لباس نوزاد

یکی از بهترین بخش‌های آماده شدن برای تولد نوزاد و سیسمونی خریدن، خرید لباس نوزاد است! خرید کردن برای نوزاد درراه و یا تازه به دنیا آمده تجربه‌ای لذت‌بخش برای پدر و مادرها و اطرافیانشان است. ازآنجایی‌که خرید لباس برای نوزاد بسیار متفاوت از خرید برای خودتان و یا حتی کودکان دیگر است، شاید یکی از چالش‌برانگیزترین تجربه‌های خرید برای هرکسی محسوب بشود. پس اگر شما نیز در آستانه این تجربه شیرین و هیجان‌انگیز هستید با مدیسه همراه باشید تا با فوت‌وفن‌های خرید لباس نوزادان آشنا شوید.

 

فوت‌وفن‌های خرید لباس نوزاد

خرید لباس نوزاد

کمتر کسی پیدا می‌شود که با دیدن لباس‌های به آن کوچکی و لطافت هیجان‌زده نشود. تنوع لباس‌های نوزادی بسیار زیاد است و هر پدر مادری دوست دارد بهترین‌ها را برای فرزندش تهیه بکند. همان‌طور که شما نمی‌خواهید لباس‌های ناراحت بپوشید، نوزادان نیز نمی‌خواهند به همین دلیل برای خرید لباس نوزادان باید علاوه بر زیبایی نکات مهمی را هم در نظر بگیرید تا کودک تازه به دنیا آمده احساس راحتی داشته باشد. برخی از این نکات شامل موارد زیر است:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

حتماً به جنس پارچه لباس نوزاد توجه کنید

نوزادان پوست ظریف و حساسی دارند و هر پارچه‌ای برای آن‌ها مناسب نیست. لباس‌هایی با الیاف نخ و پنبه‌ای‌ بهترین انتخاب برای لباس نوزاد است. لباس‌های پنبه‌ای بافتی نرم و لطیف دارند و هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کنند ازاین‌رو هرچه درصد نخ و پنبه‌ لباس بیشتر باشد، گزینه مناسب‌تری برای نوزاد تازه متولد شده است. پیش از خرید حتماً جنس لباس را چک کنید و از خرید لباس‌هایی با درصد پولی استر بالا برای نوزاد خودداری کنید.

پارچه لباس نوزاد
در شش ماه اول تنها بر خرید لباس‌های ضروری تمرکز کنید

نوزادان به یک‌چشم بر هم زدن رشد می‌کنند. این‌قدر رشد آن‌ها سریع است که تا به خودتان بیاید می‌بینید که شلوار نوزادتان به شلوارک تبدیل ‌شده است. به همین دلیل نیازی نیست حتماً کوهی از لباس‌های سایز کوچک تهیه کنید چراکه با رشد نوزاد عملاً بی‌استفاده می‌مانند. کافی است از هر سایز لباس چند دست داشته باشید تا در صورت تعویض نوزاد بی‌لباس نماند.

 

پارچه لباس نوزاد
راحتی را فدای زیبایی نکنید

نوزادان معمولاً در طول روز چندین بار لباس‌های خود را به دلیل تف کردن، دفع ادرار و … کثیف می‌کنند، بنابراین مهم است که لباسی برای نوزاد تهیه کنید که به‌راحتی تعویض شود. هر لباسی هرچقدر هم زیبا اگر راحت نباشد به درد نوزاد شما نمی‌خورد. کافی است نگاهی به دست و پای ظریف نوزاد بیندازید تا متوجه شوید تا چه حد راحتی لباس در هنگام تعویض کردن موضوع مهمی است. پس لباسی را انتخاب کنید که تعویض آن آسان باشد تا هم تعویض آن زمان بیشتری نبرد و هم دوست کوچک خود را ناراحت نکنید. تمرکز خود را بر روی خرید لباس‌هایی با زیرپوش متحرک بگذارید تا در موقع تعویض پوشک راحت باشید.

 

تعویض لباس کودک

لباس‌های مناسب فصل خریداری کنید.

یک فاکتور مهم که هنگام خرید لباس نوزاد باید در نظر بگیرید این است که از مناسب بودن آن برای فصل اطمینان حاصل کنید. داشتن لباس‌های بچه‌گانه متناسب با فصل باعث می‌شود که دمای بدن کودک شما مناسب شرایط آب و هوایی باشد و همچنین شیک به نظر برسد. مثلاً مطمئن شوید که لباس نوزادتان برای پاییز، بهار یا تابستان خیلی گرم نیست.

لباس‌های مناسب فصل

مراقب عوامل التهاب آور باشید.

برچسب‌های لباس پشت یقه حتی بزرگ‌سالان را اذیت می‌کند، چه برسید به پوست ظریف نوزادان؟ به همین دلیل ترجیحاً لباس‌هایی انتخاب کنید که فاقد برچسب باشند در غیر این صورت فقط کافی است آن را با دقت بردارید و مطمئن شوید که هیچ تگ یا برچسبی روی لباس باقی نمانده است.

 

لباس
امیدواریم این راهنما به شما در تصمیم‌گیری هوشمندانه و آگاهانه در مورد ایجاد اولین کمد لباس کپسولی برای این موجود کوچک که عشق زندگی شما خواهد بود، کمکی کرده باشد.

 

خرید لباس نوزادی ارزان قیمت

 

چطور به نوزاد لباس بپوشانیم

انتخاب لباس برای نوزاد کار سختی است و اکثر مادران جوان استرس این را دارند که لباسی که انتخاب می‌کنند، تن بچه را اذیت کند و یا باعث سرماخوردن او بشود. انتخاب سیسمونی برای نوزاد بخش مهمی از استرس‌های زمان بارداری است و تجربه مشترک مادران نشان می‌دهد که خیلی از لباس‌هایی که تهیه می‌شود، در نهایت به‌کار نمی‌آید. با توجه به اینکه امنیت و سلامت نوزاد در درجه اول اهمیت قرار دارد، این مهم است بدانیم چه لباسی انتخاب کنیم و آن را چطور بدون دردسر و اذیت بچه به اون بپوشانیم.

در این ویدیو نکات مهم برای انتخاب لباس نوزاد و روش پوشاندن لباس مناسب را خواهید‌دید.

انتخاب لباس نوزاد فقط در چهار گام

بیشتر خانم‌های باردار وقتی هیجان اولیه‌شان از دریافت خبر خوش بارداری می‌گذرد و آزمایش‌های غربالگری و نگرانی‌های ماه سوم و چهارم را پشت سر می‌گذارند، تازه به این سوال مهم می‌رسند که حالا چه جوری سیسمونی انتخاب کنم؟ چی بخرم؟ از کجا بخرم؟ برای چه چیزهایی بهتراست مبلغ بیشتری بپردازم و برای چه چیزهایی می توانم صرفه جویی کنم؟ لباس با کیفیت نوزاد را از کجا بشناسم؟ به توصیه کدام در و همسایه و فروشنده گوش کنم که منفعت من را در نظر داشته باشند؟
عکس سیسمونی سه
برای انتخاب لباس نوزاد بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

  1. از همه چیز مهم‌تر در انتخاب لباس نوزاد، امنیت است. لباس‌هایی که دکمه دوخته شده (غیر فشاری و پرسی) و پاپیون یا گل برجسته دارند، با اینکه زیبا هستند، لباس‌های مناسبی نیستند چون اگر این دکمه یا پاپیون شل یا کنده شود، خدای نکرده باعث خفگی نوزاد می‌شود.
  2. جنس لباس نوزاد بهتر است پنبه ای (کتان) یا نخی دو‌رو باشد. این جنس کمترین میزان حساسیت را ایجاد می‌کند و خنک است. برای نوزاد لباس‌هایی را اتخاب کنید که در آنها هر چه بیشتر کتان و هرچه کمتر پلی استر به کار رفته باشد.
  3. بهترین مدل یقه برای نوزاد و کودک کم سن یقه دکمه دار (با دکمه فشاری یا پرسی) یا مدل فرشته است که به راحتی و بدون اذیت‌کردن نوزاد قابل درآوردن و پوشاندن هستند.
  4. چاپ لباس از چند جهت مهم است. یکی اینکه طرح و عکس چاپ شده روی لباس لطیف باشد و در آن از رنگ‌های ملایم استفاده شده باشد تا هم لباس نرم باشد و هم به نوزاد آرامش بدهد. دیگر اینکه با توجه به میزان شستشوی هر دست لباس نوزاد که شاید تا صد بار هم باشد، رنگ باید ثابت باشد و از روی لباس پاک نشود. به همین دلیل تهیه لباس‌های تکه‌دوزی یا گل‌دوزی شده منطقی‌تر و کاربردی‌تر است. معلوم است که هرچه لباس از برند معتبرتر و با کیفیت‌تری تهیه شود، عمر و دوام بیشتری خواهد داشت.

لیست ضروری خرید سیسمونی

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *