مدل مو متناسب با فرم صورت

آیا تا به کنون برای شما پیش آمده که مدل موی یک سلبریتی نظر شما را جوری جلب نماید که ترغیب شوید موهایتان را همان‌گونه کوتاه نمایید، ولی بعد از پرداخت هزینه فراوان متوجه شوید که این مدل مو به چهره شما نمی‌آید؟ برای مثال وقتی که چتری‌های جذاب جیجی حدید یا مدل موی باب کندال جنر به ظاهر شما نمی‌آید، شاید علت آن را استفاده بازیگران و اشخاص مشهور از بهترین تیم‌های آرایشی و زیبایی بدانید.

اما علت اصلی این مسئله آن است که شما مدل مو متناسب با فرم صورت خود را انتخاب نکرده‌اید و یا جهت انتخاب یک مدل موی جسورانه به اعتمادبه‌نفس بیشتری نیاز دارید. درهر حالت باید بدانید که برای اننخاب مدل مو، بهترین روش می‌تواند توجه به فرم و زوایای چهره باشد. در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا با توجه به چند نکته ساده، انتخاب مدل موی مناسب براساس فرم چهره خود را انجام داده و در هر جمعی بدرخشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

نحوه تشخیص انواع فرم صورت و انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت

نحوه تشخیص انواع فرم صورت

همان‌گونه که گفته شد برای انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت خود باید به شکل و فرم صورتتان توجه کنید. به همین خاطر اولین سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این بوده که چگونه باید انواع فرم‌های صورت را تشخیص داد.

عموما رایج‌ترین اشتباهی که در تشخیص فرم صورت اتفاق می‌افتد، این است که بیشتر افراد تصور می‌کنند که صورت آن‌ها گرد یا بیضی است و چنانچه از آن‌ها خواسته شود که شکل صورت خود را بکشند، به احتمال قوی آن را یا گرد می‌کشند یا بیضی. با این وجود، باید بدانید که شکل صورت می‌تواند بسیار متنوع‌تر از این دو حالت بوده که جهت تشخیص آن باید به خط مو، عرض و طول صورت و همچنین خط فک توجه شود.

راحت‌ترین راه جهت تشخیص شکل صورت این است که موهای خود را پشت سر جمع نمایید، سپس روبروی آینه ایستاده و با یک مداد چشم یا مداد لب محیط صورت خود را به شکل فرضی رسم کنید. در این حالت شکل صورت شما یکی از فرم‌های زیر را خواهد داشت:

  • صورت کشیده
  • صورت بیضی شکل
  • صورت مربع شکل
  • صورت گرد
  • صورت قلبی شکل (لوزی)

صورت بیضی شکل

صورت بیضی شکل

در صورت‌های بیضی شکل طول صورت بیش از عرض آن بوده و خط فک هم تنها مقداری باریک‌تر از خط مو است. صورت‌های بیضی هیچ زاویه تیز و برجسته‌ای نداشته و معمولا خط موها هم گردی ملایمی دارند.

افراد معروفی مثل کیم کارداشیان، ریحانا، بلا حدید، جولیا رابترز و اما واتسون صورت‌های بیضی شکلی دارند. چنانچه شما هم صورت بیضی شکلی دارید خوش‌شانس هستید؛ چراکه اغلب مدل موها با این فرم صورت عالی شده و به علت توازن اندازه‌های صورت، می‌توانید با خیال راحت جهت انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت، مدل‌های گوناگون را امتحان نمایید.

انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت بیضی

انتخاب مدل موی مناسب برای صورت‌های بیضی

چنانچه فرم صورت شما بیضی شکل می‌باشد، مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب مدل مو باید به آن دقت داشته باشید این بوده که مدل مویی را انتخاب نمایید که صورت شما را کشیده‌تر بروز ندهد. چنانچه می‌خواهید موهای کوتاهی داشته باشید، مدل موی مصری که اطراف صورت شما را پوشانده و کناره‌های آن تا بالای شانه‌ها می‌رسد، برای شما مناسب است.

همچنین می‌توانید موهای خود را تا روی شانه آورده و جهت بیشتر دیده شدن حجم موها، به جای آنکه موهای خود را صاف به پایین بریزید، به آن مقداری موج بدهید.چنانچه چتری خود را به بغل شانه نمایید، حالت بیضی شکل صورت شما حالتی موزون و جذاب پیدا کرده و دیگر احتیاجی به کوتاه کردن موها ندارید. درصورتی هم که تمایل ندارید موهای خود را چتری بزنید، می‌توانید چتری جلو مویی، که یک نوع اکستنشن است را امتحان کنید.

افزون بر آن، موهای صاف و ابریشمی و شینیون‌هایی که متناسب با این فرم صورت باشند هم جلوه زیبایی خواهند داشت. چنانچه هم موهای کوتاهی دارید و می‌خواهید مویی ابریشمی و دم اسبی داشته باشید، می‌توانید به سادگی از اکستنشن مو استفاده نمایید، همچنین جهت تهیه آن می‌توانید به انواع معتبر فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

صورت قلبی شکل

صورت قلبی شکل

صورت‌هایی که حالت قلبی دارند، درست همچون حالت یک قلب، در ناحیه خط مو و شقیقه‌ها پهن‌تر هستند و هرچه به طرف چانه می‌رود، باریک‌تر می‌شوند. در این فرم صورت، چانه‌ها هم مقداری تیز هستند. در نتیجه اگر صورت قلبی شکلی دارید، احتمالا پیشانی شما پهن و استخوان گونه شما برجسته و زیبا است. اشخاص مشهوری مثل اسکارت جانسون، ریس ویترسپون و نائومی کمبل فرم صورتشان قلبی شکل است.

انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت قلبی

انتخاب مدل موی مناسب صورت‌های قلبی

جهت انتخاب بهترین مدل مو متناسب با فرم صورت در فرم قلبی شکل، می‌توانید بر حالت مخروطی شکل صورت تاکید نمایید و یا با پهن‌تر جلوه دادن ناحیه پایینی صورت، در چهره خود توازن ایجاد نمایید. چنانچه انتخاب شما تاکید کردن برروی حالت قلبی شکل چهره است، موها را به شکل گوجه‌ای بالای سر بسته و یا آن را صاف نمایید و بالای سر دم اسبی کنید.

درغیر این صورت می‌توانید مدل باب کوتاه را امتحان نمایید و موها را تا روی شانه‌ها و نزدیک خط فک بیاورید. درصورتی هم که تمایل دارید موهای بلندی داشته باشید، فرق از بغل و فرهای درشت را امتحان نمایید، به گونه‌ای که موها تا روی ترقوه‌ها پایین بیاید و توجه را از روی پیشانی بردارد.انتخاب مدل موی مناسب برای صورت‌های قلبی شکل، مدلی بوده که بلندی آن تا روی شانه باشد.

این مدل مو موجب می‌شود که پایین صورت حجم بیشتری پیدا کرده و این تصور ایجاد شده که خط فک شما پهن‌تر است. در صورت‌های قلبی شکل واقعی در مرکز خط مو یک حرف وی انگلیسی مشاهده می‌شود. چنانچه شما هم از این خط موها دارید، هرگز سعی نکنید فرق از وسط داشته باشید. در برابر، فرق کج خود را به جهتی باز کنید که موها به صورت طبیعی متمایل هستند. افزون بر آن نباید به چتری کوتاه هم فکر کنید؛ چراکه موجب می‌شود که چانه شما تیزتر از حالت طبیعی گردد.

صورت مربع شکل

صورت مربع شکل

صورت‌های مربع شکل حالت پهن داشته و پیشانی، استخوان گونه و خط فک هم همگی تقریبا به یک اندازه هستند. در این صورت‌ها خط فک درشت و برجسته می‌باشد. اشخاص معروفی مثل جنیفر آنیستون، سندرا بولاک، دمی مور و کیتی هولمز صورت‌های مربعی دارند.

بهترین مدل مو متناسب با فرم صورت مربع شکل

بهترین مدل‌های مو برای صورت‌های مربع شکل

در صورت‌های مربعی شکل جهت انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت می‌توانید بر روی مربع بودن صورت تاکید نمایید و یا خط فک برجسته خود را مقداری بپوشانید. جهت تاکید بر روی فرم صورت می‌توانید چتری عروسکی یا مدل باب کوتاه را امتحان کرده تا خط فک شما کاملا دیده شود. قبل از آنکه ریسک کرده و موهای خود را چتری بزنید، می‌توانید اکستنشن جلوی مو را روی موهای خود امتحان نمایید.

درصورتی که می‌خواهید از مقدار مربعی بودن فرم صورت خود کم کنید، از چتری‌های فانتزی و نرم استفاده کرده تا به یک سمت شانه شوند. این مدل موجب ایجاد خطوط مورب شده و خطوط چهره را نرم می‌نماید. همچنین موهای صاف و بلند با فرهای بلند که با مقداری فاصله از ریشه موها شروع می‌شوند، موجب می‌شود که توجه به سمت پایین معطوف شده و طول چهره بیشتر دیده شود.

صورت گرد

صورت گرد

صورت‌های گرد، طول و عرض یکسانی داشته و هیچ زاویه و گوشه تیزی در چهره مشاهده نمی‌شود. اشخاص با صورت‌های گرد اصطلاحا بیبی فیس بوده و کم سن و سال به نظر می‌آیند و می‌توانند از مدل موهای جوان پسند استفاده نمایند. اشخاص معروفی مثل سلنا گومز، کریستن دانست، آیشواریا رای و اما استون صورت‌های گرد دارند.

بهترین مدل مو متناسب با فرم صورت گرد

بهترین مدل‌‎های مو برای صورت‌های گرد

برای صورت‌های گرد باید یک مدل مو متناسب با فرم صورت را انتخاب نمایید که صورت را طولانی‌تر و بیضی شکل جلوه دهد. یک ترفند جالب جهت این کار این است که موهای یک سمت صورت خود را پشت گوش نزنید. این کار موجب می‌شود که عرض صورت شما از نظر بصری کمتر شده و صورت شما باریک‌تر دیده شود. موهای کوتاه با صورت‌های گرد بسیار جذاب می‌شوند؛ مخصوصا اگر موها به خوبی شانه شوند.

درنتیجه بهتر است جسارت به خرج داده و موهای خود را مدل باب کوتاه نمایید. فرق از بغل را هم امتحان کرده تا زاویه بیشتری در صورت گرد شما ایجاد گردد. حتی می‌توانید موهای خود را بالای سر جمع نمایید و دم اسبی ببندید تا صورت شما کشیده‌تر به نظر برسد. چنانچه جرات بیشتری دارید، موهای خود را کرنلی کوتاه کنید. موی کرنلی به علت ایجاد فرم و حجم در بالای سر، برای صورت‌های گرد بسیار مناسب می‌باشد.

یکی از اشتباهات معمولی که اشخاص دارای صورت گرد آن را انجام می‌دهند این است که صورت خود را پشت انبوهی از مو می‌پوشانند. در واقع این کار موجب می‌شود که پهن بودن صورت آن‌ها بیشتر به چشم بیاید.

این اشخاص بهتر است که موهایی با طول متوسط و چتری‌های بلند و بافتی نرم و ابریشمی را امتحان نمایید. همچنین از گذاشتن چتری فانتزی و نرم نیز اجتناب کنند؛ چرا که موجب می‌شود که بی‌زاویه بودن صورت آن‌ها برجسته‌تر شود. این اشخاص بهتر است که چتری‌ای را که به بغل شانه می‌شود یا چتری‌های پر و حجیم را امتحان نمایند.

صورت کشیده

صورت کشیده

صورت کشیده، یک نوع صورت بیضی شکل بوده که در آن کشیدگی صورت بیشتر از صورت‌های بیضی است و طول صورت به وضوح بیش از عرض آن می‌باشد. فرم صورت کشیده را می‌توانید در بازیگران مشهوری مثل سارا جسیکا پارکر، لیو تایلر، هیلاری سوانک و مریل استریپ مشاهده نمایید.

بهترین مدل مو برای صورت کشیده زنانه

بهترین مدل مو برای صورت کشیده زنانه

کسانی که صورت کشیده‌ای دارند باید مدل مویی را انتخاب نمایند که چهره آن‌ها را پهن‌تر از حالت عادی نشان داده تا توازن بیشتری در چهره آن‌ها ایجاد شود. درنتیجه بهترین گزینه برای این اشخاص موهای فر است.

درست کردن مو با اتو مو یکی از بهترین روش‌ها جهت ایجاد موج و فرهای درشت در موها و در نتیجه پهن جلوه دادن چهره است. بهتر است پهن‌ترین قسمت موج مو کنار ناحیه استخوان گونه قرار گرفته تا به پهن‌تر شدن صورت کمک نماید. جهت این کار باید فر کردن مو از نزدیک ریشه موها آغاز شود. حتی با سشوار کشیدن هم می‌توان حجم و پهنای موها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشتر کرد.

صورت لوزی شکل

صورت لوزی شکل

در انتخاب مدل مو برای صورت لوزی زنانه، درصورتی که پهنای پیشانی و خط فک شما به یک میزان است، پهن‌ترین ناحیه صورتتان، استخوان گونه‌های شما است و چانه شما باریک است. در این حالت به احتمال زیاد فرم صورت شما لوزی شکل است، دقیقا مثل یک لوزی، که بالا و پایین آن باریک‌تر است. بعضی از افراد سرشناس که فرم چهره آن‌ها لوزی شکل است عبارتند از: جنیفر لوپز، تایرا بنکز و جانی دپ.

بهترین مدل مو برای صورت الماسی زنانه

بهترین مدل مو برای صورت الماسی زنانه

صورت لوزی یکی از بهترین فرم‌های صورت است؛ چراکه این چهره‌ها کاملا قرینه و موزون می‌باشند و برای انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت خود کار ساده‌ای دارند. از این رو تنها کاری که باید انجام داد این است که به جای اینکه به فکر اصلاح چهره خود باشید، مدل مویی را انتخاب نمایید که زیبایی طبیعی چهره شما را بهتر جلوه دهد.

اگر موهای بلند را ترجیح می‌دهید می‌توانید مدل موی لیر بلند را انتخاب نمایید و چتری‌های بلند خود را به یک طرف شانه کرده تا استخوان گونه شما برجسته شود. همچنین می‌توانید موهای خود را مدل باب کوتاه نمایید. در این حالت تلاش کنید که موهای نزدیک فرق سرتان صاف باشد یا موها را پشت گوش خود بزنید و یا موهای صاف خود را بالای سر دم اسبی کرده تا استخوان‌های زیبای صورت شما نمایان‌تر شود.

 

منبع : luxyhair

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “راهنمای انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت

  1. Fafi گفت:

    سلام،مدل صورت بيضي،سه مدل مو گذاشتين و گفتين نبايد اين مدلارو استفاده كنين؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *