودآگاهی و عدم آمادگی ذهنی، جسمی و روانی است. به همین دلیل داشتن وسایل مناسب ازجمله کفش ورزشی،  لوازم جانبی و لباس ورزشی مهم است. چیزهای دیگری که می‌تواند تمرینات تناسب اندام را سرگرم‌کننده‌تر کند، گوش دادن به موسیقی یا پادکست در حین تمرین است. این کار همچنین تمرکز شما را از بازداری‌های ذهنی به “انجام دادن” تغییر می‌دهد. وقتی تجهیزات مناسب را در اختیار داشته باشید، اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت و احتمال بهانه‌جویی کمتری خواهید داشت. اپلیکیشن‌های موبایل مربوط به ورزش نیز تا حدود زیادی کم کننده است. بسیاری دیگر از برنامه‌های تناسب اندام و انجمن‌های آنلاین می‌توانند به شما کمک کنند باانگیزه و در مسیر خود بمانید. می‌توانید از این ابزارها برای پیگیری تمرینات خود، دریافت توصیه‌های تغذیه‌ای، پیدا کردن دوستان جدیدی که بر روی اهداف تناسب اندام خودکار می‌کنند و موارد دیگر استفاده کنید.

ورزش در خانه

یک فرد قابل‌اعتماد پیدا کنید و چالش‌های تناسب اندام را با هم انجام دهید

پیدا کردن یک شریک ورزشی یا ثبت‌نام در کلاس تناسب اندام دو راه ساده دیگر برای شروع ورزش کردن به یک عادت روزانه است. اگر شریک یا دوستی درگیر داشته باشید، احساس مسئولیت بیشتری خواهید کرد و کمتر وسوسه می‌شوید که تمریناتتان را کنار بگذارید. فعالیت بدنی با دوستان و خانواده چیزی است که به‌شدت پیشنهاد می‌کنم. زیرا هم لذت‌بخش و هم رضایت‌بخش است. اگر می‌خواهید زمانی را با هم بگذرانید، به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، دویدن و غیره بروید.

خواب ابرقدرت شماست

وقتی به‌اندازه کافی نمی‌خوابید، سطح انرژی‌تان به‌شدت پایین می‌آید و بیشتر تمایل دارید که ورزش روزانه را حذف کنید. اهمیت خواب کافی در هر شب را نمی‌توان نادیده گرفت. وقتی به‌خوبی استراحت می‌کنید، انرژی بیشتری خواهید داشت و احتمال اینکه بهانه‌ای برای حذف تمرین‌ها بیاورید کمتر است. علاوه بر این، خواب برای ریکاوری و رشد عضلات ضروری است. این‌یک ترجیح شخصی و سبک زندگی است، اما  توصیه می‌کنیم 7 تا 9 ساعت در شب بخوابید زیرا می‌تواند تفاوت زیادی در اهداف کلی رفاه و تناسب اندام شما ایجاد کند.

 

لیست قیمت لوازم و پوشاک ورزشی

ورزش در خانه

روزهای تقلب اجتناب‌ناپذیر است

وقتی احساس می‌کنید که خسته شدید یا می‌خواهید تسلیم شوید، یک روز مرخصی بگیرید و هر چه می‌خواهید بخورید. روز بعد، بی‌شک پرانرژی و برای هفته آینده آماده هستید. اگر می‌خواهید سبک زندگی خود را با برنامه تمرینی خود تغییر دهید، یک روز تقلب در دو هفته ضرری ندارد! این کار به‌عنوان یک شارژ عمل می‌کند!

فقط بر روی عادت تمرکز کنید. نه در مورد نتیجه

اکثر افراد تمرین‌های تناسب اندام را با هدفی در ذهنشان شروع می‌کنند. مثلاً من باید در چهار ماه آینده، 10 کیلو وزن کم کنم. این یک رویکرد معیوب است و بهتر است به‌جای هدف، روی فرآیند تمرکز کنید. به‌جای نتایجی که در پایان به دست می‌آورید، آنچه در ابتدا مهم‌تر است ایجاد و پرورش یک عادت جدید است که بتوانید به آن پایبند باشید.

حفظ ثبات در طول شش ماه اول مهم‌تر از بهبود قابل‌توجه در این دوره خواهد بود. هنگامی‌که خود را به‌عنوان فردی که هرگز تمرینی را حذف نمی‌کند تثبیت کردید، می‌توانید روی بهبود و پیشرفت در برنامه تناسب اندام خود تمرکز کنید.

برنامه تناسب اندام

در تله نیافتید

گرفتار شدن در رژیم‌های غذایی و روتین‌های شیک آسان است، اما سلامتی یک وضعیت یکسان نیست. در واقعیت، چیزی که یک‌بار برای شما کار می‌کند ممکن است دفعه بعد برای شما کارساز نباشد. به‌جای تکرار عادت‌های اشتباه و بی‌نتیجه گذشته، خواسته‌های واقعی بدن خود را در نظر بگیرید. اگر تمرینات کارساز نبود، تغییر دادن اشکالی ندارد. اگر بعد از چهار هفته چیزی تغییر نکرد، یک تمرین جدید را امتحان کنید. یک برنامه تناسب اندام برای همه مناسب نیست. بنابراین رئیس کارهای روزمره خود باشید.

بهترین راه‌ها برای داشتن انگیزه برای برنامه تناسب اندام منظم چیست؟

یادداشتی روی آینه خود داشته باشید و روی آن بنویسد: “امروز چه چیزی لازم است تا شما را از رختخواب بیرون بیاورد؟” و بهانه‌ای برای ورزش نکردن ایده خوبی به نظر نمی‌رسد. به این فکر کنید که چرا نمی‌خواهید ورزش کنید. یکی از گزینه‌ها این است که دلایل خود را برای عدم تمایل به تمرین روی کاغذ مستند کنید و آن را با صدای بلند بخوانید. اراده با دانش شروع می‌شود!

گاهی خوب است قبل از شروع تمرین، ویدیوهای انگیزشی تماشا کنید! خلق‌وخوی شما می‌تواند بر انگیزه شما در هنگام ورزش تأثیر بگذارد.

 

نوشابه انرژی زای هایپ پشتیبان فعالیت‌های روزانه

 

کارهایی را که تاکنون انجام داده‌اید پیگیری کنید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب آن را یادداشت کنید: چند کیلومتر پیاده‌روی کردید و یا دویدید، چقدر در باشگاه وزنه زدید و یا حتی تعداد دراز و نشست‌ها چند مرتبه بوده است. احساس رضایت از علامت زدن لیست کارهایتان به شما کمک می‌کند در تمام طول سال باانگیزه بمانید. صبح هر چه زودتر آماده شوید تا زمان کمی برای بهانه‌تراشی هدر دهید. به همین دلیل قبل از خواب برای فردا لباس بچینید. از تمام حواس پنج‌گانه خود استفاده کنید تا جلسات تمرین ورزشی گذشته خود را به خاطر بسپارید. درنهایت چه حس خوبی خواهید داشتید که آن‌ها را به پایان رساندید!

تمرینات ورزش

توصیه مهم

مهم نیست که چقدر طول می‌کشد تا یک عادت در شما شکل بگیرد. چه 30 روز طول بکشد چه 300 روز، شما باید سخت کار کنید. شروع با اولین روز تنها راه برای رسیدن به روز 365 است. بنابراین شماره‌ها را نادیده بگیرید و تمرینات تناسب اندام خود را شروع کنید.

 

بررسی کفش های رانینگ آدیداس

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *