اصول ست کردن لباس برای داشتن استایلی زیبا

تصمیم‌گیری برای انتخاب لباس‌ها و پوشیدن آن‌ها، کاری وقت‌‎گیر و استرس‌زا است. اگر با اصول ست کردن لباس آشنایی نداشته باشید، به تمامی مراسم‌ها، قرارها و حتی محیط کار دیر می‌رسید و درنهایت هم از نتیجه‌ راضی نخواهید بود. برای داشتن استایلی زیبا و چشم‌گیر یک سری اصول و قوانین اصلی و فرعی وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید همواره خوش‌پوش و خوش استایل باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

ست کردن لباس برای لاغر و کشیده شدن

اصول ست کردن لباس برای لاغر شدن

  • رنگ‌های تیره بپوشید.
  • ست لباسی که بالاتنه و پایین‌تنه آن یکرنگ باشد، شما را لاغرتر جلوه می‌دهد.
  • لباس‌هایی با طرح عمودی بپوشید.
  • از شال‌های آویزان شده به سمت پایین استفاده کنید.
  • شلوارهای خود را روی ناحیه کمر به بالا نگه‌دارید، نه پایین‌تر.
  • از پارچه‌های سبک مانند کتان استفاده کنید.
  • گردنبندهای بلند بیندازید.
  • برای کشیده شدن گردنتان، از لباس‌هایی با یقه‌هفت و قلبی شکل استفاده کنید.
  • کت یا ژاکتتان را با دکمه‌های باز بپوشید.
  • کفش پاشنه‌بلند با پاشنه‌های پهن بپوشید.
  • لباس‌های گل‌دار نپوشید.
  • کراوات پهن نبندبد. پهنای کروات بهتر است معمولی باشد و قد آن نیز تا کمرتان باشد.
  • لباس‌های خیلی تنگ و خیلی گشاد نپوشید. اگر هم به استایل اوورسایز علاقه دارید، آن را با <<فقط لباس گشاد پوشیدن>> اشتباه نگیرید و از مقاله‌ سیر تا پیاز استایل اوور سایز زنانه کمک بگیرید.
  • کمربند باریک بپوشید.

قواعد اصلی ست کردن لباس

اصول ست کردن لباس

در ادامه قوانین اصلی راجع به ست کردن لباس و خوش‌پوشی را مشاهده می‌کنید. آن‌ها را رعایت کنید و با استایل خود بدرخشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

رنگ ها را بشناسید

برای ست کردن لباس در قدم اول، باید با رنگ‌ها آشنا باشید و چرخه‌ی رنگ‌‌ها را بشناسید. تنها در این صورت می‌توانید رنگ‌های مختلف را به شیوه‌ای مناسب ترکیب کنید.

رنگ‌های اولیه

رنگ‌های اولیه شامل رنگ‌های آبی، قرمز و زرد می‌شوند.

رنگ‌های ثانویه

از ترکیب رنگ‌های اولیه به وجود می‌آیند.

سبز: زرد +آبی

نارنجی: قرمز + زرد

بنفش: قرمز + آبی

رنگ‌های درجه سوم

 از ترکیب رنگ‌های ثانویه و اولیه، رنگ‌های درجه سوم ایجاد می‌شوند. بر اساس میزان ترکیبات، رنگ‌های متفاوت و مختلف زیادی به وجود می‌آیند. برای مثال از ترکیب دو رنگ می‌توان سه رنگ مختلف ایجاد کرد:

آبی + بنفش = نیلی

آبی + بنفش = ارغوانی

آبی + بنفش = یاسی

اهمیت چرخه رنگ در ست کردن لباس

چرخه رنگ

در چرخه‌ رنگ، رنگ‌های ثانویه و اولیه در کنار هم قرارگرفته‌اند. برای مثال رنگ بنفش از ترکیب قرمز و آبی ایجاد شده است و بین این دو قرار دارد. رنگ‌های مکمل نیز روبروی هم هستند. برای مثال رنگ بنفش روبروی رنگ زرد است و این دو کنتراست رنگی دارند و مکمل هم هستند. این رنگ‌ها کنتراست مکمل نامیده می‌شوند.

  • ترکیب رنگ‌های مکمل به استایل شما زیبایی و جلوه جذابی می‌بخشد. تأثیر این رنگ‌ها در کنار هم بیش‌تر از استفاده این رنگ‌ها به‌تنهایی است.
  • رنگ‌های اولیه و ثانویه که در چرخه رنگ کنار هم قرار دارند را می‌توان با هم در یک استایل ترکیب کرد. به دلیل این‌که این رنگ‌ها از نظر بصری نور یکدیگر را کاهش می‌دهند، جلوه‌ی آن‌ها به‌اندازه‌ی رنگ‌های مکمل نیست.
  • برخی رنگ‌ها سایه‌روشن به‌حساب می‌آیند، مانند کرم و قهوه‌ای یا قهوه‌ای سوخته و قهوه‌ای روشن. ترکیب این رنگ‌ها برای استایل‌های رسمی، مناسب و چشم‌نواز است.
  • یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای انتخاب کردن رنگ، ترکیب رنگ‌های گرم با یکدیگر و رنگ‌های سرد باهم است. رنگ‌های سرد به رنگ‌های آبی، سبز و بنفش و رنگ‌های گرم به قرمز، نارنجی و زرد تمایل دارند.
  • از رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سفید و خاکستری در ست کردن لباس استفاده کنید.

انتخاب رنگ زمینه برای ست

اگر لباسی که قصد پوشیدنش را دارید، چند رنگ مختلف دارد، یکی از رنگ‌های آن را برای ست کردن با سایر اجزا انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم، رنگی را انتخاب کنید که بیش‌ترین درصد استفاده را در لباس دارد.

 

خرید اینترنتی لباس زنانه

 

توجه به سبک لباس

اصول ست کردن لباس با توجه به سبک

اگر به مراسم یا قراری رسمی می‌روید، ستی که انتخاب می‌کنید باید کاملاً رسمی باشد. برای مثال تا حد ممکن از جوراب در ست لباس رسمی استفاده نکنید یا مثلا با هودی کفش پاشنه بلند نپوشید. نکته دیگر این است که سعی کنید از لباس‌هایی با جنس پارچه‌ای  در استایل‌های غیررسمی و کژوال استفاده نکنید.

استفاده از اکسسوری مناسب

نقش اکسسوری در ست کردن لباس

اکسسوری‌ها در ایجاد یک استایل جذاب، مهم‌ترین نقش را دارند. اکسسوری‌‎هایی مانند تل، کیف، گل سر، کمربند و … را می‌توانید با یکی از رنگ‌های زمینه‌ای لباس خود ست کنید. علاوه بر این‌ها توجه داشته باشید که حتما سبک و نوع اکسسوری با سبک لباستان یکسان باشد.

۱۵ ایده برای داشتن یک استایل زنانه جذاب

توجه به طرح لباس

هرگز تمام المان‌های یک ست را طرح دار انتخاب نکنید. اگر یکی از لباس‌ها طرح دار بود، لباس‌های دیگر یک ست را ساده انتخاب کنید تا شلوغ نشود. برای مثال اگر مانتو یا پیراهن شما نقش و نگار دارد، المان‌های دیگر مانند روسری، کیف و … ساده باشند.

استفاده از قانون سه رنگ در ست کردن لباس

قانون سه یکی از اصول ست کردن لباس

قانون سه رنگ، به استفاده از رنگ‌هایی در دایره بالا اشاره می‌کند که در یک‌فاصله از یکدیگر قرارگرفته‌اند. برای مثال یک تیشرت بنفش کمرنگ، شلوار سبز زیتونی و کیف نارنجی روشن ترکیب جذابی را ایجاد می‌کند. البته ناگفته نماند که این قانون مخالفان و موافقان زیادی هم دارد. در آخر توصیه می‌کنیم در انتخاب یک ست و رنگ‌های آن، حداکثر از سه رنگ استفاده کنید.

به استایل خود اهمیت دهید

چه خانم باشید و چه آقا، چه پسر و چه دختر، ست کردن لباس به شیوه‌ای که ظاهر زننده‌ای نداشته باشد، احتمالاً دغدغه شما نیز است. به همین دلیل برای خوش‌پوش بودن نیاز است تا کمی اطلاعات به دست بیاورید و با اصول ترکیب و ست کردن لباس آشنا شوید. در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *