شخصیت شناسی بنفش پوشان

رنگ‌ها دنیایی جذاب و مرموز دارند. در طی زمان انسان‌ها متوجه شدند که رنگ‌ها بر روح و روان و رفتار آن‌ها تأثیر می‌گذارند، از این رو علم روانشناسی رنگ‌ها بوجود آمد. تأثیررنگ‌ها، ذهنی و به‌صورت خودآگاه یا ناخودآگاه است و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد، ولی برخی تأثیرها همگانی هستند. برای مثال رنگ‌های گرم احساسات صمیمیت یا خشم را منتقل می‌کنند و رنگ‌های سرد، آرام‌بخش یا منتقل‌کننده غم یا بی‌تفاوتی هستند. به همین دلیل هم کارکنان بیمارستان آبی می‌پوشند. می‌دانید اما به راستی این تأثیرات از کجا می آیند؟ خلاصه بگوییم که هر رنگ نور را به‌صورت متفاوتی بازتاب می‌کند، ذهن ما تأثیرات متفاوتی از بازتاب‌ها می‌گیرد و درنهایت احساسات متفاوتی در ما ایجاد می‌کند. حال می‌خواهیم ببینیم که دوستداران بنفش یا بنفش پوشان چه احساساتی و رفتارهایی دارند. در ادامه شخصیت شناسی بنفش پوشان با ما همراه باشید.

نکته: مطالبی که در این مقاله ذکر می‌شود بر اساس تحقیقات روانشناسان و برای اکثریت افراد است. دراین‌بین استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد، زیرا ذهن هر شخص با ذهن دیگری متفاوت است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

روانشناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش

در این بخش پیش از شخصیت شناسی بنفش پوشان به روانشناسی رنگ بنفش می‌پردازیم تا با این رنگ بیش‌تر آشنا شویم. رنگ بنفش از ترکیب رنگ‌ سرد آبی و رنگ گرم قرمز به دست می‌آید، درواقع نه گرم است نه سرد. از طیف‌های رنگ بنفش می‌توان به ارغوانی، بنفش آبی (ویولت) و یاسی اشاره کرد. تفاوت این رنگ‌ها هم در میزان ترکیب رنگ قرمز و آبی است. برای مثال در رنگ ارغوانی قرمز بیش‌تری نسبت به بنفش آبی وجود دارد و رنگ گرم‌تری است.

رنگ بنفش، ثبات و آرامش رنگ آبی و انرژی رنگ قرمز را هم‌زمان القا می‌کند. این رنگ نمادی از شجاعت، اصالت، صداقت و وفاداری است. این رنگ در طبیعت کمیاب و بیانگر محبت، ثروت و حس رمانتیک است. بنفش آرامش می‌دهد و می‌تواند خلاقیت و هنر را در شخص بیدار کند. علاوه بر این قوه تخیل انسان را به کار می‌اندازد.

ارتباط رنگ لباس با شخصیت افراد

لباس بنفش

همان‌طور که گفتیم هر رنگی باعث تحریک احساسات در ما می‌شود و بر ذهنمان تأثیر می‌گذارد. زمانی که شخصی یک رنگ را به‌صورت مداوم در لباس‌هایش استفاده می‌کند، می‌توانیم تأثیرات آن رنگ را در رفتارها و خلق‌وخوی او ببینم. در ادامه به روانشناسی رنگ بنفش در استایل می‌پردازیم.

نکته: برای استفاده از رنگ بنفش در استایل و ست کردن آن از مقاله اصول ست کردن لباس کمک بگیرید.

شخصیت شناسی بنفش پوشان ؛ چه افرادی رنگ بنفش را برای استایل خود انتخاب می کنند ؟

شخصیت شناسی بنفش پوشان

با شخصیت شناسی بنفش پوشان می‌توانیم به یک سری از اخلاقیات و رفتارهای آن‌ها پی ببریم. در ادامه این اخلاق و رفتارها را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

خرید انواع پوشاک زنانه

 

  • آرمان گرا و رویاپرداز

در شخصیت شناسی بنفش پوشان پررنگ‌ترین ویژگی که با آن برخورد خواهید کرد، آرمان‌گرایی و رؤیاپردازی است. این‌گونه افراد رؤیاپرداز هستند و در تخیل خود دنیایی زیبا و رنگارنگ برای خودشان می‌سازند. حتی در دنیای واقعی هم بدی‌ها را نمی‌بینند و به نکات مثبت هر چیزی تمرکز می‌کنند.

  • کمال گرا

این افراد به‌شدت کمال‌گرا هستند و هر چیزی را در بهترین حالت ممکن آن می‌خواهند. شاید کمال‌گرایی هم از رؤیاپردازی آن‌ها نشات بگیرد. به این دلیل که در تخیلاتشان هر چیزی را به بهترین شکل ممکن تصور می‌‌‎کنند. این ویژگی می‌تواند برای آن‌ها گاهی هم مضر باشد و باعث شود تا خیلی از فرصت‌های زندگی خود را نادیده بگیرند.

  • صلح جو

اگر یکی از اطرافیانتان اغلب با رنگ بنفش دیده می‌شود، یعنی تمایل زیادی به صلح و آرامش دارد. اکثر این افراد هم، شخصیتی درون‌گرا و گاهی خجالتی دارند.

  • احساساتی

در شخصیت شناسی بنفش پوشان به احساساتی بودنشان هم پی می‌برید. این افراد بیش از سایرین احساساتی هستند و گاهی هم به همین دلیل مورد سوءاستفاده قرار می‌‎گیرند. اگر شما هم جزو این دسته قرار دارید مراقب باشید تا از احساسات شما سوءاستفاده نشود.

  • آرام

علاوه ‌بر این‌که افراد بنفش‌پوش صلح‌جو و احساساتی هستند، آرامشی هم در درونشان موج می‌زند که به‌وضوح آن را متوجه خواهید شد.

چیکار کنم حالم خوب شه : حالم بده چیکار کنم

  • دمدمی مزاج با خلق و خوی متغیر

شاید قبل از خواندن مقاله شخصیت شناسی بنفش پوشان با این موقعیت مواجه شده باشید که دوست بنفش‌پوشتان در لحظه‌ رفتارش کاملاً تغییر می‌کند. حال که می‌دانید این رفتار از چه چیزی نشات می‌گیرد، سعی کنید تا دفعه‌های بعد تعجب نکنید و خود را برای چنین شرایطی آماده کنید.

  • خلاق

این‌گونه افراد خلاقیت زیادی در مسائل مختلف دارند و کارهای مختلف را به‌ شیوه‌ای متفاوت از انسان‌های دیگر انجام می‌دهند. هیچ‌وقت دوست ندارند کسی به آن‌ها بگوید گه چه‌کاری انجام دهند یا چه‌کاری انجام ندهند. اگر شما هم یک بنفش‌پوش هستید، سعی کنید زمان انتخاب شغل از کارهای روتین دوری کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

  • اهل سفر

رنگ بنفش محرکی دارد که انسان را به تجربیات تازه تشویق می‌کند. در شخصیت شناسی بنفش دوستان به این مسئله می‌توان پی برد که اکثر آن‌ها، یا به مسافرت‌های زیادی رفته‌اند یا رؤیای سفرهای گوناگون را در سر می‌پرورانند.

  • حامی و یاری دهنده

اشخاصی که زمان خرید لباس، رنگ بنفش برایشان در اولویت قرار دارد معمولاً دلسوزترین افراد هستند و به مشکلات سایر افراد اهمیت می‌دهند. این افراد زمان کمک‌رسانی در اول صف قرار دارند.

  • منعطف

این اشخاص به‌راحتی خود را با محیط و شرایط مختلف سازگار می‌کنند.

  • مستقل

بنفش دوستان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ شخصیتی مستقل دارند یا دوست دارند که مستقل باشند.

  • هنرمند

بنفش به‌خودی‌خود نماد هنر و زیبایی است و افرادی هم که اکثر اوقات بنفش می‌پوشند، قطعاً رگه‌هایی از هنر را درون خود دارند.

بنفش پوشان و رنگ سال

بنفش، رنگ سال

بنفش رنگ سال 2022  است. این یعنی 2022 سالی رؤیایی برای عاشقان رنگ بنفش است. با توجه به تأثیری که رنگ سال در تولیدات پوشاک و صنعت مد و فشن می‌گذارد، می‌توانید انواع لباس‌ها را با رنگ سال تهیه کنید و استایلی جذاب و به‌روز داشته باشید. شما می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مدیسه بروید و انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را با رنگ بنفش برای خود تهیه کنید. علاوه بر این می‌توانید لباس‌هایی با این رنگ را به دوستان یا آشنایانی که به رنگ بنفش علاقه زیادی دارند، هدیه دهید. حالا که در مقاله شخصیت شناسی بنفش پوشان با این افراد و خلق‌وخوی آن‌ها بیش‌تر آشنا شدید، رفتارهایی که به آن اشاره کردیم را در آن‌ها پیدا کنید. اگر شما هم بنفش‌پوش هستید و رفتار خاصی دارید، با ما در میان بگذارید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *