آرایش مناسب میانسالی

زیبایی هیچ‌گونه ارتباطی با سن و سال ندارد. شما چه جوان باشید چه مسن باید به زیبایی ظاهر خود اهمیت بدهید. در میانسالی نباید هدف شما از آرایش کردن جوان‌تر جلوه دادن خودتان باشد. آرایش مناسب میانسالی باید به صورتی باشد که جذابیت و زیبایی‌های صورت شما را به خوبی نشان داده و نقاط قوت صورت شما را دو چندان نماید.

ترفندهای آرایشی که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد به خانم‌های مسن‌تر کمک کرده تا به بهترین شکل ممکن آرایش خود را انجام بدهند و چهره خود را جوان‌تر جلوه دهند. دقت داشته باشید که اگر شما هم در دوران میانسالی به سر می‌برید بهتر است با مدل آرایش مناسب میانسالی آشنا باشید تا بتوانید میکاپی بی‌نظیر و زیبا داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

نحوه آرایش مناسب میانسالی و مراحل آن

نحوه آرایش مناسب میانسالی و مراحل آن

جهت کاهش چین و چروک‌های پوست راه‌حل صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده است. جهت یکدست نمودن پوست باید از کرم ضد چروک استفاده نمایید. همچنین جهت داشتن یک آرایش روزانه و طبیعی‌تر به اینکه تمامی نواحی صورت را کرم پودر بزنید، نیازی نیست، در عوض می‌توانید برای نواحی مثل دور چشم از کانسیلر دو کاره با تناژ زرد رنگ استفاده کرده که این نوع کانسیلر دارای خاصیت برجسته کنندگی بوده و قادر است تا لکه‌های پوستی و سیاهی‌های زیر چشم را به خوبی پوشش بدهد.

انواع ترفند آرایشی برای خانم‌های میانسال

انواع ترفند آرایشی برای خانم‌های میانسال

در صورتی که شما نیز از آن دسته از بانوان مسنی هستید که پوست صورت شما مقداری چروک شده و گمان می‌کنید که دیگر ترفندهای آرایشی پیشین روی صورت شما جواب نمی‌دهد، به راحتی با نکات و ترفندهایی که ما به شما در این مقاله خواهیم گفت، می‌توانید خود را جوان‌تر و جذاب‌تر نشان بدهید.

استفاده از کانسیلر

در انتخاب کانسیلر دقت کنید که ضد پیری باشد، تا خطوط پوست را پر نموده و لکه‌های تیره پوست را پنهان نماید. در انجام این کار به تفاوت کانسیلر و هایلایتر کاملا توجه داشته باشید. کانسیلر را به شکل مثلثی زیر چشم‌‎ها، اطراف دهان و روی هر نوع لک بزنید. با انگشت اشاره و اسفنج‌های بیوتی بلندر به طور ضربه‌ای ترکیب نمایید و کرم را روی پوست نمالید.

کرم پودر و کانسیلر

انواع ترفند آرایشی برای خانم‌های میانسال

همچون کانسیلر، از یک فروشگاه معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی، کرم پودر ضد پیری مدنظر خود را تهیه کرده و دقت نمایید که کرم پودر انتخابی شما دارای خواص لیفت کننده و ضد چروک باشد. با بالا رفتن سن، پوست صورت هم خشک‌تر می‌شود، بهتر است که کرم پودر برای پوست شما مناسب باشد و کرم پودرهای دارای مرطوب کننده را جایگزین پنکیک نمایید.

پودر بی رنگ

بعد از کرم پودر، آن را با یک پودر بی رنگ فیکس نمایید. هر نوع پودر بی‌رنگی قادر است تا این کار را انجام داده و آرایش شما را در طی روز ثابت، بدون چربی و مات نگه دارد.

ترفندهای طلایی رژگونه

ترفندهای طلایی رژگونه

در ترفندهای ارایش زنان ۵۰ ساله، یک رژگونه سبک به رنگ صورتی بسیار مناسب است. مقدار اندکی از رژگونه را روی گونه‌های خود بزنید. در صورتی که شما نیز از دسته افرادی هستید که از گوشه لب تا گوش خود را رژگونه می‌زدید، بهتر است که این روش را ترک نمایید. در سنین بالا، کافی است مقداری بالای گونه‌های خود را با رژگونه درخشان نمایید، همین کار بر جذاب‌تر شدن شما خواهد افزود.

قیمت انواع لوازم آرایشی لوکس و اورجینال

 

کشیدن خط چشم

اگر مایع را روی پلک پایین بزنید، افزون بر آنکه چشم‌ها را ریزتر جلوه می‌دهد، بلکه خطوط اطراف چشم نیز توجه بیشتری را به خود جلب می‌نمایند. خط پلک پایین را با یک خط چشم سفید کشیده تا چشم‌ها بزرگ‌تر به نظر بیایند. در صورتی که از خط چشم مایع استفاده می‌کردید، بهتر است که هم‌اکنون از مداد چشم استفاده نمایید. با توجه به اینکه مدادهای چشم نرم‌تر از مایع هستند، روی پوست صورت شما بهتر نشسته و بر درشت شدن چشم‌های شما می‌افزایند.

از کشیدن خط چشم‌های مشکی و پررنگ و همچنین پهن، اجتناب نمایید. چنانچه از مایع استفاده می‌کنید، دستتان نباید بلرزند، چرا که خط چشم نازک برای بانوان مسن، مناسب‌تر است.

 سایه چشم

سایه چشم

در ترفندهای و تکنیک‌های ارایش چشم میانسال، بهتر است از استفاده از سایه ممانعت نمایید. اما می‌توانید سایه سفید را زیر ابروها و روی پلک‌‎ها پرایمر بزنید، بهتر است پلک‌ها را تمیز و ساده حفظ کنید. هرچقدر از سایه کم‌تر استفاده کنید، آرایش روی پلک‌های شما زیباتر جلوه خواهد کرد. در صورت استفاده از سایه سعی نمایید که بیشتر از دو رنگ سایه استفاده نکنید و سایه را تا استخوان ابرو ادامه بدهید.

بسیاری از بانوان در سایه زدن مشکل دارند، به این خاطر که پشت چشم‌ها چروک بوده و سایه به خوبی روی پلک‌های نمی‌نشیند. جهت رفع این مشکل، پیش از زدن سایه، از پایه سایه چشم استفاده نمایید.

 ریمل زدن

ریمل زدن

در ارایش چشم بالای چهل سال، ابتدا مژه‌های خود را فر داده و از دو لایه ریمل روی مژه‌ها استفاده نمایید. دو لایه ریمل، مژه‌ها را بلندتر و چشم‌ها را درشت‌تر جلوه خواهد داد. براش ریمل را به طور مدام داخل و خارج ریمل نکنید؛ چرا که این کار ریمل را خشک می‌کند. استفاده از ریمل، منجر به فر ماندن مژه‌ها شده و مژه‌ها را به طرف بالا می‌برد. زمان زدن ریمل، مژه‌ها را بالا نگه داشته و از عقب به جلو حرکت نمایید.

دوباره براش ریمل را تا نوک مژه‌ها آورده و به سمت عقب و جلو بزنید. جهت آنکه مژه‌های زیبا و منظمی داشته باشید، این کارها را چندین مرتبه تکرار نمایید، نگذارید که لایه اول ریمل خشک گردد، اینکار را 3 الی 4 بار پی در پی انجام بدهید. زدن انواع ریمل برای مژه‌های پایین چندان جالب نیست؛ چرا که چهره شما را مصنوعی می‌سازد.

مطالب مرتبط:  پر پشت شدن مژه با روش‌های کاربردی و آسان در خانه

 

رژلب براق

خانم‌های مسن بهتر است که از رژلب‌های سبک استفاده نمایند، رنگ‌هایی مانند گلبهی و صورتی که از رنگ‌های جیگری و قهوه‌ای بهتر هستند. رژ لب‌های تیره سن را بیشتر جلوه می‌دهند. در نتیجه چنانچه پوست روشنی دارید، بهتر است که در آرایش خود از رژ لب تیره استفاده نکنید. با بالا رفتن سن، لب‌های شما نازک‌تر شده که بهترین کار استفاده از برق لب است. ابتدا رژی پررنگ‌تر از لب‌های خود بزنید، سپس با برق لب بخش میانی لب‌های خود را براق نمایید.

تکنیک‌هایی برای جذابیت بیشتر خانم‌های مسن

تکنیک‌هایی برای جذابیت بیشتر خانم‌های مسن

 پرایمر

پرایمر، ماندگاری لوازم آرایشی را برای زنان بیشتر کرده که در نتیجه شانس داشتن آرایش زیبایی در پنجاه سالگی را به همراه خواهد داشت. تنها کافی است که پیش از هر آرایشی، پرایمر بزنید. یک قطره از پرایمر را روی پلک‌های خود زده تا ماندگاری سایه افزایش بیابد و چربی پلک را جذب نماید. پرایمر برای تقویت مژه‌ها و نگهداری ریمل نیز، موثر است.

مژه‌های خود را بلند نمایید

مژه‌های خود را بلند نمایید

اغلب بانوان از اینکه مژه‌های بلندی ندارند، ناراضی می‌باشند. یکی از روش‌های موثر استفاده از فرمژه است. جهت تاثیر بیشتر، فرمژه را پیش از استفاده با سشوار گرم نمایید. پس از آن بعد از فر کردن مژه‌ها ریمل بزنید. درصورتی که مژه‌های نازکی دارید، بهتر است که اکستنشن مژه انجام بدهید و از مژه‌های جذاب خود لذت ببرید. برای مراسم‌های خاص از مژه‌های مصنوعی استفاده نمایید. از دو لایه ریمل برای مژه‌ها استفاده نمایید.

مرطوب کننده پوست

هر چه سن افزایش می‌یابد، در پی آن خشکی پوست بیشتر می‌شود، شما همیشه باید یک مرطوب کننده مناسب پوست خودتان را به همراه داشته باشید. برای زدن این کرم، پس از حمام و پیش از زدن کرم پودر بهترین زمان است.

 اسفنج آرایشی را نم‌دار کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که احساس کنید اسفنج‌های آرایشی، کرم پودر شما را جذب کرده و یا به طور کامل کرم را روی پوست شما پخش نمی‌کند. جهت جلوگیری از این مشکلات، مقداری آن را با آب مرطوب نمایید. در این صورت به خوبی روی پوست شما هم پخش خواهد شد.

مطالب پربازدید:  روتین پوستی در میانسالی برای داشتن پوستی بی نقص

 

آشنایی با تکنیک‌ها و ترفندهایی برای داشتن آرایش مناسب میانسالی

مهم‌ترین ترفندهای آرایشی که در آرایش چهل سالگی باید در نظر بگیرید: استفاده از مواد آرایشی برای پوست‌های مسن هرقدر کم‌تر باشد، بهتر است. چرا که هر چقدر که آرایش سنگین‌تر و غلیظ‌تر شود، چین و چروک‌ها بهتر خود را جلوه می‌دهند. در این مطلب در مورد نحوه آرایش زنان بالای 40 سال و همچنین متریال آرایشی مانند کانسیلر، پودر بی‌رنگ، رژگونه،  سایه چشم، ریمل و… کاربرد هر یک صحبت کرده‌ایم.

 

منبع : vogue

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *