پر پشت شدن مژه

پر پشت شدن مژه ها به یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان تبدیل شده است. خوشبختانه روغن‌های گیاهی تاثیر بسیار زیادی در افزایش حجم مژه‌ها داشته و می‌توانند از ریزش آن‌ها جلوگیری نمایند.

یکی از معیارهای جذابیت چهره هر فرد، ابروهای پر پشت و خوش حالت بودهکه باعث دوچندان شدن زیبایی چشم‌ها می‌شود. به همین خاطر است که خیلی از افراد به دنیال پر پشت شدن مژه و ابروهای خود هستند. با این حال بعضی افراد از نعمت خدادادی ابروهای پرپشت محروم هستند و عده‌ای دیگر هم ممکن است به دلایل مختلف درگیر ریزش ابرو شوند؛ به طوریکه این عضو زیبا، حالت طبیعی خود را از دست دهد و برخی نواحیش خالی می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

از طرف دیگر مژه‌ها قاب زیبایی برای چشم به شمار می‌روند که گیرایی صورت را افزایش داده و توجه دیگر افراد را به سمت چهره جلب می‌کنند.با این که تاثیر پرپشتی مژه‌ها بر زیبایی کلی چهره بر کسی پوشیده نیست، اما متاسفانه بسیاری افراد مراقبت و آب‌رسانی آن را نادیده می‌گیرند و دچار عارضه ریزش مژه می‌شوند.

شاید رشد مجدد و پرپشت شدن مژه‌ها و ابروها ناممکن و سخت به نظر برسد؛ اما اگر شما هم به هر دلیلی دچار ریزش ابرو و مژه شده‌اید، روش‌هایی برای پر پشت کردن ابرو و مژه وجود دارد که رشد آن‌ها را تحریک خواهد کرد. در این مقاله دستور تهیه سرم‌های تقویت مژه خانگی با روغن‌های در دسترس و طبیعی را به شما آموزش خواهیم داد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پر پشت شدن مژه

پر پشت شدن مژه

این روزها روش‌های مصنوعی فراوانی جهت زیبایی بخشی به مژه‌ها و ابروها در صنعت آرایشگری ایجاد شده که کاشت مژه ، اکستنشن و مژه‌های مصنوعی از جمله این روش‌ها هستند. ولی هر یک از این راهکارها، دردسرها و مشکلات خاصی به دنبال دارد. شما جهت داشتن چهره‌ای طبیعی که زیبایی خیره‌کننده‌ای ایجاد نماید، باید برای سلامت پوست و موی خود از روش‌های طبیعی که به حفظ سلامتی کمک می‌نماید، استفاده نمایید.

استفاده از روش‌های مصنوعی جهت پرپشت شدن سریع مژه در اغلب مواقع سبب آسیب رساندن به مژه‌ها و ریزش شده که جبران این مشکلات بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن است.

اگر شما نیز با دیدن اشخاصی که مژه‌هایی بلند و پرپشت دارند دلتان ضعف رفته و شما هم می‌خواهید مژه‌هایی بلند و جذاب داشته باشید باید پیش از هرکاری، بدانید که دلایل گوناگونی مثل ژنتیک از اثرگذارترین عوامل در زیبایی مژه‌ها هستند ولی با راهکارهایی می‌توان آن‌ها را تقویت نمود و ظاهر زیباتری به آن‌ها بخشید.

فقط توجه داشته باشید که هرگونه استرس، غم و ناراحتی طولانی، رژیم‌های غیراصولی و کمبودهای تغذیه‌ای، عدم تعادل هورمونی و مشکلات تیروئیدی از رایج‌ترین علت‌های ریزش ناگهانی مژه‌ها است. با کمک اسباب بازی‌های ضداسترس می‌توانید فشارهای روحی و اضطراب را کاهش دهید.

دلیل ریزش ناگهانی مژه‌ها

دلیل ریزش ناگهانی مژه‌ها

شما نمی‌توانید هیچ روشی را به‌منظور سریع‌ترین روش پر پشت شدن مژه در یک هفته کشف نمایید، مگر اینکه از روش‌های کاشت و یا اکستنشن استفاده نمایید. ولی آیا می‌دانید همین روش‌ها از آسیب‌رسان‌ترین علت‌های ریزش مژه‌ها هستند؟ از اصلی‌ترین دلایل ریزش مژه‌ها می‌توان به عوامل زیر اشاره نمود:

تغذیه نامناسب

یکی دیگر از موارد مهمی که در ریزش و کم پشت شدن مژه‌ها بسیار اثرگذار است، عدم داشتن رژیم غذایی مناسب می‌باشد. اگر مواد مغذی و مورد نیاز بدن مثل ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در طی روز تامین نشوند، با گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد ریزش مژه‌های خود خواهید بود.

حساسیت به استفاده از بعضی از داروها

حساسیت به استفاده از بعضی از داروها

بعضی از افراد بدون آنکه بدانند به بعضی از داروها مثل آندروژن‌ها، رتینوئیدها، ایندرال، ضد کلسترول، پروپرانول، ضد تیروئید و … حساسیت دارند که این مسئله موجب می‌شود که دچار ریزش مژه و کم پشت شدن آن شوند. در نتیجه بهتر است پیش از مصرف هر گونه دارو با یک پزشک مشورت کرده و یا از آن مهم‌تر این‌که هر چند وقت یک‌بار جهت بررسی وضعیت کلی بدن خود به مراکز معتبر مراجعه نمایید تا از سلامت بدنی خود اطلاع حاصل پیدا نمایید.

استرس و اضطراب شدید

این مشکل همیشه موجب بروز بسیاری از عارضه‌ها در بدن می‌شود. یکی از مواردی که استرس هم می‌تواند در آن دخیل باشد، ریزش مژه‌ها است، چرا که در زمانی‌ که دچار استرس می‌شوید، سطح کورتیزول بدن شما شدیدا افزایش یافته و بدین ترتیب بر روی مژه‌های شما نیز اثر می‌گذارد و سبب تضعیف آن‌ها می‌شود.

ریزش مژه آره آتا

ریزش مژه آره آتا

این نوع از ریزش مشابه ریزش موی سکه‌ای می‌باشد، ولی با این تفاوت که در مژه رخ می‌دهد. به این صورت که بعد از دچار شدن به این مشکل، شاهد خالی شدن بعضی از بخش‌های مژه خود خواهید بود. این نوع از ریزش معمولا زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد.

رژیم کاهش وزن غیر اصولی

زمانی ‌که از رژیم‌های غیر اصولی پیروی می‌کنید، این مسئله موجب می‌شود که میزان کافی از کالری به بدن شما نرسیده و همین موضوع موجب خواهد شد که دچار ریزش مو و مژه شوید. وقتی ‌که وزن شما نیز به طور ناگهانی کم شود، این احتمال وجود دارد که موها و مژه‌ها خود را فورا از دست بدهید.

اختلال کندن موها

اختلال کندن موها

این حالت یک وضعیت روحی بوده که شخص روی به کندن موهای خود می‌آورد. از این رو ممکن است مژه‌ها و ابروهای خود را هم از ریشه با فشار بیرون آورد. معمولا اشخاص در دوران کودکی و نوجوانی دچار این مشکل می‌شوند. ولی اگر به این مشکل رسیدگی نشود ممکن است تا دوران بزرگسالی هم درگیر این مسئله باشید.

بیماری و عفونت

بعضی از عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی مانند اگزما وجود دارند که بدن اشخاص را تحت تاثیر قرار می‌دهند. چنانچه اگزما در اطراف چشم و بر روی پلک‌ها به وجود آید، می‌تواند سبب ریزش مژه و ابرو شود.

چندین روش برای پر پشت شدن مژه با طب سنتی

چندین روش برای پر پشت شدن مژه با طب سنتی

پر پشت شدن مژه با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا، یک درمان خانگی فوق‌العاده و موثر جهت داشتن مژه‌های ضخیم و بلند می‌باشد. آلوئه ورا ،دارای مواد مغذی و ویتامین‌هاست که به ضخیم و بلند شدن مژه‌ها کمک می‌نماید. آلوئه ورا حاوی ویتامین ,E, A, B-12 و C است، که تمامی آن‌ها برای رشد موهای سالم و براق موثر می‌باشند. همچنین حاوی، اسید فولیک بوده که مانع از ریزش مژه‌ها می‌شود.

افزون بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی می‌باشد، که مژه‌ها را سالم نگه می دارد. جهت استفاده از آلوئه ورا به منظور یک درمان خانگی برای پر پشت شدن مژه چشم، یک اپلیکاتور مثل یک برس ریمل تمیز را آماده نمایید.

پر پشت شدن مژه با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا را با دقت شسته تا لاتکس و لزجی اضافی آن دور ریخته شود. مقداری ژل آلوئه ورا را بردارید و پیش از آنکه به رختخواب بروید، روی مژه‌های خود بزنید. اجازه دهید کل شب بماند. صبح، ژل را با آب گرم بشویید.

همچنین، می‌توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا ترکیب نمایید، یکی دیگر از درمان‌های شناخته شده که جهت رطوبت رسانی مو و افزایش رشد مو مفید است.این دو ماده را با نسبت‌های مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و به آرامی به مژه‌های خود بزنید و برای حدود 15 دقیقه اجازه دهید، تا بماند و سپس بشویید. این کار را تا دو مرتبه در روز تکرار نمایید.

قیمت انواع محصولات تقویت کننده و پرپشت کننده مو

 

ویتامین E

ویتامین ای

تحقیقی که بر روی خواص ویتامین E که در سال 2010 منتشر شد، نشان داد که رشد مو در کسانی که ویتامین E مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که پلاسبو مصرف می‌کنند، بیشتر است. این تحقیق نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E ، موجب کاهش اکسید کنندگی پوست سر شده که با ریزش مو هم مرتبط است.

جهت استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E را، بر روی یک برس مژه خود ریخته و مژه‌های خود را برس بکشید. ویتامین E به نوعی قوی ترین دارو برای پرپشت شدن مژه محسوب می‌شود.

پر پشت شدن مژه با وازلین

پر پشت شدن مژه با وازلین

وازلین همچون یک لایه‌ محافظ عمل کرده که موجب پر پشت شدن مژه و ابرو و همچنین حفظ رطوبت طبیعی مژه‌ و ابروها می‌شود. جهت دستیابی به معجزه پرپشت شدن مژه،‌ شب‌ها پیش از خواب باید مقداری وازلین روی ریشه‌ مژه‌های خود بمالید:

  • هر صبح، مژه‌ها را با آب گرم بشویید. می‌توانید وازلین را روی ابروهای خود نیز بمالید. جهت مالیدن وازلین روی ابرو و مژه‌ها از گوش‌ پاک‌کن یا یک فرچه‌ تمیز ریمل استفاده نمایید.
  • چنانچه هرشب وازلین را روی مژه‌های خود بزنید، با گذشت چند هفته پرپشت شدن مژه‌ها را به‌وضوح خواهید دید.
  • برخی از پزشکان با مصرف وازلین مخالف بوده ولی اگر وازلین را از داروخانه‌ها تهیه نمایید و برندی که می‌خرید از فروشگاه معتبر لوازم آرایشی بهداشتی باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

پر پشت شدن مژه با روغن زیتون

پر پشت شدن مژه با روغن زیتون

روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است، که به منظور افزایش رشد مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیز یک درمان خانگی جهت رشد سریع مژه در سه روز یا بیشتر به کار می‌رود. روغن زیتون، سرشار از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E می‌باشد، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند. این دو عنصر، می‌توانند مو را تغذیه نموده و همچنین مژه‌ها را حجیم نمایند.

حتی موجب می‌شود که مژه‌هایی تیره‌تر داشته باشید. جهت استفاده از روغن زیتون به منظور درمان خانگی جهت رشد مژه‌ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه به عنوان اپلیکاتور آماده نمایید. اپلیکاتور خود را، داخل مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار بدهید. پیش از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه‌های خود بمالید. روغن را شب بر روی مژه خود زده و بلافاصله پس از بیدار شدن، با آب بشویید. این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه یا تا پیدا شدن نتیجه، تکرار نمایید.

کره شی

کره شی

این ماده از یک دانه و غلات می‌آید، قرن‌هاست که جهت تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می‌شود. این ماده دارای، ویتامین‌های A و  E  است که هر دو سبب تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد مژه می‌شوند. به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار داده و به ریشه مژه‌ها بزنید. اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو بدهید. جهت گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای 1 تا 3 ماه تکرار نمایید.

مطالب مرتبط:  تمام تفاوت‌های انواع روش‌های کاشت مژه را در 2 دقیقه ببینید!

 

روغن هسته انگور

این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می‌رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر از ویتامین E و 20 برابر از ویتامین Cبیشتر است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر جهت فعال سازی مجدد رشد پیاز مو بوده که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می‌توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید. همچنین این روغن برای پر پشت شدن مژه بسیار تاثیرگذار است.

 

منبع : vibrancemedspa

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *