پرایمر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

وجود منافذهای باز، چین و چروک‌های ریز ناحیه چشم و ناهمواری‌های پوستی، امری بدیهی بوده و به مرور زمان پوست ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما تا به حال به عکس‌های قبل و بعد آرایش‌های حرفه‌ای دقت کرده‌اید؟ هیچ اثری از نواقص و مشکلات رایج پوستی در این آرایش‌ها وجود ندارد. داشتن پوستی صاف و یکدست به وسیله استفاده از پرایمر صورت قابل دستیابی است. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که پرایمر چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

وظیفه پرایمر چیست؟

مزیت پرایمر چیست

  • ماندگاری آرایش: برای زیرسازی و آماده‌سازی پوست قبل از آرایش از انواع پرایمر استفاده می‌شود. اگر دوست دارید که آرایشی حرفه‌ای و طبیعی با ظاهری زیبا داشته باشید، باید قبل از کرم پودر از پرایمر استفاده کنید.
  • بستن منافذ پوست و پوشاندن و یکدست کردن آن: حتی اگر اهل آرایش‌های زیاد هم نباشید، استفاده از پرایمر به‌تنهایی باعث پوشاندن منافذ بازمی‌شود و ظاهری زیبا به آن می‌دهد.
  • مات کردن پوست: اگر پوست چربی دارید، تهیه یک پرایمر مات را در اولویت خود قرار دهید تا دیگر پوستتان چرب نباشد برق نزند. البته توجه کنید که برخی از پرایمرها نیز برای پوست‌های خشک و به‌صورت روغنی تولید می‌شوند.
  • مناسب برای چین‌وچروک و ضد پیری: در پرایمرها ترکیبات ضد پیری و جوان‌کننده پوست استفاده می‌شود که به پوست شادابی و نشاط بخشیده و چروک‌های روی صورت را می‌پوشاند.
  • آبرسان و مرطوب‌کننده: مرطوب کردن و آبرسانی پوست به‌قدری اهمیت دارد که اکثر محصولات مراقبتی پوست ویژگی آبرسانی دارند. پرایمرها نیز این وظیفه را زمانی که پوست ساعت‌ها زیر آرایش باقی می‌ماند، بر عهده دارند.
  • روشن‌کننده پوست: بسته به نوع، پرایمر باعث روشن شدن پوست و رفع تیرگی‌ها، جای جوش و سیاهی زیر چشم می‌شود.

لیست قیمت انواع پرایمر صورت

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آیا باید پرایمر را به روتین آرایشی خود اضافه کنیم؟

اگر می‌پرسید بزرگ‌ترین تفاوت بین استفاده از پرایمر و استفاده از فونداسیون بدون پرایمر چیست، نظر آرایشگر مشهور و کارآفرین اجتماعی، Deida Massey را در این‌باره این است که این استفاده از پرایمر در زمینه ارائه بهترین پوشش ممکن کرم پودر روی پوست است. او می‌گوید: «استفاده از پرایمر روی صورت قبل از استفاده از فونداسیون مشابه استفاده از زیرساز بوم قبل از رنگ‌آمیزی است.

پرایمر به آماده‌سازی پوست صورت کمک می‌کند تا فونداسیون ثابت بماند و به پوست زیرسازی شده بچسبد. اما این بدان معنا نیست که Massey همیشه از پرایمر برای مشتریان خود استفاده می کند. در عوض، او گاهی اوقات به جای پرایمر از مرطوب کننده صورت استفاده می کند. او می افزاید: «استفاده از پرایمر معایبی نیز دارد. گاهی عملکرد پرایمر در برخی از انواع پوست راضی کننده نیست. به طور خلاصه، استفاده از نوع نامناسب پرایمر یا پرایمری که با آن آشنا نیستید، می تواند نتایجی ناامیدکننده‌ای به شما بدهد.

انواع پرایمر

انواع پرایمر

پس از یافتن جواب سؤال انواع پرایمر و مزیت‌ها و کاربردهای آن، نوبت به شناخت انواع پرایمر و خرید پرایمر می‌رسد. انواع مختلف پرایمر به‌صورت پودر، ژل یا کرم تولید و عرضه می‌شوند. در واقع، همه پرایمرهای آرایشی به دو دسته اصلی خلاصه می شوند: فرمول های مبتنی بر سیلیکون یا مبتنی بر آب. معمولا پرایمرهای بر پایه آب برای پوست‌‍‌های خشک استفاده می‌شوند و پرایمرهای سیلیکونی برای پوست‌‍‌هایی که ناهمواری‌های زیادی دارد مناسب است.

پرایمرهای مبتنی بر آب اساسا مرطوب‌کننده‌های سبکی هستند که به پوست شما احساس رطوبت می‌دهند. میک‌آپ آرتیست‌ها حرفه‌ای معتقدند که این نوع پرایمر کار خاصی برای آرایش شما انجام نمی‌دهند، مخصوصاً اگر قبلا از مرطوب‌کننده استفاده کرده باشید، و هیچ‌یک از خواص صاف‌کنندگی پوست مانند پرایمر سیلیکونی را ندارند.

پرایمر مناسب پوست چرب

پرایمر صورت

مانند محصولات آرایشی دیگر، پرایمرها نیز برای پوست‌های مختلف به‌صورت متفاوت تولید می‌شوند. پرایمرهای مات‌کننده مناسب پوست‌‍‌های چرب هستند که مانع از چرب شدن و برق زدن پوست بر اثر ترشح غدد چربی می‌شوند.

پرایمر مناسب پوست خشک

پرایمرهای روغنی که از روغن‌های طبیعی تولید می‌شوند، برای پوست‌های خشک مناسب هستند و مانع خشکی بیش‌تر پوست می‌شوند.

پرایمر مخصوص پلک

پرایمر مخصوص پلک

پرایمر مخصوص پلک و پشت چشم برای ماندگاری آرایش چشم و سایه و پخش نشدن آن استفاده می‌شود.

پرایمر لب

پرایمر لب هم مانند پرایمر صورت، وظیفه پوشانندگی خطوط لب و ماندگاری بیش‌تر رژلب مدادی را بر عهده دارد. پرایمرهای لب بی‌رنگ و مات هستند.

پرایمر مژه

این محصول برای جلوگیری از جمع شدن ریمل و بلندتر شدن و یکدست نبودن مژه ها بعد از زدن ریمل کاربرد دارد. برای بهترین بازدهی پرایمر مژه بهتر است قبل از استفاده، مژه‌ها با شوینده مناسب تمیز شوند.

پرایمر رنگی

پرایمر رنگی

پرایمرهای رنگی برای اصلاح رنگ پوست استفاده می‌شوند.

  • برای مثال جهت پوشاندن قرمزی پوست، جای جوش یا سوختگی از پرایمر رنگی سبز استفاده می‌شود.
  • پرایمرهای زرد نیز برای روشن کردن پوست‌های سبزه و پوشاندن جوش‌های سرسیاه استفاده می‌شوند.
  • پرایمرهای بنفش برای رفع زردی پوست به کار می‌روند.
  • پرایمرهای صورتی نیز برای افزایش شادابی پوست و روشن کردن آن مفید هستند.

مطالب دیدنی:  جادوی خواص روغن آرگان برای صورت شما

چگونه از پرایمر استفاده کنیم ؟

نحوه استفاده از پرایمر

در ابتدا پوست را با پاک کننده‌های صورت بشویید و کاملاً خشک کنید. در مرحله‌ بعد مرطوب‌کننده بزنید و باز چند ثانیه صبر کنید (به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی پرایمر، در صورت عدم نیاز به‌دلخواه می‌توان این مرحله را انجام نداد). در ادامه، روی نوک یکی از انگشتان خود به میزان یک نخود پرایمر برداشته و روی پوست خود و به‌خصوص در مناطق چرب پخش کنید. چند ثانیه صبر کنید تا پرایمر به‌خوبی روی پوستتان بشیند و سپس کرم‌پودر بزنید.

نکته: اگر طرفدار آرایش‌های زیاد نیستید و دوست دارید طبیعی باشید، استفاده از پرایمر را به‌تنهایی به شما توصیه می‌کنیم.

عوارض پرایمر و استفاده مکرر از آن

باید دقت کنید که استفاده مداوم و به مقدار زیاد از پرایمر اصلا خوب نیست و مضراتی نیز به همراه دارد. این روزها هم که تب استفاده از پرایمر و داشتن آرایشی بی‌نقص و ماندگار بسیار بالا گرفته است، اما باید طرز استفاده صحیحی از هر محصولی را بیاموزیم.

یکی از مشکلات پرایمر که می‌تواند برای شما اتفاق بی‌افتد استفاده روزانه از آن است، پرایمر را هیچ‌گاه در کل روز نگذارید روی پوست صورت شما بماند. زیرا به پوست آسیب بسیاری می‌زند. پس طرز استفاده، از آن بسیار مهم بوده و زیاده‌روی در آن اصلا توصیه نمی‌شود.

بهترین مارک پرایمر چیست؟

پرایمر اوریفلیم

    • پرایمر اوریفلیم: اوریفلیم برندی باکیفیت و محبوب از کشور سوئد است که سبب تسهیل تجدید سلولی نیز می‌شود. این محصول بهترین مارک پرایمر صورت بوده و به تقویت و ترمیم، بهبود رنگ، حفظ رطوبت، کاهش منافذ باز و شادابی پوست کمک می‌کند.
    • پرایمر فلورمار: برند فلورمار در کشور ایتالیا ثبت شده و دو سال بعد در ترکیه تولید و عرضه شده است. فلورمار در محصولات خود از روغن‌های طبیعی استفاده می‌کند و انواع لوازم‌آرایشی مختلف را تولید می‌کند. محصولات آرایشی فلورمار بسیار باکیفیت، محبوب و پرطرفدار هستند.
    • پرایمر مای مدل مت تاچ: پرایمر مای در ایران تولید می‌شود و مقرون‌به‌صرفه است. این محصول حاوی روغن‌های گیاهی مانند آلوئه ورا، کنجد، جوانه گندم و مقادیر بالایی از ویتامین‌های F ،B ،E و A است. بافت سبک و ابریشمی دارد و سبب ماندگاری بالای کرم‌پودر می‌شود.
    • پرایمر فارماسی: پرایمر مات فارماسی در کشور ترکیه تولید می‌شود و باعث مات شدن و جلوگیری از برق زدن پوست می‌شود. این محصول بافت ژلی و سبک دارد و منافذ باز و چروک‌های سطحی را می‌پوشاند.
    • پرایمر میبیلین مدل بیبی اسکین: پرایمر ژله‌ای بیبی اسکین محصول جدیدی است که مشابه اسمش، پوست را به پوستی نرم و لطیف همانند پوست بچه‌ها تبدیل می‌کند. برای پوست‌های معمولی و حساس تولید شده است و سبب کاهش منافذ باز و ماندگاری آرایش می‌شود.

پرایمر میبیلین مدل بیبی اسکین

نکته مهم در شناخت و خرید پرایمر چیست؟

پرایمرهای سیلیکونی به صورت شما احساسی فوق‌العاده صاف، ابریشمی و نرم می‌دهند که به آرایش شما اجازه می‌دهد بدون فرورفتن در منافذ و چین و چروک روی پوستتان بنشیند. سیلیکون‌ها همچنین یک سپر محافظ روی پوست شما تشکیل می‌دهند و رطوبت را به دام می‌اندازند تا پوست را هیدراته و مرطوب نگه دارند.

اگر یکی از پنج ماده ( دی متیکون، پلی سیلیکون، تری سیلوکسان، سیکلوپنتازیلوکسان و غیره) به ماده سیلوکسان ختم شود، متوجه خواهید شد که پرایمر سیلیکونی دارید. البته كه این یک روش دقیق نیست، اما به شکل تقریبی می‌تواند اطلاعات خوبی درمورد نوع پرایمر به شما بدهد که اگر ترکیب‌های بالا یا سیلوکسان‌ها در محتویات محصول وجود نداشته باشند، احتمالاً یک پرایمر مبتنی بر آب دارید.

مراقبت از پوست را فراموش نکنید

در این مقاله تلاش کردیم به سوال پرایمر صورت چیست جواب دهیم و شما را با انواع پرایمر، کاربرد و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم. تمامی انسان‌ها حق داشتن پوستی صاف، یکدست و زیبا را دارند. شما نیز از حق خود دفاع کنید و به پوست خود اهمیت دهید. همچنین برای داشتن پوستی بهتر روتین پوستی روزانه و مراقبت از پوست را نیز فراموش نکنید.

 

منبع : grove

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

5 دیدگاه در “انواع پرایمر چیست و کاربردهای آن کدامند؟

  1. نسیم گفت:

    انتخاب پرایمر خیلی سخته چون جنس فیک تو بازار زیاد شده. من خودم فقط از مدیسه خرید می کنم

  2. نیلوفرانه گفت:

    من نمی دونستم پرایمر چیه این مقاله رو که خوندم رفتم از فروشگاه مدیسه خریدم خیلی از خریدم راضیم کاش زودتر میفهمیدم پرایمر چیه حس میکنم نصف عمرم به فنا رفته

  3. رحمانی گفت:

    مرسی خیلی خوب بود

  4. زهرا جوانیاری گفت:

    خیلی مطلب جامع و کاملی بود خیلی ممنون ولی ای کاش درمورد برندها و مدلهایی که تو بازار هست هم مطلب بیشتری بذارید تا مصرف کننده ها موقع خرید گیج نشن مرسی

  5. سردبیر گفت:

    بله حتما انجام خواهد شد. توصیه می کنیم موقع بازدید از فروشگاه مدیسه یا هر فروشگاه دیگری محصولاتی که جز بهترین برندهای معرفی شده در این مقاله هست را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *