مدل موی مردانه

انواع مدل ‌موی مردانه بین آقایان در گروه‌های سنی متفاوت محبوب است. یک مدل موی زیبا می‌تواند چهره آقایان را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد. بسیاری از آقایان از مدل موی خاصی استفاده نمی‌کنند، چراکه این‌گونه تصور می‌کنند که موهایشان به آن صورت که باید پرپشت نیست. اما در این مقاله برعکس آن را ثابت می‌کنیم. در واقع شما با هر نوع مدل مویی حتی موهای کم پشت می‌توانید مدل موهای متنوعی را روی سر خود امتحان کنید.

در این مقاله ما انواع استایل مدل مو کم پشت را به شما معرفی می‌کنیم که از مدل موی مردانه ساده و شیک تا مدل موی مردانه کلاسیک را در بر می‌گیرد که می‌توانید حداقل یک بار هر یک از آن‌ها را امتحان کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مدل موی مردانه باز کات

باز کات یک مدل موی مردانه برای کسانی است که موهای کم‌پشتی دارند.

این مدل مو شبیه به مدل سربازی است.

این مدل مو مشابه همان مدل موی سربازی است که نه تنها زشت نیست، بلکه برای بسیاری از آقایان مخصوصا آقایانی که موی کم پشت دارند، مناسب و زیبا خواهد بود، مخصوصا اگر با لباس مناسب پوشیده شود.

برای اینکه این مدل را روی موهای سر درست کنند، آرایشگر تمام موهای سر را به یک اندازه کوتاه می‌کند که توسط ماشین این کار انجام می‌شود. البته در این شیوه ممکن است که آرایشگر تصمیم بگیرد وسط سر را سایه‌دار کند.

اگر موهای شما کم‌پشت است، این مدل برای شما بسیار مناسب خواهد بود. همینطور این مدل مناسب آن دسته از آقایان است که قسمت جلوی سرشان خالی شده است، چون طاسی مو با این مدل نمایان نخواهد شد.

مدل کرو کات

کرو کات شباهت‌هایی با باز کات دارد.

در کرو کات موها باید کمی بلندی خود را حفظ کنند.

این مدل مو مردانه کوتاه نیز شبیه به مدل موی سربازی است، اما تفاوت‌هایی با آ‌ن‌ دارند. به این شکل که در این مدل بر خلاف سربازی از کناره‌ها و پشت سر موها بیشتر کوتاه می‌شوند و در قسمت میانی و جلو موی بیشتری باقی می‌ماند.

تفاوت باز کات و کرو کات در بلندی مو در بخش میانی و جلوی سر است که در مدل کرو کات بیشتر است. با این مدل طاسی جلوی سر دیده نمی‌شود.

مدل موی آیوی لیگ

با مدل آیوی لیگ عقب بودن رستنگاه مو به چشم نمی‌آید.

موها در آیوی لیگ می‌توانند به یک طرف شانه شوند.

دیگر مدل موی مردانه که مناسب موهای کم‌پشت است، مدل آیوی لیگ نام دارد. بیشتر آقایان در عمر خود ریخته شدن جلوی مو را تجربه می‌کنند که در این حالت خط رستنگاه مو به عقب می‌رود و بسیاری دوست ندارند که نمایان شود.

قیمت محصولات تقویت کننده و پرپشت کننده مو

برای پنهان کردن آن مدل موی آیوی لیگ ایده خوبی است، چون شبیه به کروکات است، با این تفاوت که سایز مو بلندتر از آن است و تنوع بیشتری می‌توانید با آن به وجود بیاورید، برای مثال می‌توانید موها را به یک طرف هدایت کنید.

اسلیک بک

اسلیک بک برای آقایانی که موهای کم‌پشتی دارند، بسیار مناسب است.

موها را در اسلیک بک کمی پف دهید.

دیگر مدل موی کوتاه مردانه اسلیک بک است که مناسب آقایانی است که دچار ریزش و کم‌پشتی مو شده‌اند. عقب رفتن رستنگاه مو در این مدل به چشم نخواهد آمد.

این مدل که یک مدل کلاسیک به شمار می‌رود، موهای جلوی سر نباید زیاد کوتاه شوند، چون باید حالت پف داده بگیرند. کناره‌های سر نیز باید بسیار بیشتر از قسمت میانی کوتاه شوند. برای این که این مدل زیبا به نظر برسد، باید با اسپری یا مواد دیگر پف داده شود.

مدل کامب اور

این مدل موی مردانه موهای شما را کمی پرپشت جلوه می‌دهد.

در کامب اور باید موهای کناره سر را بیشتر کوتاه کنید.

مدل موی مردانه دیگر که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، کامب اور است. این مدل مو به شما که موهای نازک و کم‌پشت دارید، کمک می‌کند که موهایتان پرپشت‌تر جلوه کند. این مدل از مو کوتاه است، اما می‌توانید آن را به یک سمت هدایت کنید. موی کناره‌های سر بیشتر کوتاه می‌شود.

کات فید با موهای کوتاه

کات فید بین بسیاری از آقایان محبوب است.

در کات فید موها با ماشین به شکل محو در می‌آیند.

با هر نوع مویی که داشته باشید، این مدل برای شما مناسب خواهد بود. موهای کناره‌های سر در این مدل فید یا محو می‌شوند. این کار را با ماشین انجام می‌دهند. به این صورت که حالتی شبیه به سایه در کناره‌های سر ایجاد می‌کنند. در بخش تاج سر مو‌ها بلندتر از کناره‌ها هستند.

همچنین ببینید: جدیدترین ترندهای مدل ریش آقایان

مدل فوکس هاوک

این مدل مو بین آقایانی محبوب است که موهای کم‌پشتی دارند.

موها را در فوکس هاوک به سمت بالا هدایت کنید.

این مدل موی مردانه طرفداران زیادی بین آقایان دارد. آقایانی که جلوی مو یا تاج سرشان خالی شده است، می‌توانند به راحتی این مدل مو را امتحان کنند. قسمت‌های کناری مرتب می‌شوند و قسمت میانی باید با مواد متفاوت به سمت بالا حالت داده شود.

مدل کوتاه شلخته

15 min 3 - 11 مدل موی مردانه جدید برای موهای کم پشت

بهتر است در مدل شلخته از اسپری استفاده کنید.

این مدل موی مردانه به درد کسانی می‌خورد که موهایشان تکه‌ای ریخته است. در این مدل موها نباید زیاد کوتاه شوند. معمولا آرایشگر موها را یکدست کوتاه می‌کند و با مواد مختلف به مو حالت داده می‌شود، به شکلی که نقاط خالی سر پوشش داده شوند. توصیه ما این است که از اسپری‌های حجم‌دهنده استفاده کنید.

مطالب دیدنی:  راهنمایی ساده برای ایجاد یک روتین مراقبت از مو

بوچ کات

بوچ کات شبیه باز کات است.

در بوج کات موها یکدست هستند.

این مدل شباهت‌هایی به باز کات دارد که قبلا آن را به شما معرفی کردیم و در آن موهای سر یکسان تراشیده می‌شوند و طول موها به شکل یکسان در می‌آيد. در مدل بوچ کات طول موها بلندتر خواهد بود. موها باید در قسمت جلو سر به سمت جلو حالت داده شوند.

تراشیدن با تیغ (Razor Shave)

تراشیدن با تیغ (Razor Shave)

اگر ریزش موهای شما شدید است و در نقاط مختلفی از سرتان دچار کچلی کامل شده‌اید، یکی از بهترین راه‌حل‌ها این است که کل موهای سرتان را با تیغ بتراشید. ممکن است تراش تمام موهای سر برایتان کمی ترسناک باشد اما نگران نباشید. تراشیدن کل موها بهتر از این است که نقاط طاس پراکنده در کل قسمت‌های سرتان نمایان باشد. در این حالت ظاهری تمیز و متمایز خواهید داشت و استایل مردانه‌تان هم به خوبی حفظ خواهد شد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر موهای خود را به طور کامل تیغ تراشیدید، ریش بلند را همراه با این مدل موی مردانه امتحان کنید.

مدل موی مردانه بلند

مدل موی بلند برای همه آقایان مناسب است.

با موهای بلند می‌توانید تنوع بیشتری را ایجاد کنید.

دیگر مدل موی مردانه که به آقایان با موهای کم‌پشت می‌آید، موی بلند است. حتی می‌توانید این موها را اگر تمایل داشتید، رنگ کنید. یکی از ویژگی‌های مثبت موی بلند این است که به راحتی حالت داده می‌شود.

بهترین مدل مو کم پشت مناسب خود را انتخاب کنید

مهم‌ترین دغدغه آقایانی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند این است که آیا می‌توان مانع از ریزش مو شد یا موی از دست رفته را بازگرداند؟ پاسخ این سوال ارتباط کاملا مستقیمی با علت ریزش مو دارد.

اگر علت ریزش مو «آلوپسی آندروژنیک» یا طاسی با الگوی مردانه (Androgenic alopecia) باشد ریزش مو و طاسی به صورت دائمی اتفاق می‌افتد. این وضعیت به‌طور معمول در مردانی که از نظر ژنتیکی مستعد این وضعیت هستند اتفاق افتاده و در واقع نوعی پاسخ فیزیولوژیک بدن آن‌ها به آندروژن یا همان هورمون مردانه است.

مطالب دیدنی:  بهترین شامپو ضد ریزش مو را بشناسید!

 

اما اگر ریزش مو در اثر کوچک شدن یا ضعیف شدن فولکول مو اتفاق بی‌افتد، چنانچه هنوز فولیکول‌های مو به طور کامل از بین نرفته باشند ممکن است از طریق برخی داروهای موضعی و خوراکی یا مکمل روند ریزش مو کند‌تر شود و یا بخشی از موهای ریخته شده دوباره احیا شوند که در این صورت می‌توان به پزشک‌های متخصص پوست و مو مراجعه نمود و درمان‌های خانگی را هم به عنوان روش مکمل به کار گرفته تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

بنابراین اگر به صورت دوره‌ای یا دائمی با ریزش مو مواجه شده‌اید، نگران نباشید. با انتخاب یک مدل مو کم پشت مناسب می‌توانید استایل بهتری داشته باشید. به طور کلی مدل‎ موی خیلی کوتاه و تراشیده برای مردانی که دچار طاسی در قسمت جلو و یا تاج سر هستند و باقی موهایشان هم کم‌ پشت و نازک شده بهترین گزینه است اما این که تصمیم بگیرید موهایتان را خیلی کوتاه کنید و یا بتراشید یک انتخاب شخصی بوده که مستقیما به سلیقه و همچنین فرم صورت و بدن فرد ارتباط دارد. با این وجود اگر ریختگی موهایتان تنها در قسمت جلو یا تاج اتفاق افتاده و موهایتان در باقی نقاط پوست سر حجم و ضخامت قابل قبولی دارد دستتان برای انتخاب دیگر مدل‎‌های متنوع نیز باز است.

 

منبع : forhims

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *