نوشیدنی‌ های تابستانی

هیچ‌چیز جز یک نوشیدنی‌ خنک نمی‌تواند خستگی کار را در روزهای گرم تابستانی از تن ما به در کند. تهیه این شربت های تابستانی کار چندان سختی نیست و اغلب در کوتاه‌ترین زمان و با در دسترس ترین مواد غذایی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. در این مقاله از مدیسه همراه ما باشید تا با طرز تهیه 3 نوشیدنی‌ تابستانی خنک آشنا شوید.

شیرین و گوارا مثل شربت سکنجبین

شربت سکنجبین یکی از گواراترین شربت‌های تابستانی است که از قدیم‌الایام برای رفع عطش و جلوگیری از گرمازدگی در تابستان رایج بوده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

شیرین و گوارا مثل شربت سکنجبین

مواد لازم برای تهیۀ شربت سکنجبین

طرز تهیه:

برای تهیه این شربت مثل شربت گلاب زعفران، آب و شکر را روی حرارت باهم مخلوط  کنید تا بجوشد و غلیظ شود. سپس نعنای تازه را به آن اضافه کنید تا عطروطعم نعنا جذب شهد شربت شود. در ادامه سرکه را نیز به آن اضافه کنید  و زمانی که احساس کردید شربت قوام کافی را به دست‌ آورده است،‌ آن را از روی حرارت برداشته و صاف کنید. شربت سکنجبین آماده را در یخچال نگهداری کنید تا خنک شود.

 

خرید از سوپرمارکت اینترنتی

 

خوش‌رنگ و خنک مثل شربت گلاب و زعفران

شربت گلاب و زعفران یکی از شربت‌های سنتی ایرانی است که به دلیل برطرف کردن عطش انتخاب مناسبی برای روزهای گرم تابستان است.

خوش‌رنگ و خنک مثل شربت گلاب و زعفران

مواد لازم برای تهیۀ شربت گلاب زعفران

طرز تهیه:

ابتدا شکر و آب را داخل یک قابلمه روی حرارت ملایم به هم بزنید تا ریز جوش بزند و غلیظ شود. کمی زعفران سابیده شده را به همراه یک قطعه یخ زعفران در یک لیوان بریزید و اجازه دهید یخ در دمای محیط ذوب شود. زمانی که شربت به غلظت موردنظر رسید، زیر آن را خاموش کرده و اجازه دهید تا کمی خنک شود.  زمانی که شربت از حرارت افتاد گلاب و زعفران را به آن اضافه کنید. شربت آماده است و تنها کافی است آن را داخل یخچال گذاشته تا زمان سرو خنک باقی بماند. موقع سرو شربت گلاب و زعفران را باکمی اب و یخ رقیق کنید و نوش جان کنید.

کلاسیک و دل‌چسب مثل شربت تخم شربتی

یکی دیگر از شربت‌های سنتی که با ذائقه ایرانی سازگاری دارد، شربت تخم شربتی است.

 کلاسیک و دل‌چسب  مثل شربت تخم شربتی

مواد لازم برای تهیۀ شربت تخم شربتی

  • تخم شربتی
  • گلاب
  • شکر
  • آب

طرز تهیه:

طرز تهیه این شربت شبیه خاکشیر است و برای تهیه آن کافی است تا تخم شربتی‌ها را با آب سرد شسته و با  گلاب، آب و شکر مخلوط کنید و اجازه دهید چند ساعت در یخچال بماند.

 

معرفی بهترین نوشیدنی های چربی سوز

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *