ست کردن لباس

بلوز نارنجی‌ام را با چه دامنی ست کنم؟ شلوار جین من با تی‌شرت سبز هماهنگ‌تر است یا با یک بلوز هم‌رنگ؟ این‌ها سوالاتی هستند برای رفتن به یک مهمانی یا رفتن به محل کار از خودمان می‌پرسیم. در مورد ست کردن لباس علاوه بر مدل، رنگ آن نیز بسیار مهم است. برای داشتن ظاهری جذاب، آرام یا خاص باید نکاتی را در ارتباط با هماهنگ شدن یا هارمونی رنگ‌ها بدانیم. به همین علت در ابتدا می‌خواهیم سفری جالب به اصول تئوری رنگ‌ها داشته باشیم تا بدانیم یکی از رمزهای موفقیت طراحان بزرگ چیست.

اگر شما بدانید که چه رنگ‌هایی را برای لباس‌هایتان انتخاب کنید، ظاهری بسیار هماهنگ‎تر و به زبان خودمانی شیک‌تر خواهید داشت. برای این کار چندین طرح ترکیب رنگ مختلف وجود دارد. بعضی از طرح‌های پیشنهادی، برای پوشش رسمی و برخی دیگر برای پوشش کژوال مناسب هستند. ما با مثال‌هایی از لباس‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت، این طرح‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. شاید در ابتدا رعایت این اصول برایتان سخت باشد اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که استفاده کردن از این اصول شما را به استایل خاص و زیبایی که مدنظرتان است، می‌رساند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

stylish-woman-1

 

توصیه‌ی اول این است که وقتی پوششی را برای بیرون رفتن انتخاب می‌کنید، سعی کنید بیش از 3 رنگ در آن به‌کار نرفته باشد. همچنین بهتر است رنگ لباس های شما هم‌رنگ هم نباشند. لباس‌های شما باید ترکیبی از رنگ‌های «اولیه»، «ثانویه» و «سومین» را در بر گرفته باشند. رنگ اولیه رنگی است که بیشترین بخش لباس شما را شامل می‌شود و رنگ ثانویه کم‌ترین بخش را در بر می‌گیرد. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید برای یک مهمانی کت و شلوار بپوشید، رنگ کت و شلوار به‌عنوان رنگ اولیه، رنگ بلوز به عنوان رنگ ثانویه و رنگ کروات به‌عنوان سومین رنگ است. برای این که یک دستمال جیبی زیبا و خوشرنگ در جیب روی کتتان استفاده کنید بهتر است از رنگ «خنثی» انتخاب شود. رنگ‌های خنثی شامل مشکی، سفید، خاکستری و طوسی هستند.

علاوه بر این طرح پیشنهادی برای انتخاب سبک لباس‌هایتان، ترکیب‌بندی‌های رنگی دیگری هم وجود دارند. اما برای معرفی آن‌ها نیاز دارید که بدانید چرخه رنگ چیست. چرخه‌ی رنگ همان‌طور که در عکس پایین مشاهده می‌کنید، یک دایره‌ی رنگی است که رنگ‌ها با ترتیب خاص و هماهنگ کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اگر دقت کنید، تمام این دایره به دو بخش رنگ‌های گرم و سرد تقسیم شده است. با استفاده از این چرخه‌ی رنگ و طرح‌های پیشنهادی ترکیب رنگ که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد می‌توانید رنگ‌های مختلف با میزان غلظت متفاوت را برای لباس‌هایتان انتخاب و به هدف اصلی خوش‌پوش بودن برسید.

Color-wheel

رنگ‌های آنالوگ

وقتی شما لباس‌هایتان را از رنگ‌هایی انتخاب می‌کنید که در یک طیف قرار دارند، در حقیقت شما به انتخاب رنگ‌های آنالوگ تمایل دارید. نمونه‌ای از رنگ‌های آنالوگ روی چرخه‌ی رنگ نمایش داده شده است. این انتخاب ترکیبی ساده اما بسیار هوشمندانه است.

Analog-colors

به‌عنوان مثال، به این دامن صورتی و تاپ قرمز رنگ نگاه کنید در طیف رنگ نزدیک قرار دارند.

 

2211

 

خرید لباس زنانه شیک و جدید

 

رنگ‌های مکمل

ترکیب رنگ‌های مکمل در حقیقت انتخاب رنگ‌هایی روی چرخه‌ی رنگ است که کاملا در طرف مقابل یکدیگر قرار دارند. چون این رنگ‌ها کاملا متضاد یکدیگرند، هنگامی‌که کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، بسیار به‌چشم می‌آیند. چرخه‌ی رنگ مربوط به رنگ‌های مکمل به این‌گونه است.

Complementary-colors

اگر دقیق‌تر نگاه کنید، این دامن زرد رنگ و تاپ سرمه‌ای کاملا مکمل یکدیگرند.

3344

رنگ‌های مکمل سه‌تایی

این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های مکمل روشن‌تر و آرام‌تر هستند، اما تاثیری بصری بسیار بالای دارند. برای انتخاب این ترکیب‌بندی شما نیاز دارید 2 رنگ آنالوگ و یک رنگ مکمل در میان آن‌ها انتخاب کنید.

Split-Complementary-colors

نمونه‌ای از پوشاک با رنگ‌های مکمل سه‌تایی در تصویر پایین آمده است.

رنگ‌های 3 تایی

رنگ‎‌های 3 تایی رنگ‌هایی هستند که روی چرخه‌ی رنگ با فاصله‌ی مساوی قرار دارند. اگر شما چرخه رنگ 12 تایی داشته باشید، از هر رنگی که شروع می‌کنید 4 پله به جلو حرکت کنید تا رنگ بعدی را بیاید، این کار تا انتخاب رنگ سوم ادامه میابد. ترکیب‌بندی رنگ پوشش ما از رنگ‌های بدست آمده خواهد بود. هرچند که این انتخاب غیرمعمول و نامتعارف است اما هارمونی رنگ در آن کاملا رعایت می‌شود. اگر روحیه‌ای ریسک‌پذیر دارید و از تنوع لذت می‌برید، این ترکیب‌بندی مطابق با سلیقه‌ی شما خواهد بود.

Triad-colors-1

رنگ مورد علاقه شما برای استایلتان چه رنگی است؟

برخوردهای اول همیشه بیشترین تاثیر را دارند. در این برخوردها پوشش شما، جزئیات و رنگ آن پیش از آن که شروع به صحبت کنید شروع به تحت تاثیر قرار دادن افراد می‌کنند. پس بهتر است رنگ استایل خود را آگاهانه انتخاب کنید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا به رنگ‌هایی علاقه دارید و به رنگ‌هایی نه؟ این که به استفاده از چه رنگی در پوشش خود تمایل بیشتری دارید چیزهای زیادی راجع به شما می‌گوید و احساس‌های متفاوتی را در برخورد اول شما با دیگران ایجاد می‌کند. رنگ مورد علاقه شما برای استایلتان کدام است؟

رنگ استایلتان درباره شما چه می‌گوید - 1

استایل طوسی

رنگ طوسی رنگی خنثی و منعطف است که تناژ های روشن آن به بیننده احساس قدرت، توانمندی، استقلال و رسمیت می‌دهد. تناژهای تیره‌تر این رنگ احساس افسردگی و اندوه را منتقل می‌کنند. کسانی که این رنگ را استفاده می‌کنند در نظر دیگران قابل اعتماد و قوی دیده می‌شوند.

رنگ استایلتان درباره شما چه می‌گوید - 2

استایل زرد

معمولا کسانی که به زیبایی خود آگاه هستند و اعتماد به نفس دارند این رنگ را انتخاب می‌کنند. استایل زرد، استایلی است که به زیبایی، غرور و خود باوری شما درخشش خیره کننده‌ای می‌دهد. رنگ زرد به معنای آگاهی و دانش هم هست.

رنگ استایلتان درباره شما چه می‌گوید - 3

استایل قرمز

این استایل، ترکیبی خیره کننده است که شور و شوق و هیجان را به تصویر می‌کشد. با توجه به دیگر آیتم‌های استایل شما این رنگ می‌تواند نشانگر شیطنت و شور و شوق کودکانه و یا جذابیت و زیبایی زنانه باشد.

رنگ استایلتان درباره شما چه می‌گوید - 4

استایل آبی

استایل آبی روشن نشانه سادگی و آرامش است. استفاده از این رنگ در اطرافیان احساس آرامش و اعتماد ایجاد می‌کند. این رنگ مفهوم صداقت و پاکی را هم با خود دارد و احساسات معنوی را هم تقویت می‌کند. رنگ آبی تیره نشانه جدیت، دانش و قدرت است.

رنگ استایلتان درباره شما چه می‌گوید - 5

استایل سبز

رنگ سبز به عنوان رنگی معنوی برای همه ما شناخته شده است. این رنگ با توجه به حضور پررنگش در المان‌های طبیعی، احساس سادگی، معنویت و خلوص را با خود به همراه دارد و در نظر دیگران شما را فردی معنوی، ساده و صادق جلوه می‌دهد.

رنگ استایلتان درباره شما چه می‌گوید - 6

استایل مشکی

رنگ مشکی به عنوان رنگ غم شناخته می‌شود اما استایل مشکی نشانه غرور، قدرت و تواضع است. کسانی که از رنگ مشکی استفاده می‌کنند تمایلی به خودنمایی ندارند و در نظر دیگران رازآلود به نظر می‌رسند.

رنگ استایلتان درباره شما چه می‌گوید - 7

 

انواع لباس زنانه جدید

 

مطالب مرتبط

رنگ سال 2022 چه رنگی است؟

ترندهای روز؛ رنگ پاییز و زمستان 1400

رنگ لباس کودکان را از نگاه روانشناسی انتخاب کنید

با دایره رنگ آشنا شوید!

با رنگ سال پیش‌رو آشنا شوید!

رنگ پیشنهادی برای موقعیت‌های نیمه رسمی

با کدام رنگ‌ها جوان‌تر دیده می‌شویم؟

رنگ‌های سال ۲۰۱۶

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

6 دیدگاه در “رنگ لباس هایمان را چگونه ست کنیم؟

  1. خشایار گفت:

    واقعا این روان شناسی رنگ خودش یه علمه .
    واسه ارتباط با طرف مقابل هم واقعا تاثیرگذاره .
    در هر موقعیتی هم ست کردن یه سری رنگ مناسبه .
    مطلب خوبی بود .

  2. م/ز گفت:

    مفيد بود واقعا ممنون

  3. رضا گفت:

    به نظر من اين گفته ها اصلا رو اصول نيستن البته بعضي هاش درست هستن ولي مثلا آخرين عكس رو ببينيد .كت سرمه اي با شلوار لي خردلي و پيراهن سبز .خيلي ضايع هستش شبيه به اسمارتيس ميشه آدم

  4. رضا گفت:

    حالا فرض كنيد كفش چي بپوشيد .يا مثلا ميخواهيد كروات بزنيد يا اصلا جوراب چه رنگي بپوشيد .وووووووييييييي

  5. مریم گفت:

    واقعا مطلب خیلی جالبی بود
    هیچ وقت فکر نمیکردم ست کردن رنگ ها با هم چنین فلسفه ای داشته باشه

  6. مهدیس گفت:

    عالی بود ممنونم بابت توضیحات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *