قوانینی که باید در لباس زمستانی نوزاد رعایت کنید

آیا زمستان امسال نگران گرم نگه‌داشتن نوزاد خود هستید؟ در این مقاله راهکارهایی برای انتخاب لباس مناسب به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید نوزاد دختر یا پسر خود را در داخل یا بیرون از خانه گرم نگه دارید. دستورالعمل‌های زیر برای لباس زمستانی نوزاد، کودک عزیز شما را در فصل‌های سرد سال گرم، ایمن و راحت نگه می‌دارد.

برای انتخاب لباس زمستانی نوزاد نباید مانند لباس بزرگ‌سالان تصمیم گرفت. درواقع فاکتورهای مهم و اولیه برای آن جنس لطیف، راحتی و گرمای مناسب است. زیبایی لباس در انتهای لیست قرار دارد. اگر جنس لباس نوزاد مناسب و نرم نباشد، باعث اذیت شدن پوست نوزاد می‌شود و حساسیت و خشکی پوست ایجاد می‌کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لباس زمستانی نوزاد بیرون از خانه

لباس زمستانی نوزاد برای بیرون

هوای تازه خوردن، حتی اگر هوا سرد باشد هم برای نوزاد مهم است. متخصصان می‌گویند زمانی که کودک شما حداقل 3 هفته و حداقل 12 پوند وزن داشته باشد، پیاده‌روی 15 تا 30 دقیقه در دمای 25 درجه فارنهایت (3.8- درجه سانتی‌گراد) یا بالاتر می‌تواند برای هر دوی شما مفید باشد. البته اگر کودکتان نارس به دنیا آمده یا بیمار باشد، ابتدا باید با پزشک مشورت کنید. از آنجایی که نوزادان زودتر از بزرگ‌سالان دمای بدنشان کاهش پیدا می‌کند، کارشناسان همگی بر سر یک قانون خوب توافق دارند. این قانون می‌گوید که همواره یک لایه بیش‌تر از چیزی که خودتان در شرایط مشابه می‌پوشید، به نوزادتان بپوشانید. برای مثال اگر شما با یک تیرت آستین‌بلند و ژاکت زمستانی بیرون می‌روید، برای لباس زمستانی نوزاد خود یک لایه دیگر مانند کت هم اضافه کنید. او را با دستکش، کلاه مناسب و یک چکمه گرم بپوشانید. کیسه‌خواب قابل اتصال برای پیاده‌روی با کالسکه هم مناسب است، اما در حین رانندگی استفاده نکنید. استفاده از کیسه‌خواب‌ها و کت‌های حجیم در ماشین باعث می‌شوند تا در حین تصادف فشرده شوند و خطر آسیب رساندن به کودک را افزایش دهند. اضافه کردن شیشه برای جلوگیری از سوزش پوست لطیف نوزاد در برابر باد ایده خوبی است، اما اگر سوز باد زیاد است، از پیاده‌روی خودداری کنید.

اگر از چشمان کودکتان اشک بریزد، بی‌قرار شود یا شروع به گریه کند یعنی دیگر هوا خوردن کافی است و باید او را به داخل منزل ببرید. دیوید هیل پزشک متخصص اطفال می‌گوید که مراقبت نشانه‌های هیپوترمی مانند لب‌های آبی، لرز یا رنگ‌پریدگی غیرمعمول در بینی و گوش‌ها باشید. در این شرایط سریعاً مکانی گرم پیدا کنید و او را از سرما دور کنید.

نکته: جهت تهیه مناسب‌ترین لباس‌ها برای نوزاد خود، از مقاله فوت و فن‌های خرید لباس نوزاد کمک بگیرد.

لباس گرم نوزادی برای بازی در برف

برف بازی کودکانه

مجهز کردن کودکان در هر سنی برای برف‌بازی کاری دشوار است، اما نگذارید این موضوع باعث جلوگیری از تجربه لذت‌بخش برف‌بازی شود که از بزرگ‌ترین لذت‌های روزهای برفی است. کودکان تا 6 ماهگی حتی قبل از این‌که بتوانند راه بروند، از حس بافت جدید برف هیجان‌زده می‌شوند. قوانین لباس زمستانی نوزاد پسر یا دختر تازه متولدشده برای برف‌بازی، تأکید زیادی روی خشک ماندن دارد. بهترین گزینه، پوشاندن کاپشن سرهمی زمستانی ضد آب یا یک کاپشن نوزادی و شلوار با چکمه‌های ضد آب است. البته کلاه و دستکش‌های ضدآب را هم فراموش نکنید. کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را هم به این لیست اضافه کنید، زیرا اشعه‌ خورشید از برف منعکس می‌شود. هیچ محدودیت مشخصی برای مدت‌زمانی که می‌تواند در برف، بازی کند وجود ندارد و  تعیین این زمان به خودتان بستگی دارد. فقط مراقب باشید و با مشاهده اولین علائم ناراحتی او را به داخل خانه ببرید.

نکته: می‌توانید لحظه‌ای هم دستکش‌های کودکتان را دربیاورید تا نوزادتان با دست‌های خالی برف را حس کند، البته پس از آن آماده باشید تا دست‌هایش را به سرعت خشک و گرم کنید.

خرید لباس نوزادی خوش قیمت

 

لباس زمستانی نوزاد داخل خانه

لباس زمستانی نوزاد داخل خانه

شاید وسوسه شوید که کودکتان را حتی در داخل خانه هم با لباس‌ نوزادی گرم بپوشانید، اما توصیه می کنیم در این کار زیاده‌روی نکنید. دمای ایده‌آل برای نوزادان بین 68 تا 72 درجه فارنهایت (20 تا 22.2 درجه سانتی‌گراد) است و قانون یک لایه بیش‌تر در داخل خانه هم باید رعایت شود. یک راه مناسب برای تشخیص گرم یا سرد بودن نوزاد دست گذاشتن روی کمر یا شکم او است. این نواحی باید گرم باشد، ولی عرق نکند. جلوگیری از گرم شدن بیش‌ازحد کودک در زمان خواب بسیار مهم است، زیرا گرمای زیادی می‌تواند منجر به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS شود. هنگام خواب، به‌جای استفاده از پتو باید از کیسه‌خواب استفاده کنید. عرق کردن، موهای مرطوب، گونه‌های برافروخته و تنفس سریع همگی از نشانه‌های گرمازدگی هستند، بنابراین اگر این علائم را مشاهده کردید، یک لایه از لباس کودکتان را کم کنید. از طرفی نیاز نیست هر دقیقه او را با نگرانی چک کنید، اگر راحت می‌خوابد و دما در محدوده مناسبی تنظیم شده است، شرایط مناسبی دارد.

نکته: زمان خرید اینترنتی لباس زمستانی نوزاد دقت کنید که در ابتدا به جنس و الیاف پارچه لباس دقت کنید. قیمت لباس زمستانی نوزاد هم به جنس، سایز و برند تولید کننده آن بستگی دارد.

انواع مدل لباس زمستانی نوزادی

لباس زمستانی نوزاد

کودکان، به‌خصوص نوزادان در فصول سرد سال آسیب‌پذیرتر از سایر مواقع هستند و باید از آن‌ها با آگاهی کامل محافظت کنید در این میان لباس‌های زمستانی نوزاد دختر و پسر در انواع مختلف به شما در این مأموریت کمک می‌کنند. شما هم باید علاوه بر کسب اطلاعات لازم، بهترین لباس‌های زمستانی را با جنس‌های مناسب برای نوزاد خود تهیه کنید. در این مقاله تلاش کردیم شما را برای نحوه گرم نگه‌داشتن کودک خود در مکان‌های مختلف راهنمایی کنیم. علاوه بر این شما می‌‌‎توانید انواع مختلف مدل‌های لباس زمستانی نوزاد را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی مدیسه مشاهده و تهیه کنید.

 

لیست ضروری خرید سیسمونی

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *